Hoeveel drank voor jullie de max als je nog moet rijden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guetta

Re: Hoeveel drank voor jullie de max als je nog moet rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:28

Ik kijk er niet zo ontzettend nauw naar.
Ik zit wel vaker achter het stuur met meer dan 1 drankje op.

Ben niet van het slag, dat dronken is wanneer ze ook maar aan een fles ruiken.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:29

Noortje, je kan ook overdrijven.....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:29

Nou, inderdaad.....

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:31

overdrijven? dat zijn gewoon de regels.
Die zijn niet voor niks opgesteld.

Mensen die het noodzakelijk vinden om toch te drinken terwijl ze moeten rijden zijn gewoon onverantwoord bezig. Ze hebben geen discipline om van de alcohol af te blijven terwijl en een behoorlijk aantal risico's aanvast zitten.

en nogmaals, ik heb het niet over 1 drankje die je drinkt 4 uur voordat je in de auto stapt.

Jullie hebben zeker geen ervaring met ongevallen veroorzaakt door drank?
Laatst bijgewerkt door gebruiker002 op 26-03-09 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:32

noortje schreef:
Maar idd, als je niet valt onder het bovenstaande stukje mag je 1 glas alcohol drinken, helaas..

Ik reageerde op dit zinnetje. ;)
Dat komt nogal overdreven over.

Verder kun je in mijn posts lezen wat voor een hekel ik heb aan mensen die met teveel op achter het stuur gaan zitten. Dat kan ik ook niet begrijpen. :n

Maar om nou te vallen over dat ene drankje wat ik af en toe neem op een feessie, dat vind ik wat te ver gaan. Dat jij niets drinkt, prima, heel goed. Maar gun mij dat ene drankje af en toe gewoon. Ik hou me daarmee aan de regels en breng niemand in gevaar. Ik ben ver boven de 24 (38 namelijk ;) ).

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:37

Ik drink geen druppel alcohol als ik moet rijden, ik weet van mezelf dat ik daar niet goed tegen kan. En ik ben behoorlijk nachtblind dus in het donker zie ik niet goed. Meestal is het donker op het moment dat je naar huis gaat na een avondje stappen oid dus ik drink gewoon niks als ik de bob ben.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:38

Twiggy2008 schreef:
noortje schreef:
Maar idd, als je niet valt onder het bovenstaande stukje mag je 1 glas alcohol drinken, helaas..

Ik reageerde op dit zinnetje. ;)
Dat komt nogal overdreven over.

Verder kun je in mijn posts lezen wat voor een hekel ik heb aan mensen die met teveel op achter het stuur gaan zitten. Dat kan ik ook niet begrijpen. :n

Maar om nou te vallen over dat ene drankje wat ik af en toe neem op een feessie, dat vind ik wat te ver gaan. Dat jij niets drinkt, prima, heel goed. Maar gun mij dat ene drankje af en toe gewoon. Ik hou me daarmee aan de regels en breng niemand in gevaar. Ik ben ver boven de 24 (38 namelijk ;) ).

Ik heb meerdere keren ongelukken mee gemaakt die veroorzaakt zijn door personen met maar 1 glaasje drank op.
De situatie die jij beschrijft vind ik ook niet heel erg. H
et gaat mij er om dat mensen in het algemeen denken dat ze met drank op prima kunnen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:39

Zoo veel reacties! Zelf kan ik ook prima tegen drank, ik zou na 2 biertjes echt nog geen last hebben, maar toch vind ik het onzin om te gaan drinken als ik er toch maar 2 mag hebben, dus drink ik niet..

Ik ga vanavond de confrontatie maar eens aan met meneer.. Hij drinkt dus gerust 3-4 flesjes ook al gaat ie met de auto en dat terwijl die ook vrachtwagenchauffeur is in het weekend.. Zijn vrienden zijn nog erger, die zuipen volop terwijl ze daarna vrolijk in de auto stappen.. Hij heeft op hun wel commentaar, maar is zelf dus net zo fout bezig.. Ben benieuwd.. :+

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:41

Ik drink niets als ik nog moet rijden, tenzij het bij het eten is. Maar dan ook niet meer dan 1 glas. En als ik echt ga stappen en ik ben de BOB dan blijf ik helemaal nuchter.

Het is natuurlijk heel persoonlijk. Officieel mag je iets drinken voor je in de auto stap, maarja iedereen vult dat anders in.
Ik zou het mezelf nooit vergeven als er wat zou gebeuren terwijl ik achter het stuur zit met 'iets' op...

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:42

Als ik moet rijden drink ik helemaal geen alcohol. :n

Net als wat er eerder is gezegd: Of rijden, of drinken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:43

Ik heb anders ook zat ongelukken gezien veroorzaakt door mensen zonder alcohol op. ;)

Ongelukken kunnen helaas altijd gebeuren. Als je 1 glaasje hebt gedronken, word je in elk geval niet aangeklaagd voor een ongeluk wegens dronkenschap. Er zijn natuurlijk meerdere factoren die ongelukken kunnen veroorzaken. Ben met je eens dat je heel verkeerd bezig bent, als je met teveel op achter het stuur kruipt, laat staan als je dan ook nog eens ongelukken hierdoor veroorzaakt.

En als je jezelf kent als iemand die er op eentje al heftig kan reageren, dan moet je gewoon niet drinken. Helemaal mee eens. Ik kan het wel hebben, normaal gesproken. Zeker met die liters water die ik daarna drink. ;)

Op ongelukken zit ik echt niet te wachten, daar ben ik panisch voor.

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:47

T lijkt mij juist zo erg dat je in het geval dat er iets gebeurd en je hebt iets gedronken (ookal kun je er goed tegen en had je maar 1 glaasje op). Je zult nooit weten of het tóch niet door dat glaasje kwam....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:04

Sassieja schreef:
Citaat:
Ik drink thuis nooit alleen als ik ergens uit ben dan drink ik dus 1!!! glaasje en ga 4 uur later pas weg, mag jij raden hoeveel promille alcohol ik nog in mijn bloed heb? Dus onschuldige slachtoffers, boete, aanhouding etc. zijn nou niet direct van toepassing.
Daarbij neem ik het risico niet om mijn rijbewijs kwijt te raken want dan word het zo lastig werken.

Dat excuus krijg ik ook vaak te horen: Jaaaaa maar ik drink nu, tegen de tijd dat we naar huis gaan, is dat wel weer gezakt hoor. Maar hoelang duurt dat dan voordat het echt uit je bloed is? Volgens mij wel meer dan een uur of 4.

En nee, ik drink écht niet, en ik heb er een ontzettende hekel aan als mensen dat wel doen. Neem je verantwoording.

1 glas (in de normale hoeveelheid dan dus bier in een bierglas, wijn in een wijnglas etc) duurt 1,5 uur voordat het uit je bloed is. Dus excuus? nou nee, na 4 uur is het echt gezakt.
Waarom 1 glasje? Of in mijn geval een flesje Flugel, omdat ik het hardstikke lekker vind, maar ga niet thuis of de bank drinken.

Ik ben zeker niet voor drinken en rijden en meer dan 1 glas vind ik ook zeker te veel, maar kan niet begrepen dat mensen zo vreemd vinden als ik 1 glaasje drink en 4 uur later naar huis rijd. 4 uur later kan ik dus nooit meer dan 0,2 promille alcohol in mijn bloed hebben, als het goed is dan helemaal niks, maar door bepaalde dingen kan je altijd wel een heel licht percentage alcohol hebben.

ilona_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:06

zelf zal ik nooit rijden, ook al is het maar 1 glas wat ik gehad heb.

ik spreek altijd duidelijk van te voren af wie er drinkt en wie er rijd.

zoals op verjaardagen ook, drinkt me vriend niet, dan drink ik wat :)
en anders andersom wat meestal gebeurd :+ maar goed
ik zal ook nooit bij iemand in de auto stappen die drank op heeft :)

dan rijd ik liever gewoon zelf :)

en tuurlijk, ongelukken zitten in een klein hoekje, met of zonder drank. maar goed ik blijf liever nuchter als ik moet rijden voel ik mezelf gewoon prettiger bij :D

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:51

Als ik moet rijden drink ik niet. Hooguit een klein glaasje aan het begin van de avond als ik weet dat het nog wel een paar uur duurt voordat we naar huis gaan. Maar meer ook echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:53

Ik ben gek op een borrel, en daarom drink ik niks als ik nog rijden moet. Als ik denk 2 biertjes kan wel en je staat leuk heb je er zomaar 4 op voor je weggaat. Ik wil dat niet, dus aan de dubbelfris. Of doordrinken, en voor een paar euro met de taxi.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:54

Zowel mijn vriend als ik drinken niet. Smaken ze net lekker moet je weer ophouden. Beter jezelf niet plagen en niets pakken. :)
Wij spreken van te voren af wie er rijdt. Al ben ik dat meestal. Hij geniet meer van een pilsje op een avond dan ik. Dus mag hij dat lekker.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:16

Als ik moet rijden drink ik niet, ik kan absoluut niet tegen drank en ben snel dronken. Met 1 glas en ik al aangeschoten :+

Voor mij dus zeker geen drank als ik moet rijden :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:17

Guetta schreef:
Ben niet van het slag, dat dronken is wanneer ze ook maar aan een fles ruiken.

Als we het dan toch over overdrijven hebben. ;)

Anyway, MIJN reactievermogen wordt er duidelijk minder van - en dat wordt het van vermoeidheid ook, dus ook rijden als ik mijn ogen niet meer kan openhouden vermijd ik. ;)

Ladylada schreef:
T lijkt mij juist zo erg dat je in het geval dat er iets gebeurd en je hebt iets gedronken (ookal kun je er goed tegen en had je maar 1 glaasje op). Je zult nooit weten of het tóch niet door dat glaasje kwam....

Om die reden o.a. :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:44

Ik drink geen alcohol, nooit. Geen problemen dus met auto's iod. Weiger ook in een auto te stappen met iemand die wel wat op heeft.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:48

Ik drink zelf zoiezo niet als ik moet rijden. Moet er wel bij zeggen dat ik - helaas - wel van het slag ben dat het na 1 biertje al in d'r benen voelt :=

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:57

Op feesten drink ik niet als ik moet rijden, maar als ik uit eten ga neem ik wel eens 1 wijntje na het eten. soms 2 maar dat is adn ook de max. Dat is toegestaan wettelijk dus hou mij aan de regels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:01

Ik drink geen druppel als ik moet rijden! Hoogstens 1 slokje als iemand me ooit vraagt om wat te proeven!

Ken er genoeg die wel (behoorlijk) drinken en vervolgens in de auto stappen, kan me hier ontzettend over opfokken, maar dit heeft toch geen zin!

Heb besloten het naast me neer te leggen en ook niet bij iemand in de auto te stappen die gedronken heeft!

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:03

Nouw als ik dan bekroond ben tot bopper probeer ik me wel aan de wet te houden....

Ik probeer het te houden bij
Binnenkomst 1 stevige berenburger
Dan 1 glas zoete witte wijn
Dan 1 mix drankje
vervolgens voor de rest bier want daar zit toch niet veel in..........

Nee gein, niet 1 druppel!!!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:17

Hobby schreef:
Ik drink überhaupt geen alcohol, dus ook niet als ik nog moet rijden. Ik zorg er altijd voor dat ik de Bob ben, omdat ik genoeg mensen ken die toch een paar glazen alcohol drinken als ze de Bob zijn. Ik weiger bij mensen in te stappen die meer dan één glas gedronken hebben of bied aan om dan achter het stuur te kruipen. Uit ervaring weet ik dat veel mensen zichzelf overschatten en zichzelf niet aangeschoten voelen, ook al praten ze onsamenhangende zinnen of met een dubbele tong. Ik ben ook nooit vriendelijk tegen vrienden die hebben aangeboden om te Bobben en vervolgens vinden dat ze wel één of twee biertjes mogen drinken :o .
Persoonlijk vind ik niets acceptabel op het gebied van alcohol en verkeer...

ik kan niets anders dan het met jou eens zijn :) ik drink ook geen alcohol en alcohol en autorijden gaat gewoon niet samen :)