Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
noortje schreef:Maar idd, als je niet valt onder het bovenstaande stukje mag je 1 glas alcohol drinken, helaas..
). Twiggy2008 schreef:noortje schreef:Maar idd, als je niet valt onder het bovenstaande stukje mag je 1 glas alcohol drinken, helaas..
Ik reageerde op dit zinnetje.![]()
Dat komt nogal overdreven over.
Verder kun je in mijn posts lezen wat voor een hekel ik heb aan mensen die met teveel op achter het stuur gaan zitten. Dat kan ik ook niet begrijpen.![]()
Maar om nou te vallen over dat ene drankje wat ik af en toe neem op een feessie, dat vind ik wat te ver gaan. Dat jij niets drinkt, prima, heel goed. Maar gun mij dat ene drankje af en toe gewoon. Ik hou me daarmee aan de regels en breng niemand in gevaar. Ik ben ver boven de 24 (38 namelijk).
Sassieja schreef:Citaat:Ik drink thuis nooit alleen als ik ergens uit ben dan drink ik dus 1!!! glaasje en ga 4 uur later pas weg, mag jij raden hoeveel promille alcohol ik nog in mijn bloed heb? Dus onschuldige slachtoffers, boete, aanhouding etc. zijn nou niet direct van toepassing.
Daarbij neem ik het risico niet om mijn rijbewijs kwijt te raken want dan word het zo lastig werken.
Dat excuus krijg ik ook vaak te horen: Jaaaaa maar ik drink nu, tegen de tijd dat we naar huis gaan, is dat wel weer gezakt hoor. Maar hoelang duurt dat dan voordat het echt uit je bloed is? Volgens mij wel meer dan een uur of 4.
En nee, ik drink écht niet, en ik heb er een ontzettende hekel aan als mensen dat wel doen. Neem je verantwoording.
maar goed

Guetta schreef:Ben niet van het slag, dat dronken is wanneer ze ook maar aan een fles ruiken.

Ladylada schreef:T lijkt mij juist zo erg dat je in het geval dat er iets gebeurd en je hebt iets gedronken (ookal kun je er goed tegen en had je maar 1 glaasje op). Je zult nooit weten of het tóch niet door dat glaasje kwam....
Hobby schreef:Ik drink überhaupt geen alcohol, dus ook niet als ik nog moet rijden. Ik zorg er altijd voor dat ik de Bob ben, omdat ik genoeg mensen ken die toch een paar glazen alcohol drinken als ze de Bob zijn. Ik weiger bij mensen in te stappen die meer dan één glas gedronken hebben of bied aan om dan achter het stuur te kruipen. Uit ervaring weet ik dat veel mensen zichzelf overschatten en zichzelf niet aangeschoten voelen, ook al praten ze onsamenhangende zinnen of met een dubbele tong. Ik ben ook nooit vriendelijk tegen vrienden die hebben aangeboden om te Bobben en vervolgens vinden dat ze wel één of twee biertjes mogen drinken.
Persoonlijk vind ik niets acceptabel op het gebied van alcohol en verkeer...
ik drink ook geen alcohol en alcohol en autorijden gaat gewoon niet samen