Heeft een vampier bloed/hartslag/ademhaling???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Heeft een vampier bloed/hartslag/ademhaling???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 09:11

Ah, dus toch.
Nou ik ben met een vernieuwde versie van het karakter bezig, deze krijgt toch maar geen bloed, ademhaling of hartslag.

Maar voor het verhaal zal hij wel redelijk menselijk moeten blijven, aan een zombie heb ik zo weinig. :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:58

Mjay schreef:
ze hebben wel een hartslag en ze hebben ook bloed in welke film zie je nou niet dat de vampier zijn bloed aan iemand geeft om er ook een vampier van te maken, kan iederen dan niet herrineren hoe lestat wordt vermoord maar toch ook weer niet in interview with a vampire? juist dat bloed liep toch flink uit zn halsslagaderen hoor........

Zij wel ja :j Er zijn zoveel omschreven types waardoor er zo veel verschillende soorten zijn. Er zijn namelijk ook soorten (moet even zoeken welke) die bij het doden puur gif gebruiken ipv bloed. Zij hebben dus geen bloed.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:05

tita schreef:
...Ze hebben aderen en slachtaderen ...

:')

Sorry, verder kan ik niks aan het beantwoorden van de vraag bijdragen, want ik heb de ballen verstand van vampieren & Co ;) .

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:51

Miss_Malfoy schreef:
Ah, dus toch.
Nou ik ben met een vernieuwde versie van het karakter bezig, deze krijgt toch maar geen bloed, ademhaling of hartslag.

Maar voor het verhaal zal hij wel redelijk menselijk moeten blijven, aan een zombie heb ik zo weinig. :+

Dat maakt niet uit, mijn post was slechts een illustratie van het feit dat veel mensen waar het gaat om vampier folklore, ergens vaag een klok hebben horen luiden maar geen idee heb ben dat er überhaupt een klepel is. :P

Ik vind het zelf gewoon altijd erg grappig om mensen uitspraken te horen doen als "Vampiers hebben hoektanden!" of "Vampiers glitteren in het zonlicht!", zonder zich te realiseren dat dat allemaal recente bedenksels zijn die weinig raakvlakken hebben met de mythe.

Het is heel logisch dat vampiers veranderden van bloeddrinkende zombies naar charmante, mysterieuze Roemeense edelmannen, want de tendens van de literatuur veranderde ook, en mensen wilden schurken waar ze zich beter mee konden identificeren. En aangezien maar weinig mensen zich identificeren met een rottend lijk, behold, the rise of the gentleman vampire. ;)

Waarom wil je trouwens een boek over vampiers schrijven? Begrijp me niet verkeerd, maar het onderwerp is vreselijk uitgemolken en de laatste tijd lijkt het alsof de halve wereld Twilight-klonen produceert, waar echt niemand op zit te wachten. Dus als je echt graag iets met je verhaal wilt doen, aanbrengen bij een uitgever of iets dergelijks, is dit geen goed moment om met een vampier op de proppen te komen. Kenmerkend is voor hypes dat zodra ze over zijn, mensen een tijdlang moe zijn van het gehypte onderwerp, dus weinig uitgeverijen willen daar hun vingers aan branden.

Als het gewoon een projectje is voor de fun dan uiteraard gewoon doen, en heb ik niets gezegd. :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 14:39

Het gaat niet ppur over de vamp, hij heeft absoluut niet de hoofdrol. ;)
Maar hij weet wat meer zegmaar, en kan zo het verhaal een beetje sturen.

Edit: En het is de bedoeling dat hij toch wel voor komische situaties gaat zorgen door zijn vamp zijn.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:48

Ik ehh.. wist niet eens dat vampieren bestonden? Dacht dat dat een 'sprookje' was? 8)7

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:51

LisaLuna schreef:
Ik ehh.. wist niet eens dat vampieren bestonden? Dacht dat dat een 'sprookje' was? 8)7

Haha ja als je dit topic leest lijkt het wel haast of ze echt bestaan. :')

Als ze bestonden zoals ze in Moonlight enzo zijn zou ik er best wel eentje willen zijn. :j

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:57

of twilight *D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:28

Zeer zeker Twilight :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:35

Celiien schreef:
of twilight *D

ghehehehe *kwijlt hierzo de boel onder O:) *

Tamara15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:46

er zijn veel verschillende verhalen over!
volgens de maker van Buffy the vampire slayer kunnen vampieren wel degelijk bloeden aangezien ze zich voeden met bloed, dit loopt dus door hun aderen. ze hebben geen zuurstof nodig maar kunnen wel ademen, kunnen niet tegen zonlicht en weiwater en gaan dood als je met een houten staak door hun hart gaat. volgens theorieen als dracula enzo kan een vampier idd niet bloeden en is die ook nauwelijks te doden. zo zijn er ook meer reeelen verhalen over de theorie van de vampier. zo geloofden ze vroeger dat vampieren kwade geesten waren overledene familieleden die wraak kwamen nemen door een familielid dodelijk ziek te maken. die op zijn beurt zou dan ook weer vampier worden. om dit te voorkomen begroeven ze de slachtoffers van de ' vampieren' met hun armen over elkaar gebonden en met een kruis. hoe dat dan weer is veranderd in bloedzuigend monster is mij onbekend...

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:26

Tamara15 schreef:
. hoe dat dan weer is veranderd in bloedzuigend monster is mij onbekend...

Heel simpel. Iemand ziek maken = het stelen van 'levensenergie'. Bloed wordt in veel culturen gezien als een soort synoniem van leven - the blood is the life - dus het ontnemen van bloed = het ontnemen van leven. 1 + 1 = 2, en zo werd de pestbrengende zombie een bloeddrinkende vampier. ;)

Tamara15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:13

haha wij hebben net het mysterie van Dracula ontrafeld mhuwahaha!! }>

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:45

hah =P

het is wel interessant om dit hier te lezen.
zit nu ook veel dingen over vampiers op te zoeken :P

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:00

euhhhh,
échte vampiers, zijn gewone mensen die wat bloed bij zijn partner drinkt.
vampiers in sprookjes moeten denk ik wel bloed hebben enz... want ze drinken toch bloed van anderen op.
Maar het zijn on-doden dus kunnen ze niet doodbloeden ofzo