Problemen met schoonzus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 16:15

russel schreef:
Kimberley84 schreef:
Ik zou aanbieden om mee te gaan naar de winkel!

:+ En dan die kar volladen met lekkers en haar laten betalen.. ;) :+

hihi... die krijgt volgens mij echt een hartverzakking...

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:15

russel schreef:
Kimberley84 schreef:
Ik zou aanbieden om mee te gaan naar de winkel!

:+ En dan die kar volladen met lekkers en haar laten betalen.. ;) :+

Inderdaad!!! :D en eten maar :Y) !!!

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:18

Nimmy schreef:
@ russel Nope...
Ze kunnen ook een nieuwe auto kopen, dus dat zal t niet zijn...
@kimberley, ze wonen niet bepaald naast de deur (gelukkig), dus dat is geen optie...

kun je dan niet er eerder heen gaan?

Nimmy

Re: Problemen met schoonzus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 16:20

Denk dat ze die eerder die week doen of op die ochtend zelf in de kast kijken en zien dat ze nog wel voldoende meelkoekjes en een fles aanmaaklimo hebben...

Het is een kleine 100 km (enkele reis), heb de benzine er niet voor over... (oops type ik dat echt)

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:20

Huh? wat heeft jou broer met je schoonzus te maken op een familiedag. Als het een familie dag is van jou familie, komt je schoonzus toch niet? en als je een familiedag hebt van je vriend, komt je broer niet lijkt me.

Wie is 'hun'? hun hebben te weinig eten enz... het ging toch over je schoonzus?

Als je vindt dat je te snel flauw wordt neem je toch wat mee, iedereen heeft toch wel een tas mee, dus hoeft helemaal niet op te vallen als je wat sultana's, brood en fruit en flesje water in je tas hebt zitten hoor. Heeft me moeder ook altijd voor de zekerheid (suikerziekte). Is helemaal niet raar.
Succes ermee, en als ze een datum afspreken dat jij niet kan, dan is het toch simpel, als je nie kan dan kan je niet.
Ik zou er niet zo moeilijk over doen.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 16:23

lees het topic even door...

Ik moet wat warms/ hartigs eten anders trek ik t niet (word ik echt ziek van)...

En mn broer is inmiddels getrouwd en alle aanhang gaat mee op een familiedag...

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:30

Voorstellen om met z'n allen chinees te bestellen? Gewoon zeggen dat jij niet op een droge boterham kan leven. En als zij begint te miepen haal je gewoon zelf chinees of iets dergelijks en mogen zij de warme dampen ruiken terwijl ze hun bolletje kaas opeten hihi.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:43

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 18-02-22 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:53

Ik snap het probleem niet hoor.
Als jij vind dat er te weinig te eten is dan neem je gewoon mee. Moet je iets warms eten, dan koop je dat gewoon in het park of waar jullie ook maar heen gaan. Ik zou helemaal geen rekening houden met het feit dat men daar wel eens raar op zou kijken.

Als ze dat wel doen en een opmerking erover maken, dan kun je aangeven dat je honger hebt en wat warms wilt eten.
Zo heb jij geen probleem meer en als zij er wel problemen mee hebben..jammer dan. Ik zou al helemaal geen smoes gaan verzinnen om te gaan eten.

Bij mijn schoonouders was het altijd heel erg koud in huis (17 graden in de winter)
Ik kleedde me er gewoon op maar toen de kinderen kwamen, zette mijn man gewoon de kachel hoger. Tot we een keer geklaagd hebben dat het altijd zo koud was..Mijn schoonmoeder had er geen last van maar zette vanaf die tijd altijd de kachel aan als wij kwamen.

Ik heb trouwens wel begrepen dat een gesprek bij jou al niet meer helpt..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:43

[quote="Nimmy"]Mn maaltijd wordt steeds uitgebreider... Staan idd al een aantal lekker hartige dingen tussen...

En tja ben niet de enige die me eraan ergert, alleen niemand zegt er wat van...[/quote]

Als je niet de enige bent waarom steken jullie dan niet de koppen bij elkaar en zeggen er wat gezamelijk van? Of spreek gezamelijk af dat jullie even langs de mac rijden (ja hij zit in epe http://www.mcdonaldszwolle.nl/2008/content.php?p=1&sp=1)
Waarschijnlijk als jullie samen actie ondernemen zal de boodschap beter aankomen!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:29

Zie het maar zo. Als blijkbaar iedereen het er bij laat zitten, waarom zou jij je er dan helemaal over opvreten.. Nogmaals, jij bent uiteindelijk degene die er het meeste mee zit.

Verder kun je niet oordelen over iemand´s geldzaken. Ze mogen immers zelf bepalen waar ze hun eigen geld aan besteden.

Al je gemopper op je schoonzus, je snapt dat je indirect dus ook gewoon op je broer aan het afgeven bent? Het is niet allemaal je schoonzus, je broer is er ook zelf bij en die gaat er ook in mee. Als je moeder gewillig genoeg is op verzoek dingen mee te nemen is ook jouw zaak niet. Daar is je moeder dan weer zelf bij.

Zet je over de frustratie heen dat ze niet zo zijn als je andere broers en schoonzussen. Neem het zoals het is, dat bespaart jezelf gewoon een heleboel :)

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:12

Al gedacht aan een bak maaltijdsalade in je tas met als iets warms een blikje 1 persoons kant en klare soep die je even in moet opwarmen? Of desnoods een cup-a-soup? Warm water moet toch aan te komen zijn..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 07:32

Hoe is het uitje verlopen?

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 08:13

Dat moet nog gebeuren.... datums inplannen is lastig is een heel eind vooruit geschoven...

Maar ze hebben nu bedacht dat mn moeder, die eens in de 2 weken op hun kind past, die dag alleen aan t kind mag besteden, ze mag dus nergens mee naar toe en bij voorkeur ook geen mensen die hier langskomen (en kreeg een behoorlijke snauwpartij omdat t gewoon niet anders kon)...

daarna vroegen ze aan mij wat ik er van vond (belachelijk) en toen ben ik mr weg gegaan voor t helemaal verkeerd zou gaan....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:20

Dus willen ze je moeder gaan beperken in haar doen en laten..
Als mijn moeder bij ons in huis is als wij op vakantie zijn is ze vrij om te doen en laten wat ze wil..
Zij hebben het gemak van een oppas maar om die dan van die zotte regels op te leggen...
Misschien weet ze diep van binnen dan wel dat jij langs gaat voor een warme hap?

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 09:23

Die kreeg nogal wat verwijten naar haar toegeslingert, wat echt werkelijk nergens op sloeg...

Ben ook maar weggegaan, moest me nl heel erg inhouden om niet heel erg uit mn slof te schieten.. Alsof een kind er wat van krijgt als ze ergens komt of andere mensen ziet.. Niks mis mee, die komt echt niks te kort op oppasdagen hier en da krijg je zn reactie als dank...

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:57

Het is niet fijn als er geen rekening gehouden wordt met je, maar dan zul je dus zelf het beste ervan moeten maken. Je ouders zullen toch ook wel snappen dat je iets moet eten ivm je ziekte?

Ik zou gewoon (zoals je zelf al aangeeft) een lunch pakket meenemen en ook iets kopen in het park als je daar behoefte aan hebt. Vragen ze waarom je dat doet, kun je het toch op een rustige normale manier uitleggen, misschien snappen ze het dan eindelijk.

En als er niets te koop is in het park, gewoon thuis even iets opwarmen als je terug bent zodat je toch nog wat naar binnen kunt werken.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:32

Soms is het wel eens goed dat iets escaleert..
Bij mijn schoonfamilie weten ze de prijs voor hoe zot kan ik doen om aandacht te krijgen wel verdienen.
Na 11 jaar is het onlangs dus tot een botsing gekomen en dat heeft de lucht aardig geklaart kan ik je zeggen.
Voor alle kinderen met aanhang is het puzzeltje aardig op zijn plek gevallen en beginnen de ouders aardig te beseffen dat het voorbij is met al dat gedraai, gelieg en gedoe. Dat de kinderen nu steun bij elkaar vinden en achter elkaar staan in hun gevoel dat het genoeg is geweest.