Maar wat als??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Re: Maar wat als??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:29

George sliep zelfs met zijn varkentje, dat is dan weer het andere uiterste :') .

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:21

Inderdaad een man die de beesten niet accepteerd, doeg.

Ik krijg net trouwens een hilarisch mailtje van mijn nichtje, he ik heb gehoord dat jij 2 kinderen gaat adopteren, tuurlijk direct.
Wat er soms toch gekletst wordt.

Wat ik trouwens ook erg vind, die hebben mijn ouders vaak moeten horen, dat het erg is als je niet een jongetje en een meisje hebt. Wij zijn met 3 meiden en wat ben je als ouders volgens andere dan misdeelt. Uiteraard ga je ook voor de derder omdat je perse een jongen wilt. Mijn zus heeft een jongen en een meisje en een vriendin van haar 2 jongens, en die durft dus ook hardop te zeggen jij hebt geluk, jij hoeft tenminste niet meer voor een derde te gaan, sommige mensen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 08:51

Dat meen je niet :=
Ik moet zeggen dat 2 meiden mij ook mega leuk lijkt.......
Lekker met pony's frutselen etc.

Nou dat zou niet mijn ding zijn, 2 lijkt mij nu meer dan genoeg...

Twiggy, ook jouw eerdere posts gelezen te hebben/kennen van hoe jij met je dochter omgaat, kan ik wel zeggen dat ik vind dat een boel ouders een voorbeeld mogen nemen aan jou en je man met hoe jullie met je dochter omgaan!!!!! +:)+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:43

Sodera schreef:
Lekker met pony's frutselen etc.

Haha en dan sta je daar als je dochters zeggen: "Mam, we vinden die ponies maar stom, mogen we naar de karateles?" -O-
:D .

Maar dat is ook weer inderdaad zo'n dwaze reden die ik ook al gehoord heb. "We hebben 2 meisjes, nu willen we nog voor een jongen gaan". Moet het derde meisje maar gaan voetballen :D .

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:49

Ja idd dat zou ook niet uitmaken hoor, maar vaak is dat met meisjes makkelijker dan met jongetjes :P

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:57

Ik heb niet heel topic doorgelezen dus ik reageer op de openings post :P
Met niet trouwen kan ik goed leven maar ik wil later zeker kinderen! Mijn ventje wilde nooit kinderen, hoe lief ik hem ook vind ik weet vanmezelf dat ik me geen leven zonder kinderen voor kan stellen.
Gelukkig is mijn vriend inmiddels bijgedraait en ziet hij het met mij toch zitten om kinderen te krijgen.

Toch blijft het altijd een lastige situatie. Als mijn vriend echt geen kinderen zal willen dan zal ik het heel moeilijk vinden een besluit te nemen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:58

sonjim schreef:
Wat ik trouwens ook erg vind, die hebben mijn ouders vaak moeten horen, dat het erg is als je niet een jongetje en een meisje hebt. Wij zijn met 3 meiden en wat ben je als ouders volgens andere dan misdeelt. Uiteraard ga je ook voor de derder omdat je perse een jongen wilt. Mijn zus heeft een jongen en een meisje en een vriendin van haar 2 jongens, en die durft dus ook hardop te zeggen jij hebt geluk, jij hoeft tenminste niet meer voor een derde te gaan, sommige mensen.

Ja idd... Wij zijn met 4 meiden thuis, en dat schijnt ook een gebrek te zijn :? Ook hoor je idd vaak dat mijn ouders net zolang doorgingen tot er een jongen kwam, maar die kwam er niet :+ Echt belachelijk; alsof de ouders het uitmaakt of je een jongen of meisje krijgt; we zijn allemaal gezond en dat is het belangrijkst :)

Overigens; 4 meiden lijkt me leuker dan 3 meiden en de jongste een jongetje :+ Das ook zo sneu voor hem :P Ik ken een gezin waarvan de jongste een jongen is, en 7 (!) oudere zussen heeft :\ Is hij lekker mee zeg.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:46

Sodera schreef:
Twiggy, ook jouw eerdere posts gelezen te hebben/kennen van hoe jij met je dochter omgaat, kan ik wel zeggen dat ik vind dat een boel ouders een voorbeeld mogen nemen aan jou en je man met hoe jullie met je dochter omgaan!!!!! +:)+

Bloos bloos :o :o :o , dank je wel voor dit mooie compliment. :)

(wil nog wel even toevoegen dat wij ook niet perfect zijn, hoor ;) . Maar de intentie het op een fijne manier te doen, is er wel)
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 17-03-09 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:48

Ik ken eigenlijk weinig mensen die 'vinden' dat je een jongetje EN een meisje zou moeten hebben. Jeetje, wees gewoon blij als je gezonde kinderen hebt. Daar gaat het toch om?
Vind het heel raar om te lezen dat blijkbaar sommige mensen zo denken, zoals jullie zeggen....

Maar nogmaals, ik ken niemand die zoiets zegt......

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:53

xKatleentjex schreef:
Haha Alet het is ook nooit goed :D . Inderdaad, als je geen tweede kind wilt moet je geen tweede kind nemen. Je kan jezelf niet dwingen om van een kind te houden, en wat leuk voor het kind om te weten dat mama en papa het eigenlijk hebben gemaakt voor de gezelschap van het andere kind...een kind kan perfect alleen zijn, zolang je maar niet in de valkuil van de verwennerrij trapt, want wat mij wel eens opvalt bij sommigen is dat ze als enig kind zo rotverwend zijn in materiele dingen dat het hun sociale leven beïnvloedt. En zorgen dat je kind veel sociale contacten kan hebben natuurlijk, regelmatig vriend(innet)jes, of neefjes en nichtjes om mee te spelen, dan is hij/zij misschien nog beter af dan met een broer of zus waar het altijd oorlog is.(dit laatste spreek ik uit eigen ervaring, ik heb geen enkele band met mijn zus, de tijd dat ze ergens anders woonde was de fijnste tijd ooit en nu ze weer terug is tel ik de dagen af tot ze eindelijk weer eens gaat verhuizen, ik was echt veel liever enig kind geweest).

De valkuil der verwennerij, ja, die ligt wel op de loer. Vooral papalief valt op papadag nog wel eens in deze kuil wanneer dochterlief met haar blauwe ogen papa lief aan kijkt :+ . Maar ach, dat hoort er ook een klein beetje bij, met mate! Ik compenseer dat dan wel weer }> . Ha ha. Onze dochter gaat 2 dagen per week naar de bso, lekker met andere kinderen spelen. Voordat ze naar school ging, was dit de creche. Hier heeft ze veel van geleerd, samen delen, samen spelen, op je beurt wachten, dat soort dingen.
Gelukkig kan ze ook heel goed zichzelf vermaken, ook niet onbelangrijk als enig kind! Ze heeft een echte hartsvriendin waar ze graag mee speelt, we moeten haar dan juist stimuleren om ook eens met andere kinderen te spelen, maar ach, dat doet ze ook wel bij de bso.

Dat evenwicht als je meer kinderen hebt, tussen jongens en meisjes, heb ik ook nooit begrepen. Waarom zou je een jongen en een meisje moeten hebben? Raar dat sommige mensen zo denken.