Beste Meneer Balkenende

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Beste Meneer Balkenende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 20:30

weet niet of je het tegen mij hebt, maar als iemand definitely geen meeloper is, ben ik het wel :') Ik zeg gewoon wat ik er van denk :)

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 20:31

Laat ik het zo zeggen dan...Wie de schoen past.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 20:49

woofie schreef:
Tuurlijk, valt ook helemaal niet op he?? de meerderheid loopt weer gewoon achter elkaar aan te blaten....
maar goed, dàt is bokt! je moet mee huilen met de wolven in het bos om er bij te horen....
Stelletje meelopers!!

Bokt overal de schuld van geven is net zo meeloperig, want dat doet iedereen zodra er een mening wordt gegeven die ze niet zint.
Zodra er iets wordt gezegd dat men schijnbaar niet aanspreekt is het: "typisch Bokt, de een zegt iets en de rest hobbelt er achter aan."
Is het zo moeilijk te begrijpen dat er meerdere mensen zijn met dezelfde mening?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 01:08

Citaat:
trouwens die algemene beschaving en goed fatsoen zijn in de huidige maatschappij ver te zoeken....

Herinner ik me déze uitspraak goed:

DE MAATSCHAPPIJ DAT BEN JIJ !!

Sigrid

Re: Beste Meneer Balkenende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 01:18

En dan richt hij die brief aan Balkenelende? Nou, dan is het wel een optimist eigenlijk ;)

Als je een punt ergens van wilt maken doe je dat publiek (column, ingezonden brief, betoog, essay enz) niet in een brief naar de MP. Want die wordt a) niet gelezen door JP zelf ...en b) niet beantwoord door JP zelf.

Ten tweede, als je dan een brief schrijft máák dan ook een punt.
Ik vind het nogal een hoog zeur-gehalte met weinig standhoudende argumenten.

Op z'n HJS's: "Laat die droom varen, want het zal je nooit lukken."

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 01:34

"Inhoudelijk"

Beste Meneer Balkenende, ( MP schrijf je toch op zijn minst aan met Geachte... Weledelgestrenge Heer mag ook ;) )
Ik schrijf deze brief omdat ik mij als 21-jarige zorgen maak over de toekomst/over de mensheid, want een samenleving kan men het niet echt meer noemen. (Wat heeft leeftijd er mee te maken? De toekomst, de toekomst van wat of wie? De mensheid => nogal een brede doelgroep. We leven toch samen? Dat is een samenleving. HOE we samen leven...dat is weer iets anders)
Iedereen heeft altijd meer haast dan ieder ander. (Iedereen? Noem eens namen)
Niets kan meer "zomaar" of voor de lol. (Niets?)
Waarom vervangt "tijd is geld", "geld maakt niet gelukkig"? (Persoonlijk heb nergens gelezen of geconstateerd dat dat zo is...)En waarom is alleen het eerste waar op dit moment? (ehm..??? oh wacht...het is een verwijzing naar de vorige zin... Maar tijd kost ook geld toch? Tenminste...ik weet niet hoe jij uitbetaald wordt door je werkgever)Waarom dringt iedereen vooraan in de file, maar sluiten ze bij de kassa wel netjes achteraan? (Omdat je in de supermarkt wat sneller in confrontatie komt met anderen als je voordringt en bovendien moet je bij files altijd zover mogelijk doorrijden op de invoegstrook -> zie theorieboek rijbewijs B. Verder valt er weinig voor te dringen in een file geloof ik...)Waarom zijn we zo schijnheilig, meneer Balkenende? (wie is "we"? En waarom zou Balkenende dit moeten weten?)Waarom heeft altijd een ander het gedaan, en word juist dat beloond? (Wie heeft wat gedaan en wat wordt beloond? Mis ik misschien de bijlage?)
Laat maar meneer Balkenende.
Ik zie al in dat deze brief aan de verkeerde persoon gericht is. (Goh, dat is een vlotte constatering. Waarom de moeite doen om hem nog te sturen)Ik schrijf Martin Gaus wel.
Hij weet tenminste hoe je met valse beesten om moet gaan. (Valse honden ja, maar die kwamen in het verhaal hierboven niet voor dacht ik. Of heb ik nog een bijlage gemist?)
Met vriendelijke groet,
Stijn Bakker.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 06:46

woofie schreef:
Tuurlijk, valt ook helemaal niet op he?? de meerderheid loopt weer gewoon achter elkaar aan te blaten....
maar goed, dàt is bokt! je moet mee huilen met de wolven in het bos om er bij te horen....
Stelletje meelopers!!

Dit vind ik echt een sneue reactie. Stel je niet zo aan, en verder ga ik helemaal met Guernica mee! (en nee dat is niet meelopen ik heb gewoon dezelfde mening)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 07:23

Wat een prutbrief. Ik kan me wel vinden in de ontleding van _Sigfrid_. Inderdaad, verbeter de wereld en begin bij jezelf, maar je maakt geen fantastisch goed begin door in een briefje wat te gaan zitten zanikken over hoe stom het leven wel niet is.

Want dan kan het leven nog zo hard zijn, de voorkant van een trein is harder. :7

Het lijkt er voor mij een beetje op alsof meneer Bakker zelf een beetje depressief is en zich teveel laat leiden door negatieve invloeden. Zoals Monty Python al zei:

Nobody expects the Spanish Inquisition! :+

(Of eh.. always look on the bright side of life.. dat zou ook nog kunnen. Of get on with it.. You're no fun anymore.... etc.)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 10:12

Snadrem schreef:
Of eh.. always look on the bright side of life..

and if you can't see the bright side of life, polish the dull side ;)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 12:01

Snadrem schreef:
Wat een prutbrief. Ik kan me wel vinden in de ontleding van _Sigfrid_. Inderdaad, verbeter de wereld en begin bij jezelf, maar je maakt geen fantastisch goed begin door in een briefje wat te gaan zitten zanikken over hoe stom het leven wel niet is.

Want dan kan het leven nog zo hard zijn, de voorkant van een trein is harder. :7

Het lijkt er voor mij een beetje op alsof meneer Bakker zelf een beetje depressief is en zich teveel laat leiden door negatieve invloeden. Zoals Monty Python al zei:

Nobody expects the Spanish Inquisition! :+

(Of eh.. always look on the bright side of life.. dat zou ook nog kunnen. Of get on with it.. You're no fun anymore.... etc.)

Mee eens, ik las hem, en vroeg me gelijk af of de leeftijd misschien niet goed getypt was, dat het 12 is, in plaats van 21. Dan had ik het misschien logischer gevonden.

Maar goed, ik hoop dat hij er zelf een goed gevoel bij heeft, en dat het hem sterkt in zijn gedachtengang.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 12:43

Ik vraag me ook af wat hij met deze brief wil bereiken. Dat balkenende mensen oplegt om geen haast meer te hebben :+

Als ik dit lees denk ik eerder dat deze jongen zijn leven eens ernstig om moet gooien, want het klinkt niet alsof hij erg veel lol heeft (niets kan meer zomaar voor de lol etc.)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:10

Moderatoropmerking:
Graag met respect blijven reageren. Bedankt voor de medewerking :)

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:20

_Sigrid_ schreef:
"Inhoudelijk"

Beste Meneer Balkenende, ( MP schrijf je toch op zijn minst aan met Geachte... Weledelgestrenge Heer mag ook ;) )
Ik schrijf deze brief omdat ik mij als 21-jarige zorgen maak over de toekomst/over de mensheid, want een samenleving kan men het niet echt meer noemen. (Wat heeft leeftijd er mee te maken? De toekomst, de toekomst van wat of wie? De mensheid => nogal een brede doelgroep. We leven toch samen? Dat is een samenleving. HOE we samen leven...dat is weer iets anders)
Iedereen heeft altijd meer haast dan ieder ander. (Iedereen? Noem eens namen)
Niets kan meer "zomaar" of voor de lol. (Niets?)
Waarom vervangt "tijd is geld", "geld maakt niet gelukkig"? (Persoonlijk heb nergens gelezen of geconstateerd dat dat zo is...)En waarom is alleen het eerste waar op dit moment? (ehm..??? oh wacht...het is een verwijzing naar de vorige zin... Maar tijd kost ook geld toch? Tenminste...ik weet niet hoe jij uitbetaald wordt door je werkgever)Waarom dringt iedereen vooraan in de file, maar sluiten ze bij de kassa wel netjes achteraan? (Omdat je in de supermarkt wat sneller in confrontatie komt met anderen als je voordringt en bovendien moet je bij files altijd zover mogelijk doorrijden op de invoegstrook -> zie theorieboek rijbewijs B. Verder valt er weinig voor te dringen in een file geloof ik...)Waarom zijn we zo schijnheilig, meneer Balkenende? (wie is "we"? En waarom zou Balkenende dit moeten weten?)Waarom heeft altijd een ander het gedaan, en word juist dat beloond? (Wie heeft wat gedaan en wat wordt beloond? Mis ik misschien de bijlage?)
Laat maar meneer Balkenende.
Ik zie al in dat deze brief aan de verkeerde persoon gericht is. (Goh, dat is een vlotte constatering. Waarom de moeite doen om hem nog te sturen)Ik schrijf Martin Gaus wel.
Hij weet tenminste hoe je met valse beesten om moet gaan. (Valse honden ja, maar die kwamen in het verhaal hierboven niet voor dacht ik. Of heb ik nog een bijlage gemist?)
Met vriendelijke groet,
Stijn Bakker.

met deze correcties begint het er inderdaad al wat meer op te lijken! Heb de brief nog is een keer zitten lezen en vind het nog steeds een beetje triest. Het komt een beetje over alsof de maatschapij alles fout doet, en hij zou dan zogenaamd niet in de maatschapij zitten, want hij weet het wel beter! Nou jongen, vergeet t maar! Jij doet net zo goed mee aan al die dingen, dus begin bij jezelf!

En ik kan je ook garanderen dat deze brief niet bij balkenende onder zijn neus komt, die word bij de secretaresse van de onzindingen ingeleverd en die gooit m met envelop en al in de papierversnipperaar!