wat als?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:54

jah trouwen in Vegas aan de lopende band alleen om te trouwen vind ik niets.
Tis toch een dag dat je aan de buitenwereld (fam, vrienden enz) wil laten zien wij kiezen echt voor elkaar.

Nog even een vraag aan de mensen hier (als hij al niet gesteld is). Zouden jullie je eigen naam houden?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:59

Ik zou nee zeggen, heb net 1,5 week met hem.. :')

Levita

Re: wat als?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:06

Ik zou ook volmondig JA zeggen. We zijn nu bijna 2,5 jaar samen en hij is "het" gewoon, heb me nog nooit zo goed gevoeld bij iemand. *zucht* Was het maar zo ver dat hij het eindelijk maar eens vroeg....;) haha

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:02

Ik zou ook Ja zeggen.
Ik ken hem al een behoorlijke tijd, kan altijd op hem rekenen en we zijn een goed stel.
Ik geloof niet in 'de ware' dus daar hoef ik me niet druk om te maken. Zolang het in je hart goed zit zou ik ervoor gaan. :D

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:12

Danielle_h schreef:
Nog even een vraag aan de mensen hier (als hij al niet gesteld is). Zouden jullie je eigen naam houden?

was volgens mij nog niet gesteld nee.
aan de ene kant hou ik wel van mn eigen naam, maar aan de andere kant hoef ik hem ook niet te houden om waar hij vandaan komt (van de pa van mn pa, maar zijn ouders zijn gescheiden toen hij klein was, en sindsdien heeft hij zn pa niet meer gezien, maar zijn achternaam hebben we nu dus wel)
en ik vind het zo raar om een andere naam te hebben, maarja dat is gewoon een kwestie van wennen natuurlijk.. maar dan wel een dubbele naam jitske [zijn achternaam] - [mijn achternaam]

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:16

Ik zou inderdaad ook voor een dubbele naam gaan :) Vindt zijn achternaam wel mooi, maar die van mezelfo ook haha.
M'n moeder heeft haar eigen achternaam gehouden, maar dat was ook omdat het handiger was in dr bedrijf.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:26

Als we 5 jaar ouder waren had ik ja gezegt, maar nu dus nog niet.
Hij is namelijk 19 en ik ben 17, we zijn 3 jaar samen.
Ik wil ook pas trouwen wanneer we een vast inkomen hebben, een eigen huisje en stabiele relatie, wat op dit moment nog niet is. :+

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:28

ik zou sowieso nee zeggen. Ik ben heel erg dol op mijn vriend maar ik heb nog een heel leven voor me.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:27

Danielle_h schreef:

Ik zou wel de naam van m'n vriend aannemen denk ik, en anders ook met m'n meisjes naam.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:46

Danielle_h schreef:
jah trouwen in Vegas aan de lopende band alleen om te trouwen vind ik niets.
Tis toch een dag dat je aan de buitenwereld (fam, vrienden enz) wil laten zien wij kiezen echt voor elkaar.

Het doet er voor mij niet zo toe wat de buitenwereld ziet (of wil zien), wij hebben allang voor elkaar gekozen. Voor ons zou een beeb het meer het laten zien dat je echt voor elkaar kiest, trouwen zou alleen iets formeels zijn om alles wat simpeler te maken met huis kopen en naam van het kind.

Ik weet niet of ik zijn naam zou nemen. Ben ik veel te zelfstandig voor (word al opstandig als ik post krijg met alleen mijn voorletter), maar ik háát mijn eigen achternaam. Dus dat weet ik nog niet :)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:42

Ik heb voor mijn mans achternaam gekozen :j Omdat ik er trots op ben dat ik zijn naam mag dragen, zonder dat ik daardoor van hem afhankelijk ben. Mijn meisjesnaam is tamelijk apart en 'pestgevoelig' dus hebben we daar bewust niet voor gekozen.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:01

Ook ik ga mijn vriend zijn naam dragen. Vind ik toch net dat beetje extra en speciaal. En mochten er later kinderen komen, heb je ook allemaal dezelfde achternaam :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:23

Nop, ondanks dat we al ruim 3 jaar samen zijn en nu een paar maandjes samenwonen. Ik wil hem noooit mee kwijt en geloof ook best dat we voor aaaaltijd samen zullen zijn ( ;) ) maar dat trouwens zie ik nog niet zitten, eerst maar eens afstuderen en aan het echte leven beginnen!

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:25

Als ik een paar jaar ouder zou zijn zou ik volmondig ja zeggen.
Zijn nu 3 jaar samen en voelt erg goed.
Maar vind 18 en 21 nog wel wat jong haha.
Meneer beweerd nu trouwens nog dat hij never nooit wil trouwen, de romanticus.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:28

Danielle_h schreef:

Ja, ik zou het ongelofelijk raar vinden om plots te veranderen van naam :+ , tzou toch een stukje mezelf zijn die wegvalt.

(Vraag me af of dat trouwens wel kan hier in België?)

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:29

ik zou het echt nog bij nee houden, niet omdat ik niet van me vriend hou, maar puur omdat ik trouwen nog niet als meerwaarde zie. Ik zal ook niet iemand zijn die op vroege leeftijd gaat trouwen. Ik ben ook niet iemand die mezelf op een bruiloft ziet staan met alles erop en eraan.
Ik hou zonder te trouwen ook wel van mijn vriend :)
zoals hierboven ook wordt gezegd, eerst maar je studie afmaken. Beetje huisje, boompje, (heel veel) beestje(s) hebben en dan maar eens stapje verder denken!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:36

Danielle_h schreef:

Áls ik al ga trouwen wel ja. Ik zie niet in waarom ik m'n naam zou veranderen, haha :D Mijn moeder heeft ook altijd voor officiële instanties haar eigen naam gehouden en dat is eigenlijk nooit lastig geweest, ik heb het ook nooit 'raar' gevonden of gedacht dat ze minder bij het gezin hoorde of iets dergelijks.
Maar op zich maakt het me niet zo veel uit, als m'n vriend liever heeft dat ik zijn naam draag dan gooi ik er wel een streepje tussen, haha.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:50

ik zou volmondig nee zeggen..

als ik ja zou zeggen weet ik zeker dat het binnen nu en een week uit is..
nee hier zijn we absoluut NIET aan toe..
eerst maar eens zorgen dat we weer een beetje normaal en gezellig met elkaar om kunnen gaan ^^
(loopt niet zo lekker nu)

als ie me nu dus ten huwelijk zou vragen zou ik m met een schop onder zn kont weer buiten zetten, " ga daar maar even afkoelen en nadenken" :P

houdt niet tegen dat een bruiloft in zo'n mooie witte prinsessen jurk mij helemaal geweldig lijkt :P