boodschappengeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:27

Zoals genoemd is het maar inderdaad net hoe creatief je boodschappen doet.
Je hebt echt maar heel weinig nodig.
Waar veel geld in gaat zitten qua eten zijn de dingen tussendoor, bijvoorbeeld dure broodjes op school of wat drinken halen als je op het station bent, zulke dingen.
Als je dat mijd kun je van héél weinig rondkomen. Snoepen is voor mij het duurste!

Vjestagirl

Re: boodschappengeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:32

Snoep is verschikkelijk duur. En idd, dat ene lekkere broodje, dat flesje cola, een patatje, nog eventjes snel een tijdschrift (valt bij mij ook onder boodschappen), toch ook nog een zak chips, lekker die koekjes voor bij de film. Dat zijn de dingen die het duur maken.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:33

Officieel reken ik 5 euro per dag, dus voor al het eten/ drinken. In de praktijk komt het vrijwel nooit voor dat het ook echt 5 euro per dag wordt. We koken hier in huis om en om, en dus ga ik op de dagen dat ik moet koken ook naar de supermarkt; meestal de C1000, soms de Jumbo. Ik let wel erg op de prijzen en probeer de goedkoopste varianten te nemen. Ook elke dag vlees vind ik niet nodig. Wel verse groenten en fruit. In het weekend (vrijdag, zaterdag, zondag) eet ik bij mijn ouders en hoef ik dus niets te betalen.

Frisdrank heb ik bijna nooit, heel soms een fles aanmaaklimonade maar over het algemeen leef ik op thee. :)

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:35

Wij redden het met zijn tweeën voor ongeveer 120 euro per maand. Gewoon goed weten hoe je voordelig boodschappen kunt doen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 00:23

Klopt Vestjagirl, en dat bij elkaar tikt aardig aan.
Gezond eten is júist goedkoop. :)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:42

100 euro is wel weinig, zal eerder 200 nemen.
Vooral dingen als wasmiddel en dergelijke tikken erg aan.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:49

200,- voor een student in d'r eentje is wel overdreven hoor!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:06

LiNdA1986 schreef:
100 euro is wel weinig, zal eerder 200 nemen.
Vooral dingen als wasmiddel en dergelijke tikken erg aan.

200 euro! Alleen! Dat is 50 euro per week, weet je hoe gigantisch veel dat is. In het begin maak je meer kosten, omdat je dan ineens alles moet kopen, en daarna valt het reuze mee hoor

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:31

Dat ligt er maar helemaal aan wat jouw standaard is, hoor!
Ik kan me voorstellen dat je 50 euro per week kwijt bent...
Het ligt aan je eigen instelling.
Ik denk dat meeste studenten meer uitgeven aan 100 euro, zeker als je drankjes ed ook meerekent.
Ik heb zelf geen 100 euro per week te besteden, en zal dat dan ook niet (zo vaak) uitgeven. Maar dat ligt dus maar helemaal aan hoe jij zelf met je geld omgaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:38

TurdusMerula schreef:
Gezond eten is júist goedkoop. :)

Ik vind het juist duur; groente, fruit, vleesvervangers e.d. Daar geef ik het meeste geld aan uit. Ook koop ik bijna altijd brood bij de bakker, ik vind dat toch lekkerder dan het goedkopere supermarktbrood.

Toen ik nog heel erg op mijn uitgaven moest letten kon ik wel rondkomen met 20 euro per week (excl. voer e.d voor mijn dieren). Nu het niet meer zo hoeft zit ik toch al gauw aan de 30-35 euro merk ik. Ik neem nu sneller een lekker sapje of een reep chocola mee.

Ik heb trouwens wel altijd 'merk'schoonmaakmiddelen gebruikt, op termijn ben je net zo duur uit want ze werken vaak beter en dan heb je minder nodig.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:45

Hier is het 100 euro per week; 2 volwassenen,2 kinderen, 2 cavia's een hamster,kat en een hagedis.Ook incl.waspoeder e.d.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 16:53

TurdusMerula schreef:
Zoals genoemd is het maar inderdaad net hoe creatief je boodschappen doet.
Je hebt echt maar heel weinig nodig.
Waar veel geld in gaat zitten qua eten zijn de dingen tussendoor, bijvoorbeeld dure broodjes op school of wat drinken halen als je op het station bent, zulke dingen.
Als je dat mijd kun je van héél weinig rondkomen. Snoepen is voor mij het duurste!

Ja idd, en ik ben zo'n persoon die dat best snel doet.. :Y) Daar moet ik dan ook weerstand tegen kunnen bieden, als ik zo'n lekkere reep chocola zie liggen, ;lastig! :\

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:54

Ik heb net boodschappen gedaan, ik heb 22 euro uitgegeven, en daarvoor heb ik de hele week eten en komt mijn vriend een dag langs.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:05

Ik heb net €15,- uitgegeven, heb ik een week eten + drinken, 2 vrienden komen eten en ga ik daarvan ook nog flink wat pasta maken voor in de vriezer :)

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:25

Ik denk dat het ook een heel groot verschil maakt hoe je de boodschappen doet. Mijn persoonlijke ervaring is dat je goedkoper uit bent als je voor een volledige week boodschappen doet i.p.v. iedere dag eventjes langswippen. Dan gooi je namelijk altijd wel iets extra's in het mandje.

Die 200 euro? Die haal ik met gemak!

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:26

Ik ga deze week het eten uit de vriezer en voorraad kast eens opmaken :o
Anders hou ik geen geld over voor leuke dingen deze maand vrees ik!
Als je niet te veeleisend bent kan het allemaal heel goedkoop! Al ben ik een niet drinkende en niet rokende student dus dat scheelt natuurlijk ook wel weer.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:35

Het ligt er idd zoals velen zeggen aan wat je zelf wilt.

Ik kom nu met zo'n 80 tot 100 euro per maand uit, ik zou ook rustig met minder kunnen denk ik maar ik wil wel FATSOENLIJK brood(dus geen fabrieksbrood) en zo nog een paar dingen. Ik winkel gewoon bij de AH omdat ik dat de fijnste winkel vind en weet wat ik daar lekker vind ed. Ik zou ook naar de Aldi kunnen gaan maar ik ben gewoon gek op de Appie.

Wat heel veel kan schelen in je kosten is samen koken met huisgenoten en ook gezamenlijk dingen kopen als toiletpapier, olijfolie en wasmiddel en hier dan een rekening voor maken.

Ik denk dat je met 100 euro alleen voor 7 dagen per week wel uit kunt komen, maar dat je voor de zekerheid toch zo'n 150 euro aan kunt houden, wat overhouden is prettiger dan tekort komen.

cd_muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:37

ik doe het met 60 eu voor 2 personen en gaat prima! :D

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 17:40

cd_muis schreef:

:wow: dat is knap! waar leven jullie dan op?

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:40

Amy77 schreef:
Niet boodschappen doen als je trek hebt

Dat is dé tip! Dat werkt echt ontzettend goed.

Wij zijn met z'n tweeën ongeveer 250 euro per maand kwijt, inclusief een franse bulldog en 2 katten.
En dan eten we erg goed en soms ook aardig luxe. Denk wel dat we ongeveer 2x per week niet koken en mee-eten ergens anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:48

cd_muis schreef:

Per maand?! Of per week?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:01

Wij zitten (met z'n viertjes) op zo'n €250 in de maand. Daar zit dan alles bij (behalve sigarettten/shag). We eten 5 dagen in de week warm (pasta, groente/vlees/aardappels, ovenschotels etc), op zaterdag vers brood (bij de bakker vandaan) en goeie vleeswaren en op zondag makkelijke hap (patat, tosti's ed).

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:50

Ik was altijd zo'n 15 euro per week kwijt voor 4-5 dagen 3 maaltijden + tussendoortjes. Daar moet ik wel bij vermelden dat ik een moeilijke eter ben, oftewel ik eet relatief saai eten en dat scheelt een hoop geld ;) Op brood eet ik bijvoorbeeld alleen zoetigheid en geen kaas/vleeswaar.
Verder drink ik vooral water en geen frisdrank, dat scheel ook een hoop geld!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:56

Citaat:
Ik vind het juist duur; groente, fruit, vleesvervangers e.d. Daar geef ik het meeste geld aan uit. Ook koop ik bijna altijd brood bij de bakker, ik vind dat toch lekkerder dan het goedkopere supermarktbrood.

Mocht je een Aldi in de buurt hebben, ga daar eens heen! Ik vind het brood nog lekkerder dan dat van de bakker, en ik ben echt een mieperd met brood...

Vlees ed is relatief duur, maar minder duur dan veel snoepjes en luxe broodjes ed. :)

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 18:57

RedPassion schreef:
cd_muis schreef:

Per maand?! Of per week?

dat vraag ik me dus ook af.. 15 euro in de week voor 2 pers?