KiWiKo schreef:naaaaaaa............. even kont tegen de krib........
ik betaal volgens mij belasting om veilig over straat te kunnen toch?
Zo werkt het helaas niet in alle gevallen, zou wel prettig zijn....
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Chiqa schreef:Ik mag sceptisch zijn, helemaal bij zo'n verhaal. Want mocht hier een schadevergoeding uitrollen denk ik dat er velen zullen volgen! Je moet er maar net opkomen in deze dure tijd
Want we betalen toch belasting om veilig over straat te kunnen.
SuperLiesje schreef:ik denk niet dat een gemeente op haar website zet: iedereen moet om zijn eigen veiligheid denken als dat tegen de regels is of wel?
.
SuperLiesje schreef:ik weet niet of je het verschil tussen en winkel en de gemeente? lijkt me toch wel even iets anders..
Natuurlijk is er wel een verschil, maar het is een feit dat gemeentes de laatste jaren meer klantgericht zijn gaan denken.SuperLiesje schreef:daarbij mag iedere winkel zelf bepalen of hij wel of niet geld terug geeft als jou iets niet bevalt..
SuperLiesje schreef:ik denk niet dat een gemeente op haar website zet: iedereen moet om zijn eigen veiligheid denken als dat tegen de regels is of wel?
) Montreux schreef:Voel me toch even geroepen om te reageren. De bokkers hier hebben gelijk. Om een schadevergoeding te kunnen claimen moet je kunnen aantonen dat de gemeente in deze nalatig is geweest en dat iedere normale (gemiddelde) NL onder gelijke omstandigheden zou zijn gevallen omdat het vanwege de gladheid niet mogelijk was om je te verplaatsen zonder te vallen. Oftewel je moet het causaal verband aantonen wat erg lastig gaat zijn gezien de gladde omstandigheden. Daarbij komt dat de gemeente niet overal kan strooien zoals ze op de site hebben aangegeven stelt de gemeente prioriteiten voor wat betreft de strooiplaatsen. Denk ook niet dat je mag verwachten dat een gemeente ecxht overal strooit. Ook denk ik dat er ook gekeken gaat worden naar de eigen verantwoordelijkheid van de persoon in kwestie. Immers in geval van gladheid dien je (extra) voorzichtig te zijn. Overigens is struikelen een gemeente niet aan te rekenen. Dat kan een ieder overkomen in elk weertype.
De bewijslast ligt in dit geval bij degene die stelt dat de gemeente nalatig is geweest. Er zit dus een zware bewijslast op en ik vraag mij af of je deze rond kunt krijgen gezien ook de eigen verantwoordelijkheid bij glad weer.
Tenslotte vraag ik me af waarom mensen zich altijd zo gemakkelijk rijk proberen te rekenen. Het gaat in ieder geval geld kosten om een zaak aan te spannen en de kans van slagen is uiterst klein zo niet afwezig. Denk dat je je erbij moet neerleggen dat je coordinatiegevoel op het moment helaas niet zo goed was en je concentreren op je herstel dan je energie te steken in nutteloze procedures.
Voor het overige waag ik mij niet aan een waardeoordeel!
SuperLiesje schreef:... Er wordt op veel meer plaatsen niet gestrooid, en het kan natuurlijk niet zo zijn dat iedereen die uitglijd of valt omdat het glad is hiervoor bij de gemeente een schadeclaim gaat indienen. Het betreden van de openbare weg is naar mijn weten altjid op eigen risico.. wat dus helaas betekend dat alleen jij aansprakelijk bent...
) bij gladheid gestrooit wordt
!
(en hoef ik alleen het stukje van de weg naar de brievenbus (ca. 2 mtr) en daarna tot aan de huisdeur (nog eens zo´n 6 mrt erbij) te ruimen/strooien!) in tegenstlling tot de overburen; die hebben ´s ochtends flink wat werk met sneeuwruimen/strooien
.
??
. Was wat lastig, maar ging best
!