Relatieproblemen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alet74

Re: Relatieproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:18

Zwitsal: soms kunnen bepaalde dingen je opeens meer opvallen of storen. Dan is de spreekwoordelijke emmer misschien vol (Zou kunnen)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:27

(alet: ja die spreekwoordelijke emmer ken ik. loopt ook al een tijd niet meer zo lekker tussen mij en mn vriend ;) )

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 19:51

Esmeralda schreef:
Malibu schreef:
Nou, dat zou je wel denken. Maar omdat ik maar 3 dagen naar m'n paard ga hebben we toch wel redelijk wat tijd voor elkaar... Door de verbouwing hebben we ook een hele sterke relatie gekregen en moeilijke tijden altijd weten te doorstaan met praten etc.

Het is echt de laatste maand/twee maanden dat hij helemaal dicht slaat en om niks boos wordt....

ik denk dat daar de kneep zit. Zou het misschien niet zo zijn dat er iets gebeurt is op zijn werk, dat hij een hoop geld misloopt en dat op jou afreageert?? Of iets in die geest. En hij wil het jou niet vertellen?

Tja, ik weet het niet. Persoonlijk denk (hoop) ik dat het zijn werk is en dat hij gewoon te veel hooi op zijn vork heeft genomen. Tegen zijn klanten moet hij altijd netjes blijven, dus reageert hij alles af op mij... en zit de emmer dus inderdaad snel vol...

Tweede optie is dat hij niet meer gek op mij is of niet meer van me houd, dat heb ik zelf ook een keer meegemaakt en dan kan diegene ook niets meer goed doen.
Hoop dat he het eerste is natuurlijk, maar goed, zeker weten doe ik het dus niet :n

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:56

tja, dan moet je toch proberen een goed gesprek aan te gaan. Zo kun je toch ook niet doorgaan.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 09:34

Erg moeilijk, maar we hebben gister toch goed gepraat gelukkig. Hij heeft het gevoel dat het paard op nr 1 staat, gelukkig heb ik hem met voorbeelden van afgelopen week uit kunnen leggen dat het paard soms ook op nr 2 staat, maar dat soort momenten ziet hij niet, tenminste niet tot gister.
Hij beseft gelukkig nu wel dat dat anders is, maar hij heeft daar hulp bij nodig dat gaf hij zelf aan. Daar ben ik gewoon ontzettend blij mee dat hij dat inziet. :)

Hij heeft van vroeger en familie uit alleen geleerd de negatieve kanten te bekijken en dat moet hij zien te doorbreken en daar heeft hij hulp bij nodig. Ik hoop dat ik hem daarbij kan helpen, ga in iedergeval wel m'n best doen daarvoor. :)

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 09:43

Zolang jullie er maar allebei voor vechten en dat het niet alleen maar bij jou vandaan blijft komen, want dat breekt je echt op.
En blijven praten.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:43

nou dat scheelt al een hoop buikpijn ja toch +:)+

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:50

Malibu schreef:
Erg moeilijk, maar we hebben gister toch goed gepraat gelukkig. Hij heeft het gevoel dat het paard op nr 1 staat, gelukkig heb ik hem met voorbeelden van afgelopen week uit kunnen leggen dat het paard soms ook op nr 2 staat, maar dat soort momenten ziet hij niet, tenminste niet tot gister.
Hij beseft gelukkig nu wel dat dat anders is, maar hij heeft daar hulp bij nodig dat gaf hij zelf aan. Daar ben ik gewoon ontzettend blij mee dat hij dat inziet. :)

Hij heeft van vroeger en familie uit alleen geleerd de negatieve kanten te bekijken en dat moet hij zien te doorbreken en daar heeft hij hulp bij nodig. Ik hoop dat ik hem daarbij kan helpen, ga in iedergeval wel m'n best doen daarvoor. :)

Herkenbaar gevalletje...

Mijn man roept ook al jaaaaren dat mijn paard op 1 komt, dan heeeel lang niks en dan hij... (Alleen kan hij dat nou niet meer zeggen, ik rij bijna niet meer ivm de kids), maar zelfs als ik één keertje in de week ga kan hij nog iets zeggen als "alweer?"

Maar ja, paardenliefde is nou eenmaal en bijzonder iets, kijk de fitness kan je nog een keer overslaan als je geen tijd of zin hebt, maakt niet uit, maar je paard is afhankelijk van je, of je nou wil of niet en dat zien de meeste mensen maar moeilijk in. Heb het zovaak gehad, dan ging ik rijden (omdat ik wedstrijd had bv) ipv naar een verjaardag en dan riep iedereen "ja, dat paard kan toch wel een keer stilstaan? " Ja, dat kan ie wel, maar dat wil ik niet. Maar als je een vent was geweest die 5x per week moest voetballen dan hoor je waarschijnlijk niemand!

Maar ben blij dat er een goed gesprek is geweest, ook met dit "soort types" (ik heb er zelf ook één ;-)) valt het vaak ook nog wel mee hoor. Als je elkaar maar goed begrijpt!

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:09

En als je ruzie hebt en ze weten niet meer waar ze het over moeten hebben dan komt gelijk het paard weer voorbij. De tijd, het geld enz. enz. :Z

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:13

Malibu schreef:

Goed dat je gepraat heb!
Hopelijk gaan jullie vaker écht praten...

Ik hoop dat jij ook duidelijk heb kunnen maken dat jij regelmatig ook op nr2 staat en z'n werk op nr1. Soms is dat zo, net als bij en paard. Een paard heeft zorg nodig.
Als je van elkaar houdt, dan geef je elkaar de ruimte. Rekening houden met elkaar moet ook, mar het leven hoeft niet alleen en altijd te draaien om de partner.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 13:24

nodenka schreef:
En als je ruzie hebt en ze weten niet meer waar ze het over moeten hebben dan komt gelijk het paard weer voorbij. De tijd, het geld enz. enz. :Z

_/-\o_ Inderdaad, nou valt het wel mee hoe hij over het geld zeurt, het is voornamelijk de tijd en dat ik wel alles opzij kan zetten voor het paard maar niet voor hem :? maar ik heb hem nu kunnen laten zien dat dat dus niet zo is en volgens mij zijn zijn ogen eindelijk geopend... (haleluja)

WowAmigo schreef:
Herkenbaar gevalletje...

Haha, ik heb ook al een aantal pb'tjes gehad van mensen die dit herkennen. Ik moet zeggen dat dat mij wel erg goed doet om te weten dat je niet de enige ben met dit probleem :)
Want dat voelt vaak wel zo. De mensen in onze omgeving waar wij mee om gaan hebben geen vriendinnen met paarden en kennen dit probleem ook niet. :n Het is dan ook zo moeilijk uit te leggen, en meestal begrijpen ze eerder mijn vriend dan mij, want 'ik kan m'n paard toch wel een paar dagen overslaan'? :?
Dat soort gesprekken kap ik dan altijd snel af, vaak ook omdat mensen dat niet willen begrijpen. Als je een hond maar 2 keer op een dag uitlaat dan is het zielig, maar je paard op stal laten staan of dagen geen aandacht geven is volstrekt normaal....

Maar goed, dat is weer een ander verhaal. ;) Ik ben blij dat we gepraat hebben, kan echt merken dat er een hoop spanning is weggevloeid tussen ons. Nu proberen dit te onderhouden...

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 13:54

Ik heb gister trouwens wel erg dubbel gelegen hoor.

Hij kwam thuis om 9 uur (toen praatte hij nog niet met me). Ik bood aan of hij eten wou, nee dat zou hij zelf wel maken.
Hij heeft dus nog nooit warm eten klaar gemaakt, maar hij ging dapper aardappels schillen en groente en vlees opzetten.
Toen kwam er een maat van hem langs even wat werk bespreken en die gingen wel even met z'n tweeen eten klaar maken, ik hoorde ze hele discussies houden over hoeveel water er bij de aardappels moest. De jus stond zo hoog dat ie al aan begon te branden en de wortelen (uit pot) stonden al te koken (dat hoort dus niet). _O-

Toen zijn maat weg was zijn we gaan praten, dat begon eigenlijk met 'wil je even helpen'. A fijn, de hoeveelheid water bij de aardappels daar kon je aardappelsoep van maken, dus het overtollige water maar even afgegoten anders had het nog 3 uur geduurt voordat ze een beetje mooi droog gekookt waren... :D
Jus en groenten op lager vuur gezet...

Uiteindelijk was er nog een redelijk prakkie van te maken, maar vond het wel een komisch gezicht :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:37

hahaha ik moest wel even lachen om je laatste bericht ;) (ben zo blij dat mijn vent wel gewoon zelf kan koken en nog goed ook :P )
Ben heel blij voor je dat jullie goed hebben kunnen praten en dat hij dus nu wel inziet dat je hard je best doet enzo en dat het paard niet voorgaat :)

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:44

Goed dat je probeert er uit te komen, maar ik kan niet begrijpen dat je hiervoor tijd met je paard laat schieten?! Eerst 6 dagen gaan en nu speciaal voor hem maar 3 dagen?? Misschien wil je het zelf wel, minder bij je paard zijn, maar het klinkt wel heel vreemd voor mij. Ik zie mijn vriend vaak alleen in het weekend, omdat ik doordeweeks geen tijd heb als ik overdag naar school en werk en stage moet, en 's avonds voor mijn paard moet zorgen. Het beestje kan immers niet voor zichzelf zorgen.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:52

Dit verhaal is zo herkenbaar!

En ik weet ook ngo steeds neit waar de gebruiksaanwijzing soms zit. vooral jaloers gedrag kan ik gek van worden

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 16:01

Frouk schreef:
hahaha ik moest wel even lachen om je laatste bericht ;) (ben zo blij dat mijn vent wel gewoon zelf kan koken en nog goed ook :P )
Ben heel blij voor je dat jullie goed hebben kunnen praten en dat hij dus nu wel inziet dat je hard je best doet enzo en dat het paard niet voorgaat :)

Oh, dan ben ik wel jaloers op jou hoor ;) mijn vent kan absoluut niet koken, en hij lust ook nog eens niets :? Maar goed, dat zijn dingen die heb ik geaccepteerd van hem.

Thanks, daar ben ik ook wel erg opgelucht over. Werd echt zo moe van het constant moeten verdedigen van mezelf, dat heb ik hem ook gezegd dat ik daar gewoon geen zin meer in had op die manier...

kimnytocize schreef:
Goed dat je probeert er uit te komen, maar ik kan niet begrijpen dat je hiervoor tijd met je paard laat schieten?! Eerst 6 dagen gaan en nu speciaal voor hem maar 3 dagen?? Misschien wil je het zelf wel, minder bij je paard zijn, maar het klinkt wel heel vreemd voor mij. Ik zie mijn vriend vaak alleen in het weekend, omdat ik doordeweeks geen tijd heb als ik overdag naar school en werk en stage moet, en 's avonds voor mijn paard moet zorgen. Het beestje kan immers niet voor zichzelf zorgen.

Ook voor hem, maar ook omdat ik nog de administratie er bij doe, het huishouden etc. Hij is vaak 's avonds weg om een klus op te nemen etc en dat proberen we dan weer te combineren dat hij dat doet als ik bij de paarden zit bijvoorbeeld of dat ik naar het paard ga als ik weet dat hij weg is.
En de 3 dagen is een absoluut minimum, als ik nog een avondje extra heen kan omdat hij toch weg is dan doe ik dat ook gewoon hoor ;)
Ik heb alleen dat absolute minimum gesteld om te voorkomen dat ik strak maar twee dagen heen ga ofzo. Hier valt verder ook niet over te discussieren :D

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:03

Compromissen sluiten hoort bij een relatie. Zo ga jij minder vaak naar je paard, omdat hij het vervelend vindt als je weinig thuis bent. Dat is een opoffering voor jou, maar binnen een relatie doe je iets vanzelfspreken of iets minder vanzelfsprekend voor elkaar. Nu is echter aan de orde, dat hij jou een soort van chanteert. Hij wil een grote grip op je leven hebben, en als je daar niet volledig in meewerkt, gaat hij nukkig doen. Ik vind dat niet een goede basis voor een relatie. Waarschijnlijk is hij gewoon bang om je kwijt te raken, en gaat hij daar op een nogal belachelijke manier mee om. Ik zou maar eens een goed gesprekje met hem gaan voeren, om hem te vertellen dat jij het niet ziet zitten zoals het nu gaat. Waarschijnlijk kan hij daar wel begrip voor opbrengen. Zoniet: het klinkt cru, maar dan heeft het geen zin om je voor zo iemand 'op te offeren'.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 10:08

Genee schreef:
Compromissen sluiten hoort bij een relatie. Zo ga jij minder vaak naar je paard, omdat hij het vervelend vindt als je weinig thuis bent. Dat is een opoffering voor jou, maar binnen een relatie doe je iets vanzelfspreken of iets minder vanzelfsprekend voor elkaar. Nu is echter aan de orde, dat hij jou een soort van chanteert. Hij wil een grote grip op je leven hebben, en als je daar niet volledig in meewerkt, gaat hij nukkig doen. Ik vind dat niet een goede basis voor een relatie. Waarschijnlijk is hij gewoon bang om je kwijt te raken, en gaat hij daar op een nogal belachelijke manier mee om. Ik zou maar eens een goed gesprekje met hem gaan voeren, om hem te vertellen dat jij het niet ziet zitten zoals het nu gaat. Waarschijnlijk kan hij daar wel begrip voor opbrengen. Zoniet: het klinkt cru, maar dan heeft het geen zin om je voor zo iemand 'op te offeren'.

Hij ziet nu gelukkig wel in dat het niet goed is wat hij deed. Hij begon gister zelf ook dingen die voorheen al speelde, waarin hij nu toch wel ziet dat hij daar echt belachelijk over deed. Hij zegt zelf nu ook wel dat ie een beetje te verwend is haha...

Ik maakte bijvoorbeeld voorheen veel zijn brood klaar voor de volgende dag. Maar als ik 's avonds naar m'n paard ga en hij de hele avond thuis is en tv zit te kijken, dan ga ik toch echt niet zijn brood maken als ik thuis kom :n dat vind ik ook te gek voor woorden.
Daar werd ie toen ook wel eens boos over, maar dan ben ik ook heel makkelijk en dan kan ie op z'n kop gaan staan maar dat doe ik dan echt niet hoor ;)

Ben blij dat hij dat zelf nu ook in begint te zien... Want ik kan l*ullen als brugman, maar als hij het zelf niet in zien dan kan ik natuurlijk net zo goed tegen de muur praten.

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:26

Nu hopen dat hij het volhoudt en dat jullie erover kunnen blijven praten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:34

Nou zo te lezen heb jij alles keurig op een rijtje iig , je zorgt goed voor hem maar betutteld hem niet +:)+

Dat brood ook idd. , als jij dat dan nog moet gaan doen ben je net zo'n sloofje :P

Als 'ie daarover zou beginnen zou ik ook heel snel zeggen dat 'ie beter op kan houden want anders maak ik het de andere dagen ook niet meer voor hem klaar , gek geworden :P

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:00

ff tussendoor hoor :P ***dat heb ik dus nog nooit gedaan, brrod klaar maken voor me man. Kom op zeg, dat kan die toch ook zelf. Mijn buurvrouw doet dat ook, komt zelfs eerder d,r bed ervoor uit. Pppffttt ik hou echt van mijn vent, maar dit soort dingen kan die echt wel zelf. ***

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 14:27

Esmeralda schreef:
ff tussendoor hoor :P ***dat heb ik dus nog nooit gedaan, brrod klaar maken voor me man. Kom op zeg, dat kan die toch ook zelf. Mijn buurvrouw doet dat ook, komt zelfs eerder d,r bed ervoor uit. Pppffttt ik hou echt van mijn vent, maar dit soort dingen kan die echt wel zelf. ***

Het is er toen ingeslopen omdat hij vaak 's avonds ook aan het werk is. Als ik thuis ben heb ik daar geen probleem mee om dan z'n brood te maken.
Maar als ie zelf thuis is mag ie het gewoon zelf maken hoor, of we doen het samen.... :D

pmarena schreef:
Als 'ie daarover zou beginnen zou ik ook heel snel zeggen dat 'ie beter op kan houden want anders maak ik het de andere dagen ook niet meer voor hem klaar , gek geworden :P

Haha, nou dat is dus ook gebeurt :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:01

Je klinkt in die andere dingen iig. ook net als ik : ik doe die van mij ook graag een plezier , maar het moet wel gewaardeerd worden , het is niet vanzelfsprekend ofzo :P

Als ze dan nog gaan lopen mekkeren ook terwijl je juist al een stapje meer doet dan de meeste vrouwen *grom* haha.

Het zal best een kwestie zijn van op het grensje zitten qua spanning / vermoeidheid , als je op het randje zit van een soort overspannenheid dan ga je je automatisch focussen op wat je allemaal stoort , ook al zit het niet eens in je aard , dus dan moet je even wakker geschud worden.

Dat hij het nu weer inziet hoe de dingen echt in elkaar zitten geven toch wel aan dat hij wel okee is maar gewoonweg een beetje op het randje zit :P

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:10

Ik heb het niet allemaal gelezen, maar iedereen heeft weleens zo'n dip. Ik snap dat je je er erg rot door voelt. Het is ook erg vervelend. Ik heb ook wel eens zo'n dip met mijn vriend. Dan reageer ik te snel op dingen en ben ik te snel geïrriteerd. Ik denk dat je moet proberen te vertellen hoe je je voelt.
Ik had met mijn vriend het probleem, dat als ik ergens mee zat, of er was iets gebeurt en ik belde hem verdrietig op, dan zei hij alleen maar, ik weet het niet, en daar kan ik je niet bij helpen want ik weet niet hoe het gegaan is.. Ipv mijn kant begrijpen..

Toen heb ik op begeven moment heel duidelijk tegen hem gezegd hoe ik me voelde, ik heb gezegd, als ik jou bel dan voel ik me daarna alleen maar slechter, dus ik bel dan vort liever iemand anders.. (een goede vriendin) Is even heel heel heel erg hard voor hem, maar het heeft wel geholpen. Toen wist hij waar hij aan toe was.
Ik denk dus dat je moet zeggen dat je het helemaal kitsbeu bent, en dat hij er iets aan zal moeten doen, omdat je het anders niet vol houd..
Ik weet het anders ook niet. Ik snap dat je je 'gebruikt' voelt, omdat je als het ware stank voor dank krijgt, maar ik denk niet dat je het zo moet zien. Ik denk dat je moet proberen hem duidelijk te maken wat je voelt..
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
In ieder geval succes, en probeer het van de positieve kant te benaderen. Probeer als hij zo reageert, eens van een andere kant te benaderden, een kant die hij niet verwacht, dat kan ook nog verassingen opleveren

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:18

Geen eten meer voor hem maken. Niet meer de ideale huisvrouw uithangen. Laat 'hij' zijn handen maar eens uit de mouwen steken.
Heb alleen je beginpost gelezen.

Correctie ;) Lees dat het de goede kant op gaat! Goed gedaan meid!