Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
) Esmeralda schreef:Malibu schreef:Nou, dat zou je wel denken. Maar omdat ik maar 3 dagen naar m'n paard ga hebben we toch wel redelijk wat tijd voor elkaar... Door de verbouwing hebben we ook een hele sterke relatie gekregen en moeilijke tijden altijd weten te doorstaan met praten etc.
Het is echt de laatste maand/twee maanden dat hij helemaal dicht slaat en om niks boos wordt....
ik denk dat daar de kneep zit. Zou het misschien niet zo zijn dat er iets gebeurt is op zijn werk, dat hij een hoop geld misloopt en dat op jou afreageert?? Of iets in die geest. En hij wil het jou niet vertellen?

Malibu schreef:Erg moeilijk, maar we hebben gister toch goed gepraat gelukkig. Hij heeft het gevoel dat het paard op nr 1 staat, gelukkig heb ik hem met voorbeelden van afgelopen week uit kunnen leggen dat het paard soms ook op nr 2 staat, maar dat soort momenten ziet hij niet, tenminste niet tot gister.
Hij beseft gelukkig nu wel dat dat anders is, maar hij heeft daar hulp bij nodig dat gaf hij zelf aan. Daar ben ik gewoon ontzettend blij mee dat hij dat inziet.
Hij heeft van vroeger en familie uit alleen geleerd de negatieve kanten te bekijken en dat moet hij zien te doorbreken en daar heeft hij hulp bij nodig. Ik hoop dat ik hem daarbij kan helpen, ga in iedergeval wel m'n best doen daarvoor.
) valt het vaak ook nog wel mee hoor. Als je elkaar maar goed begrijpt! Malibu schreef:Erg moeilijk, maar we hebben gister toch goed gepraat gelukkig. Hij heeft het gevoel dat het paard op nr 1 staat, gelukkig heb ik hem met voorbeelden van afgelopen week uit kunnen leggen dat het paard soms ook op nr 2 staat, maar dat soort momenten ziet hij niet, tenminste niet tot gister.
Hij beseft gelukkig nu wel dat dat anders is, maar hij heeft daar hulp bij nodig dat gaf hij zelf aan. Daar ben ik gewoon ontzettend blij mee dat hij dat inziet.
Hij heeft van vroeger en familie uit alleen geleerd de negatieve kanten te bekijken en dat moet hij zien te doorbreken en daar heeft hij hulp bij nodig. Ik hoop dat ik hem daarbij kan helpen, ga in iedergeval wel m'n best doen daarvoor.
nodenka schreef:En als je ruzie hebt en ze weten niet meer waar ze het over moeten hebben dan komt gelijk het paard weer voorbij. De tijd, het geld enz. enz.
Inderdaad, nou valt het wel mee hoe hij over het geld zeurt, het is voornamelijk de tijd en dat ik wel alles opzij kan zetten voor het paard maar niet voor hem
maar ik heb hem nu kunnen laten zien dat dat dus niet zo is en volgens mij zijn zijn ogen eindelijk geopend... (haleluja)WowAmigo schreef:Herkenbaar gevalletje...

Het is dan ook zo moeilijk uit te leggen, en meestal begrijpen ze eerder mijn vriend dan mij, want 'ik kan m'n paard toch wel een paar dagen overslaan'?
Ik ben blij dat we gepraat hebben, kan echt merken dat er een hoop spanning is weggevloeid tussen ons. Nu proberen dit te onderhouden...
Frouk schreef:hahaha ik moest wel even lachen om je laatste bericht(ben zo blij dat mijn vent wel gewoon zelf kan koken en nog goed ook
)
Ben heel blij voor je dat jullie goed hebben kunnen praten en dat hij dus nu wel inziet dat je hard je best doet enzo en dat het paard niet voorgaat
mijn vent kan absoluut niet koken, en hij lust ook nog eens niets
Maar goed, dat zijn dingen die heb ik geaccepteerd van hem. kimnytocize schreef:Goed dat je probeert er uit te komen, maar ik kan niet begrijpen dat je hiervoor tijd met je paard laat schieten?! Eerst 6 dagen gaan en nu speciaal voor hem maar 3 dagen?? Misschien wil je het zelf wel, minder bij je paard zijn, maar het klinkt wel heel vreemd voor mij. Ik zie mijn vriend vaak alleen in het weekend, omdat ik doordeweeks geen tijd heb als ik overdag naar school en werk en stage moet, en 's avonds voor mijn paard moet zorgen. Het beestje kan immers niet voor zichzelf zorgen.

Genee schreef:Compromissen sluiten hoort bij een relatie. Zo ga jij minder vaak naar je paard, omdat hij het vervelend vindt als je weinig thuis bent. Dat is een opoffering voor jou, maar binnen een relatie doe je iets vanzelfspreken of iets minder vanzelfsprekend voor elkaar. Nu is echter aan de orde, dat hij jou een soort van chanteert. Hij wil een grote grip op je leven hebben, en als je daar niet volledig in meewerkt, gaat hij nukkig doen. Ik vind dat niet een goede basis voor een relatie. Waarschijnlijk is hij gewoon bang om je kwijt te raken, en gaat hij daar op een nogal belachelijke manier mee om. Ik zou maar eens een goed gesprekje met hem gaan voeren, om hem te vertellen dat jij het niet ziet zitten zoals het nu gaat. Waarschijnlijk kan hij daar wel begrip voor opbrengen. Zoniet: het klinkt cru, maar dan heeft het geen zin om je voor zo iemand 'op te offeren'.
dat vind ik ook te gek voor woorden.

Esmeralda schreef:ff tussendoor hoor***dat heb ik dus nog nooit gedaan, brrod klaar maken voor me man. Kom op zeg, dat kan die toch ook zelf. Mijn buurvrouw doet dat ook, komt zelfs eerder d,r bed ervoor uit. Pppffttt ik hou echt van mijn vent, maar dit soort dingen kan die echt wel zelf. ***
pmarena schreef:Als 'ie daarover zou beginnen zou ik ook heel snel zeggen dat 'ie beter op kan houden want anders maak ik het de andere dagen ook niet meer voor hem klaar , gek geworden