Uitkering aanvragen en weekenden feesten..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 06:51

colunder schreef:
Ik ken ook iemand die niet kon werken omdat ze "ME"had.

ME gaat ook in periodes :)
De ene periode kan je de wereld aan, de andere periode krijg je je nauwelijks van de bank gesleept om naar het toilet te gaan. En het vervelende is dat je evenwicht moet zoeken, want alles wat je teveel doet krijg je dubbel op je brood als het weer minder gaat, maar als je niks doet raakt je lichaam ook 'ontwent' van inspanningen en word je van alles moe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 07:06

colunder schreef:
Ik ken ook iemand die niet kon werken omdat ze "ME"had.
Maar ze kon wel elk weekend uitgaan,elke dag met haar paard rijden en daarbij ook nog wat zwartwerk schoonmaak adresjes(want anders kon ze niet bij die dure pensionstal blijven staan en haar dure auto onderhouden,een goedkopere auto kon niet want daar zat ze niet lekker in).
Voor zulke mensen heb ik dus geen goed woord over.

ME is toch niet erkend, hoe kan je hier dan een uitkering voor krijgen?

kazary

Re: Uitkering aanvragen en weekenden feesten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 09:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:33

O dat wist ik niet, ik heb een nichtje die aan die ziekte zou lijden, mar dan heb ik het over 10 jaar geleden toen deden ze er nog erg moeilijk over, dus is het nu aantoonbaar in het lichaam?
is nieuw voor mij.

BraveSpots schreef:
Maar het feit dat sommigen vervolgens niks (willen) doen aan die ansgten/depressies/overspanningheid/...dat vind ik dan weer onbegrijpelijk.

Dit vidn ik ook onbegrijpelijk, je bent ziek, niet lekker en kan niet werken maar dr dan niets aan doen?
Volgens mij is dat dan heel simpel, schup onder de kont en hoppá.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:35

Nu doen ze er nog moeilijk over, staat ook in dat artikel omdat ze er in Nederland een eigen draai aan geven. En zover ik weet is het nog steeds niet aantoonbaar in het lichaam. Ook daar doet Nederland moeilijk, maar bijvoorbeeld Amerika niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:38

Ja zolang het niet aantoonbaar is kan ik me wel voorstellen dat ze er nog moeilijk over doen.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:40

Kan ik me ook voorstellen maar toch wil het niet zeggen dat het niet bestaat. Kanker was 100 jaar geleden (of welke ziekte ook) ook niet aantoonbaar, maar bestond het toen dan ook maar niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:45

Kan ik niet over oordelen, ik bestond toen nog niet. :D
En tegenwoordig hebben we alle mogelijke middelen tot onze beschikking om ziektes op te sporen.
En ME heeft toch duidelijke klachten, moet dan toch aantoonbaar zijn in bloed oid?
Kan me dan wel voorstellen dat ze dit nog vaag willen houden, anders kan iedere simpele ziel die
te belazerd is om te werken en geen zin heeft om zijn nest uit te komen zich aanmelden voor die ziekte,
want ja Kees en Klaas hebben het ook dus waarom ik niet?

Bovendien wil het bedrijfsleven feiten op papier hebben, dus als er een zieke is wat het bedrijf er aan kan doen (Poortwachter) om hem zsm weer aan het werk te krijgen.
Ook zullen zij niet snel tevreden zijn met een klacht als je wat moe bent. Dat ie iedereen wel eens.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:50

Ik denk nu juist dat die dokus die geen zin heeft om te werken ziektes als ME al aangrijpt. En mensen met ME, die hebben geleerd zichzelf maar steeds op te rapen en door te gaan hierdoor geen uitkering krijgen omdat ze de "verkeerde" (lees dus eigenlijk goede) instelling hebben.

Vroeger vonden ze ook vast dat ze alle mogelijkheden hadden. Want dat was ook beter dan daar weer voor.
En elk jaar komen er nieuwe technieken waarmee ziektes beter of eerder opgespoort kunnen worden.
Dat zal met een ziekte als ME ook vast eens gaan gebeuren.

Moe is iedereen wel eens, zo moe dat het je leven bepaalt is wat anders.
Zo heeft iedereen wel eens last van de spieren, maar bij fybro is het heel wat anders.
En zo zijn er vast meer ziektes waar iedereen wel eens last van heeft, maar niet in de mate dat het je hele leven bepaalt en dan heb ik het niet over bepalen van een paar maandjes.

Overigens krijg ik van een uitspraak als iedereeen is wel eens moe stekels overeind.
Mijn collega had fybro, wat die allemaal te horen kreeg en het onbegrip. Zij kreeg geen uitkering. Nou als je zag hoe zij ploeterde om de dag door te komen, dat was onmenselijk. En dan nog opmerkingen krijgen die nergens over gingen.
En dan zie je vervolgens jonge lui, amper ooit gewerkt een bijstanduitkering of hoe het allemaal heet hebben. Dan wordt ik toch boos op nederland.
Laatst bijgewerkt door kazary op 03-03-09 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:53

kazary schreef:
Dat zal met een ziekte als ME ook vast eens gaan gebeuren

Ik hoop het dat zal veel rust geven voor sommige mensen die er last van hebben.
Ik ben ook altijd moe hoor, doodmoe. Mss heb ik ook wel ME heb er nooit naar laten kijken,
maar ik ga wel door...ik weet niet beter.
Ik ben dan wel voor 100 % afgekeurd maar toch doe ik mn werk...5 ochtednen in de week.
Zit ook met regemaat te knikkenbollen op het werk en kan me slecht concentreren, liters koffie ja dat wel.
Ben blij als het weekend is dan kan ik weer mn verloren energie inhalen, maar soms denk ik dr ook wel eens over om gewoon weer thuis te gaan zitten, maar het zit gewoon niet in mij.

Ik voel me dan schuldig, daarom kan ik dr lsech ttegen als mensen daar zo gemakkelijk mee omgaan.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:56

Maar jij hebt eventueel wel de keuze. Je pakt hem niet en dat vindt ik knap van je. Maar als je het echt niet meer kunt, kun je wel stoppen.
Die collega van me niet. Die wordt gedwongen door Nederland.

(had een wijziging in mijn vorige bericht)

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:56

Chiqa schreef:
kazary schreef:
Dat zal met een ziekte als ME ook vast eens gaan gebeuren

Ik hoop het dat zal veel rust geven voor sommige mensen die er last van hebben.
Ik ben ook altijd moe hoor, doodmoe. Mss heb ik ook wel ME heb er nooit naar laten kijken,
maar ik ga wel door...ik weet niet beter.
Ik ben dan wel voor 100 % afgekeurd maar toch doe ik mn werk...5 ochtednen in de week.
Zit ook met regemaat te knikkenbollen op het werk en kan me slecht concentreren, liters koffie ja dat wel.
Ben blij als het weekend is dan kan ik weer mn verloren energie inhalen, maar soms denk ik dr ook wel eens over om gewoon weer thuis te gaan zitten, maar het zit gewoon niet in mij.

Ik voel me dan schuldig, daarom kan ik dr lsech ttegen als mensen daar zo gemakkelijk mee omgaan.

Jouw verhaal lijkt voor een groot deel op mijn verhaal. Ik ben elke dag doodmoe. Het maakt echt niet uit of ik 4 uur of 10 uur heb geslapen. In de weekenden wil ik alleen maar (uit)slapen, liggen in bed en op de bank tv kijken. Vroeger kon ik wel allerlei leuke activiteiten ondernemen, maar nu niet. Dat mis ik wel wel door mijn vermoeidheid, maar volgens mijn huisarts ziet hij niks aan mijn bloed. De laatste tijd ben ik ook emotioneler geworden en denk dat het uit frustratie is dat ik geen leuke dingen meer kan doen. |(

Eerst werkte ik 39 uur (maar de laatste tijd 43-44 uur) en vanaf deze week ben ik met 34 uur begonnen. Ik trok echt niet meer en kon slecht concentreren. Nu merk ik al een verschil en mijn nieuwe week is nog niet om. Ik voel me eindelijk beter in mijn eeuwige vermoeide hoofd. :D Misschien bestaat mijn wereld niet meer uit werken, eten, tv en slapen. Nog even afkloppen. Ik wil absoluut niet mijn hand ophouden, ook al heb ik recht op Wajong, maar wil zelf mijn centjes verdienen. ;)

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:09

Vind allemaal vreemd. TS komt met een verhaaltje en een wijsvingertje richting 'een' vriendinnetje....wat denk je zelf TS? beetje retorisch vraagstelling niet? Daarnaast ben jij geen arts/deskundige die dat soort zaken kan vaststellen, je roept maar wat in het rond. Tevens kunnen jongeren onder de 27 geen bijstand meer krijgen> werken of leren. Dus degene die niet werken gaan door een molen, met vele drempels om een uitkering te krijgen en die 'in het wilde weg' door nozems onterecht word gevonden. Laat deskundigeoordelen bij de deskundigen liggen, ga zelf niet voor arbeidsarts spelen met je (ver)oordelende mening

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:44

MLtex, soms weten mensen in de directe omgeving beter hoe de vork in de steel zit dan een keuringsarts. Zowel bij goed als afkeuring van een persoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:57

kazary schreef:
MLtex, soms weten mensen in de directe omgeving beter hoe de vork in de steel zit dan een keuringsarts. Zowel bij goed als afkeuring van een persoon.

Presies....denk aan het toneelstukje waar we in het begin van dit topic over hadden ;)
Bovendien is uitgaan beesten tot diep in de nacht niet echt een hobby van iemand de oververmoeid thusi zit en al lang blij is als hij weer in zijn bed ligt....

Goldenflower schreef:
Ik ben elke dag doodmoe. Het maakt echt niet uit of ik 4 uur of 10 uur heb geslapen. In de weekenden wil ik alleen maar (uit)slapen, liggen in bed en op de bank tv kijken. Vroeger kon ik wel allerlei leuke activiteiten ondernemen, maar nu niet.

Weet je het is vor mij al normaal...Ik durf niet eens te zeggen hoeveel ik slaap als ik vrij ben, herkenbaar?
Mss is het wel goed dat we iets van regelmaat in een baan hebben hoor, denk je ook niet?
Ik kan mijn hele dag en nacht ritme omgooien als het moet en kom niet meer mn huis uit...Nee werken is een redding anders wordt het echt niets.
Ik kan me ook niet voorstellen dat mensen alle dagen thuis kunne zitten...Feestjes en pleziertjes is dr voor mij ook al jaren niet meer bij, net als jij dus.....
Ik wordt al paniekerig als ik dr over nadenk en voel me dan helemaal leeggezogen.

Sterkte!!!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:25

@chiqua, dat toneelstukje bedoel ik nou juist. Denk je echt dat een gezond iemand zich doodziek kan laten verklaren incl therapie/revalidatie/medicatie...medisch onderzoek etc? dat zijn extreem goede fantasten (en hypochonders) , ze zullen er zijn dat ontken ik niet. Maar vind ts verhaal een overtrokken onzinverhaal ;) Beetje oprui gedrag dat iedereen gaat schreeuwen hoe er we tegen dat gedrag zijn en dat die mensen de 'goede naam' van de echt zieke verpesten. Lijkt mij omgekeerde wereld: zijn juist DIE mensen die maar oordelen en wat rondschreeuwen die de 'goede naam' verpesten. Kom dan met feiten en bewijzen, niet een 'van horen zeggen' verhaal :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 07:13

mltex schreef:
Kom dan met feiten en bewijzen, niet een 'van horen zeggen' verhaal
:o

In de tijd dat ik opgenomen was en meedeed aan een gspreksgroep was ik de enige die geen toneelstukje opvoerde om mijn uitkering te behouden, op een vriendin na waar ik nu nog steeds bevriend mee ben.
De rest hing gewoon een zielig verhaal op, stopte zich vol met medicatie of zette een zelfmoordactie op om maar niet te hoeven werken.
En savonds weer hele kratten bier en wiet naar binnen halen.

Ik woon in een nogal achterstallige wijk waar ook alleen maar van dit sort gevallen vorkomen, dus goed je ogen open doen Mltex het verbaasd me dat je hier nog nooit van heb gehoord, ben je nog jong?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:46

De persoon die ik eerder aan gaf daar weet ik het ook zeker van. Ken haar daar te goed voor. Hoe ze alles en iedereen voor de gek weten te houden weet ik niet, zie het maar als een aangeboren talent of zo :D En dat talent zullen er vast meer hebben.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:18

de goeden (mensen die echt wat mankeren en terecht een uitkering ontvangen)
zullen altijd lijden onder de slechten (diegenen die liever lui dan moe zijn).

Wat we ons wel moeten realiseren is dat we eigenlijk blij moeten zijn dat er zo'n vangnet is.
Want je denkt wel altijd dat zoiets jou nooit zal gebeuren, maar een ongeluk of ziekte zit in een klein hoekje.
Vandaag gezond, zegt niets over morgen.

Helaas heb je altijd mensen die ergens misbruik van maken.
En ja, ik ken die ook en erger me er paars en geel aan.
Maar ken mensen zat die terecht een uitkering ontvangen. En het ondanks die uitkering best moeilijk hebben,
bovendien vinden een aantal van hun het eigenlijk zelfs bezwaarlijk om een uitkerering te ontvangen, maar ze
hebben geen keus!

Ben je gedeeltelijk arbeidsongeschikt is het ook nog eens niet eenvoudig om werk te vinden, ondanks alle mogelijke
hulp word je toch vaak wantrouwend tegemoed getreden door potentiele werkgevers, die uiteindelijk toch liever niet
het risico nemen. (terwijl vaak juist die mensen echt! gemotiveerd zijn om te werken)

Lastig zijn de mensen die wel wat mankeren, maar waarvan je het aan de buitenkant niet hoeft te zien of merken.
(en geloof me het is soms een kunst om de schone schijn van niets mankeren op te houden, netzoals sommigen
de kunst van het, oh ik ben zo zielig beheersen)

Fles je de boel? Dan mag je van mij een hele harde schop onder de behind krijgen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:57

Chiqa schreef:
mltex schreef:
Kom dan met feiten en bewijzen, niet een 'van horen zeggen' verhaal
:o

In de tijd dat ik opgenomen was en meedeed aan een gspreksgroep was ik de enige die geen toneelstukje opvoerde om mijn uitkering te behouden, op een vriendin na waar ik nu nog steeds bevriend mee ben.
De rest hing gewoon een zielig verhaal op, stopte zich vol met medicatie of zette een zelfmoordactie op om maar niet te hoeven werken.
En savonds weer hele kratten bier en wiet naar binnen halen.

Ik woon in een nogal achterstallige wijk waar ook alleen maar van dit sort gevallen vorkomen, dus goed je ogen open doen Mltex het verbaasd me dat je hier nog nooit van heb gehoord, ben je nog jong?

sorry, maar in zo'n geval vind ik ook niet dat je in staat bent om te werken... Je spoort dan toch niet :? Psychisch zit er bij zulke 'toneelspelers' ook iets niet helemaal lekker. En wie ben jij om te zeggen dat ze alles verzinnen?
Als je jezelf elke avond volgooit met bier en wiet heb je wel een serieus probleem lijkt me :\

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:16

Ken maar weinig gezonde mensen die 'even' een zelfmoordpoginkje doen om zielig gevonden te worden hoor... pffffff....

Aparte wending neemt dit topic toch weer...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:29

idd randanlinpony, dat bedoelde ik ook te zeggen... Dan heb je ergens wel een echt probleem lijkt me :\

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:04

@chiqa: nou ja jong 28 :D Ik ben niet achterlijk, ik weet dat er mensen zijn die de boel flessen. Maar ook met hun is een steekje los zoals hierboven word aangegeven. Tuurlijk ben ik daar tegen, MAAR ik vind niet datje kan oordelen over andersmans psychische gesteldheid, snap je? Ik denk dat mentaal/fysiek gezonde mensen willen werken, voor beter inkomen, sociale contacten etc.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:19

Niet bij iedereen die beflest is een steekje los. In het voorbeeld van chiqa misschien wel. En nee niet iedereen wil werken voor een beter inkomen. Heb je dat programma toen niet gezien van die achterstandswijken. Van dat tokkie volk. Die mankeren niets, maar werken ook niet. En krijgen wel elke maand geld.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:37

Bij van dat tokkie volk zit ook een steekje los dus om te zeggen dat ze niets mankeren is een beetje contradictie.