Advies kleedgeld ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

d_ruiter

Re: Advies kleedgeld ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:40

ik kreeg ook vanaf mn 14e kleedgeld en dat was 50euro p/m en mn ouders betaalden af en toe wel iets voor me, maar in principe moest ik alles betalen.. qua kleding/cadeau's enzo.. elk jaar ging het met 10 euro omhoog.. en sinds ik studiefinanciering kreeg kreeg k geen kleedgeld meer..

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:45

Ik ben 16 jaar en krijg vanaf m'n 15e €110 in de maand kledinggeld. Hiervan moet ik m'n jassen betalen, schoenen, ondergoed, bh's, kleding, etc. Paardrijkleding gaat meestal in overleg.

Extraatjes voor de paarden etc. moet ik ook van dit geld betalen en uitgaan (discotheek, etc.) moet ik ook zelf betalen. M'n eten wordt wel altijd betaald, net als m'n verzorgingsproducten (deo's, gezichtscrème, etc.). Maar meestal koop ik zelf m'n mascara en parfum. Cadeautjes voor vriendinnen moet ik zelf betalen.

Ik koop altijd vrij dure items (vanaf 40/70 euro t-shirt/truitje, vanaf 60 tot 150 voor een vest en 100 tot 180 euro voor een broek). Ik moet dus altijd sparen als ik iets leuks wil. :j

Benzine van m'n scooter, verzekering scooter en álles van de paarden wordt betaald. :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:50

@ Smokey, volgens mij zouden wij goed samen kunnen gaan shoppen :D

Mijn vriendin komt net thuis met nieuwe outfit, blazer, broek, blouse, héél dunne trui met korte mouw, en 2 sjaaltjes. Schade 106,95 oke, normale mensen gaan nu zeggen: Koopje!
Maar als ik zie dat dat überdunne truigevalding wat ik met mijn lange nagels niet vast durf te pakken 30 euro gekost heeft... ik zou me daar rot om gelachen hebben in de winkel, welke idioot er in hemelsnaam 30 euro zou gaan betalen voor zoiets... nu weet ik welke idioten dat doen :+
En dan kan ik het niet helpen dat ik naar dat truidinges kijk en daar bijna een halve Quick en Hot in zie, die ik van mijn gespaarde blokkerbonnen toch nog maar niet gekocht heb omdat het een hoop geld is en we ze misschien beter voor wat anders kunnen gebruiken... :(

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:53

Ik denk dat €50 p.m wel passend is, je dochter krijgt hiervoor namelijk al schoenen, jassen en ondergoed. Ook gezien haar leeftijd.
Zelf krijg ik €60 p.m en hiervoor moet ik alles kopen, behalve sportkleding en ik geloof dat ik er ook geen jas van hoef te kopen. Vooral ondergoed, schoenen en broeken kosten vaak wat meer geld.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:55

MoonChloe schreef:
Ik geef denk ik per jaar 300 euro uit aan kleren. (ondergoed, jassen etc).

:oo
Volgens mij moet ik nog wat leren. :o
Jemig, ik voel me best wel erg hierover eigenlijk. Ik geef gemiddeld €300 in de maand uit aan kleding. :o

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:59

tshirtjes kun je prima voor 5 tot 10 euro kopen.. en waarom steeds nieuwe kopen als je er al genoeg hebt ;)
Ik heb eigenlijk amper miskopen omdat ik pas kleren koop als mijn klerenkast toch iets te leeg wordt.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:04

Ik kreeg vroeger altijd 75 euro kleedgeld. Vanaf mn 15e geloof ik. Hier moest ik dan wel alles van betalen, dus ook schoenen en jassen e.d. Enige wat mn moeder nog wel eens voor me betaalde waren BH's maar dat kwam omdat die minimaal 60 euro waren aangezien ik toen al een F cup had (en je die maat 10 jaar geleden dus echt niet bij de livera of hunkemoller kon vinden)
Ik redde het met dit bedrag altijd zeer ruim! 50 lijkt me dus ook zeker voldoende als ze dure uitgaven al niet zelf hoeft te doen.

@picassox: had jij laatst niet een topic geopend over merkkleding? Als je dure kleding koopt is het niet gek dat je zoveel uitgeeft... Maar 300 per maand vind ik wel vreselijk veel hoor, ik denk dat ik dat ongeveer jaarlijks uitgeef.

Verbaas me trouwens ook over dat heel veel 2 paar schoenen en 2 paar jassen elk jaar krijgen. Ik heb 2 paar schoenen in totaal, 1 paar 3 jaar oud en 1 paar van vorig jaar. Mn gympen van 3 jaar oud zijn nu wel aan vervanging toe. Jassen koop ik zeker niet elk jaar. Een goede jas kan je zo 3 jaar mee doen dus waarom 2 per jaar?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:01

Zwerte schreef:
@picassox: had jij laatst niet een topic geopend over merkkleding? Als je dure kleding koopt is het niet gek dat je zoveel uitgeeft... Maar 300 per maand vind ik wel vreselijk veel hoor, ik denk dat ik dat ongeveer jaarlijks uitgeef.

Ja klopt ik had dat topic geopend. :j
Ja, het is bijna een verslaving echt erg. Ik heb €300 in de maand te besteden en 't gaat altijd op. Soms ook €100 aan paardenspullen etc. Maar 't meeste is toch wel kleding.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:12

I looooooove BB :+: Ze zijn maar 18 euro per onderbroek dus valt mee. Waarom draag ik het, niet voor het merk maar omdat ze heeeerlijk zitten en ervoor zorgen maar niet mn naad maar de rand te zien is. Ik kan ook hoge broeken kopen maar toch als je bukt of op je hurken gaat zakken ze zó ver naar beneden.

69 op je kont is G-star...Zuuuuuulke mooie broeken, zitten heerlijk maarja daar hangt een prijskaartje aan.

Enne ik krijg dan miss wel redelijk wat kleedgeld, echt besteden doe ik niet. Ik heb een hekel aan winkelen en als ik dan wel eens winkel doe ik het ook goed. Kijk 90 euro voor een broek is prima maar voor een simpel shirtje (bijv Ed Hardy) vind ik wat overdreven. Ik ben wel dol op schoenen en dan alleen sneakers maar ook daar koop ik wat leuk is en lekker zit, dat gaat aaaaltijd voor het merk. Ik loop net zo makkelijk in mn simpele joggingbroek rond.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:17

Ik heb sinds mijn dertiende kleedgeld,toen kreeg ik 40 euro.Nu ben ik veertien en krijg ik 50.Daar moet ik alles van kopen,jassen,schoenen,ondergoed,alles.Nou dat valt niet mee!Soms koopt mijn moeder wel eens wat maar meestal moet ik het dus zelf kopen,ik moet zeggen dat ik toch vaak kleedgeld te kort kom(vind ik dan) en merkkleding kopen zoals BB of Gstar gaat niet.Een Gstar broek is ongeveer 120 euro en dan zou ik dus drie maanden niks meer kunnen kopen,en een als ik een BB onderbroek kocht zou ik nog maar 30 euro over hebben.2dehands kleren kopen zie ik niet zitten.Kleding is duur!

(ik krijg nog 12,50 zakgeld per maand,dat is dus 3,50 per week.)
Laatst bijgewerkt door Shego op 02-03-09 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:19

Klopt hoor :j Het is ook niet dat ik elke maand zo'n broek kan kopen want dan loop ik op een gegeven moment alleen maar met een broek + BB rond :') Beetje koud voor deze tijd van 't jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:19

Sappos, dit gaat over hoeveel kleedgeld je krijgt. Niet of je wel/niet merkkleding koopt en waarom. ;)

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:20

Hoi,
Nou ik ben 17 jaar en krijg 50 euro, daar moet ik alles van kopen dus ook schoenen enzo.
Persoonlijk vind ik dit echt heel erg weinig!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:20

Ja, afwegingen maken denk ik. Koop je één duur artikel of meerdere goedkopere. :)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:21

Moet ik erbij melden dan mijn moeder in een kledingzaak werkt en ik dus 20/30/40 % korting krijg :o Maar koop wel net zo makkelijk ergens anders ook dezelfde broek...Ik ben zo heerlijk economisch ingesteld

edit: Dat weet ik maar zo belandt je snel op wat voor kleding je ervan kan kopen ;)

Okay ontopic...Ik dacht ook 50 euro maar ik zou me daar nooit mee kunnen redden.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:21

Sappos schreef:
loop ik op een gegeven moment alleen maar met een broek + BB rond :') Beetje koud voor deze tijd van 't jaar

xD Ja,alleen in deze tijd van het jaar,in de zomer kan je natuurlijk gewoon in je bikini lopen :+

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:22

Shego schreef:
Sappos schreef:
loop ik op een gegeven moment alleen maar met een broek + BB rond :') Beetje koud voor deze tijd van 't jaar

xD Ja,alleen in deze tijd van het jaar,in de zomer kan je natuurlijk gewoon in je bikini lopen :+

Da's dan een heeeeele dure bikini. En dan hoef je voor de rest niks meer te kopen. :))

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:22

Wat krijgen de meeste veel!

Ik ben 15, voor paardrijden moet ik qua kleding de helft betalen (dus 50/50). Paardrijden zelf betaald mijn moeder wel.
Voorderest moet ik alles zelf kopen (op schoenen en jas na).

Ik krijg 45 euro per maand, dat is dus incl. mijn zakgeld.

Mijn ouders zijn ook gescheiden, en heb nog 1 broer en 1 zusje. Dat scheelt ook wel denk ik

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:23

Het probleem is ook nog dat ik heel erg lange benen heb, en die lengtes van broeken er alleen maar zijn maar dat zijn dan erg dure merkbroeken. Ik zal dus altijd een dure broek moeten kopen voor een normale lengte. Gelukkig werk ik, anders zou ik het hier nooit mee redden! En ik krijg geen zakgeld.

whiehiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:24

Ik ben nu 18 nu krijg ik 100 euro per maand maar vanaf mijn 14de kreeg ik 70 euro in de maand(20 euro zakgeld en 50 euro kleedgeld)

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:24

[quote="Sappos"] Moet ik erbij melden dan mijn moeder in een kledingzaak werkt en ik dus 20/30/40 % korting krijg :o Maar koop wel net zo makkelijk ergens anders ook dezelfde broek...Ik ben zo heerlijk economisch ingesteld [\quote]
Ja,mijn zus heeft ook een tijdje in de CoolCat gewerkt.Haha,ben toen een keer met een vriendin van mij en haar zusje gaan winkelen,haar zusje wou daar wat kopen en toen had ze voor 60 euro aan kleding en we deden net of ik het kocht,dus toen heb ik haar ff 25 euro bespaard :+

(niet doorvertellen he :'))

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:29

Shego schreef:
Sappos schreef:

Da's dan een heeeeele dure bikini. En dan hoef je voor de rest niks meer te kopen. :))

Helaas heb ik daar geen figuur voor :=

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:31

Ik zelf ook niet, dat scheelt. :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:34

wat krijgt iedereen hier veel :o toen ik 14 was kreeg ik 20 euro zakgeld en dat was het, als ik iets nodig was kreeg ik het wel, toen ik 16 werd kon ik gaan werken en had ik wat meer te besteden in de zomermaanden, met 18 kwam daar stufie van 70 euro bij. ik had pas op mijn 18e iets van 100 euro per maand te besteden.

en nu met bijna 20 is het elke maand op die 100 euro, wanneer ik werk komt er wel meer binnen. Van de zomer werk ik alle dagen en heb geen tijd om het uit te geven dus gaat op me spaarrekening.

Ik zou een meid van 14 echt geen 100 euro geven. Leer maar leven met minder, op die leetijd heb je amper kosten.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:36

Haha,ik ook niet xD
Mijn ribben kan je zien,maar mijn buik enzo puilt uit :')
Oh en over zakgeld,ik was 15 feb jarig en toen is dus ook mijn kleedgeld 10 euro omhoog gegaan.Misschien krijg ik mijn moeder wel zover dat mijn zakgeld van 3,50 p.w ook omhoog gaat!
Of een krantenwijk...blegh.Vertel zo wel of het gelukt is xD

edit:Ok,nee dus. :P