En dan zit je zonder water...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 09:48

Bij dergelijke beroepen (evenals bij dingen zoals bezorgers van het een of ander etc. ) zijn het volgens mij toch echt richttijden en mag daar wel degelijk van worden afgeweken wanneer er een spoedklus tussendoor komt :) . Er is dus geen verplichting om er om die tijd te zijn. Natuurlijk zou het wel fijn zijn als het wel zou lukken binnen de afgesproken tijd; maar dat geldt voor beide partijen. Helaas kunnen er echter altijd onvoorziene omstandigheden zijn waardoor het niet lukt. (Wat transporteurs betreft heb ik daar wel een paar leuke voorbeelden van, maar dat is weer een heel ander onderwerp... := )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 09:50

suleilitha schreef:
Houden jullie er wel rekening mee, dat een loodgieter, die in een groot gat in de straat bezig is om een lekke hoofdleiding te repareren, of een gat in een gasleiding dicht moet fitten, de handen niet vrij heeft om even een telefoontje te plegen? :D

Hij WEET dat er een ander geval tussen komt, dan kan ie op weg daarnaartoe nog altijd ff bellen of iets in die vorm..

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:39

Of ik heb er overheen gelezen...maar TS...HAD de loodgieter jullie telefoonnummer wel??

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:54

Schokkend om te lezen dat sommige lezers zich 'beter' voelen dan een loodgieter.
En jammer dat sommige mensen geen begrip hebben voor de situatie van de loodgieter, wie weet was hij wel helemaal niet in staat om te bellen? Zaten zijn handen onder de viezigheid van een klus die 4 uur duurde ipv het van te voren geplande half uurtje. Soms zijn dingen nou eenmaal niet te voorspellen. Maar het lijkt inmiddels wel een trend geworden in NL om overal een probleem van te maken. Voor die paar rotcenten verwachten mensen dat je stipt op tijd en het liefst met klikkende hielen voor ze staat. Want ikke ikke ikke en de rest kan stikke

Anoniem

Re: En dan zit je zonder water...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:57

Even een voorbeeld, bij ons was laatst het expansievat van de CV aan diggelen met als gevolg o.a. lekkage. Nu is het zo dat we een onderhoudsabbonnement hebben en bovendien nog een gaskachel dus we zaten niet in de kou. Natuurlijk was het weekend, ook dat nog. Ik heb op zaterdagavond om half negen gebeld en op zondag morgen half elf kwam er een monteur.
Reken maar dat we dolblij waren!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:57

Caira schreef:
Schokkend om te lezen dat sommige lezers zich 'beter' voelen dan een loodgieter.
En jammer dat sommige mensen geen begrip hebben voor de situatie van de loodgieter, wie weet was hij wel helemaal niet in staat om te bellen? Zaten zijn handen onder de viezigheid van een klus die 4 uur duurde ipv het van te voren geplande half uurtje. Soms zijn dingen nou eenmaal niet te voorspellen. Maar het lijkt inmiddels wel een trend geworden in NL om overal een probleem van te maken. Voor die paar rotcenten verwachten mensen dat je stipt op tijd en het liefst met klikkende hielen voor ze staat. Want ikke ikke ikke en de rest kan stikke

En hier heb ik helemaal niets meer aan toe te voegen! Wat stellen sommige mensen toch ook een smerig hoge eisen aan vakmensen, wees blij dat ze jou oliebol (Soms letterlijk in dat vak ;0 ) willen opruimen,
en ga anders weer de schoolbanken in en doe het zelf, heb je ook niets meer te zeuren en kan je zelf je tijden bepalen ;)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:45

Chiqa schreef:
Caira schreef:

En hier heb ik helemaal niets meer aan toe te voegen! Wat stellen sommige mensen toch ook een smerig hoge eisen aan vakmensen, wees blij dat ze jou oliebol (Soms letterlijk in dat vak ;0 ) willen opruimen,
en ga anders weer de schoolbanken in en doe het zelf, heb je ook niets meer te zeuren en kan je zelf je tijden bepalen ;)

Dan hoeft zo'n loodgieter alsnog niet zich onbeschoft te gedragen, of heeft hij daar dan ook een excuus voor? Het zijn tenslotte wel zijn inkomsten... mag hij zich ook minder arrogant gedragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:46

Tja, de moeder van de TS was ook zo beleefd aan de telefoon, ik kan me de reactie van de loodgieter levendig voorstellen ;)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:00

suleilitha schreef:
Tja, de moeder van de TS was ook zo beleefd aan de telefoon, ik kan me de reactie van de loodgieter levendig voorstellen ;)

Ik kan me voorstellen dat zij geïrriteerd is omdat hij te laat is. Nog geen excuus, maar zij is op dat moment wel een klant en dan durft hij zo onbeschoft met haar om te gaan. Echt de stomste fout dat hij kan maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:03

suleilitha schreef:
Tja, de moeder van de TS was ook zo beleefd aan de telefoon, ik kan me de reactie van de loodgieter levendig voorstellen

Presies, en je mag als bedrijf ook keuzes maken welke klanten je zitten en welke mensen het wel hard nodig hebben :) De laatste zal toch echt íets meer voorrang hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:05

Reken maar, stel dat er ergens een hoofdleiding is gebarsten die onder een verkeersweg doorloopt waardoor ook nog eens een groot gat in het wegdek ontstaat om maar een zijstraat te noemen, dan is het niet meer dan logisch dat een huishouden wat geen water heeft, even moet wachten. Ook een loodgieter moet priorireiten stellen en veel loodgieters werken in de weekenden voor de nutsbedrijven om te worden ingezet bij storingen en calamiteiten.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:11

Dus idd wat zou het die loodgieter kunnen verrotten voor jou tien anderen. Geef hem eens ongelijk. Blabla aardig voor klanten, na een lange dag werken in het weekend kan ik me voorstellen dat een zeurende klant je even teveel is. Jij hebt de loodgieter nodig, hij jou niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:24

suleilitha schreef:
dan is het niet meer dan logisch dat een huishouden wat geen water heeft, even moet wachten.

Presies, lijkt me ook eigenlijk meer dan logisch!
Andersom zou TS ook met spoed geholpen worden en Truus die een pan met vet heeft leeggekieperd in de plee eventjes moet wachten.
Snap de ophef zowiezo niet, er wordt netjes aangegeven dat hij na de afgesproken tijd komt.
Gelukkig maar dat de vervuiler tegenwoordig moet betalen, dus trap jij een pan vet door de plee, zal je moeten dokken, paar jaar geleden werd dat nog heel makkelijk verhaald bij de Woningbouw, dat is nu niet meer zo :D
Zit de verstoppinf binnen een straal van zoveel meter bij jou en wordt het vervoorzaakt door je eigen nalatigheid?
Trek je knip maar open, en ze komen wel wanneer het hun uitkomt.
Zo heb ik een keer kippenbotten door de plee gespoeld met mn stomme kop, mijn schuld zei dat ook meteen.
Hij kwam direct (Was vridjag avond gang stond blank van het rioolwater) hij zei"Wijffie t is dat je zo eerlijk bent en meteen zegt waar de verstopping door veroorzaakt is, kan je van veel mensen niet zeggen, die zeggen gewoon niets"

En het komt toch wel uit wat er mis is, dus erover liegen heeft geen zin hij zet de stofzuiger dr toch wel op....Ik heb een rekeing van €275 euro niet hoeven betalen omdat ik zo eerlijk was.
En ja daar heb ik dus respect voro en zo te zien gelukkig nog meer mensen, anders ga je zelf maar met je armen in de stront zitten

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 08:13

aad1990 schreef:
Dus idd wat zou het die loodgieter kunnen verrotten voor jou tien anderen. Geef hem eens ongelijk. Blabla aardig voor klanten, na een lange dag werken in het weekend kan ik me voorstellen dat een zeurende klant je even teveel is. Jij hebt de loodgieter nodig, hij jou niet.

Zo, en als hij tegen meer mensen zo doen, gaan die het weer doorvertellen aan anderen, en dan zit heeft hij weer een paar klanten minder. Maar wij hebben hem nodig en hij ons niet hoor :D

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 08:25

sunny_l0ve schreef:
aad1990 schreef:

Zo, en als hij tegen meer mensen zo doen, gaan die het weer doorvertellen aan anderen, en dan zit heeft hij weer een paar klanten minder. Maar wij hebben hem nodig en hij ons niet hoor :D

Dan vallen de mensen die zoals jij denken dus als klanten af, de rest blijft over. Zoals je in dit topic wel merkt zijn jullie in de minderheid...

Vind dat de loodgieter groot gelijk heeft, Dat die tijden varieren hoort nu eenmaal bij dat beroep.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 08:57

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook best pissig was toen ik op de electricien zat te wachten en toen hij er aan het einde van de middag nog niet was, toch ook maar even gebeld. Daar bleek dus wél dat hij niet meer kwam omdat hij vrij was. Niets van gehoord :n De volgende ochtend stond hij om 7 uur op de stoep om de "situatie" te bekijken om vervolgens weer weg te gaan met de mededeling dat hij hooguit een uur later terug zou zijn en er 2 uur later pas aan kwam om hevig steunend en kreunend een lamp op te hangen. :+ Ik weet het, weer een ander beroep, maar wel vergelijkbaar. Is er iets met het water etc, dan bel je de loodgieter, is er iets met de stroom, dan bel je een electricien :D En tuurlijk heeft iedereen achteraf wel begrip voor een noodsituatie, maar op het moment zelf zit je niet rustig en relaxed af te wachten. terwijl er vanalles door je hoofd schiet wat je zelf ook nog moet doen, al dan niet met water.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:39

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er inmiddels een loodgieter geweest is en of die van hetzelfde bedrijf kwam of dat er een ander gebeld is?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:41

Paula schreef:
Wij hadden hier vanacht om half 1 zelfs nog een monteur lopen, die zelfs nog wel even 1 uur heen en terug wilde gaan reizen om onderdelen op te halen. Die hebben we toen maar naar bed gestuurd. :(:)
Ik sluit mij dus bij mijn voorgangers aan. Ik vind het vanuit jullie kant verkeerd.

ff offtopic...
Geweldige avatar heb je!! +:)+

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:15

Citaat:
Dan vallen de mensen die zoals jij denken dus als klanten af, de rest blijft over. Zoals je in dit topic wel merkt zijn jullie in de minderheid...

Vind dat de loodgieter groot gelijk heeft, Dat die tijden varieren hoort nu eenmaal bij dat beroep.[/

Ooit gehoord van klant is koning? Die mag je wel met respect behandelen... En die tijden snap ik echt wel, daar kan hij niks aan doen. Maar dan hoeft hij niet zo onbeschoft te doen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:19

sunny_l0ve schreef:
Citaat:

Vind dat de loodgieter groot gelijk heeft, Dat die tijden varieren hoort nu eenmaal bij dat beroep.[/

Ooit gehoord van klant is koning? Die mag je wel met respect behandelen... En die tijden snap ik echt wel, daar kan hij niks aan doen. Maar dan hoeft hij niet zo onbeschoft te doen.

ooit gehoord van: klant is koning, maar ik ben nog altijd de keizer??

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:35

Niemand van ons hier is bij het daadwerkelijke telefoongesprek tussen moeders en loodgieter geweest toch?
Wat een discussie is t dan! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:12

LimaMambo schreef:

Presies :D

En praat alsjeblieft namens jezelf Sunny_Love de deur staat bij het meerendeel van de Nederlanders gewoon nog wagenwijd open voor vakmensen hoor, zoiets heet gewoon 'begrip' heb je dat niet ja dan heb jij een probleem, niet het looodgietersbedrijf ;)

mar_leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:43

@ mirgino: ik vind dat jij erg weinig begrip hebt voor de loodgieter
als zo`n man bij iemand aan het werk is en het zit tegen en hij ligt bv onder de woning in de drek,zal hij echt op zijn klokkie kijken hoelaat het is en alles daar in de steek laten om op tijd bij de volgende klant te zijn
zo werkt dat niet
hij zal dan toch eerst daar het werk afmaken en dan door naar de volgende
en als de klant daar niet op kan wachten is het aan die om een ander te bellen
maar met dit beroep werk je niet op de minuut.

Het is niet aan de gene die zit te wachten te bellen...Het is aan de loodgieter het fatsoen om te bellen...Ze kiezen er trouwens zelf voor om in de drek te zitten!!! Zeg ook niet dat ie alles achter zich moet laten maar zkr wel dat een telefoontje wel ff kan!!!

@Caira:Schokkend om te lezen dat sommige lezers zich 'beter' voelen dan een loodgieter.
Niemand voelt zich beter dan een loodgieter...Het gaat er om dat die niet belt dat ie later komt... Fatsoen noemen ze dat!!!

@Chiqa
Wat stellen sommige mensen toch ook een smerig hoge eisen aan vakmensen, wees blij dat ze jou oliebol (Soms letterlijk in dat vak ;0 ) willen opruimen,
en ga anders weer de schoolbanken in en doe het zelf, heb je ook niets meer te zeuren en kan je zelf je tijden bepalen
Geen hoge eisen... Werk waar ze zijn voor opgeleid vragen wij... en een beetje respect voor de mede mens...
Ze hebben zelf gekozen voor dit beroep... En over de schoolbanken zeg ik maar niets...

En praat alsjeblieft namens jezelf Sunny_Love de deur staat bij het meerendeel van de Nederlanders gewoon nog wagenwijd open voor vakmensen hoor, zoiets heet gewoon 'begrip' heb je dat niet ja dan heb jij een probleem, niet het looodgietersbedrijf
Ohhh dus je bedoelt dat wij begrip moeten hebben voor hem?! En hij niet voor ons?! Nou dat noem ik respectloos, en ja dan hebben zei een probleem die dag, bellen ze een andere loodgieter, en klaar!!! Dus dag klant voor het bedrijf!!!

@sunny_l0ve
Dan hoeft zo'n loodgieter alsnog niet zich onbeschoft te gedragen, of heeft hij daar dan ook een excuus voor? Het zijn tenslotte wel zijn inkomsten... mag hij zich ook minder arrogant gedragen.
Ik kan me voorstellen dat zij geïrriteerd is omdat hij te laat is. Nog geen excuus, maar zij is op dat moment wel een klant en dan durft hij zo onbeschoft met haar om te gaan. Echt de stomste fout dat hij kan maken!
Helemaal mee eens!!!

@suleilitha
Tja, de moeder van de TS was ook zo beleefd aan de telefoon, ik kan me de reactie van de loodgieter levendig voorstellen..
Heb jij bij het telefoon gesprek gezeten dan???
Anders kan jij niet weten hoe de moeder aan de telefoon was!!!

Reken maar, stel dat er ergens een hoofdleiding is gebarsten die onder een verkeersweg doorloopt waardoor ook nog eens een groot gat in het wegdek ontstaat om maar een zijstraat te noemen, dan is het niet meer dan logisch dat een huishouden wat geen water heeft, even moet wachten. Ook een loodgieter moet priorireiten stellen en veel loodgieters werken in de weekenden voor de nutsbedrijven om te worden ingezet bij storingen en calamiteiten
Snap dat zo huishouden dan moet wachten niets raar aan... BELLEN kan de loodgieter dan!!! Ze werken voor bedrijven kunnen ze een ander inschakelen

@aad1990
Voor ons 10 anderen??? Jah maar ik vertel het door en dag dag nog meer evt nieuwe klanten kwijt... Doet ie dat bij iedereen is ie zo ontslagen of is zen zaak failliet...
Deze loodgieter heeft gewoon geen respect voor zijn klanten!!!

Minderheid op dit topic ja idd...

@LimaMambo
Weet niet wat dat voor gezegde is maar ik vind het maar raar...

Heej Dees fijn dat alles het weer doet!!! :D
Hihi denk je iets ff van je af te kunnen schrijven en begrip te krijgen en de meete hebben begrip voor z'n ... :+
Gelukkig zijn er nog een paar met je eens!!! :Y)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:46

whhahaa lees je eigen post eens door en beweer dan nog eens dat je je niet respectloos uitlaat over de loodgieter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:50

zo nou gisteren is er een andere, wel heel vriendelijke, loodgieter geweest.
Ook die had een spoedklus tussendoor, maar heeft wel even netjes gebeld.
Dus we hebben nou weer water :)

Ik heb trouwens best respect voor die loodgieters hoor, het zou mijn beroep niet zijn. Inderdaad omdat ze soms letterlijk in andere mensen z'n oliebol werken. Vind het best knap dat ze dat soort werken doen en volhouden.
Alleen vind dan niet dat er zo gereageerd hoeft te worden naar ons toe.
We hebben er een klacht over ingediend. Het bedrijf schrok ervan en ze zouden de man erop aanspreken en ze hebben hun excuses aangeboden. Wij hebben ook onze excuses aangeboden omdat het misschien niet heel erg netjes was hoe wij terug reageerden.

Oftewel alles opgelost :)