mijn vriend steelt geld van mij??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:58

Miss_Blimm schreef:
Sjee zeg, geef je in goed vertrouwen je pasje mee flikt hij dit! En dat hij dan iets extra pint a 20 euro ofzo oke, maar zoveel!

Hopelijk spreek je heem heel snel face to face. Denk niet dat er echt een goede reden is, misschien in financiele problemen die groter zijn dan je denkt? Of misschien is hij verslaafd aan het 1 of ander???

Nou ja, heel veel sterkte gewenst. Hopelijk kan je voor jezelf eruit komen of je met zo'n leugenaar verder wil.

Of het nou 20 euro is, of 1000 euro. Hij heeft meer gepind dan hem is toegestaan en in beide situaties is hij dus even fout. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:00

Dit smsje van hem zegt toch al genoeg:

Citaat:
bel nou gvd, er is toch iets aan de hand, denk je dat ik dat express doe he gvd? ik moet da doen. ik geef je alles terug als je naar mij luisterd

Grove vertaling: Help me.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:01

Vind wel dat jullie nu erg de boeman van hem maken hoor... Oke, hij is gigantisch fout, maar het is niet meteen een boeman met enkel negatieve kanten hoor :)

TS doet er slim aan om het rustig te bespreken met haar vriend, misschien is het wel uit te praten.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:01

Leg dit voor aan je ouders, ga met je vriend om de tafel zitten en confronteer hem daarmee, niet alleen maar wel in bijzijn van je ouders.
Het is maar 310.00 euro maar dat is voor jou heel veel geld.
Als het niet helpt dan ook zijn ouders er maar even bijroepen, of er nou goed contact is of niet... dit kan gewoon niet.

En als hij dit heeft terug betaald wieberen die handel... hoe lief en aardig hij ook is... ik zou hem nooit meer vertrouwen.

En als er geen vertrouwen is is er ook geen kans op een geslaagde relatie.

Geen hand vol maar een land vol.....

Succes en sterkte en voor de toekomst.... doe dit nooit meer.....

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 16:03

Juul schreef:
Dit smsje van hem zegt toch al genoeg:

Citaat:
bel nou gvd, er is toch iets aan de hand, denk je dat ik dat express doe he gvd? ik moet da doen. ik geef je alles terug als je naar mij luisterd

Grove vertaling: Help me.

maar waarom heeft hij mij dan nooit verteld over zijn eventuele 'problemen' en gaat hij erover liegen en laat mij vervolgens EXPRESS zoveel verdriet hebben?

6 dagen lang heeft hij gewoon elke dag wat gepint; terwijl ik dacht dat hij mijn pas kwijt was, iedere dag heb ik hem gewoon gezien, en heeft hij niks laten merken/ heb ik niks doorgehad!

En dan nog wel te bedenken dat we gistere van '' zijn'' geld ene frietje zijn wezen eten?? jaajaaaa :|

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:04

Juul schreef:
Dat weet hij al. :) Ik krijg zijn pincode ook niet hoor. ;) Dus tussen ons zit het wel degelijk goed. Zelfde mening. Wil hij geld, wil ik wel even pinnen voor 'm.

precies, dat denk ik dus ook. Ik kan geen reden bedenken waarom mijn vriend met mijn pas zou moeten pinnen, waarom dat niet contant zou kunnen. We weten alles van elkaar, behalve onze pincodes! Maar goed, ik heb dan ook slechte ervaring met familie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:04

Kady, mensen die ECHT in de problemen zitten vertellen dat niet. :)

Ik zeg niet DAT hij in de problemen zit, maar alles wijst er voor mij wel op..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:05

Quellian schreef:
Vind wel dat jullie nu erg de boeman van hem maken hoor... Oke, hij is gigantisch fout, maar het is niet meteen een boeman met enkel negatieve kanten hoor :)

TS doet er slim aan om het rustig te bespreken met haar vriend, misschien is het wel uit te praten.

Boeman ligt hem denk ik in het taalgebruik in het smsje....
Verder denk ik dat hij zelf ook niet precies weet wat er allemaal gebeurd. Het enige dat ik de TS in dr oren wil knopen is dat zij zich niet geïntimideerd moet voelen door de laatste zin van het smsje.

Kady_

Re: mijn vriend steeld geld van mij??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 16:07

ik heb nu al sinds 13.50 niks van hem gehoord, vind dit heeeel raar echt!

als het hem zo spijt waarom laat hij nou dan niks van zich horen? moet ik contact met hem opnemen? hij is toch fout; dan is dat toch aan hem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:08

Kady_ schreef:
ik heb nu al sinds 13.50 niks van hem gehoord, vind dit heeeel raar echt!

als het hem zo spijt waarom laat hij nou dan niks van zich horen? moet ik contact met hem opnemen? hij is toch fout; dan is dat toch aan hem?

Je kan hem een smsje sturen met 'is er meer aan de hand' ofzo? Ik zou vooral niet kwaad worden op hem voor het geval dat hij in de problemen zit. Dat intimideert alleen maar en dan zegt hij helemaal niks meer.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:09

Jeetje wat een verhaal is dit zeg! Ik zou hem nooit meer kunnen vertrouwen. Maar ben wel heel nieuwsgierig hoe het gesprek vanavond gaat aflopen! Probeer rustig te blijven en hem zijn verhaal te laten doen. Hoe harder jij gaat schreeuwen hoe erger het wordt. Ik denk ook dat hij problemen heeft en hij er niet over weet te praten ofzo.. als jij dan gaat schreeuwen of hem aanvallen dan durft hij helemaal niets meer te zeggen!
Het is misschien wel fijn als je ouders hier iets vanaf weten, als hij dan vanavond naar jou komt en jullie komen er samen niet uit kun je je ouders altijd vragen om even te helpen dat het niet uit de hand loopt?
Sterkte meid!
*reaktie op je berichtje hierboven*
Ik zou het denk ik even laten, misschien moet hij het ook even verwerken, je kunt hem dadelijk nog wel een berichtje sturen.. of is het normaal dat hij elk uur iets laat weten van de dag?!

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:10

meschien is er echt wat dat kan ?
vraag waarom die het gedaan heefd
kijken hoe die dan doet
meschie schaamt ie zich?

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 16:11

Bitterbal schreef:
Jeetje wat een verhaal is dit zeg! Ik zou hem nooit meer kunnen vertrouwen. Maar ben wel heel nieuwsgierig hoe het gesprek vanavond gaat aflopen! Probeer rustig te blijven en hem zijn verhaal te laten doen. Hoe harder jij gaat schreeuwen hoe erger het wordt. Ik denk ook dat hij problemen heeft en hij er niet over weet te praten ofzo.. als jij dan gaat schreeuwen of hem aanvallen dan durft hij helemaal niets meer te zeggen!
Het is misschien wel fijn als je ouders hier iets vanaf weten, als hij dan vanavond naar jou komt en jullie komen er samen niet uit kun je je ouders altijd vragen om even te helpen dat het niet uit de hand loopt?
Sterkte meid!
*reaktie op je berichtje hierboven*
Ik zou het denk ik even laten, misschien moet hij het ook even verwerken, je kunt hem dadelijk nog wel een berichtje sturen.. of is het normaal dat hij elk uur iets laat weten van de dag?!

nee dat niet, maar lijkt me toch dat je na zo iets wel je excuses of wat dan ook aan wil bieden, je relatie wil proberen te redden of niet dan?

ik weet niet of ik nog met hem verder kan na zoiets, hiermee doet hij me gewoon zoveel pijn!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:11

Inderdaad ik zou hem gewoon even laten.. hij is over 2 uur thuis dus dan kun je met hem praten

nooralie

Re: mijn vriend steeld geld van mij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:12

maar ik zou willen de reden dan willen weten waarom die zo iets zou doen

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:13

je kan hem beter even bellen, hij heeft een probleem.. Niet jij.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:13

Hmm.. ik zag de titel en moest even weten hoe t gaat..
Ik had mijn ex ook mijn pincode gegeven om af en toe te pinnen als hij ook ging pinnen voor uitgaan ofzo (was er dan wel gewoon bij) ook wist ik zijn pincode. Zijn pas altijd gelijk terug gegeven etc..
Bij mij is het ook een keer gebeurd dat hij mijn pas nog bij zich had (misschien wel meerdere keren). Gelukkig niks mee gedaan. Had gelijk altijd even gekeken bij internetbankieren. Als het wel van sprake was, had ik gevraagd waarom? En zou best boos zijn geworden..

Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.. En dan jou wijs maken dat je pasje kwijt is geraakt. Inderdaad maar hopen dat je pasje te water komt.. Ik vind het wel onbeschoft van hem omdat zomaar te doen. Het is niet 1x gebeurd maar dus meerdere keren..

Volgens mij beseft hij niet echt wat hij aan het doen is. Dat smsje van hem.. Hij vraagt volgens mij inderdaad om hulp.
Ik snap dat je kwaad bent, dit is niet te begrijpen waarom hij het doet.
Hopelijk krijg je duidelijkheid van hem als je met hem praat.

Succes en ben benieuwd naar vorderingen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:14

Ik vind dat smsje niet bedreigend over komen maar wanhopig.... Ik zou luisteren als ik jou was... Maar wel sterk in je schoenen staan, niet meteen "ah liefje t komt goed" zeggen als die huilt. Laat hem maar voelen dat je het er niet mee eens bent, als je hem steeds troost laat je over je heen lopen. Laat hem maar voelen dat hij met je moet praten in zo'n gevallen ipv het achter je rug te doen.

Waarom ik zou luisteren? Kijk, tenzij je gozer achterlijk is, wist ie heus wel dat je er vrij snel achter zou komen (of zijn beeld van jou is niet bijzonder positief). Toch heeft hij niets gezegd... Dan moet er iets aan de hand zijn waarover hij niet kan praten om een of andere reden. IMO is dit iets wat gedaan is vanuit een bedreiging oid ... (en dan bedoel ik niet perse in de letterlijke zin van het woord (al kan dat natuurlijk) dat hij afgeperst word bijvoorbeeld maar gewoon, dat hem iets boven het hoofd hangt)

(en voorzichtiger zijn met je pinpas :) Mijn vriend krijgt mijn code ook niet terwijl we onderhand toch al anderhalf jaar samen zijn) en ik wil die van hem niet eens. Heb daar simpelweg geen behoefte aan.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 26-02-09 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:15

Kady_ schreef:
nee dat niet, maar lijkt me toch dat je na zo iets wel je excuses of wat dan ook aan wil bieden, je relatie wil proberen te redden of niet dan?

ik weet niet of ik nog met hem verder kan na zoiets, hiermee doet hij me gewoon zoveel pijn!

Dat zou je idd denken. Maar meestal werkt het helaas anders...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:15

Ik zou hem inderdaad ook bellen en vooral rustig blijven :) met boos worden bereik je momenteel helemaal niets. Wellicht van te voren even smsen van ik bel je zo, ik zal niet boos zijn, dan stapt hij wellicht ook beter het gesprek in.

Wel rot zeg... denk je iemand te vertrouwen... Ik geef mijn pincode ook nooit aan iemand. Ik weet de code van mn moeder bv dan weer wel, maar dat is puur voor de boodschappen die ik 1x per week voor haar doe, en ze krijgt dan de bon en de pas na elk gebruik weer terug. Kan ze zelf controleren op de afschriften dat ik er verder niets mee gedaan heb :)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:16

Natuurlijk schaamt ie zich rot dat ie "betrapt" is. En de beste verdediging is de aanval. Het zal waarschijnlijk een gokverslaving zijn. En dat schijnt heel moeilijk te weerstaan te zijn.

Blijf zelf heel kalm, zodra je boos wordt, wordt hij woedend en kom je helemaal nergens. En zie je je geld zeker nooit meer terug.

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 16:16

het ergste is nog; ik moet vanavond werken, van 6 tot 9, moet even kijken of ik wel ga, want dit is op het moment toch even belangrijker

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:17

Even afwachten hoe het afloopt, en anders misschien je werk even inlichten over wat de situatie ongeveer is?

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:19

Hij had natuurlijk nooit ongevraagd meer geld van jouw rekening mogen halen. Dat is duidelijk.
Maar toch zou ik zijn verhaal aanhoren en als het kan met je vader (of iemand anders) erbij.

En of je hem ook nog weer kan vertrouwen?? Het lijkt me heel erg moeilijk. Door zijn gedrag kom jij nu ook in de moeilijkheden.
Ik zou tegen hem zeggen dat je vanavond moet werken en dat je daarna met hem wilt praten.
Veel sterkte met het gesprek vanavond. Wel doen hoor!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:20

Luister dat hij er al zo over liegt zegt gewoon ALLES.

Mijn vorige baas waar ik dik 3 jaar mee werkte, bij hem was het ook 1 grote leugen. Hij nam gewoon geld van de contanten wat er gestort moest worden. Nam zo 500 euro mee. Uiteindelijk bleek dat hij vroeger als een goed in frankrijk heeft geleefd met dito credit card en nu dus nog ervoor moet boeten.

Al met al het blijft stelen en jou voorliegen dat is nog het ergste!!!