Incassobureau videotheek; mag dit echt?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:16

@vestagirl:
Maar de TS is al langer klant bij deze videotheek en in het verleden is het beleid altijd geweest dat je je boetes betaald bij je volgende bezoek. Dan is het niet vreemd dat de Ts er niet direct aan gedacht heeft om binnen een paar dagen te betalen.
En als je tijd hebt om al die dingen te doen hadden ze ook tijd om te bellen. Of om even in het telefoonboek te kijken.
bovendien zou ik dat bedrag ook niet betalen boete ok, rente mischien maar als je het berekend betaald de ts 600% rente over 2 maanden!! Dat is toch niet meer redelijk. Als ik iets vergeet te betalen krijg ik een aanmaning en als het bedrijf in kwestie dat beleid voert mischien 2 euro herinnerings kosten. Geen 72.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:18

neem even contact op met een rechtswinkel. Die kunnen t je vast vertellen en t eerste gesprek is gratis

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:20

Tallie_Ho schreef:
Vjestagirl is een heilige die nooit iets te laat betaald en nog nooit een bekeuring heeft gehad mag ik hieruit opmaken? :P

Gut meid, wat kan jij je druk maken om de ellende van een ander :D In plaats van te gaan zitten preken hoe slecht TS is, kan je ook meedenken in een oplossing :D

Trouwens, TS is nog niet officieel in gebreke gesteld, ze heeft immers nog geen eis op papier ontvangen :)

[edit] en een incassobureau gaat echt niet naar een gemeente rijden om adresgegevens te krijgen hoor _O- Daar heeft men andere kanalen voor ;) [/edit]

Vjestagirl is geen heilige, heeft idd weleens een bekeuring gehad, en die gewoon onmiddelijk zonder morren betaald, want ik wist dat ik fout zat, ook al was ik het niet eens met het bekrompen regeltje (vergeten parkeerschijf, en 1x 3km/h te snel). En ik heb ook weleens een boete gehad, en zoals ik al zei, ik ga naar binnen, ik verontschuldig me en ik betaal. Daarmee is het probleem opgelost, en kom ik de volgende keer niet in de zooi als ik iets nodig heb en toevallig iets minder geld heb.

En mijn oplossing is er ook: gewoon betalen. Als je twijfelt over het incassobureau dan loop je bij de videotheek naar binnen, vraag je of dit van hen afkomstig is, wacht je op antwoord, bedank je en klaar. Kom op, je bent te laat, als je bedenkt wat een incassobureau allemaal doet dan is het nog niet eens zo heel veel geld. Ik vind het laag van de TS om nu in twijfel te gaan stellen of ze wel te laat was. Ze geeft zelf aan dat dat vaker gebeurd. Ik snap dat het balen is, maar het is niet anders...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:23

Vjestagirl schreef:
Vjestagirl is geen heilige, heeft idd weleens een bekeuring gehad, en die gewoon onmiddelijk zonder morren betaald, want ik wist dat ik fout zat, ook al was ik het niet eens met het bekrompen regeltje (vergeten parkeerschijf, en 1x 3km/h te snel). En ik heb ook weleens een boete gehad, en zoals ik al zei, ik ga naar binnen, ik verontschuldig me en ik betaal. Daarmee is het probleem opgelost, en kom ik de volgende keer niet in de zooi als ik iets nodig heb en toevallig iets minder geld heb.

Betaal jij vóór het controleren of het wel klopt?? Voor hetzelfde geld flitsen ze iemand, lezen ze t kenteken niet goed en betaal jij andermans boete... Zal niet de eerste keer zijn dat mij dat overkomt. En dan betaal ik definitely niet zonder morren...

En dat kan hier ook gebeurd zijn. Want zeg nou zelf; deze bedragen zijn gewoon absurd. En daarbij; een incassobureau doet dat niet via telefoon, maar stuurt een brief die ze nog niet heeft gehad.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:27

verootjoo schreef:
Vjestagirl schreef:

Betaal jij vóór het controleren of het wel klopt?? Voor hetzelfde geld flitsen ze iemand, lezen ze t kenteken niet goed en betaal jij andermans boete... Zal niet de eerste keer zijn dat mij dat overkomt. En dan betaal ik definitely niet zonder morren...

En dat kan hier ook gebeurd zijn. Want zeg nou zelf; deze bedragen zijn gewoon absurd. En daarbij; een incassobureau doet dat niet via telefoon, maar stuurt een brief die ze nog niet heeft gehad.

Ik controleer altijd. Daarom zeg ik, loop bij de videotheek naar binnen, vraag of dit van hen afkomstig is en klaar. En ik bedenk me voordat ik een snelheidsovertreding betaal (mijn vader wordt wat vaker geflitst dus er ligt wel vaker zo'n brief hier) waar het was, op welke avond, en in welke auto. Dan pakken we de agenda erbij, kijken wie waar was op die avond, en bepalen zo wie er moet gaan betalen. Het is nog nooit gebeurd dat we onterecht een boete hebben gekregen.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:30

ben erg benieuwed wat de TS voor reactie krijgt op de brieven.
Wacht dit eerst ff af.
Ik heb nu ook zo'n akkefietje met de FNRS, ik heb mijn adres weiziging wel doorgegeven maar zei hebben daar nooit wat mee gedaan. Dus naar mijn oude adres rekening etc gestuurd. Toen ik ze belde waar mijn jaarzegel en rekening bleef kreeg ik te horen dat ze een incasso buro hadden ingeschakeld.
Hun fout, en daar zou ik dus voor moeten betalen? Ja an me gat. Maar zit nu dus wel met een probleem.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:31

Ik wil het telefoonnummer van Vjesta wel, dan ga ik bellen dat ik een incassobureau ben en geld wil hebben, die betaalt toch alles ;)

Wat ik er mee wil zeggen is dat ieder mens recht heeft zich te verdedigen, en in plaats van de ts te gaan vertellen dat ze heel stout is en foei en nounou, wanbetaler hoor!! Zou je ook kunnen meedenken :)

En ik had als ik TS was geweest ook niet betaald.. Niks op papier en alleen via de telefoon?? Hahaha, kom eerst maar eens met bewijzen :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:33

Tallie_Ho schreef:
Ik wil het telefoonnummer van Vjesta wel, dan ga ik bellen dat ik een incassobureau ben en geld wil hebben, die betaalt toch alles ;)

Wat ik er mee wil zeggen is dat ieder mens recht heeft zich te verdedigen, en in plaats van de ts te gaan vertellen dat ze heel stout is en foei en nounou, wanbetaler hoor!! Zou je ook kunnen meedenken :)

En ik had als ik TS was geweest ook niet betaald.. Niks op papier en alleen via de telefoon?? Hahaha, kom eerst maar eens met bewijzen :P

En dan vraag ik je waarvoor, controleer of het zo is, en dan betaal ik idd. Vreemd tegenwoordig, dat je opdraait voor je eigen fouten...

Tuurlijk heb je t recht je te verdedigen, maar ik vind dat jullie er wel erg makkelijk over doen. Niet betalen dit en niet betalen dat. De TS zat fout, heel vervelend, nare samenloop van omstandigheden, maar het is niet anders...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:45

Nou ja, zo lang er niks bewezen is door de eiser heeft TS voorlopig nog niks fout gedaan :+

Dus als ik jou bel, zonder bewijzen, zonder bericht vooraf en ik zeg tegen jou dat je iets niet hebt betaald ( ook al kan ik het niet aantonen op schrift ) dan betaal jij gewoon? Ook al ben je er niet zeker van dat je het ook daadwerkelijk fout hebt gedaan. En als dan een ander gaat zitten wijzen naar je, terwijl je er niet zeker van bent of je fout zat en je vervolgens als een klein kind op je plaats wil komen zetten, dan vind jij dat ook niet erg?? :+

En hoe wil jij iets controleren als je er nog nooit een nota voor hebt ontvangen?? :')

Kijk maar uit voor oplichtingspraktijken, als je zo goedgelovig bent en iemand belt je op met een aannemelijk verhaal kan het leven een stuk duurder voor je worden! ;)

Maar goed, dat is offtopic :) Ik wacht wel af wat TS te horen krijgt :)

Nuage

Re: Incassobureau videotheek; mag dit echt?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 14:10

Hihiihi ben toch wel blij dat het merendeel hier niet denkt dat ik niet deug ;) Thanks meiden!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:23

Nuage, je begrijpt me verkeerd. Ik denk niet dat je niet deugt, dat vooropgesteld. Maar door nu te gaan ontkennen dat de films te laat terug waren, terwijl je zélf hebt toegegeven dat dat wél zo was, zou je je zaak wel eens meer schade kunnen berokkenen dan je denkt.

Het is een voordeel voor jou dat het een incassobureau betreft waar blijkbaar geen deurwaarder werkt. Die kunnen zonder deurwaarder niets beginnen in de zin van een juridische procedure....

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:32

Het kan best zijn dat de ts de dvd's niet op tijd terugheeft gebracht. Maar waarom heeft ze dan niet de datum gekregen van het incasso bureau of de videotheek en om welke film het ging. dat klopttoch ook niet helemaal.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:37

Heeft jouw videotheek algemene voorwaardes, er is namelijk een bepaald maximum bedrag aan incassokosten, veelal een percentage van het te innen bedrag. Als dat in de voorwaardes staat kun je dit aan de videotheek meedelen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 14:54

Liezel1 schreef:
Nuage, je begrijpt me verkeerd. Ik denk niet dat je niet deugt, dat vooropgesteld. Maar door nu te gaan ontkennen dat de films te laat terug waren, terwijl je zélf hebt toegegeven dat dat wél zo was, zou je je zaak wel eens meer schade kunnen berokkenen dan je denkt.

Maar ik heb niet toegegeven dat het wel zo was. Ik weet het echt niet meer!
De vrouw van het incassobureau zei aan de telefoon dat het zo was. Ik heb toen gezegd "Oh" want ik was nogal onder de indruk van wat er gebeurde eerlijk gezegd... Heb dus niet toegegeven dat het zo was, kan ook niet want ik weet het echt niet meer.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:34

En nou maar hopen dat ze toevallig bokt niet lezen. Anders kunnen ze aantonen dat je liegt, staat hier toch echt :)

Het heeft ook niet met wel of niet deugen te maken. De hele gang van zaken is natuurlijk raar, maar hou het zelf wel eerlijk! De waarheid kan je beter na vertellen dan een leugen.

Ik heb zelf een staaltje ellende gehad met een sportschool, bleek bij radar ook bekend te staan. Wat een ellende om je gelijk te tonen. Maar ik heb er wel van geleerd, niet zelf aanmodderen maar informeren bij rechtsbijstand hoe en wat. Ze kunnen je met de meest simpele dingen erg goed advies geven. Als je zelf het gevecht aan gaat heb je kans dat je aan het kortste eind trekt en dat kan erg kostbaar zijn (of worden).

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 19:51

Waar zie jij staan dat ik lieg????
Ik zeg net een post eerder dat ik niet meer zeker weet of ik te laat was of niet. Ik heb echt geen idee. Dus ik lieg niet.
Ook in mijn eerste post staat niet dat ik wist dat ik te laat was.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 19:53

Ter verduidelijking: ik heb aangenomen dat het waar zou zijn. Anders zouden ze dit niet doen denk ik dan... maar het is niet zo dat ik me bewust was van het feit dat ik te laat was.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:43

voor twee dagen moet je acht euro of zo betalen, heb ik ook wel eens gehad.
Daar kunnen ze écht geen incassobueau voor inschakelen hoor!
het feit dat het telefonisch en over de mail gebeurt, geeft al aan dat je hier je alarmbellen moet laten rinkelen.

Ik denk dat dit 1 grote oplichterij is.
succes!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:40

is er ook niet een minimumbedrag waarvoor je een incassobureau kunt inschakelen?

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:11

Vjestagirl; Je reageert wel erg heftig hoor. TS geeft toch aan te willen betalen, geeft toe (mogelijk) fout te zitten alleen vind ze de kosten van het incassobureau veelte hoog en twijfelt ze aan de 'echtheid' van het incassobureau. Ook geeft ze aan altijd te betalen als ze te laat is maar door de samenloop van omstandigheden waren er wat misverstanden. Maak je niet zo druk :) de TS zal echt wel betalen als het allemaal klopt!

TS; Balen man! Ben benieuwd naar de reactie op je aangetekende brieven!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:20

verootjoo schreef:
is er ook niet een minimumbedrag waarvoor je een incassobureau kunt inschakelen?

Daar komen ze wel aan hoor, met twee dagen te laat inleveren. Die ondergrens is maar iets van 10 euro. Op mijn oude werk werden vorderingen van 12,50 euro naar een incassobureau verstuurd.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:51

Hoop toch wel dat je die films minstens 8x heb gekopieerd en door verkocht.

Wat een onzin dat ze hiervoor een incassobureau inschakelen zeg, wat een gíller! :D :D

Ik heb ook nog een bedrag open staan van een aantal weken geleden, was een week te laat met het terugbrengen van 4 films. Ja jammer hoor, komt de volgende keer wel :D

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 11:14

Tjongejonge, nu staat ze net kwaad op mijn voicemail. Of ik met spoed wil terugbellen. En ze heeft gebeld naar mijn werk, dus stond ook op mijn werkvoicemail (had gisteren vanaf mijn werk gebeld) terwijl ik toch duidelijk heb gevraagd of een schriftelijke reactie en mijn mobiele nummer heb gegeven!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:16

Waarom zou ze kwaad zijn dan? Omdat je niet opneemt. Lijkt me toch logisch dat niet iedereen zomaar zijn/haar mobiel op kan nemen tijdens werk. Of zouden ze nu al de aangetekende brief hebben ontvangen.

Dat ze je werk belt vind ik helemaal onbeschoft.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:22

Nuage schreef:
Tjongejonge, nu staat ze net kwaad op mijn voicemail. Of ik met spoed wil terugbellen. En ze heeft gebeld naar mijn werk, dus stond ook op mijn werkvoicemail (had gisteren vanaf mijn werk gebeld) terwijl ik toch duidelijk heb gevraagd of een schriftelijke reactie en mijn mobiele nummer heb gegeven!

Terugbellen!
En bedenk je vantevoren hoe je zult reageren: niet ingaan op argumenten, gewoon vasthouden aan je eigen overtuiging. Ik neem aan dat ze je belt omdat de brief is aangekomen - het punt is natuurlijk dat als zij de vordering inderdaad uit handen gegeven hebben aan het incassobureau, de kosten daarvan betaald moeten worden. Dat zal ze zeker op jou proberen te verhalen, anders moeten ze zelf dokken.
Bedenk je maar "schelden doet geen zeer, slaan destemeer".