Wat vinden jullie hiervan dan..? Zwanger en trouwen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Wat vinden jullie hiervan dan..? Zwanger en trouwen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:01

Mod zal het ook negeren.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:02

Evt. vragen mogen via PB :)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

XxriieterxX schreef:
hoho er staat IK DENK. Uitzonderingen daarbuiten gelaten.

En IK DENK dat jij daar niet over kunt oordelen, zeker niet van een dergelijke afstand ;)

Veirl

Ik ben blij voor haar dat haar ouders haar willen helpen, een huis voor d'r kopen etc. Ken zat andere gevallen...

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 14:04

Quellian schreef:
Evt. vragen mogen via PB :)

Jij zet hier in het topic dat je hebt getempt, waarom als ik vragen mag?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:06

__Nathalie__ schreef:
In dit geval is het wel een moetje en is de kans dat het goed blijft niet heel groot denk ik.

Alleen omdat ze per ongeluk zwanger is geraakt, wil niet meteen zeggen dat ze automatisch ook niet van hem houdt en niet bij hem wil blijven en dat het niet goed kan gaan. Wellicht is het wat eerder dan geplanned, maar het kan heel goed zijn dat ze al een levenspartner in hem zag, toch?

We weten niet hoe ze naar de sex toegewerkt hebben, misschien was het iets heel moois en van de eerste keer. Het hoeft niet zo te zijn dat ze er maar op los ging met kan en alle man en maar moet trouwen met diegene die de pech had haar zwanger te maken, toch? En zelfs dán kan het zijn dat ze er best aan toe is om dan maar een keer te settelen met maar 1 man en blij te zijn in een gezinssituatie.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:09

Het begon als een interessant topic, jammer dat er weer getemt wordt en dat er op een bepaalde manier gereageerd wordt... Er worden nergens namen genoemd, ik zie er het kwaad niet van in.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:11

Je kunt, ipv over het temgebeuren door te gaan, ook gewoon een bijdrage leveren in de discussie, dan is het zo weer op normaal spoor.

We moeten erg uitkijken met dit soort dingen, men is snel geneigd uit te gaan van eigen situatie, hoe ze
men het zelf zal vinden. Maar het is niet zo dat iedereen het zo beleefd!

Natuurlijk kun je gewoon je mening geven wat je vindt, maar je kunt niet zeggen dat het slecht voor een ander ís.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:13

Consort schreef:
laura1986 schreef:
Ik vind het ouderwets en achterhaald. Daag vrijheid (als ze die al had). Wel erg handig en lief dat die ouders een huis voor ze gaan kopen.

Lijkt mij niet dat ze uit "lievigheid" dat huis voor ze gaan kopen. Eerder om de schijn op te houden dat het allemaal de bedoeling is dat het zo loopt. Lijkt mij eerder een gevalletje van: "hups, snel trouwen en redden wat er te redden valt...".

De mensen weten dan alsnog dat het een moetje is hoor!
Dus je daar achter verschuilen gaat niet op.
Daarbij is het kind 17 en heeft dus toestemming nodig van de regering om te trouwen.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:14

Klopt, het is heel makkelijk om vanuit je eigen normen en waarden te oordelen over de situatie van een ander... Jammer, want we kunnen zoveel van elkaar leren.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 14:14

Ik heb ook nergens gezegt het het slecht is o.i.d.
Ik geef mijn mening, en opeens kan ik het niet maken om mijn mening te geven omdat ik het zelf niet heb meegemaakt? Dan hoeft niemand een mening te geven want niemand is erbij geweest.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:16

XxriieterxX schreef:
Ik heb ook nergens gezegt het het slecht is o.i.d.
Ik geef mijn mening, en opeens kan ik het niet maken om mijn mening te geven omdat ik het zelf niet heb meegemaakt? Dan hoeft niemand een mening te geven want niemand is erbij geweest.

Op wie reageer je nu?

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:18

@ Mariekie:

Ben ik niet met je eens. Het beeld is heel anders als een jong getrouwd stelletje met kind in een nette koopwoning zit. Haar leeftijd kun je niet van haar voorhoofd aflezen toch?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:20

Je kunt rustig je mening geven, maar als iemand iets beweert als "dat kan volgens mij niet goed gaan" dan is het wel zo prettig als die dan ook zegt waarom die dat denkt, want nu komt het alleen over als een stellige bewering en daar kan men ook slecht op in gaan. Als je bepaalde bezwaren noemt, kan men daar op reageren.

Alleen toestemming van de ouders na je 16de en voor je 18e, bij mijn weten?
Verder telt wat de kerk vindt natuurlijk erg zwaar. De macht van de kerk is enorm, helaas.

Wat de beweegredenen zijn voor het geven van een huis is niet zo belangrijk (inderdaad is de schijn op houden vaak bij gelovigen wel belangrijk, heb ik begrepen en idd werkt het niet altijd als men gaat rekenen ;) men ). Het is toch mooi dat ze zo´n start krijgen? Geeft al een boel zekerheid.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:23

Zo is bijvoorbeeld Sarah Palin (pfoe, wat ben ik blij dat Obama gekozen is) ook zo ontzettend conservatief: ze is tegen seks voor het huwelijk, maar ook tegen seksuele voorlichting, tegen voorbehoedsmiddelen en vanzelfsprekend tegen abortus. Zij vind dus dat dit ook niet op scholen gegeven mag worden... Tja, als je dan in een dergelijke gemeenschap leeft, waar iedereen zo leeft, is het niet zo raar dat er veel tieners zwanger raken. Iemand moet toch echt tegen je vertellen dat dat zo werkt. En volgens mij zijn er in NL ook nog aardig wat van dat soort gemeenschappen.

Ik ben trouwens ook sinds mijn 18de met mijn vriend samen (ben nu 30, we wonen samen sinds mijn 20ste), en nog erg gelukkig. We hebben nog geen kinderen. Wij zijn ook niet getrouwd, dit heeft voor mij persoonlijk namelijk geen meerwaarde.
Laatst bijgewerkt door Sim0ne op 23-02-09 14:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 14:25

dat was tegen Blue Eyes ;)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:29

Juist.... ik vind anders dat je er best een mening over mag hebben, maar ik denk dat je niet kunt oordelen of iemand gelukkig kan worden of niet. Echt niet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:47

Sim0ne schreef:
Zo is bijvoorbeeld Sarah Palin (pfoe, wat ben ik blij dat Obama gekozen is) ook zo ontzettend conservatief: ze is tegen seks voor het huwelijk, maar ook tegen seksuele voorlichting, tegen voorbehoedsmiddelen en vanzelfsprekend tegen abortus. Zij vind dus dat dit ook niet op scholen gegeven mag worden... Tja, als je dan in een dergelijke gemeenschap leeft, waar iedereen zo leeft, is het niet zo raar dat er veel tieners zwanger raken. Iemand moet toch echt tegen je vertellen dat dat zo werkt. En volgens mij zijn er in NL ook nog aardig wat van dat soort gemeenschappen.
.

Dat is hier dus ook zo, men is zwaar tegen voorlichting en condooms uitdelen op school. Daarbij vinden jongens voorbehoedmiddelen iets wat de meiden moeten regelen, en de meiden zijn te verlegen om daarom te vragen. Daarbij zijn condooms bv belachelijk duur. 50 cent per stuk (daar kun je bijna twee glazen wijn voor kopen, en 4 kadetjes, even in verhouding). Voorheen kon je ze gratis op recept krijgen, maar dat is nu ook niet meer zo, er is een eigen bijdrage voor. Maar als gezegd, men durft het niet te vragen. Je gaat als tiener niet naar de dokter met de vraag
"mag ik condooms", als je stiekem aan sex doet, want idd taboe voor het huwelijk....en dan ze overhandigd krijgen in de apotheek waar anderen om je heen staan, dat is gewoon moeilijk voor velen.
De morning afterpil haalt men dan maar uit nood, maar er zijn dus erg veel ongewenste of gewoon vroeg in de relatie babies.
Tienerzwangerschappen komen veel voor.
Abortus is vorig jaar pas gelegaliseerd en dit werd erg kwalijk genomen door de hoge kerkelijke piefen. Nu is het homo huwelijk in discussei, ook zoiets. dat kan niet, want dan kunnen er geen kinderen komen... Als gezegd, die vermeerdering is helaas nog nummer 1 drijfveer voor trouwen als je echt gelovig bent.
De (zwaar)gelovigen houden over het algemeen het hele sex gebeuren veel te veel in de taboe sfeer. Er zijn ook mensen die gewoon echte complexen hebben daardoor. Dat is jammer.

O ze mogen het hier ook vooral niet thuis doen, dus 99% wordt stiekem in de auto gedaan... Dit brengt een nieuwe criminaliteit met zich mee. Mensen die ze dan beroven... maar goed dat is een ander onderwerp

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:44

ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom zulke mensen zo gedreven zijn om zoveel mogelijk kinderen op de wereld te zetten?
Er is toch overbevolking.....

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:44

Het staat in de bijbel, dat is de drijfveer voor alles wat ze doen. En daarbij vergeten ze maar even dat dat idee van gaat heen en vermenivuldigt u komt uit een tijd dat er door ziekte een groot deel van de bevolking overleden was, en dat ze om het land weer op poten te krijgen, meer mensen nodig hadden. Daarnaast vinden ze dat je niet in mag grijpen in de wil van God, en dus geen voorbehoedsmiddelen mag gebruiken (en dus ook geen periodieke onthouding en dergelijke).
Laatst bijgewerkt door Sim0ne op 23-02-09 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:46

ppffff, ik vind dat echt zo....
Ik weet niet, alsof je zelf niet na kan denken en dus maar achter de bijbel aanloopt....
Want waarom staat dat in de bijbel? Staat er ook een reden bij?

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:49

Sim0ne schreef:
Het staat in de bijbel, dat is de drijfveer voor alles wat ze doen. En daarbij vergeten ze maar even dat dat idee van gaat heen en vermenivuldigt u komt uit een tijd dat er door ziekte een groot deel van de bevolking overleden was, en dat ze om het land weer op poten te krijgen, meer mensen nodig hadden. Daarnaast vinden ze dat je niet in mag grijpen in de wil van God, en dus geen voorbehoedsmiddelen mag gebruiken (en dus ook geen periodieke onthouding en dergelijke).

"Gaat heen en vermenigvuldigt u", kun je overigens ook uitleggen als; Vertel het Evangelie voort en zorg voor zoveel mogelijk medegelovigen...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:54

Ja, daar sla je de spijker op zijn kop. Dat moest pas NADAT de PAUS (die de hele bijbel veranderd heeft, even in een vergadering )de kerkelijke macht wilde en dus zoveel mogelijk volgelingen. Daarmee zouden de rest van de geloven en heidenen vanzelf uitgeroeid raken, helemaal met de verplichte kinderdoop.
In de vroege beginselen van geloof was het denk ik niet zo belangrijk (lang gelden dat ik in de bijbel heb geneusd) en was er natuurlijk ok geen sprake van overbevolking. Er vielen door oorlogen en omdat mensen gemiddeld nog niet zo oud werden, meer mensen weg.

Om op die regeltjes verder te gaan, zo was is het volgens de Koran zo dat mannen met meerdere vrouwen mochten/mogen trouwen, zodat er geen vrouwen alleen bleven die hun man verloren hadden in de oorlog. Dus om de vrouw een huis te bieden.

In het joodse gebeuren mag het melk niet met het lam vermengd, omdat het voor kruisbesmetting van bacteriën zorgde, maar met huidige hygiëne en koelkasten is dat natuurlijk niet mee zo, even als het beruchte onreine varkensvlees waar idd snel de maden uitkropen in een warm klimaat.

De regels waren er vooral om mensen ut DIE TIJD te helpen, maar het lijkt mij belangrijk om die bij te stellen naar het heden. Maar dan verliest de kerk macht en dat willen ze natuurlijk niet.
Want als er keuze was, waren er lang niet zoveel mensen gelovig (op dezelfde manier)als nu met de verplichtte doop onder de meeste geloven. (Schat ik zelf)

Maar dit is dan even een zijpad. Sorry.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:01

Men mag trouwens blijkbaar wel helpen in de hand van God als het gaat om kinderen KRIJGEN. (In de zaak Maddie McCann gebleken, zwaar gelovig, maar alle drie de kinderen via laboratorium gekregen).

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:07

Lusitana schreef:
Men mag trouwens blijkbaar wel helpen in de hand van God als het gaat om kinderen KRIJGEN. (In de zaak Maddie McCann gebleken, zwaar gelovig, maar alle drie de kinderen via laboratorium gekregen).

Tja, dat is er net zo een als niet ingrijpen bij ondraaglijk lijden (euthanasie), maar wel al het mogelijke doen om iemand in leven te houden. Is ook een beetje krom toch?