Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
__Nathalie__ schreef:In dit geval is het wel een moetje en is de kans dat het goed blijft niet heel groot denk ik.
Consort schreef:laura1986 schreef:Ik vind het ouderwets en achterhaald. Daag vrijheid (als ze die al had). Wel erg handig en lief dat die ouders een huis voor ze gaan kopen.
Lijkt mij niet dat ze uit "lievigheid" dat huis voor ze gaan kopen. Eerder om de schijn op te houden dat het allemaal de bedoeling is dat het zo loopt. Lijkt mij eerder een gevalletje van: "hups, snel trouwen en redden wat er te redden valt...".
men ). Het is toch mooi dat ze zo´n start krijgen? Geeft al een boel zekerheid. Sim0ne schreef:Zo is bijvoorbeeld Sarah Palin (pfoe, wat ben ik blij dat Obama gekozen is) ook zo ontzettend conservatief: ze is tegen seks voor het huwelijk, maar ook tegen seksuele voorlichting, tegen voorbehoedsmiddelen en vanzelfsprekend tegen abortus. Zij vind dus dat dit ook niet op scholen gegeven mag worden... Tja, als je dan in een dergelijke gemeenschap leeft, waar iedereen zo leeft, is het niet zo raar dat er veel tieners zwanger raken. Iemand moet toch echt tegen je vertellen dat dat zo werkt. En volgens mij zijn er in NL ook nog aardig wat van dat soort gemeenschappen.
.
Sim0ne schreef:Het staat in de bijbel, dat is de drijfveer voor alles wat ze doen. En daarbij vergeten ze maar even dat dat idee van gaat heen en vermenivuldigt u komt uit een tijd dat er door ziekte een groot deel van de bevolking overleden was, en dat ze om het land weer op poten te krijgen, meer mensen nodig hadden. Daarnaast vinden ze dat je niet in mag grijpen in de wil van God, en dus geen voorbehoedsmiddelen mag gebruiken (en dus ook geen periodieke onthouding en dergelijke).
Lusitana schreef:Men mag trouwens blijkbaar wel helpen in de hand van God als het gaat om kinderen KRIJGEN. (In de zaak Maddie McCann gebleken, zwaar gelovig, maar alle drie de kinderen via laboratorium gekregen).