Help! teveel uitbetaald gekregen van werkgever en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Help! teveel uitbetaald gekregen van werkgever en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 08:22

tuurlijk :) :)

maar meeste werkgevers denken net zo hard richting eigen portomonaie als de meeste werknemers :)

Op deze manier is het gewoon netjes afgehandeld en heeft iedereen een beetje het gevoel van "eerlijk" en kunnen jullie gewoon weer fijn door een deur met zn allen ;)

het bedrijf weet dat P&O effe flink op de schop moet en jij weet dat je heel goed moet nakijken of het wel klopt wat ze zeggen :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 08:24

_rosita_ lees het onderschrift van nijn even, ze kan haar Z niet meer gebruiken dus daarom spelt ze met S 'en.

Wel een vervelende situatie waar je in zit zeg, toch denk ik dat je werkgever erg coulant is met terug betalen en met het bedrag wat je terug moet betalen. Ik weet wel zeker dat als je ergens anders had gewerkt je alles had moeten betalen!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:28

breezy302 schreef:
_rosita_ lees het onderschrift van nijn even, ze kan haar Z niet meer gebruiken dus daarom spelt ze met S 'en.

Wel een vervelende situatie waar je in zit zeg, toch denk ik dat je werkgever erg coulant is met terug betalen en met het bedrag wat je terug moet betalen. Ik weet wel zeker dat als je ergens anders had gewerkt je alles had moeten betalen!

Nogmaals, dan moet het bedrijf wel aan kunnen tonen dat ze teveel heeft gekregen.....

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:35

Ik denk dat de werkgever heeft gezocht naar een goede oplossing. Ik vind ook dat ze vrij coulant zijn. Beide kanten hebben steken laten vallen hierin. Ik denk dat als je het onderste uit de kan wil hebben je nog wel eens de deksel op je neus kan krijgen. Ook al zou je misschien uiteindelijk juridisch gelijk krijgen, vanwege contractfouten, dan nog neem ik aan dat je nog op een plezierige manier bij je werkgever wil blijven werken.

BoGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:45

_rosita_ schreef:
... Knip ...
Verder sluit ik me bij Nimue aan...Ik vind het een net voorstel, maar op mijn knietjes danken dat mijn werkgever o-zo coulant is vind ik grote onzin. Zij kunnen ook op hun blote knietjes danken dat ik alles eerlijk heb verteld en bereid was ook éérlijk mijn verhaal te doen... als ik vanaf nu urenlijsten had ingeleverd van 26,5 uur zou er nooity bewezen kunnen worden dat ik teveel heb gekregen... tenslotte zijn de oude lijsten kwijt en alle nieuwe ingevuld op 26,5

Hier in huis wordt het ook een leuke discussie :D

1/5 deel terug betalen is schuldbekentenis van de werkgever uit. Had hij getwijfeld eraan had hij 50-50 voorgesteld.
Nee, je bent niet verplicht dit terug te betalen, jij merkt hun fout op.
En zij zouden moeten zeggen: "Fijn dat je zo eerlijk bent!! Heb jij ff geluk, die 2 jaar!! Vanaf nu zetten we je op de goede uren!"
Deed mijn vorige werkgever ook.

Dus nee, ik zou niet met het voorstel eens zijn.

Maddox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 14:08

BoGi schreef:
_rosita_ schreef:
... Knip ...
Verder sluit ik me bij Nimue aan...Ik vind het een net voorstel, maar op mijn knietjes danken dat mijn werkgever o-zo coulant is vind ik grote onzin. Zij kunnen ook op hun blote knietjes danken dat ik alles eerlijk heb verteld en bereid was ook éérlijk mijn verhaal te doen... als ik vanaf nu urenlijsten had ingeleverd van 26,5 uur zou er nooity bewezen kunnen worden dat ik teveel heb gekregen... tenslotte zijn de oude lijsten kwijt en alle nieuwe ingevuld op 26,5

Hier in huis wordt het ook een leuke discussie :D

1/5 deel terug betalen is schuldbekentenis van de werkgever uit. Had hij getwijfeld eraan had hij 50-50 voorgesteld.
Nee, je bent niet verplicht dit terug te betalen, jij merkt hun fout op.
En zij zouden moeten zeggen: "Fijn dat je zo eerlijk bent!! Heb jij ff geluk, die 2 jaar!! Vanaf nu zetten we je op de goede uren!"
Deed mijn vorige werkgever ook.

Dus nee, ik zou niet met het voorstel eens zijn.

Zeg jij maar waar je conclusie op gebaseerd is dat het niet verplicht is? Want totdat je iets echts kan aanwijzen, behalve je rechtsgevoel, beroep ik me op onverschuldigde betaling.

Stel, ik leen €4500 euro van jou (zonder rente voor het gemak). Jij maakt €5000 euro over aan mij. Twee jaar later kom ik erachter dat jij teveel hebt geleend aan mij. Ik vertel aan jou dat het bedrag €5000 euro niet klopt, en dan kom je erachter dat je €500 euro teveel aan mij hebt uitgeleend. Kan ik dan zeggen? Sorry, je komt er te laat achter dus je kan het niet meer terugvorderen? Nee, je zou, op grond van onverschuldigde betaling die €500 kunnen terughalen op basis van de wet ;) Dat het hier een relatie van werkgever-werknemer is doet er ook niet toe.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 08:07

Kennelijk doet WG er alles aan om te kunnen aantonen dat TS een bedrag kreeg uitbetaald waar ze geen recht op had. Met zo weinig stukken om aan te tonen mogen ze (WG) blij zijn dat TS accoord zou gaan om 1/5 deel terug te betalen. WG voelt op zijn klompen aan dat als het voor de rechter komt, omdat TS niet wil terug betalen, zij dan kwa bewijsvoering aan het kortste eind gaan trekken. Dan zijn ze alles kwijt. Moeten ze maar niet van alles zoek maken. De grote fout ligt nog steeds bij WG,want die hadden niet eens dóór dat ze TS meer betaalden dan waar ze voor had gewerkt.

Hoe staat het er nu mee? Al wat gehoord? Gezien?
Denk er om: Eerst zien dan geloven!
En dan controleren!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 09:47

Nope, niets gehoord nog. Heb dus afgelopen dinsdag het mondelinge voorstel te horen gekregen.... ik wilde het dus eerst op papier hebben en ben nergens op in gegaan.. Dit zouden ze zo snel mogelijk in orde maken en mij toesturen. Tot op heden nog niets ontvangen..
( nu moet ik zeggen dat ik dat ook niet had verwacht. Ik zou in de week van 5 mei een voorstel te horen krijgen en dat is ook pas afgelopen dinsdag geweest zonder bericht... :+)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 09:49

hhmm.. kan nog lang gaan duren rosita denk ik :P. En vergeet ook niet dat zónder dat jij het wist je contract verkeerd is verlengd/opgesteld of zonder jouw weten is veranderd. Is ook niet heel correct he ;)

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:41

ik persoonlijk was er mee akkoord gegaan.
vind het echt een hele nette afspraak
1/5.. had eerder verwacht dat je alle zou terug moeten betalen of minimaal de helft

dus als ik jou was wist ik hetwel..
en bewijzen
reken maar dat ze die papieren vinden hoor ;)
ze zoeken net zo lang en ruimen net zo lang op tot ze het vinden endan? ben je geld kwijt aan de rechter ? of komen zij op een ander besluit?

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:59

Maddox schreef:
Stel, ik leen €4500 euro van jou (zonder rente voor het gemak). Jij maakt €5000 euro over aan mij. Twee jaar later kom ik erachter dat jij teveel hebt geleend aan mij. Ik vertel aan jou dat het bedrag €5000 euro niet klopt, en dan kom je erachter dat je €500 euro teveel aan mij hebt uitgeleend. Kan ik dan zeggen? Sorry, je komt er te laat achter dus je kan het niet meer terugvorderen? Nee, je zou, op grond van onverschuldigde betaling die €500 kunnen terughalen op basis van de wet ;) Dat het hier een relatie van werkgever-werknemer is doet er ook niet toe.

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij klopt je voorbeeld niet, want als je geld leent aan iemand is het nog steeds jouw geld, en heb jij gewoon een vordering van het bedrag dat jij feitelijk aan degene leent, los ervan wat de afspraak was. Dat is dus nooit onverschuldigde betaling, want het geleende bedrag moet ooit nog weer in de volle pond terugbetaald worden.

Een ander voorbeeld is als je iets koopt, en je komt een koopprijs van 4500 overeen, en betaalt (per ongeluk, maar dat maakt eigenlijk niet uit) 5000 aan die koper.
Dan mag jij het overschot van 500 euro dus op basis van de onverschuldigde betaling terugvorderen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:33

het is ook nog steeds wg zijn geld :D :D :D

idem is aan de hand met dat australische echpaar wat ipv 4000 4miljoen kreeg en wat nu op de vlucht is.......

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:43

Inderdaad, uit fatsoen zou ik alles al terugbetalen, en als ik zo'n aanbod van 4/5 mogen houden kreeg zou ik dat dus al helemaal met beide handen aangrijpen :j

Wat betreft de rechtzaak echter: er wordt hier aangevoerd dat het bedrijf de gegevens niet meer heeft over urenstaten en contracten en dergelijken.
Jij hebt zelf het bedrijf gebeld dat je teveel loon hebt ontvangen, dan geef je dit toch al toe? :+
En voor de rechtbank liegen mag niet :D
Volledig bewijzen zal misschien moeilijk zijn voor de werkgever, maar dat jij hebt toegegeven lijkt mij al grond om in ieder geval een deel van het bedrag terug te vorderen, dus iets winnen zou je hiermee waarschijnlijk niet (om nog maar te zwijgen over advocaatkosten :D :D)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:45

boekresultaten met het grootboek salarissen valt alles te bewijzen :) :)

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:46

Goed, daar weet ik het fijne niet van, maar het lijkt me inderdaad zeer aannemelijk :j

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:39

KiWiKo schreef:
Nimue schreef:
Omdat de werkgever degene is die het grandioos verprutst is, en blij mag zijn dat de TS het überhaupt kwam melden in plaats van gewoon lekker nog 3 jaar extra loon te trekken en het dan te laten verjaren?

de verjaring begint na de laastse foute betaling ;) :)

Ja, weet ik. Maar aangezien ze er de afgelopen jaren niet achter zijn gekomen, en TS van plan was er t.z.t. te vertrekken, was de kans best aanwezig geweest dat ze er ook binnen vijf jaar daarna niet achter waren gekomen. Vijf jaar is toch de verjaringstermijn?

Citaat:
Citaat:
Omdat voor een (grote) werkgever een bedrag van 4.000 euro een fractie van de maandomzet is,

omzet is geen winst.....van de omzet gaat nog een behoorlijk bedrag naar lonen, panden, en noem maar op

Ja, dat weet ik, dat er nog veel af gaat. En dat was net wat ik bedoelde: op al die enorme bedragen, is die 4.000 euro in verhouding veel minder dan voor de TS.
Ze heeft het inderdaad ontvangen, maar ze wist niet dat het teveel was en nu is het op. Zo gaat dat hé, met mensen. Die krijgen loon en dat geven ze dan uit, ze gaan er niet standaard 20% van opzij zetten voor het geval hun werkgever een fout heeft gemaakt. Natuurlijk houd je wat achter, maar 4.000 euro is voor de meeste particulieren echt een enorme smak geld.

Citaat:
Citaat:
Omdat ze zelf inzien dat ze een fout hebben gemaakt en het niet op de werknemer willen afschuiven om daar de lasten van te dragen?

deze snap ik niet helemaal

Hoezo niet?
Wat ik bedoel te zeggen, is hetzelfde wat jij ook al aangeef: zij vinden die 20% waarschijnlijk redelijk, omdat zij zelf ook inzien dat het hun fout is en het dus moreel niet juist vinden om de werknemer daarvoor nu in de schulden te steken. Jij vroeg je af waarom ze met die 20% akkoord zouden gaan (of er zelf mee kwamen), en ik denk zeker wel dat dit meespeelt.

Citaat:
Als het voor de rechter komt zal ze de volle 100% inclusief werkgeverslasten terug moeten betalen, of de werkgever nou wel of niet een fout heeft gemaakt ;)

Hoe weet jij dat? Heb je voorbeelden van vergelijkbare rechtszaken waarin de uitspraak zo is uitgevallen? Ik zou het namelijk in een 'normaal' geval ook zo zien, maar omdat TS hier niet echt kón weten dat ze teveel kreeg (ze snapte haar loonstrook niet) en omdat het bedrijf een administratie om te huilen heeft, zijn dat misschien wel verzachtende omstandigheden voor haar.

Niet dat ik het zo ver zou laten komen hoor. Beetje veel gedoe hé, en het aanbod is al netjes dus ik zou het ook maar gewoon ophoesten en het verder laten zitten. Maar ik vraag me (puur uit nieuwsgierigheid hoor) wel af hoe zo'n uitspraak precies zou uitpakken.

Citaat:
dat is, maar net zo goed als je als nederlander het wetboek moet kennen, hoor je ook te weten hoe een loonstrook opgebouwd is (ik weet het ook niet exact hoor, tis inderdaad erg ingewikkeld :) )

Eigenlijk jammer dat je dat soort dingen nou weer niet leert op school. Het zou prettig zijn als grote bedrijven een soort 'handleiding' bij hun loonstrook zouden verstrekken aan nieuwe werkgevers. Ik werk vrij simpel (geef mijn uren op en krijg daarvoor betaald, dus zonder ORT of overuren of wat dan ook), maar ik snap de mijne al niet. Ik zou er ook de ballen van snappen als het nog moeilijker was.

Ik weet trouwens niet of je het ook echt 'hoort' te weten. In theorie vast wel, maar in theorie zou je ook precies moeten weten hoe het belastingstelsel werkt. Terwijl in de praktijk, als je daar een foutje maakt, ze er best rekening mee willen houden dat het gewoon echt héél ingewikkeld is en je dus niet gelijk in het gevang gooien. Ik heb bijv. echt domme dingen uitgehaald met BTW (klopte echt geen fluit van), maar na een telefoontje met de belastinginspecteur waarin ik duidelijk uitlegde hoe wanhopig ik was, zijn we er goed uitgekomen samen. Er was zelfs een kerel die 'per ongeluk' (of dat echt zo was zullen we nooit weten) een nulletje of twee teveel had ingevuld voor zijn hypotheekrenteaftrek. Niet alleen hoefde hij de belasting die hij hierdoor onterecht gekort had gekregen niet bij te betalen, maar omdat het al een aantal jaar zo was, mocht hij het blíjven invullen en hoeft hij vanaf nu dus geen belasting te betalen omdat hij elke maand 30.000 euro ofzo mag aftrekken voor zijn hypotheek.

Ik vraag me af of er hier ook niet zo'n verschil is tussen wat je zou hóren te weten, en wat er in de werkelijkheid écht van je verwacht wordt dat je weet.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 08:34

Polaris schreef:
Inderdaad, uit fatsoen zou ik alles al terugbetalen, en als ik zo'n aanbod van 4/5 mogen houden kreeg zou ik dat dus al helemaal met beide handen aangrijpen :j

ik niet! Kom zeg... zij maken gigantische fouten, ik heb fatsoen, maar ga niet uit mezelf gezellig alles terug betalen.. doei..

Wat betreft de rechtzaak echter: er wordt hier aangevoerd dat het bedrijf de gegevens niet meer heeft over urenstaten en contracten en dergelijken.
Jij hebt zelf het bedrijf gebeld dat je teveel loon hebt ontvangen, dan geef je dit toch al toe? :+
En voor de rechtbank liegen mag niet :D
Volledig bewijzen zal misschien moeilijk zijn voor de werkgever, maar dat jij hebt toegegeven lijkt mij al grond om in ieder geval een deel van het bedrag terug te vorderen, dus iets winnen zou je hiermee waarschijnlijk niet (om nog maar te zwijgen over advocaatkosten :D :D)

Ik heb niet het bedrijf gebeld, op een nieuw urenregistratie systeem zag ik dat ik teveel vakantie uren had, hierover heb ik contact opgenomen met mijn leidinggevende. Bij p&o wisten ze toen te vertellen dat ik 26,5 uur werk en daarop de uren berekend zijn, waarop ik heb aangegeven dat ik 24 werk.
Maar buiten dat... is het nooit mijn opzet (geweest) om te liegen en te bedriegen, dus vind ik het een beetje jammer.. liegen voor de rechtbank mag niet, nee duhuh.. en nooit is dat de bedoeling geweest, want nogmaals... dan had ik niet aan de bel getrokken én het zeker niet op internet gekwakt.
Feit blijft dat het zo'n puinzooi is, dat ze mijn urenlijsten kwijt zijn ( wat niet de eerste keer is, waren al kopieen uit mijn eigen administratie) en dat zij niets, maar dan ook niets kunnen bewijzen, behalve het feit dat ik 26,5 uur uitbetaald heb gekregen de afgelopen 2 jaar. Maar het bewijs dat ik dat niet gewerkt heb is er niet... als ik dus gewoon mijn nieuwe lijsten op 26,5 had ingevuld was er nooit iemand achter gekomen.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:24

Meiske, je hoeft je niet zo aangevallen te voelen hoor :)
Feit blijft dat je zou liegen als je zou zeggen dat je wel die paar uren hebt gewerkt.
Wat je nu niet doet, want je geeft het eerlijk toe.
Mijn punt was alleen dat je geen schijn van kans maakt als je dit op wat voor manier dan ook zou gaan aanvechten.
Ik vind 1/5 terugbetalen dan nog een zééér billijke oplossing, dus wat mij betreft zou daarmee de kous af zijn. :j

Dan kun je nog zo hard protesteren dat zij hun zaakjes niet op orde brengen,
feitelijk heb jij gewoon geen recht op dat geld!
Aan de bel trekken daar was echt het juiste om te doen, daar verdien je een schouderklopje voor,
maar je bent er wel te laat achter gekomen (zij ook hoor, daar niet van) en daardoor zit jij met de gebakken peren (of zou je zitten als je de volle mep zou moeten terugbetalen).
Jij hebt dan toch net zo goed je administratie niet op orde als je het pas zo laat merkt?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 09:48

Mijn administratie is tiptop in orde. Alle urenlijsten, loonstroken, contracten etc heb ik allemaal keurig op orde. Ik reken het mezelf niet aan dat ik maandelijks die nog geen 100 euro verschil niet heb opgemerkt op een loonstrook die A. nauwelijks te begrijpen is en B. ik zó onregelmatig werk dat ik de ene maand 10 overuren heb en de andere maand 45... zie dat maar eens uit elkaar te houden. Daarbij komt dat ik vertrouwen had ( en o ja.. dát is een zeer wijze les geweest, dat vertrouwen kan elke andere toekomstige werkgever op zn buik schrijven) dat mijn werkgever (lees: P&o, leidinggevende én financien, deze 3 krijgen mijn financien en urenlijsten onder ogen) wel correct uitbetalen en niet zomaar een contract uit de lucht laten vallen die ik nooit gezien of getekend heb..

Ik voel me niet aangevallen, maar vind het jammer dat je doet overkomen alsof ik ooit bedacht heb de zooi te lichten en dat is totaal niet het geval. Dat dat liegen is, had ik mezelf ook al wel bedacht, goh.. Enige wat ik aangeef is dat wanneer ik het zó had gespeeld het nooit boven tafel was gekomen, dus schijn van kans was dan niet aan bod geweest, het was gewoon nooit boven tafel gekomen.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:55

Naja ik kan wel in discussie met je blijven gaan, maar jij ziet blijkbaar alleen maar de fouten van je werkgever.

Het was immers een kleine moeite geweest om even met je loonstrook langs je werkgever te gaan, om even te vragen hoe dat precies in elkaar zit.
Die verantwoordelijkheid heb je dan ook wel weer als werknemer, je hoort gewoon te weten hoe dat allemaal zit.
Als je die verantwoordelijkheid helemaal bij je werkgever legt, vind ik dat je ook op de blaren moet zitten als zo'n fout ontdekt wordt.

Prima dat die fout niet ontdekt was als jij je mond had gehouden,
maar dat heb je nu eenmaal niet gedaan, en dat vind ik ook goed van je!
En daarom vind ik het een billijke oplossing dat jij niet alles terug hoeft te betalen, om je eerlijkheid :)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 09:59

In discussie blijven gaan hoeft niet, vroeg tenslotte om tips en heb laten weten wat nu het voorstel is...

Het is duidelijk dat jij mijn werkgever niet kent. Denk jij dat er tijd is om elk personeelslid die hun loonstrook niet snappen langst te laten komen? neuh! Kan ik je vertellen.
Maar goed, buiten dat. Ik vind inderdaad nog steeds dat mijn werkgever hier het grootste aandeel in heeft ja, zij hebben 2 speciale afdelingen die hierover gaan en die moeten zorgen dat zaken op orde zijn. Die afdelingen zijn hier speciaal voor in het leven geroepen. Als zij dan zomaar uren veranderen, zonder weet van wie dan ook én vervolgens álles, maar dan ook álles kwijt zijn wat niet alleen bij mij zo is, maar bij nog meer mensen ( volgens de mevrouw van p&o) sorry maar wie heeft dan zijn zaken niet op orde en bij wie het probleem ontstaan?
Maar goed.. denk dat mijn ding nu wel duidelijk is...
Ga de discussie idd niet meer aan, maar wil dit topic wel open houden voor het vervolg van dit verhaal.. én voor de nuttige tips die ik nog steeds krijg

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:20

Ik ken jouw werkgever inderdaad niet, maar als jij met je loonstrook langsgaat, en hij weigert uitleg te geven omdat hij geen tijd heeft,
leg je de verantwoordelijkheid dus wel bij hem.

Dat jouw baas het grootste aandeel schuld heeft resulteert dus ook in het feit dat jij niet alles terug hoeft te betalen!

Ga je eigenlijk akkoord met dat voorstel?

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:49

Mijn inziens ga je pas met je loonstrookje langs de financiële afdeling als je twijfels hebt pver hoe die in elkaar steekt. En die heeft Rosita niet eerder gehad dan toen ze aangaf dat het leek of er teveel was uitbetaald. Met een bedrijf van 500 werknemers groot, mag ze aannemen dat er voldoende expertise is om die loonstroken tip-top in orde te maken. En niet zomaar een contract te gaan wijzigen zonder werknemers daarvan op de hoogte te brengen ;) Noch hun toestemming daarvoor te vragen.
Als dan ook nog blijkt dat urenstaten (die toch vele jaren bewaard moeten blijven voor de belasting o.a.) compleet zoek zijn, wil ik niet weten wat er verder allemaal mis gaat binnen dat bedrijf.
Heb je copiën gemaakt van je urenstaatjes? Dan kan jij je 'onschuld' bewijzen. Ook al is er hier van schuld geen sprake.
Overigens, kan ik me zo voorstellen, je hebt zoveel overuren gemaakt in de laatste jaren dat je dat geld dik verdiend hebt. Alleen hing er een verkeerd etiketje aan. Er had overuren op moeten staan, maar er werd 2,5 uur ten onrechte contracturen als overuren uitbetaald.
Ik geloof nooit dat een bedrijf welk bedrijf dan ook die berekening opnieuw wil gaan maken. Want daar begint het al; wie heeft verzonnen dat jouw contract werd gewijzigd van 24 naar 26,5? Op wiens instructie was dat? Daar begint de fout te lopen. Pas dan kan een nieuwe berekening gemaakt worden over wat je had moeten krijgen en wat je daadwerkelijk hebt gekregen.
Hoemeer ik dit topic lees, hoe minder ik ervan overtuigd ben dat jouw WG over de brug kan komen met een hard bedrag om jou te laten terugbetalen. laat ze eerst maar en dat heb ik al eerder geschreven zwart op wit met de bewijzen komen dat je echt veel meer hebt ontvangen als waar je recht op hebt, want ik raak van dat principe steeds minder overtuigd.
Waar hebben we het nu helemaal over? 2,5 uur per week verschil. €90,- per maand zeg je. Dat verschil is bij zoveel werknemers niet eens te vinden. En je maakt zoveel overuren?
Waarom is dat contract ooit weer teruggedraaid naar 24? Ik zal het je andersom vertellen!!!!!Volgens de flexwet zou je structurele overuren als contract uren moeten kunnen claimen. M.a.w , stel: (Voorbeeldje) je hebt een contract voor 20 uur en maakt regelmatig 10 overuren (soms/vaak meer) en dat al minstens 13 weken lang. Je zou kunnen vragen of die 10 uur bij de contract mogen komen. Dat kan je zelfs aan de rechter voorleggen, die zal dat vaak nog toekennen ook!! Dus misschien gaan ze die uiterst moeilijke berekening helemaal niet als jij vraagt om structureel meer contracturen!!! Ga die discussie eens aan!

Veel succes en wel gaan slapen, want hierover slapeloze nachten hebben, dat is het echt niet waard!!! Laat je niet opjagen!!!!!!!!!!!!!!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 12:36

Polaris schreef:
Ga je eigenlijk akkoord met dat voorstel?

Dat weet ik niet. Ik laat eerst het voorstel zwart op wit zeten, met berekening erbij en leg het dan neer bij mijn rechtsbijstand, daarna maak ik een beslissing.

Sandrina.. thanks! ( van die flexwet weet ik idd....ze hadden mij in principe al lang geleden een contract met hoger aantal uren moeten aanbieden. Maak structureel minimaal 27 uur per maand...de uren hebben ze verhoogd, alleen zijn ze vergeten te overleggen :+)