krijg mijn ex niet uit mijn hoofd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:42

Lousje22 schreef:
@ pashon Lang verhaal, maar ik ging verhuizen en hij woonde nog met zijn ouders in de flat onder mij. Zijn moeder had mij na een paar weken uitgenodigd voor zijn verjaardag en ik denk nou ga maar. Over hem had ik zoiets van je ben 24 en woont nog thuis en alleen maar met je oldtimer (auto) bezig maar daarna bleek dat ik heel goed met hem kon praten, over mijn ex :D notabene, hij zat ook nog met zijn ex die had hem bedondert enz. Beetje bij beetje praatten we met elkaar daar veel over en ik huilde regelmatig bij hem uit maar merkte dat ik toch gevoel voor hem ging krijgen, wat ik eigenlijk niet wilde en toen ik het hem vertelde zei hij vind je een leuke meid maar niet voor relatie dus ik weer helemaal in de put. Ergens geloofde ik hem niet en wist ik dat hij bang was voor relatie door zijn ex en ben ik vol blijven houden en gaan stappen en film kijken enz met hem tot uiteindelijk ik zoiets had van nou waag de gok en hem zoende, sindsdien veel ruzie en leuke momenten gehad doordat hij t echt niet aandurfde en me vaak toch afstootte na iets leuks. Ben nogal eigenwijs en merkte dat ik door hem weinig aan me ex dacht en had zoiets van er is wat en hou nu vol, was moeilijk maar uiteindelijk gaf hij toe en was ik over mijn ex heen. Dacht er nog weleens aan, maar dan meer van wat ben ik dom geweest om 2 jaar nog aan hem te besteden. Zal niet zeggen dat je dan nooit meer aan iemand denkt want daar geloof ik niet in, hoe klootzak het mss ook is geweest je hebt toch van iemand gehouden. Nou ligt dat voor vrouwen denk ik ook moeilijker dan voor mannen ;) (sorry voor het lange verhaal is nog de korte versie)

Het is idd bij mij wel minder geworden sinds ik bij mijn huidige vriend ben zeker nu we ook nog een dochtertje erbij hebben (zorgt voor gigantisch veel afleiding). het is nu 5 jaar geleden dat het uitging met mijn ex en heb hem daarna nog 1 keer gezien en ondanks dat ik hem haatte om wat hij mij geflikt had merkte ik wel dat ik nog wel heel erg veel van hem hield.
mijn huidige vriend snapt het niet en vind dat ik me aanstel en eroverheen moet zetten. nu komt dat misschien ook omdat hij nog nooit een serieuze relatie gehad heeft.
mannen zijn daar idd makkelijker in dan vrouwen over het algemeen wat ik zie en hoor althans

Hermelijn

Re: krijg mijn ex niet uit mijn hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:48

Dan ben ik zeker erg mannelijk :D Nee, ik snap niet hoe je nog zo kunt zitten met iets wat jaren geleden gebeurd is (dan heb ik het niet over een half jaartje ofzo, zeker bij een lange relatie zit je dan nog een beetje in een 'rouwperiode'). Het is uit, klaar. Ik heb geen enkele gevoelens meer voor welke ex dan ook, het laat me volkomen koud of ik ze zie of spreek of niet. Hou ook helemaal niet meer van ze, die gevoelens zijn voor m'n vriend en voor niemand anders. Als ik toch nog gevoelens voor m'n ex zou hebben, zou ik dat op z'n zachtst gezegd niet eerlijk vinden tegenover mijn vriend, om heel eerlijk te zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:59

Hermelijn schreef:
Dan ben ik zeker erg mannelijk :D Nee, ik snap niet hoe je nog zo kunt zitten met iets wat jaren geleden gebeurd is (dan heb ik het niet over een half jaartje ofzo, zeker bij een lange relatie zit je dan nog een beetje in een 'rouwperiode'). Het is uit, klaar. Ik heb geen enkele gevoelens meer voor welke ex dan ook, het laat me volkomen koud of ik ze zie of spreek of niet. Hou ook helemaal niet meer van ze, die gevoelens zijn voor m'n vriend en voor niemand anders. Als ik toch nog gevoelens voor m'n ex zou hebben, zou ik dat op z'n zachtst gezegd niet eerlijk vinden tegenover mijn vriend, om heel eerlijk te zijn.

Het gaat denk ik ook niet zo zeer om gevoelens voor je ex.
Maar om wat je hebt gevoeld.
Ik denk dat het erg logisch is dat je een (eerste) liefde mist, omdat je het helemaal dacht te hebben gevonden.
En het is, hoe de relatie ook eindigd, jammer dat je niet de toekomst hebt gekregen waar je op rekende.
Een soort weemoed, en verlangen naar het verleden. Omdat het verleden vaststaat, en het voor iedereen moeilijk blijft om de toekomst in te gaan, niet te weten wat je te wachten staan.
Ik heb geen gevoelens meer voor mijn ex, we zijn allebei veranderd, ik ken hem ook alleen maar als de persoon die hij was toen hij met mij was. Maar wat ik toen voelde, is nog goed terug te roepen.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:04

Dat kan ik dus helemaal niet. Het is zo compleet anders, veel minder fijn en veel minder leuk dan bij mijn huidige vriend. Het is niet met elkaar te vergelijken, maar ik zou er voor geen 100 miljoen naar terug willen. Maar goed, misschien scheelt het ook dat ik nooit het gevoel had dat er echt een toekomst voor ons inzat tenzij een van de twee zichzelf echt compleet opzij zette (al voelde dat op dat moment niet zo). Ergens wist ik dat het niet mijn leven lang zou duren. We hebben het nog wel 3 jaar uitgehouden, daar niet van, en ik was er ook echt wel kapot van op 't moment dat 't uitging. Maar nee, ondertussen niet meer. Waarom zou ik, ik heb nu iets veel beters :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:05

Annemiekbram schreef:
Toch blijf ik altijd een zwak voor hem houden! Denk dat dat ook nooit weg gaat... alleen het jammere is dat hij niet weet hoe speciaal hij voor mij is. Zit nog te twijfelen of ik dit zal zeggen...maar denk dat i kdaar alleen maar problemen mee opwek, met name bij zijn vriendin.

*zo wat een drama-verhaal*...
Hoe dan ook het heeft gewoon tijd nodig...je moet op zoek naar afleiding...
*volgens mij heeft TS niet veel aan onze drama-verhalen* :+

Ik ken dat gevoel, dat je beschrijft. Het willen zeggen.
Maar ik denk dat je het beter voor je kan houden, mannen zijn van een andere soort en denkwijze dan wij vrouwen.
Die weten niet hoe ze daarmee moeten omgaan, en het zal weinig uithalen.
Hoewel mannen eerder tot inkeer zullen komen, door onverwerkte gebeurtenissen.
Vrouwen kunnen dingen immers beter verwerken dan mannen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:07

Hermelijn schreef:
Dat kan ik dus helemaal niet. Het is zo compleet anders, veel minder fijn en veel minder leuk dan bij mijn huidige vriend. Het is niet met elkaar te vergelijken, maar ik zou er voor geen 100 miljoen naar terug willen. Maar goed, misschien scheelt het ook dat ik nooit het gevoel had dat er echt een toekomst voor ons inzat tenzij een van de twee zichzelf echt compleet opzij zette (al voelde dat op dat moment niet zo). Ergens wist ik dat het niet mijn leven lang zou duren. We hebben het nog wel 3 jaar uitgehouden, daar niet van, en ik was er ook echt wel kapot van op 't moment dat 't uitging. Maar nee, ondertussen niet meer. Waarom zou ik, ik heb nu iets veel beters :D

Als mijn ex voor me zou staan en zou zeggen dat hij me terug wil, zou ik dus écht geen 'ja' zeggen, ondanks dat ik veel verdriet van hem heb gehad, en veel aan hem denk. Het wás wel mooi, maar ik zou niet de rest van mijn leven met die jongen kunnen doorbrengen. Wat ik momenteel een leuke jongen vind, is ook veel meer de moeite waard dan mijn ex.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:14

mijn ex viel een tijdje terug heel erg tegen me uit en wilde geen contact meer, eerste weken dat ik aan niets anders. maar heb me de laatste week erbij neer kunnen leggen.. en serieus nu zoekt ie weer contact? ik ben eigenlijk heel erg kwaad op hem omdat ie me zo heeft laten zitten niet eens een smsje of een mailtje heeft gestuurd dat ie niet boos was op mij maar dat ie even rust wilde. dan had ik het misschien kunnen begrijpen :=

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:17

Janine1990 schreef:
Annemiekbram schreef:
Toch blijf ik altijd een zwak voor hem houden! Denk dat dat ook nooit weg gaat... alleen het jammere is dat hij niet weet hoe speciaal hij voor mij is. Zit nog te twijfelen of ik dit zal zeggen...maar denk dat i kdaar alleen maar problemen mee opwek, met name bij zijn vriendin.

*zo wat een drama-verhaal*...
Hoe dan ook het heeft gewoon tijd nodig...je moet op zoek naar afleiding...
*volgens mij heeft TS niet veel aan onze drama-verhalen* :+

Ik ken dat gevoel, dat je beschrijft. Het willen zeggen.
Maar ik denk dat je het beter voor je kan houden, mannen zijn van een andere soort en denkwijze dan wij vrouwen.
Die weten niet hoe ze daarmee moeten omgaan, en het zal weinig uithalen.
Hoewel mannen eerder tot inkeer zullen komen, door onverwerkte gebeurtenissen.
Vrouwen kunnen dingen immers beter verwerken dan mannen.

Ja dat is echt wel moeilijk hoor! Aan de ene kant wil ik hier zó graag met hem over praten...want er is niemand die mij gewoon snapt! En aan de andere kant vind ik het best wel l*llig voor m'n huidige vriend...t is oneerlijk...ondanks dat ik echt wel gek op um ben...maar ik hou gewoon een zwak voor die 1e jongen :) Ik vind t mooi, want heb heel veel mooie herinneringen aan hem, maar ook vervelend want ik ben nu samen met m'n vriend en ik wil niet dat onze relatie daar onder lijdt...

Edit: ben stiekem ook wel benieuwd of hij nog wel eens aan mij denkt :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:59

Je eerste liefde zal je nooit vergeten. En dat is iets waar elke volgende vriend me moet 'dealen', hij kan het enkel accepteren.
Hij denkt vast nog wel eens aan je :)
Zo heb ik geleerd van een jongen die ik wel heel erg leuk vind, hij denkt nog vaak aan zijn ex van 2 jaar terug...

Het hem zeggen, heeft weinig zin, ben ik bang. Maar als je je hartje wilt luchten, je verhaal kwijt wilt, heb je nog altijd bokt.
Je kan mij altijd een pbtje sturen, vind ik echt niet erg :)

Verder vind ik dit topic een pure opluchting! Ik ben niet raar, dat weet ik wel :)

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:05

Zouden mannen dit ook hebben zoals wij vrouwen?

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:09

ja bokt is echt een opluchting soms :)
Maar ik maak niet zo snel zo'n 'drama-topic' :P aan...haha

tis gewoon vreemd...want ondanks dat we allebei al een aantal jaren verkering hebben is er toch 'iets' ....als ik hem zie ofzo..en we staan met een groepje dan zegt hij niet hoi in t algemeen, maar echt: hai annemiek...en hij kijkt ALTIJD mij aan...altijd...hahah tis gewoon vreemd...ik snap er niks van. Ben heel gek met m'n vriend nu hoor, maar toch komt m'n 'ex' (waar ik niet eens echt verkering mee heb gehad) soms voorbij in m'n gedachten!

Of mannen dit ook hebben, geen idee.... ik hoor m'n vriend nooit over zijn ex...hij heeft me wel verteld over hoe geweldig hij haar gedumpt heeft, maar verder heeft ie t er nooit over!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:15

Ollie23 schreef:
Zouden mannen dit ook hebben zoals wij vrouwen?

De jongen die ik leuk vind heeft het wel heel erg.

Annemiekbram;
Haha, begrijpelijk. Ik heb drie weken gehuild en ten einde raad toch een topic aangemaakt.
Geen spijt van gehad, dat niet. Maar het zomaar weer doen, neuh dat niet...
Ook omdat het mijn eerste ervaring met écht liefdesverdriet betrof :P

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:22

haha dat had ik ook een x gedaan 4 jaar geleden ofzo! Toen zat ik al in de knoop met hem hahah
maar t gaat nou wel goed, sta ook veel zekerder in m´n schoenen..toch blijf ik t bizar vinden... hahah

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:26

Mannen zijn een bizarre soort.
Ik heb laatst het boekje "Waarom mannen maar één ding tegelijk kunnen, en vrouwen aan één stuk door praten."
Geweldig boek, ik begrijp mannen nu ook een stuk beter.

Nu je het zo zegt, heb ik dat topic ook uit pure onzekerheid aangemaakt. Ook ik sta een stuk steviger in mijn schoenen, maar daardoor vergeet ik niet de onzekerheid die ik voelde ten tijde van hem.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:35

Ja, zucht... Voor sommige exen houd je altijd een plaatsje in je hart denk ik. Ik heb op mijn 17e al een relatie gehad met mijn huidige liefde, maar die was kansloos, omdat hij (grrr) na 3 maanden opbiechte nog maar 14 te zijn (groot voor zijn leeftijd). :D :+ Ik heb er toen een einde aan gemaakt, maar altijd het gevoel gehouden, 'goh, met hem had ik echt gelukkig kunnen worden', we hadden een enorme klik.

Jaren later weer een soort relatie gehad met een hele onzekere jongen, ik was heel gek met hem, maar kon niet tegen zijn wispelturigheid en heb er heel abrupt een einde aan gemaakt na 2 jaar knipperlichten en heb me hals-over-kop in een andere relatie gestort met iemand waar ik leuk mee kon praten en gek doen, maar verder niet veel had, om maar te voorkomen dat ik terug naar mijn ex zou gaan... (bovendien kon mijn paard daar mooi staan :o )Deze broer zus relatie, ontstaan als vluchtroute, heeft 9 jaar stand gehouden en toen was er ook niks dan ergernis meer van over. Ik kwam (13 jaar nadat ik het uit had gemaakt) weer samen met mijn eerste liefde en we zijn alweer 2 jaar gelukkig samen.

Die onzekere jongen klets ik nog wel wat mee op hyves, hij houdt ook wel een plekje, maar ik weet dat wij als stel nooit zouden werken, dus daarom heb ik er vrede mee. Met de ex van 9 jaar relatie heb ik niks meer, blij dat ie uit mijn leven is.

Moraal van het verhaal: Het is niet erg dat je een ex hebt die een plekje houdt in je hart, als je maar weet waarom hij een ex is geworden. Niks is zonder reden denk ik altijd en wie weet wat de toekomst nog zal brengen. :)
Laatst bijgewerkt door Lante op 24-02-09 15:40, in het totaal 3 keer bewerkt

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:39

tuurlijk blijven ze in je hart, tenslotte heb je ook samen wel wat gedeeld, onder ander elkaar.
Ts, sterkte ermee

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:46

Lante schreef:
Moraal van het verhaal: Het is niet erg dat je een ex hebt die een plekje houdt in je hart, als je maar weet waarom hij een ex is geworden. Niks is zonder reden denk ik altijd en wie weet wat de toekomst nog zal brengen. :)

Mooi gesproken, ook een leuk verhaal zeg! :)

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:49

Lante schreef:
Ja, zucht... Voor sommige exen houd je altijd een plaatsje in je hart denk ik. Ik heb op mijn 17e al een relatie gehad met mijn huidige liefde, maar die was kansloos, omdat hij (grrr) na 3 maanden opbiechte nog maar 14 te zijn (groot voor zijn leeftijd). :D :+ Ik heb er toen een einde aan gemaakt, maar altijd het gevoel gehouden, 'goh, met hem had ik echt gelukkig kunnen worden', we hadden een enorme klik.

Jaren later weer een soort relatie gehad met een hele onzekere jongen, ik was heel gek met hem, maar kon niet tegen zijn wispelturigheid en heb er heel abrupt een einde aan gemaakt na 2 jaar knipperlichten en heb me hals-over-kop in een andere relatie gestort met iemand waar ik leuk mee kon praten en gek doen, maar verder niet veel had, om maar te voorkomen dat ik terug naar mijn ex zou gaan... (bovendien kon mijn paard daar mooi staan :o )Deze broer zus relatie, ontstaan als vluchtroute, heeft 9 jaar stand gehouden en toen was er ook niks dan ergernis meer van over. Ik kwam (13 jaar nadat ik het uit had gemaakt) weer samen met mijn eerste liefde en we zijn alweer 2 jaar gelukkig samen.

Die onzekere jongen klets ik nog wel wat mee op hyves, hij houdt ook wel een plekje, maar ik weet dat wij als stel nooit zouden werken, dus daarom heb ik er vrede mee. Met de ex van 9 jaar relatie heb ik niks meer, blij dat ie uit mijn leven is.

Zo jij hebt heel wat jaren uitbesteed aan jongens!
Wat je zegt van 'als je maar weet waarom hij een ex is geworden', geldt niet helemaal voor mij denk ik. In mijn geval was hij uitgekeken op mij en gek op een ander ;( dus ik was nog smoorverliefd toen t definitief niet meer wat werd..haha maar ben nu gelukkig met m'n huidige vriend :D Denk dat deze regel wel goed werkt voor mensen die met ruzie uit elkaar zijn gegaan oid....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:57

In dat geval is het inderdaad lastig, Annemiekbram.

Mijn ex had veel redenen, maar geen enkele duidelijk.
Ik heb inmiddels wel duidelijk redenen. Hij had niet genoeg voor me over, hij had me voor de leukigheid en alleen wanneer het hem uitkwam.
Dus dat is voor mij genoeg.
Niet met ruzie uit elkaar gegaan, dus jij kunt er ook je redenen in vinden!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:18

Precies Janine, zo heb ik dat ook altijd bedacht; dat hij niet genoeg vor mij over had of voelde of daar niet voor uit durfde te komen, dan was dat al reden genoeg om hem vooral ex te laten blijven. :) Maar ik begrijp wel dat het moeilijker is om zo te denken wanneer je plotsklaps verlaten bent door wat je dacht dat je ware liefde was. ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:26

Ik wist het ook niet in één week, dat geld denk ik voor iedereen. :)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:33

Als je een hele poos met iemand zo intensief samen hebt geleefd is het altijd moeilijk iemand los te laten. Als diegene dan ook nog eens meer dan speciaal voor je is, soulmate idee, en als je als partners in een relatie niet samen kunt leven is het extra moeilijk. Enige wat ik er op kan zeggen is dat het gewoon tijd nodig heeft; en als je er dan nog niet over heen komt dan kan het niet anders; dan moet je er mee leren leven dat hij in je hoofd blijft zitten. :) Relatie's zijn ingewikkeld; uit elkaar gaan is nog meer ingewikkeld.. :)

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:06

Blingh schreef:
Als het je eerste echte liefde is denk ik niet dat je er oooit overheen komt of het duurt iig lang. Weet wel dat de mijne een speciaal plekje in mijn hart heeft maar dat ik hem absoluut niet terug wil.
Wat ik deed was Suzanne`s advies :') _O-

Mee eens :j
Mijn eerste echte (nu ex) vriend heeft ook een speciaal plekje in mijn hart, ondanks dat ie me keihard gekwetst heeft.
Ik wil hem ook niet terug ben gelukkig met de vriend die ik nu heb.

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:47

Ben sinds vrijdag vrijgezel na 1,5 jaar en ook ik krijg mn ex niet uit mn hoofd :-(. Liefde is het mooiste wat er is maar wat kan je je er ook echt verschrikkelijk rot door voelen zeg! Soms wilde ik dat er gewoon geen liefde bestond dan kan je tenminste ook niet zo verdrietig zijn!

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:30

Ik hoop dat ik m ooit uit mijn hoofd kan zetten. Maar toch blijft hij het beste wat me ooit was overkomen, ondanks dat hij voor 90% wat hij deed het NOT done was, drugsgebruik en ga zo maar door. Maar liefde maakte me blind helaas...en nog steeds..