Hallo lieve meiden!
Ik ben gisteren na dat mijn schoonouders weg waren, naast hem gaan zitten op de bank. Iedere keer ging er door mijn hoofd: NU zeggen..... nee niet het goede moment..... NU dan..... nee moet plassen...... NU? Neeeeeeee........ JAWEL!!!! NU NU NU NUUUUU!!!
En toen klapte alles eruit.... wat de eerste keer was dat ik het gedaan had, het bedrag, de momenten dat ik het gevoel had dat ik hem ermee benadeelde
(is nooit gebeurd maar een schuldig geweten blijft knagen naar de kanten waar je het niet wilt hebben.)
Wat ik gedaan had gisteren om er helemaal klaar mee te zijn... De stappen die ik al ondernomen had... dat het nu al wel beter ging. En wat ik nog qua geld aan hem wilde geven voor de keren dat hij dingen betaald heeft toen ik krap zat. ( Denk aan een wijntje in de kroeg en meer van die kleine dingen.) Dat ik voor ALLES verantwoording wil nemen wat deze paasei veroorzaakt heb....
Hij heeft me aangekeken, naar me geluisterd me vast gehouden, gekust.... Ik voelde me net een klein kind die aan dr moeder aan het opbiechten was sat ze wel eens een dropje uit de pot gestolen had
...
Even zei hij niets en ik bleef maar doorratelen, hoe ik me voelde als ik het deed, dat ik me zonder duidelijke reden schuldig voelde.... Misschien wel meer naar mezelf dan naar hem, omdat dit iets is wat HE-LE-MAAL niet bij mij hoort ik ben niet zwak.. Ik was duidelijk over mijn eigen gevoel van ethiek heen gegaan...
Het bleef even stil en toen... zei hij na een paar minuten, die voor mij wel uren leken te duren...:
"Sukkeltje"
" Zeg dat volgende keer nu eerder.... Dacht al wel een beetje dat dat aan de hand was, maar wou dat je er zelf mee kwam..."
ZUCH
" Ben je dan niet boos op me? Teleurgesteld? Vind je me niet zwak? Wil je niet bij me weg? Ben je me niet zat na dit?"
" Nee liefje, ik houd van je...."
Nu ik het schrijf kan ik weer wel janken...
Hij is mijn leven nooit zal iets daar meer tussen komen we hebben samen de kosten bij elkaar op geteld die ik aan hem terug wilde betalen. De kosten die hij voor mijn gedaan heeft omdat ik krap zat aan het eind van de maand... We kwamen uit op +- 60 Euro.
Bedankt voor jullie steun. Het heeft heel erg veel voor mij betekend en ik heb het gevoel alsof er al 80% achter de rug is... Mods, jullie ontzettend bedankt voor deze SA.
Jullie met zijn alle hebben geen idee wat een paar woorden op een beeld scherm voor iemand aan de ander kant kunnen betekenen.