). Af en toe haal ik een keer de stofzuiger door het huis. En natuurlijk helpen bij tafel dekken/afruimen af en toe een keer koken (of helpen met). Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
). Af en toe haal ik een keer de stofzuiger door het huis. En natuurlijk helpen bij tafel dekken/afruimen af en toe een keer koken (of helpen met). Olga88 schreef:casperrr schreef:Ik ben 19, betaal geen kostgeld (doen mensen dat nog) haal af en toe eens een vaatwasser leeg, prop rommel in mijn kast als mijn moeder over mijn kamer begin, doe 1 keer in de maand ofzo stofzuigen als mijn moeder erop aandringt, en that's it....
Pff, nou neem aan dat als iemand fulltime werkt het toch wel logisch is dat er kostgeld wordt betaald!?
). Was wel een hele omschakeling, van eerst weinig tot niets aan het huishouden hoeven doen tot ineens best wel veel
. Maar dat is nu eenmaal zo... 
adecuada schreef:Ik ben 20 jaar en ik woon samen met mijn vriend.. Ik doe alles in het huishouden zelf.. Op koken na !!![]()
Als ik lees hoe weinig sommige meiden van mijn leeftijd doen ben ik echt verbaasd !!
Ik moest op best vroege leeftijd al een helpen in het huishouden..
Hond uitlaten, afwassen, boodschappen doen, badkamer schoonmaken en kamer opruimen enzo..
Ik was 18 dat ik noodgedwongen het huis uit moest en voor mezelf moest zorgen..
Ik stond toen al met me handen in me haar !!
Maar vraag me af hoe diegene die helemaal geen moer in huis doen er dan voor zouden staan

Mereltje schreef:Nouja vanaf dat moment moet je wel alles zelf doen, dat lijkt me dan logisch
Dat je niks doet wil niet zeggen dat je het ook niet kan.
Ik ben 20 en doe niks in het huishouden.
Durfde eigenlijk niet te reageren, maar doe het toch, zag dat ik niet de enige was.
Heb het nooit hoeven doen, maar ben niet te beroerd om te weigeren als mij gevraagd word om bv de hond uit te laten oid.
Danielledm schreef:Ik deed nooit wat in het huishoude en me moeder zeurde altijd dat ze hele dagen werkte en al die zooi op moest ruimen elke dag.
Werk nu ook zelf 40 uur, heb een hond en een paard waar ik elke dag kom en toch is het opgeruimd en schoon?! Dus snap nog steeds niet waarom ze zo zeurde. Ze zat hele avonden thuis?!

), avondeten klaarzetten...
Ik wil best wat doen, maar het dankbaarheidsgehalte is nogal minimaal.
Ze doet het liever zelf. 
Ook wc's en badkamer doe ik vaak.