[ENQ] voor meisjes 13 - 16 jaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 07:53

Leeftijd: 14

Kledingmaat: 170-176

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Nee

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Slank Lange Benen

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 34

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Uhm Ligt eraan

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Nee

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? .

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee?
Ik vond het zeer vervelend.
Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt?
Nee
Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)?
Niks
Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou?
Modellen
Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal?
Af en toe.
Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)?
Slank
Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?)
Nee
Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen?
Ja . slecht dat ze het promoten
Evt. Opmerkingen/aanvullingen:

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:45

Leeftijd:
16

Kledingmaat:
38

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat:
Ja hoor. :)

Wat is voor jou het schoonheidsideaal?
Slank, mooi gezicht, egale bruine huid

Wat is voor jou de ideale kledingmaat?
36/38

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken?
Minder snoepen, meer sporten

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier?
Niet echt, ben wel minder gaan snoepen, maar niet echt lijnen.

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom?
Mijn benen mogen wel wat dunner, die zijn heel gespierd waardoor ze dik lijken. Maar ik stoor me er niet verschrikkelijk aan.

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee?
Niet echt iets gemeens, meer grapjes. Als ik bijvoorbeeld tegen mijn vriend zeur over dat ik af wil vallen zegt hij bijvoorbeeld heel sarcastisch: 'Ja joh, je bent zoooo dik.' Daar voel ik me niet slecht door, omdat ik weet dat hij me mooi vind. :)

Nee, dat vind ik te risicovol. En ik stoor me niet verschrikkelijk aan mijn benen, want het zijn alleen maar spieren, dus daar kan ik niet echt veel aan veranderen. Ik ben al lang blij dat het geen vet is. :)

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)?
-

Een grote rol, omdat de media d.m.v bijvoorbeeld foto's van dunne meisjes inspeelt op de gevoelens van meisjes. Ze laten het op een manier overkomen alsof de meisjes op de foto's perfect zijn en dat iedereen dun zou moeten zijn en een perfecte huid zouden moeten hebben. Omdat alle modellen er zo uit zien krijgen meisjes het gevoel dat zij ook zo moeten zijn.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal?
Niet echt, natuurlijk vind ik wel eens een model knap, maar ik weet in mijn achterhoofd wel dat foto's gephotoshopt kunnen zijn en dat het extreem dunne niet normaal is.

Ik vind het heel lelijk, vrouwen horen gewoon wat ronder te zijn.

Een vriendin van mij heeft anorexia gehad.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen?
Ik ben heel erg tegen pro-ana sites, heb er wel eens op gekeken en vind het verschrikkelijk wat er allemaal op staat. Die meisjes sporen elkaar aan om niks meer te eten, wat echt verschrikkelijk ongezond is.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:55

Leeftijd: 15

Kledingmaat: 38

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Ja

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? mooi slank met een mooie uitstraling

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 36

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Niks, want deze maat kan ik niet krijgen, ik heb daar sowieso al te brede heupen voor.

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Mn lovehandles := En langere benen mocht ook wel

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Ach, ik ben wel eens dik genoemd, maar ik weet zelf dat ik niet dik ben, ik ben stevig. Ik voel me wel k*t als ik uitgescholden word, maar ik ga er niet opeens van lijnen ofzo..

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Nee

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Geen dus

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Een grote rol, op tv zie je alleen maar broodmagere anorexiameisjes..

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Jawel, ik zou best zo'n lijf willen hebben!

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Niet realistisch..

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Nee

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ja, dat weet ik. Toevallig laatst wat over gelezen. Ik vind het vreselijk!

Evt. Opmerkingen/aanvullingen: Ik vind gewoon dat iedereen zich veels te druk maakt om z'n uiterlijk. Er goed uit zien vind ik belangrijk, ik doe ook wel mn best om er goed uit te zien met een mooi maskara'tje en leuke kleren, maar dat mensen gaan afvallen of wat dan ook om meer in het 'ideaalplaatje' te passen vind ik belachelijk. Er zijn zo weinig mensen tevreden met zichzelf.

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:56

Zqw39 schreef:
Leeftijd: 16

Kledingmaat: 32/34, broeken 25/26

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Ja.

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Iemand die uitstraalt dat hij/zij gelukkig is en lekker in zijn vel zit.

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 34.

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Gewoon gezonder eten, minder snoepen, en meer bewegen.

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Nee.

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Niet wat zo 1,2,3 in me opkomt

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Nee, nog nooit gehad.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Misschien als je ergens echt last van hebt.

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Weet ik niet.

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Een grote rol, je ziet haast overal dunne modellen.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal?Nee, ik ben tevreden met mijn lijf en met wie/hoe ik ben.

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Bij sommige ziet het er heel ongezond uit.

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Ja, boulimia.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ja , ik weet wat het voor sites zijn, ik heb er wel een keer op gekeken voor school en ook uit nieuwsgierigheid. Ik ben er tegen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 21:01

Leeftijd: 16.

Kledingmaat: S/36

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Ja, mag alleen wel weer eens mijn buikspieren gaan trainen. Maar dat heeft niks met kledingmaat te maken.

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Iemand die blaakt van het zelfvertrouwen en tevredenheid is de mooiste.

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? Geen idee, gewoon die ik heb.

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Die maat heb ik dus wel. Ik ben tevreden.

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Nee.

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Nee, behalve af en toe kleine dingetjes als ik toevallig niet lekker in mijn vel zit. Anders is alles prima.

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Nee, nog nooit.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Nee.

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? N.v.t

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Een te grote rol, haast indoctrinerend.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Ik maak zelf uit wat ik mooi vind of niet, lang niet alle modellen dus.

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Als het de lichaamsbouw is vind ik het prima, anders vind ik het nergens op slaan. Dan maar een maatje meer zodat het er gezond uit ziet en bij je bouw past. Niet iedereen heeft aanleg voor maatje 32.

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Ja, iemand met anorexia.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Nooit van gehoord.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 21:36

Leeftijd:
15

Kledingmaat:
S/36

Gewicht niet, kledingsmaat wel.

Trots zijn op je eigen lichaam en zelfvertrouwen hebben. Schijt aan wat anderen mensen denken.

Heb ik al.

Niets.. met een maatje groter zou ik niet zo erg balen ofzo hoor, maar meer maten? Afvallen!

Nee

Huidskleur (erg bleek) en mijn benen. Mogen wel wat dunner.

Ja, helaas wel vaker. Voelde me er erg rot bij, geeft je echt een slecht gevoel..

Nee

NVT.

Alsof je echt perfect moet zijn voor de wereld om enigszin te worden gewaardeerd.

Ja, helaas wel.

Dat vind ik nou dus echt té mager

Ja, Anorexia

Ja, niet op gekeken en ben erop tegen.
\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:31

Leeftijd:
14 jaar

Kledingmaat:
S

Nee, met m'n maat opzich wel, maar ik ben heel klein.. dusja. Gewicht niet dus.

Mooi dun buikje :o

Ja ligt net aan hoe iemand gebouwd is, maar persoonlijk vind ik S/M mooi.

Heel veel.. lijnen/veel sporten.

Water mee naar school, geen chocola/chips e.d. meer eten

M'n buik, daar mag écht nog een stuk vanaf.

Ja, jongens uit m'n klas. :o
Ik vond het écht niet leuk, en heb tegen m'n mentor gezegd dat ik ergens anders wou zitten in de klas.

Hmm.. Nee.

Geen.

Best wel veel. In de media zijn al die mensjes eigenlijk altijd perfect. Dun, knap..

helaas wel. :=

Sommige vind ik té dun. Maar andere daar ben ik echt jaloers op.

Nee.

Ik weet wat het zijn, en heb er wel eens op gekeken. Persoonlijk ben ik er wel voor tegen. Mensen praten je daar steeds dieper de put in.. Door je te blijven pushen om af te vallen.

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:42

Leeftijd: 14jaar (in november 15j)

Kledingmaat: 34-36

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: ja, ben wel wat aan de kleine kant

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? slank, naturel, mooie huid...

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 34-36

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? /

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? nee, nog nooit

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? ik wil wel wat groter zijn en mijn nagels vind ik niet zo mooi

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? niet echt

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? nee

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? /

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? zij 'beslissen' hoe de vrouw eruit moet zien, maar eigelijk is dat gewoon fake

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? nee

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? afschuwelijk, die meiden zijn véél groter (minstens 20cm) dan mij maar hebben wel een kleinere kledingmaat, creepy..

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) nee

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? ik ken het wel, maar ben er nooit opgeweest. ben hier absoluut tegen

Evt. Opmerkingen/aanvullingen: /

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:56

Leeftijd:

16

Kledingmaat:

36/38

Mm. Jaa.

Tjaa.
Egale huid, ideale gewicht/lengte verhouding.
Alles in verhouding eigenlijk.
Maar niet zo'n anorexia achtig iets, moet wel een beetje billen/borst hebben :Y)

34/36

Tjaa, niet zo veel.
Ik ben gelukkig, dat vind ik belangrijker..

Jaa.
Totaal hongerdieet, bijna niets eten dus.
Maar ook goede maaltijden, en minder snoepen.

Mijn kont & bovenbenen zijn veeeeelste dik
En in verhouding heb ik dan te weinig borst :+

Jaa.
Maar dan niet op de serieuze manier, maar gewoon roepen.
Is nooit leuk om te horen, maar ze doen dat waarschijnlijk bij bijna iedereen.
Kan ik niet echt mee zitten ..

Jaa.

Borstvergroting

Een grote rol,
als je allemaal van die knappe & dunne mensen ziet..

Jaa, natuurlijk.
Zo zie je wat je mooi vind en wat niet.

Lelijk.

Nee

Jaaa.
en ik vind ze doodeng :+

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 13:05

Kledingmaat: s/m

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Ja

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Egale huid, mooie verhoudingen.

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? M

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Ligt er aan natuurlijk, maar misschien lijnen

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Neus en bovenbenen. Ik heb van die dikke paard rijd bovenbenen :P en k heb een bolletjes neus.. haha

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Nee

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Misschien

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Neuscorrectie.

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Het vertekent de realiteit

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Ja

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Het zal der wel bij horen. Maar wat is er mis met maat 36/38?

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ja, nooit op gekeken

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 13:49

Leeftijd:
13

Kledingmaat:
34/36 of S

Jawel, alleen mijn onderbuik vind ik iets te 'bol'.
Maar ik ben toch te lui om buikspieroefeningen te doen. :=

Iemand die gelukkig is met zichzelf en dat uitstraalt.
Maar dingen als een gave huid en goede verhoudingen vind ik ook wel meetellen.

De maat die ik nu heb ik voor mij denk ik goed, maar sommige mensen die zien er mooier uit wanneer ze een iets grotere maat hebben. Dat verschilt per persoon.

Minder snoepen, meer sporten.

Nee.

Er zijn eigenlijk nogal veel dingen die gewoon niet echt helemaal zijn zoals ik wil, maar daar maak ik me niet zo druk om.

Ik ben nooit heel erg dik geweest oid, daar heb ik dus nooit opmerkingen over gehad.

Nee.

Nvt.

Ik denk een vrij grote rol. Je ziet alleen maar modellen die dun zijn. Daarom vinden mensen dat het schoonheidsideaal.

In sommige opzichten wel. Ik streef er niet naar om heel erg dun te zijn, maar een gave huid en mooie verhoudingen vind ik toch wel het schoonheidsideaal.

Het hangt er vanaf hoe het eruitziet. Als iemand gewoon erg slank gebouwd is en er gezond uitziet, vind ik het geen probleem.

Nee.

Ik heb er wel eens van gehoord, maar weet niet precies wat het zijn. Nog nooit op gekeken dus, en ik heb er ook geen mening over.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:00

Kledingmaat: 36/38

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Ja buikje mag ietstje strakker worden maar dat komt van de zomer wel weer.

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Wees wie je bent.

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? Die ik nu heb zolang het maar spier is en geen ''vet'' dan vind ik het goed.

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? hard trainen en gezond eten ;)

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? gezond eten(goed ontbijten, gezonde snaks zoals fruit) en veel trainen/ sporten.

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Ja buikje mag wat platter en benen nog getrainder. maar dat komt van de zomer allemaal weer goed.

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Ik heb een aardige latina kont en soms word der wel is iets gezegd dan kijk ik ze aan en zech heel trots ik heb teminste een kont. of ze maken opmerkingen over me wat steviger postuur maar ik kan er niet van wakker liggen gewoon jaloers :P

nee niet nodig.

niet nodig.

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Jou overtuigen dat jij hun spullen koopt om geld te verdienen. of bedoel je hem zo niet.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? ik denk wel is was ik maar zo lang ben namelijk maar 1,62 maar na goed kijken denk ik of niet dan kan ik geen kleine pony's meer rijden :)

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Mhh Lelijk? vind het gewoon vies. zo als vrienden van mij zeggen: er moet wel beetje vlees op zitten anders is het 1 keer douwen en krak zegt ze.

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Nee, zulke mensen help ik er van af even goed op ze in praten lukt het vaak wel.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ja ik ben er tegen. vind het zware onzin ik zou echt niet zo dun willen zijn bah..

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:06

Leeftijd:
13 jaar

Kledingmaat:
XS / S / 34

opzich wel, liever iets groter want veel dingen flubberen rond :+

Vrolijk, slank of volslank :D en goed in je vel zitten :)

36/38

Veel. :) Want ik voel me wss ook niet fijn als ik te dik ben. Dus het zou niet alleen voor kledingmaat zijn.

nog nooit.

Niet echt, alhoewel, me voorhoofd is niet wonderschoon :+

Ja. over dat ik zogenaamd anorexia zou hebben. Heb diegene hard in zijn gezicht gezegt dat hij op moest houden. :)

Nee

geen van allen :D

Best veel, meisjes gaan zich snel vergelijken enzo. En omdat er meestal slanke/dunne meisjes op tv zijn kan dat best stom zijn als je zelf dik bent.

Dat weet ik niet. omdat ik nooit zonder media ben geweest. maar ik denk dat het (onderbewust) wel mee'helpt'.

als ze het op een gezonde manier gehaald hebben moeten ze het lekker blijven doen. Maar anorexia gevallen moeten lekker aankomen. :)

Nee

Ik weet wat het zijn, ook is op gekeken, en ik ben tegen :)

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:10

Citaat:

Kledingmaat: 36

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: jawel, zou wel wat meer spieren willen hebben op m'n buik :P

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? een niet te dik, niet te dun lijf, mooie strakke buik, strakke kont, geen huge-dijen

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? nee

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? buik, moet meer bespierd

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? nee

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? nee

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? de laatste tijd steeds minder, het is ook steeds beter te doen op bijv. de catwalk om plus-size te zijn.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? nee

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? zouden van mij niet meer op de catwalk moeten komen

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) nee

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? ik weet wat het zijn, maar heb er nooit op gekeken, en van mij zouden ze allemaal weg mogen, omdat ze daar tips geven nog meer af te vallen, en elkaar aan het aanmoedigen zijn. (heb er een documantaire over gezien)

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:23

Kledingmaat: t-shirt etc. 42 (XL).. Broeken : meestal 42/44

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Nee,, totaal niet.

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? : Een maatje 38/40 . En mooie vrouwen die mooi slank zijn , niet heel dun maar wel met een paar rondingen.

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? : 40/42

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? : Dieeten . meer bewegen en minder eten.

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? : Ben een jaar bezig geweest door te gaan fitnissen , maar daar had ik geen motivatie meer voor, dus ben nu weer gewoon alleen gezond gaan eten.

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Mijn Buik, borsten, billen en benen :o

Zo vaak en nu nog steeds wel. Eigenlijk hellemaal niets en alles opkroppen , dat resulteerde in troost eten.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Ja , zeker wel.

Liposuctie op mijn benen,billen en buik en een borstvergroting.

Veel , aangezien we dood gegooid worden met modellen programma's. En hele knappe en dunne mensen met mooi borsten etc. die we in reclamespotjes zijn enzovoort.

Ja best wel. Ik wil daardoor best graag afvallen en op hun lijken. Maar ik ben dat niet en daarom lukt het niet.

ik vind dat eerlijk gezegt niet super mooi. Alleen als het echt bij je past .

Nee.

Ik weet wel wat het is , maar heb er nog nooit op gekeken. Ik ben er tegen.

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:22

Kledingmaat: S, truitjes/vesten, broeken :27

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: ja

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? niet te dun, niet te dik.

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? nee, maar ik heb wel eens geprobeerd minder te snoepen en gezonder te eten.

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? mn benen :o, lang zat alleen niet de goede verhoudingen :P

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? nee, tenminste niet zo erg, anders zou ik het wel onthouden hebben.

nee.

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? groot, je ziet alle sterren in bladen etc, bijna allemaal met een perfect lichaam. Als meisjes daar maar iets van afwijken vinden ze zichzelf dik,lelijk, of voelen zich snel minderwaardig

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Nee, maar ik let wel een beetje op wat ik eet.

echt raar, dat heeft toch bijna niemand? alleen een aantal modellen, maar die vind ik echt lelijk dun.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Nog nooit van gehoord.

Evt. Opmerkingen/aanvullingen:-

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:58

Kledingmaat: shirtjes: XS of S. Broeken: lengte: 34 breedte: 26

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Ja hoor

iemand die lekker in zijn vel zit, en zelfverzekerd is.

25/34 broek, XS shirten

niets.

Nee, is ook niet nodig

vrouwenspek, haha

dat ik te dun ben, maar dat kan mij vrij weinig.

nee

nee

Geen

nee

te mager.

ja, anorexia

nog nooit op gekeken, op tegen.

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:34

Leeftijd: 15 jaar

Kledingmaat: truitjes: XS of S broeken: 27

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: kledingmaat wel, met mn gewicht ook wel, licht vaker aan mn humeur :P

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? hmm.. lang, slankk..

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? XS en in de broek: 26

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? minder eten en meer sporten

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Ja, niet snoepen en na school een stuk gaan rennen

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? ja, aan mn billen en mn bovenbenen

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Nee, nooit echt gekregen

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Ja, zkrr

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? hmm, neuscorrectie (heb beetle een bolle neus) en vet laten weghalen bij mn kont en boven benen

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? heel veeel

ja, best veel eigenlijk

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? eerlijk gezegd denk ik soms "zo wil ik er ook uitzien''

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Nee, nooit op gekeken

x

naomi109

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:41

Leeftijd:
14 jaar
Kledingmaat:
36/38
redelijk!
als ik ongesteld ben kom ik snel aan, dat is lastig, dus 2 kilo minder ofzo.
36
weinig
nee
erg gespierde armen, heb ik altijd al gehad, maar ik vind het een beetje mannelijk :D
Ja, maar dat kan me écht niets schelen
nee
Niets
het heeft wel invloed denk ik, bijv perfect dunne modellen. Maar dan denk ik 'doe is normaal naomi. :o
nee
eng
ken wel iemand die overmatig eet, en ik heb een vermoede bij iemand dat ze te weinig eet..
Ja, toen het zo in het nieuws was, ben ik gaan kijken, maar ik heb het ook meteen weer verwijderd!
Afschuwelijk gewoon

Succes!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:27

Leeftijd:
13
Kledingmaat:
S, weet niet mijn maat in cijfers zeg maar
best wel
niet van dat 'drilvet' :P , en slanke benen, en een beetje een platte buik
weet ik niet, ik vind S wel een fijn maatje
lijnen
doe het nu een beetje, eet Special K Kellogs (anders eet ik 's ochtend maar 1 boterham, houd niet van brood)
Mijn buik mag wel iets platter, en mijn dijen wat slanker, maarja, die zien er altijd breed uit als je zit
Ja, die noemde mij 'dikke', en toen beledigde ik hem terug. En ook heb ik wat donkere haartjes boven mijn bovenlip, en toen zie een jongen dat ik een snor heb, die heb ik toen een klap verkocht :o
Misschien, ik houd niet zo van operaties
-------
(Bijna) alle modellen zijn slank, en mooi, dus wordt al snel gezegd dat slank mooi is
Nou, soms als ik dan zo'n model zie, denk ik wel: Zo wil ik er ook wel uitzien
Ik weet het niet, volgens mij heb ik trouwens 36 of 38, weet niet zeker, maar als het gewoon hun natuur is zeg maar, dan hebben ze geluk, maar als ze anorexia hadden/hebben, of heel erg gingen lijnen of iets dergelijks, dan vind ik dat alleen maar dom
Een vriendin van mij heeft een tijdje wat dagen achter elkaar alleen maar avondeten op
Ik weet wat het zijn, heb een keertje aanstalten gemaakt om er op een te kijken, maar had gelezen dat vele meisjes erin gesleurd worden zeg maar, dus heb ik het toch niet gedaan. Ook hier weet ik mijn mening niet zeker, aan de ene kant is het niet slim van die meisjes, maar aan de andere kant meoten ze het gewoon zelf weten....
---------------------

Groetjeess

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:39

vlieg schreef:

Kledingmaat: M (heel soms S)

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: De laatste tijd niet echt, ben wel aangekomen

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Slank zijn, maar mooie rondingen

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? S

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Op mijn eten letten en veel sporten

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Lijnen kan ik het niet noemen, maar let wel heel erg op wat ik eet

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Mijn gezicht vind ik lelijk en mijn buik kan wel iets af

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Ja, over mijn grote neus :+

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Ja

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Neus correctie

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Veel, vooral bij mensen die er erg gevoelig voor zijn

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Nee

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Als het op een gezonde en goede manier gaat, en ze er weinig aan kunnen doen heb ik er geen problemen mee

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ja ik heb er wel eens op gekeken maar ben tegen! Ik vind dat als er symptonen van pro-ana zijn dat er eerder en beter moet worden ingegrepen. Ik heb al meerdere docu's gezien of artikelen gelezen waarbij de meisjes dood zijn gegaan, maar als ze optijd hadden ingegrepen ze er nu nog zouden zijn :n

Evt. Opmerkingen/aanvullingen: Nvt

Alstu

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:41

Leeftijd: 14

Kledingmaat: S/xs

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Ja!

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? geen puistjes :9

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? S

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? -

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? wel geprobeerd maar lukte me niet.. gewoon veel fruit en geen snoepjes

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? best wel klein.

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Ja soms jongens uit me klas ofzo, ik trok me er niks van aan!

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Nee, je bent zoals je bent!

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? -

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? zonder make-up knap zijn.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Neen. ik hoef geen model te wezen, ik ben gelukkig zat!

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? echt achterlijk!

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Ja, m'n zusje lust geen warm eten.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen?Ja, volgens mij is dat een forum waarop je kan zien wat je moet eten als je af wilt vallen (waardoor je dus anorexia krijgt).

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:37

Leeftijd:
15

Kledingmaat:
s (36 soms 34)

Ja

mooi slank, mooi egale huid én mooi haar (tja, veeleisend)

36/38

ik heb 36, ik hoef geen 38 maar ik vind dit geen lelijke kledingmaat, ik ben gewoon gelukkig met de mijne;)

nee.

niet echt, af en toe mag alleen mijn gezicht (huid) wel wat mooier :o

nee

nee, je bent zoals je bent

nvt

het speelt natuurlijk wel veel in, helemaal bij meiden (en jongens?) die daar gevoelig voor zijn, en dan vind ik dat er in de media ook wel eens dikkere/meer gerimpelde, ofterwijl mensen die niet helemaal voldoen aan 'het' schoonheidsideaal, mag laten zien.

mooi huid is wel fijn natuurlijk, maar voor de rest niet.

té dun!! zie ook de uitleg bij 2 vragen eerder.

nee..., vroegere vriendin heeft wel anorexia (gehad) maar dat heb ik niet echt van dichtbij meegemaakt.

ik weet inderdaad wat het is, ik heb er nog nooit opgekeken, maar ik ben er zowiezo tegen!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:54

Kledingmaat: M/ 39/40

Het gewicht kan altijd beter, kledingmaat vind ik wel goed :)

Slanker., gave huid

38/39

Mijn onrustige hoofdhuid. en mijn 'groffe' bouw.

Zover ik weet niet.

nee, ik zou dat denk ik nooit doen.

nvt

Heel groot, je moet zogenaamd, perfect zijn. Je mag niet anders zijn, dan ben je opeens 'lelijk'.
Mensen die daarvoro gevoelig zijn kunnen zij zich het flink aantrekken...

Natuurlijk, dat doet iedere tiener, je wilt alle 'pluspunten' wel hebben. Maar het is niet mogelijk
Maar ik laat me neit zo zeer leiden, dat ik mijn hele levensstlijl ga veranderen. Dat heb iker niet voor over, ik ben gelukkig zoals ik nu ben

De meeste foto's zijn zo gephotoshopt, dat je ze hun ware ik haast niet meer ziet.
Natuurlijk, dat is droom van (haast) iedere tiener, Maar ik zou het zelf niet zò slank willen zijn.

nee.

Het zijn sites waar anorexia word gepromoot, je daar afvallen en afvallen, volgens hun kan je altijd dunner.
ik ben er tegen., ik vind het vreselijk.
Maar heb er nog nooit opgekeken, omdat ik er nog nooit eentje gezien heb :)

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 08:38

Kledingmaat: 34 kleding / 27 broeken (maar dan wel met een lengtemaat 34/36)

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: ja

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Als je maar goed in je vel zit

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 34

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? niets.

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? nee

Ik ben tevreden met mezelf

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Tuurlijk doen mensen dat wel eens, en soms komt het hard aan maar ik besteed er eigenlijk niet zo veel aandacht aan.

Ik vind dat je niet in een gezond lichaam mag snijden.

nvt
Ik denk dat veel meisjes hierdoor maatje 34 als ideaal zien en hierdoor extra gaan lijnen, zich gaan vergelijken. Ik denk dat het een grote invloed heeft.
Nee

Als ze op natuurlijke wijze aan die maat komen , prima. Als ze met gebruik van pillen en andere troep aan size zero komen? Dan vind ik het onzin.
nee
Ik weet wat het zijn, ik heb er nooit opgekeken en ben er fel op tegen.