Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Welshcobfan schreef:nee, dat klopt niet helemaal olijkje:
Die ontstaan door iets heel anders: ik help omdat ik ervan uit ga om later zelf ook geholpen als ik hulp nodig heb.
(tenzij het om directe familieleden gaat, maar dat is weer van belang voor het overleven van de genen! )
Olijkje schreef:Welshcobfan schreef:nee, dat klopt niet helemaal olijkje:
Die ontstaan door iets heel anders: ik help omdat ik ervan uit ga om later zelf ook geholpen als ik hulp nodig heb.
(tenzij het om directe familieleden gaat, maar dat is weer van belang voor het overleven van de genen! )
oh, nou dat verschilt dan persoonlijk denk ik.. Ik denk nooit zo ver door, over het overleven van de genen of hulp later voor mijzelf.
Het is meer een instinct, medelijden en de wil dat anderen ook gelukkig zijn, bij mij denk ik.
RedPassion schreef:Mystica schreef:Lieve mensen die vragen waarom God zoveel ellende veroorzaakt... Jullie weten toch zeker wel dat wij voor straf op de aarde rondlopen?
Nee, dat weet ik niet. Kan je dat toelichten?
Welshcobfan schreef:Zo geweldig zijn wij helemaal niet aangepast aan de omgeving en plantten ook niet meer zo voort via de basis van zijn theorie.
sdi schreef:Waarom God! omdat de aarde niet van toeval aan elkaar hangt. In de bijbel, staat dat God dit gedaan heeft. Dat geloof ik omdat er nog vele andere aanwijzingen zijn waarom God bestaat.
De aarde en het universum eromheen, zijn zo complex zijn dat dit wel ontworpen moet zijn.