Leraar maakt mij belachelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:37

Je mag natuurlijk wel iemand's geloof belachelijk maken.... :Z das veeeeel minder erg.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:37

Ndewilde schreef:
kijk maar eigenlijk doe je nu ook precies hetzelfde jij verteld het hier op bokt en zei in de klas? straks krijgt ze het te lezen dan krijg je weer een discussie??

DAMN beter gewoon normaal houden hier. Zij vraagt om ADVIES en ze vraagt helemaal NIET om een discussie.
Laatst bijgewerkt door Elamor op 12-02-09 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:38

kinuh schreef:
Loose schreef:
Jemig hoe kom je daar nou weer bij dat homo's homo zijn voor de aandacht en dat er iets mis is gegaan met ze. :roll: :r Denk je echt dat die mensen ervoor kiezen om homo te zijn? Het zou toch veel makkelijker voor ze zijn als ze hetero waren, dus dan kiezen ze er echt niet voor om homo te zijn. Stel je voor dat jij later een kind krijgt dat homo is. Denk maar niet dat die dat ooit aan jou zou durven te vertellen dat ie dat is, als jij er zo over praat. Weet ook zeker dat er in de kerken waar van dit soort dingen rond worden gebazuind een heleboel homo's zijn die er niet voor uit durven te komen omdat ze bang zijn dat de hele gemeenschap ze uit zal kotsen.

Heb dus ook echt geen medelijden met je.

In mijn kerk wordt dit niet verkondigt :)
Heb er nog nooit een woord over gehoord daar.

Nou dan is er iets mis gegaan in jouw hoofd of opvoeding. Ik vind dit gewoon echt DEBIEL. Dat je niet beter nadenkt. :roll:

Puchje: Sorry overheen gelezen.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:38

Ndewilde schreef:
kijk maar eigenlijk doe je nu ook precies hetzelfde jij verteld het hier op bokt en zei in de klas? straks krijgt ze het te lezen dan krijg je weer een discussie??

Nee, ik zeg hier geen dingen zoals: slechte opvoeding gehad etc.

Ik verkondig gewoon wat er gebeurd is.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:39

Loose schreef:
Puchje: Sorry overheen gelezen.

Waarom ga je dan tóch door?

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:39

Ik ben het met gekkesies eens.
Jij verwijt de docent dat zij jou zo respectloos voor aap heeft gezet. Daarbij vind ik jouw mening respectloos. Ik vind het een pot-verwijt-de-ketelverhaal. Misschien moet je eerst bij jezelf beginnen? Eer je de bal bij de ander neerlegt.

Edit- Daarbij vind ik dat je best gewoon naar die docent toe kunt gaan en het niet via de mentor regelen. Je bent toch volwassen genoeg om dit met zijn tweeën uit te vogelen? Op deze manier lijkt me dat fijner en dat krijgt het verhaal een positievere uitkomst. (Ben zelf docent en zou het k*t vinden als zoiets via de mentor gefixt moet worden.)
Laatst bijgewerkt door dejavu op 12-02-09 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:40

OHH JEE.. Je had beter neer kunnen zeggen dat je uitspraken pittig waren, als neer te zetten wat je werkelijk hebt gezegd ( hoewel daar ook gemauw over was gekomen omdat iedereen dan juist wil weten wat je hebt gezegd :D

Je lerares is een stapje te ver gegaan als ze je bij andere klassen te kakken zet, heel simpel.. Met je ouders een klacht indienen. Misschien ook handig om iemand van een andere klas mee te vragen om een verklaring te geven over datgene wat ze heeft gezegd?

Enne, voor de moraalridders op bokt: TS heeft duidelijk aangegeven niet te willen discussieren over WAT ze heeft gezegd, altijd weer leuk om te zien dat er dan altijd mensen juist daarover gaan zitten zeiken!! Moraalriddertje uithangen en zeker zelf NOOIT iets gezegd wat op het randje is?? Guttegut, zij die vrij zijn van zonde, werpe de eerste steen _O-

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:40

Puchje: Was eigenlijk t laatste wat ik wilde zeggen. :P

Nou dan nog ff mijn advies: Volgende keer beter nadenken voor je iets zegt en ookal vind je dat dan kan je het genuanceerder brengen. En misschien kan je wel tegen de lerares zeggen dat je het vervelend vind dat ze jou belachelijk maakt tegenover de andere klassen?

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:41

Ik ga mee met de mening van Tallie_Ho :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:41

Ik vind hier een aantal mensen flink puberaal overkomen en vreselijk intolerant. Ik denk dat die lerares niet op die school thuis hoort, maar dat die school ook wel wat meer moeite mag doen van de leerlingen verantwoordelijke, menslievende en evenwichtige mensen te maken die respectvol omgaan met de medemens. Zo te lezen is dat bij een aantal nog niet bijster goed gelukt! :D

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:42

Ik vind jou mening ook wat bekrompen en ben het daar totaal niet mee eens maar zoals je zelf ook al zegt: daar gaat dit topic niet over.

Je had die opmerking misschien iets subtieler kunnen brengen maar wat die lerares tegen je zei toen je de klas uit liep vind ik ook absoluut niet kunnen! Maargoed, dat is nog tot daar aan toe, maar dat ze je nou ook nog belachelijk maakt tegenover een grote groep medeleerlingen vind ik echt niet kunnen. Zij is lerares en hoort zich volwassen te gedragen, wat ze nu doet is uiterst kinderachtig.
En ze vroeg jou tenslotte om je mening en die heb je gewoon gegeven.
Ik zou ook snel naar je mentor/rector of iets dergelijks gaan.
Laat het hier niet bij zitten!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:44

Even te verduidelijking: TS is 15!! Guttegut, zeiden we zelf nooit iets doms/op het randje op die leeftijd?? :')

Wat een stelletje moraalriddertjes hier zeg :') Nooit puber geweest zeker? :+

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:46

Tallie_Ho schreef:
Even te verduidelijking: TS is 15!! Guttegut, zeiden we zelf nooit iets doms/op het randje op die leeftijd?? :')

Je bent toch niet persé een moraalridder als je iets echt vindt? :+

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:47

Nee, niet iedereen is een flapuit. ALs puber dacht ik misschien wel eens dingen maar meestal hield ik ze voor me of ik bracht het gewoon subtiel wat ik er van vond.

Maargoed, dit gaat offtopic, de TS vroeg naar onze mening en die heb ik gegeven (in het bericht hierboven).

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:50

Loose schreef:
Tallie_Ho schreef:

Je bent toch niet persé een moraalridder als je iets echt vindt? :+

Wel als je tegen wens van TS een beetje gaat lopen preken dat het EGGGGGGGGT niet kan HOOOORR!! En er dan ook nog een vette preek achter hangt waarom niet en er over blijft doorgaan..:+ Misschien was azijnpissers een betere benaming geweest dan, maar ik wilde het netjes houden :P

Snap je? ;)

Ik was overigens wel een flapuit, ben er niet veel slechter van geworden hoor, heb wel in de loop der jaren geleerd mijn mening beter in te pakken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:52

Ik ben het absoluut niet met je mening eens, maar ik vind wel dat je lerares veel te ver is gegaan.
Zij heeft notabene een voorbeeld functie en daar hoort dit soort gedrag duidelijk niet bij!

Ik zou inderdaad een gesprek samen met je ouders met haar en je mentor aanvragen, want dit kan echt niet!
Ze mag het niet eens zijn met je mening, maar daar kun je dan op een normale manier over discussieren.
( Persoonlijk houdt ik wel van een pittige discussie waarbij de meningen lijnrecht tegenover elkaar staan, maar dat terzijde ;))

Ik vind wel dat de mensen die het nodig vinden om inderdaad de moraalridder uit te gaan hangen naar aanleiding van haar mening over homosexualiteit, de beginpost nog eens goed moeten doorlezen.
Daar in verteld TS duidelijk dat ze open staat voor pb's m.b.t. haar mening ( wat ik al heel stoer vind als je kijkt naar haar heftige mening ), maar dat ze daarvoor dit topic niet geopend heeft!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:57

Ik zou hier zeker werk van maken en wel met je ouders erbij.
De lerares vraagt in een discussie om jouw mening,die geef je en dat breekt de hel los.
Kijk of ik jou mening deel telt even helemaal niet mee maar op het moment dat ik iemand om zijn mening vraag mag diegene gewoon zijn mening geven om daar vervolgens niet op aangevallen te worden.
Lerares ging al de fout in door iemands geloof belachelijk te maken door haar eerste opmerking.
Daarnaast ben je op school om te leren en mag een lereres jou niet belachelijk maken om die mening,laat staan jou dingen toewensen.
Nee hoor ik zou die ongestelde trut morgen flink aan de tand laten voelen.

* beter voor haar dat je mijn dochter niet bent ;)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:58

Loose schreef:
Puchje: Was eigenlijk t laatste wat ik wilde zeggen. :P

Nou dan nog ff mijn advies: Volgende keer beter nadenken voor je iets zegt en ookal vind je dat dan kan je het genuanceerder brengen. En misschien kan je wel tegen de lerares zeggen dat je het vervelend vind dat ze jou belachelijk maakt tegenover de andere klassen?

heb je de TS over de PB gesproken!?

haar mening is hier basaal neergezet, simpelweg omdat het gaat over de reactie van de lerares en niet om het hele verhaal rondom de uitspraak..

Haar mening is bijna naar volledigheid wetenschappelijk onderbouwd, gecombineerd met eigen ervaring en observatie. Zij formuleerd het generaliserend maar zo is het zeker niet verkondigd als je het hele verhaal kent..

Dus over verwijten gesproken: hier kotsen mensen over de TS heen zonder ook maar het hele verhaal te kennen, hun mening is volledig gebasseerd op een aannamen en onvolledige informatie.. dat vind ik pas stom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:59

Kinuh je bent toch geen 15?

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 17:00

VivaLaVida schreef:

Jawel :j

MaartjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:01

Een lerares heeft een voorbeeldfunctie en is op haar werk. Dus ook al is ze boos of gekwetst door een mening van een leerling, mag ze dat nog niet uitgebreid met naam en toenaam in andere klassen gaan verkondigen.

En als lerares weet je heus wel dat de meningen over homofilie erg uiteen lopen, dus als je daar in je klas discussies over start kun je ongezouten meningen verwachten. Beetje kinderachtig dat je daar als lerares niet tegen kan. Ga dan lekker een discussie starten over koetjes en kalfjes.

En het doet er niet toe of ik het eens ben met TS of niet, want daar vraagt ze niet om. :D

Edit: Ik zou met haar en mijn mentor in gesprek gaan om het op een volwassen manier uit te praten.
Laatst bijgewerkt door MaartjeEsra op 12-02-09 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:02

veenendaal? tja uhm ook wel refo stad genoemd(ok ik ben het ONEENS!)

goed dat je voor je mening uit bent gekomen maar ok zij mag er best tegen in gaan als ze dat graag wilt.
wel een rare belachelijk gedoe dat er nu een verhaal gaat!
komt vanzelf wel goed met dr!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:02

kinuh schreef:
VivaLaVida schreef:

Jawel :j

AIIIIIIIIIIIIII.. VLV heeft niet de moeite genomen in het profiel te kijken..

Soms verklaart een leeftijd veel hoor ;) TS zit in de bloei van haar pubertijd :+

( zeg overigens niet dat ik de mening van TS deel )

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 17:05

Nou, voor iedereen die mijn uitgebreidde mening toch wil lezen maar geen pb wil/durft te sturen:

Waarom mijn mening zo is? De aanstellerij/aandachtrekkerij komt hier vandaan.
Valt het jullie niet op dat opeens half bekend Nederland homo is? Ik kan meer bekende homo's opnoemen dan bekende hetero mannen hier in Nederland. En zijn het ook niet vaak de buitenbeentjes die opeens homo zijn? Ik vind het op een hype lijken. Nu het geaccepteert wordt d.m.v. bijvoorbeeld het homohuwelijk is opeens iedereen homo.

Het 'misgaan' komt hiervandaan. Homo zijn heeft te maken met dat je hormonen niet goed zijn afgestemd. Je hebt dus hormonen waardoor je op iemand valt van hetzelfde geslacht. Naar mijn idee is er dan dus iets mis gegaan in je hersenen.

Verder ga ik niet meer in op mensen die het niet eens zijn met mijn en mij uitkotsen hierom. Je had mij via pb kunnen vragen hierom, en er is er maar 1 die dat heeft gedaan (Romyv). Als je mijn mening niet wilt horen ga dan naar een ander topic kijken of klik op het kruisje rechtsboven in je scherm :)

Mijn pb-box staat trouwens nog wel steeds open voor een discussie :)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:08

Als eerste vind ik je mening echt walgelijk _-:(
Ten 2e vind ik het niet netjes van je lerares. Maar misschien voel je nu hoe anderen mensen zich voelen als je dat soort dingen over ze verkondigd.