Merkkleding : zinvol of onzin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:05

Oh er zal absoluut een groot verschil zijn, geen idee, koop geen merkkleding :D

Ik heb veeeeeeel kleren, vind het heerlijk om veeeeeeeeeeel te kopen, maar 'helaas' heb ik meer dingen die maandelijks betaald dienen te worden.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:12

In veel dingen, zoals shirtjes en blousen vind ik het wat onzin. Maar ik merk toch wel grote verschillen vooral in spijkerbroeken.

Ik heb altijd in de wat simpelere spijkerbroeken gelopen. Divided, H&M, Only etc... Vaak liepen ze snel uit, zaten ze niet meer lekker etc.

Nu heb ik in de zomer een guess broek gekocht en nu pas geleden eentje van G-Star en ik vind dat er echt een GROOT verschil in zit. Ze lopen veel minder uit, blijven goed in model, worden niet lelijk en zitten gewoon echt VET lekker. Ook zijn ze minder snel kapot. In spijkerbroeken merk ik het dus wel...

In de meeste andere dingen kleding dingen vind ik het echt onzin. (behalve jassen dan misschien ook)

Ik merk de laatste wel veel dat duurdere dingen vaak echt een vele betere kwaliteit hebben. Ik heb 3 jaar terug voor het eerst leren laarzen gekocht van 100 euro. Zou ik voorheen nooit gedaan hebben. Maar door ze regelmatig met wat smeer op te poetsen heb ik keer op keer weer hele mooie goede schoenen. Daarna heb ik nog twee echt leren laarzen gekocht en ook die blijven gewoon echt lang goed. Ik heb die paren nu echt al heel erg lang en zo zien er nog steeds gewoon mooi uit. vooral als je ze goed behandeld.

Ook met mijn jas... 2 jaar geleden een goede north face jas gekocht, nog niks aan achteruit in kwaliteit en ik draag hem best veel. Die kan nog zeker wel een aantal jaartjes mee.

En zo heb ik het steeds vaker, dat ik veel blijer ben met de dingen waar ik meer aan heb uitgegeven puur omdat ik gewoon kwaliteits verschil merk.

Het gaat me dan absoluut niet om het eventuele merkje dat erop staat...

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 01:05

ik koop wat ik leuk vind, op de markt of in de winkel, bijna geen merkkleding in mijn kledingkast te vinden

als ik een ding met merk koop, kan ik 2 of 3 andere kledingstukken kopen zonder merk, en het is meestal allen op de label waar het merk opstaat:P

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 01:34

milo schreef:
ja! dat is kicken!!!!

iets van 85 euro voor 15 euro kopen :#

Nog meer kicken, iets van 219 voor 39 euro kopen... ;)
Ik ben niet echt een merkenfreak, in tegendeel (vraag aan broerlief 'waarom koop je een Cartier horloge als eentje van de Hema precies dezelfde tijd aangeeft? vond ie niet leuk :D ), maar voor goede kwaliteit wil ik best wel iets meer betalen, los van welk merk erop staat. Broeken en schoenen zijn vaak duurder omdat er in de goedkope winkels weinig is te vinden in mijn maten, shirts, en dan vooral die ik bij de paarden draag mogen zo goedkoop mogelijk zijn e het zou me worst wezen als heel de stad er mee loopt. Het ligt meer aan waar ik het voor gebruik, zeg maar, of ik er meer of minder geld aan wil uitgeven, maar om het merkje doe ik het alleen als ik weet dat ik dan zeker weten kan slagen...(en dan zijn het nog niet eens echt dure merken, daar heb ik simpelweg de beurs niet voor)

SAKKIA

Re: Merkkleding : zinvol of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 10:04

Ik heb ook wel merkkleding, maar dat komt gewoon omdat ik koop wat ik leuk vind :j

Ik denk dat ik nu nog niet voor 50 euro aan kleren aan heb, en ik heb vanmorgen al 3 keer gehoord dat ik er zo leuk uitzie vandaag :D :D
Ik koop liever heel erg veel en lekker goedkoop en dan is het maar na 3 keer wassen niet zo mooi meer. Goede reden om weer te gaan shoppen en wat leuks te kopen.
Basic dingen koop ik meestal wel iets duurder. Zoals een gewoon wit of zwart shirt, zodat die gewoon wat langer mee gaan. Voor de rest heb ik veel mode dingen in mijn kast liggen en daar ben je aan het einde van een seizoen toch vaak zat van en dan ben ik blij dat ik er niet te veel voor heb betaald.
En dan gaat het in een grote zak en dan breng ik het naar zo'n bak en dan maak ik er nog heel erg veel andere mensen gelukkig mee en kan ik weer op de speur naar andere leuke dingen :D

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 10:38

ik heb wel veel Gstar en diesel. Die vind ik erg mooi maar shirtjes en vesten hoeven van mij geen merk te zijn.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 10:45

JorisDy schreef:
Ik koop eigenlijk automatisch merk :=. Heb verschillende merken en ook veel Gstar(en ik zie niemand met de zelfde broek lopen die ik heb). Ik vind merkkleding wel belangrijk, van een ''gewoon'' markt shirtje krijg ik het niet warm of koud. Die belande achterin de kast. Bij de H&M kan ik niet slagen omdat het toch net dat beetje mist.
Kleding kost mij veel geld maar dat vind ik niet erg, dat heb ik er wel voor over :j

Ja Dyan, je ziet er leuk uit! :D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 10:57

Begrijp me niet verkeerd hoor: ik ben ook opzoek naar originaliteit en kwaliteit, en ik vind dat ik kan slagen bij merkkleding. Ik loop wel eens een H&M binnen ja. Ik koop daar vaak kleine rommeltje als elastiekjes, armbandjes, etc. die ik kan mixen met een mooi Guess armband bijv.

Verder besta ik heus niet helemaal uit merk. Ik heb Bjorn Borg boxers, maar persoonlijk vind ik ze vreselijk. Dus ik trek ze niet aan (alleen voor 't slapen). Diesel boxers heb ik ook, maar ik heb ook een stel kanten hipsters in felle blauwe kleuren bij de HEMA gescoort. En ik ben pas ook bij de HEMA voor €12 voor een BH geslaagd bij de HEMA, prima toch? :D
M'n sokken etc. zijn ook heus niet Prada hoor, haha. Ik een stel Armani sokken en een stel Tommy Hilfiger, maar de rest is gewoon aangevuld met simpele Action sokken.

Ik vind het leuk of origineel te zijn, en leuk om andere dingen aan te hebben dan anderen. Ik mix graag m'n kleding en dat vind ik leuk. Tuurlijk kijk ik ook naar uitverkoopjes, zodat ik misschien twee broeken voor €120 kan krijgen in plaats van één. Kledingkopen is leuk, en ik heb ook geen miljoenen euro's op zak. Het is altijd wikken en wegen en bedenken wat je nodig hebt. Maar ik laat liever 3 goedkope shirtjes van de H&M hangen, en koop dan één super mooi merk t-shirt. Dat heb ik liever. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:06

Picasso, Guess is niet duur en met Guess ben je zeker niet origineel. En met Gstar ook niet JorisDy, die dingen kosten amper iets, en zie je overal.

_O-

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:07

Het ligt er bij mij aan. Het is niet zo dat ik per se in merkkleding moet rondlopen.
Als ik toevallig wat leuks zie en het is betaalbaar dan koop ik het wel. Maar als ik iets leuks zie wat geen merk heb neem ik het ook mee.

Ik ken trouwens ook genoeg 'geen merkkleding' of laat ik zeggen: Geen Replay of Indiana Rose waarvan de kwaliteit net zo goed is :j
Ik ben bijv. heel tevreden over Only & HM. Bij de Hema of VD wil ik ook nog wel eens wat meenemen.
Dat zeg: het ligt er bij mij aan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:09

Nee ik doe er niet aan mee, als je ziet dat een paar nikes 4,00 kost om ze maken en dat ze worden verkocht voor veel meer en dat alleen om bv iemand zen contract te kunnen betalen zoals een voetballer.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 11:13

Anthea schreef:
Picasso, Guess is niet duur en met Guess ben je zeker niet origineel. En met Gstar ook niet JorisDy, die dingen kosten amper iets, en zie je overal.

_O-

G-starbroek van de nieuwe collectie: €140
Guessbroek skinnyjeans: €120

Ik weet niet waar jij je G-star en je Guess haalt? Moet je mij toch eens vertellen. :+
En ik ben wél origineel (ik denk niet dat jij dat kan beoordelen vanachter je computer). Als ik Guess combineer en match, staat het super mooi. Maar goed, ik heb slechts goedkope kleding dus ja. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:15

Dat is toch een fatsoenlijke prijs voor 'n broek? :x
Voor een goede mooie broek die echt fijn zit betaal ik ook zo 250 euro zonder twijfel, dan maar 1 broek ipv 2 oid.

En ik doelde erop dat heel veel mensen Gstar en Guess sh.it hebben, daarmee ben je echt niet origineel en ik zie heel veel mensen ermee lopen? :+

Edit; Ik vind Jimmy Choo en dat soort merken pas echt 'merken'. Only is bv ook een merk, maar heeeel anders als Jimmy Choo, Dior, of wat dan ook. Daar hangt een echt prijskaartje aan en is exclusief.. In tegenstelling tot bv Guess.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-02-09 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:15

Ik hecht er totaal geen waarde aan eerlijk gezegd. Mijn vriend, familie en vrienden dus hele omgeving ook niet. Ik heb werkelijk nog nooit een gesprek met iemand gehad in de trent van: oooh wat heb jij een prachtige Replay broek aan...

Ik koop gewoon wat ik leuk vind en gezien ik een huis te betalen heb, een paard enz enz zal dat geen merkkleding zijn.
Ik geef mijn geld liever uit aan mijn paard (goed passend zadel kost ook al genoeg) dan aan merkkleding voor mijzelf.

Ik heb ook altijd het idee dat dit soort dingen aan de orde zijn op de middelbare school en daarna vervagen omdat dan de echt belangrijke dingen in het leven naar boven komen :D

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:23

Ik hecht echt geen waarde aan merkkleding..Draag wat ik leuk vind en leuk staat en ik zie er nooit onverzorgd uit ofzo!

Betekent niet dat ik absoluut geen merk heb, maar ik kan me er niet zo druk om maken :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 11:28

Anthea schreef:
Voor een goede mooie broek die echt fijn zit betaal ik ook zo 250 euro zonder twijfel, dan maar 1 broek ipv 2 oid.

En ik doelde erop dat heel veel mensen Gstar en Guess sh.it hebben, daarmee ben je echt niet origineel en ik zie heel veel mensen ermee lopen? :+

Edit; Ik vind Jimmy Choo en dat soort merken pas echt 'merken'. Only is bv ook een merk, maar heeeel anders als Jimmy Choo, Dior, of wat dan ook. Daar hangt een echt prijskaartje aan en is exclusief.. In tegenstelling tot bv Guess.

Ik heb het hier niet alleen over Guess.
Ik heb Cavalli jurkjes, Chanel ondergoed, Prada schoenen, etc.

€250 voor een broek? Nee sorry. Daar waag ik me niet aan. Ik wil wel een tegenstelling blijven houden. Ik wil niet drie broeken van €250. Doe mij dan maar 6 broeken van €150. Mijn duurste broek die ik nu heb ik liggen is geloof ik van Nolita, €190 en dat vind ik prima. Waarom nog veel duurder? Sorry hoor. Dat geef ik niet uit aan een spijkerbroek maar liever aan exclusieve jurkjes, schoentjes, etc. Guess is tegenwoordig ook steeds meer ingeburgerd ja, dat klopt. Maar originaliteit gaat om combineren en matchen. Ik heb bijv. een schattig jurkje van Guess die ik op honderden manieren kan combineren, dát is leuk.

Dat geldt hetzelfde voor bijv. de Zara. Niet exclusief, maar ik heb bijvoorbeeld een jasje daar gekocht, in gewone klassieke stijl; in het grasgroen. Dát is leuk en dat is leuk als je het kunt combineren. Zara is qua basics nog niet eens zo verkeerd. Bij H&M, G-star e.d. zie je gauw qua uitstraling dat het daarvan af komt. Guess kan wel eens verrassende dingen hebben. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:31

Arvanti_haf schreef:
ZINLOOS, zonde van je geld. Het gaat om je innerlijk.... maar maak dat de jeugd maar eens wijs.... (ben zelf ook 22 hoor...) maargoed. das mijn mening...

Je innerlijk maakt je uiterlijk. En daardoor maakt je uiterlijk weer nieuwschierig naar je innerlijk. Denk daar maar eens overna. ;)

Ik draag alles wat ik mooi vind en bij me past, of het nou merk is of niet. :D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 11:36

Ik draag ook absoluut wat ik mooi vind en wat bij me past. Dat is zeker zo. Ik draag geen dingen, hoe in ze ook zijn, die ik niet mooi vind of die niet bij mij horen. Ik creeër wél m'n eigen stijl.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:39

Anthea schreef:

Twééhondervijftig euro voor een broek?! Zit er goud/diamanten in ofzo? Nevernooitniet! M'n duurste is 70 euro en die gaat ook al ruim 3 jaar mee en is nog lang niet versleten.

En dan vinden ze 't gek dat veel jongeren tegenwoordig hoge schulden hebben :x
Laatst bijgewerkt door Cathelijne op 12-02-09 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:40

Ik ben wel van de merk :o tegen woordig zijn de merken esprite, mexx, gaastra, enz enz
Wil ook heel graag gucci maar man lief zegt dan jij wil alles op mijn werk vinden ze mij ook een snob verwend omdat man lief alles voor mij doet.

Loop ook alleen nog maar op merk schoenen bij mij geen bristel om mijn poeselige voetjes hoor.
Ik weet echt dat ik het heel goed zou doen als rijke luis kind ik ben nu gewoon verwaand maar als snob zou ik nog beter zijn :D

Oh en het is gewoon kwaliteit :o

Ga maar een broek halen op de markt die is na een tijdje al gaar terwijl esprite lang mooi blijft :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:41

Ik draag het niet voor de naam, maar omdat het mooier qua model mooier blijft.
En nieteens dure merken :+
H&M heeft net zo leuke broeken als G-star, maar dan 3 keer zo goedkoop.
Merkkleding kopen omdat het ''hip'' is, is bullshit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:43

Haha Cathelijne, als ik een PASSENDE broek vind kunnen ze vragen wat ze willen... Ze krijgen het toch wel. :+ Ik ben heel moeilijk met broeken, maar als ik dat niet was zou ik er ook geen 250 euro voor neerleggen hoor. ;)

Mja, wat sarona25 bv zegt. Dat noem ik geen exclusieve merken. Wat Picassox net zei, Prada, Chanel, weet ik veel, dat vind ik wel exclusieve merken.. Maar zelf geef ik niks om merk.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 11:44

Jezelf verwaand en een snob vinden omdat je merkkleding draagt vind ik wel een slechte zaak. :=
Haaaaloo, je draagt merkkleding, je komt niet van een andere planeet!?

:roll:

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:48

Wees blij dat ze wat zelfkennis heeft :=
Ik zou niet willen dat mijn man alles voor mij koopt..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:50

Of het nu merk is of niet, ik koop wat ik leuk vind.
Zelf ga ik dus niet op zoek naar speciale merkkleding :)