OKE is dit normaal??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:05

Citaat:
Midasje, ik vind je echt een zeur

Nou nou nou nou nou! Dat is wel heel erg knap dat jij dat vanaf hier kunt beoordelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:11

Jannepauli schreef:
Foto's maken is nergens voor nodig hoor - ik heb zelf een oude boerderij ( met ja hoor, oud voegsel) waar jarenlang klimop tegenaan groeide. Dat is er ook weer afgehaald en er is geen schade. Bovendien is een klimop die jaren in de volle grond staat nog wel wat anders dan zo'n klein klimplantje in een plantenbakje. Wat zal 't voor een ding zijn: 10 x 30 cm?

Maar om even weer on topic te raken: Midasje, ik vind je echt een zeur en denk dat, met alle energie die je hier besteedt hebt en de opjutterij die je je laat welgevallen, je allang een prettig gesprekje met je buren had kunnen voeren.

Er is een tamelijk nieuw fenomeen dat heet 'groeien'. En weet je, klimop is gewéldig in groeien!! Wij hebben regelmatig de muur achterin de tuin klimop-vrij gemaakt, maar reken maar dat het na een half jaar alweer compleet overwoekerd was. Dat heeft geduurd tot we uiteindelijk het ding met wortel en al hebben uitgeroeid.

TS is in mijn ogen dus absoluut geen zeurpiet :n

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:12

Jannepauli schreef:
ik heb zelf een oude boerderij ( met ja hoor, oud voegsel) waar jarenlang klimop tegenaan groeide. Dat is er ook weer afgehaald en er is geen schade.

Mijn schuurmuur had er wel zeker last van. Dat het bij jou niets beschadigd heeft, is mooi, maar dat geldt niet voor alle muren.
Bovendien neem ik aan dat jouw buren de klimop niet tegen jouw muur hadden geplant?
Het maakt ook allemaal niet uit. TS hoeft zich niet eens te verdedigen, het is háár muur en daar hangt alleen maar aan wat zíj wil.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:16

Blue_Eyes schreef:
Citaat:
Midasje, ik vind je echt een zeur

Nou nou nou nou nou! Dat is wel heel erg knap dat jij dat vanaf hier kunt beoordelen...

inderdaad beetje grof om te zeggen!

Denk dat jij ook niet blij zou zijn als ze met jouw muur gaan lopen kútten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:20

Ik ben ook knap, Blue Eyes. De tekst lijkt me voldoende om daar een oordeel over te kunnen vellen. En zeg nou zelf, er zijn toch wel wat belangrijker dingen?
Het enige wat je zou kunnen zeggen is dat het niet is zoals het hoort om een plantenbak aan de muur van iemand anders' huis te hangen. Maar och, misschien hebben ze daar niet zo bij stilgestaan of over nagedacht. Dan stap je er toch even naar toe en los je het prettig op?

@ Rock: een plant kan niet voluit groeien in een bloempotje of plantenbakje - you're missing the point. Lezen is ook een vak! :D

Tivoli

Re: OKE is dit normaal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:22

Eh. De TS gáát er ook op afstappen om proberen het op te lossen.
I guess you're the one that's missing the point? :Y)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:23

Klimop kan vrij makkelijk door de bodem van een bak gaan en heeft sowieso weinig wortel nodig om te groeien net als de meeste andere klimplanten.

En er zijn altijd belangrijkere dingen, ernstigere dingen enz. Dat wil toch niet zeggen dat je eigen problemen en irritaties dan gelijk niet meer meetellen?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:26

Midasje schreef:
@ Bienotje : Nou zo ver wou ik niet gaan tot de rijdende rechter maar ik ga wel naar de buurman toe zeker en ik ga verhaal halen en vertellen dat hij van mijn spullen af moet blijven ik kom ook niet aan zijn dingen... Ik heb 2 maanden in de periode juli/augustus met een groot blauw zeil voor mijn snuffert gezetten omdat buurman de kozijnen wou schilderen aan de achterkant van het huis....boeit me niet heb hem zijn gang laten gaan, hij mag zelf namelijk alles en wij niks *snappie*

Dat snap ik :)

Je hoeft ook niet alles maar te laten gebeuren en kan hem daar zeker op aanspreken. Bedenk in ieder geval dat je aanpak het contact met je buur in het vervolg kan beïnvloeden. Hoe aanlokkelijk sommige adviezen om hem eens lekker dwars te zitten ook. ;) Daar zal je buur niet vriendelijker van worden en voor je het weet gaat het van kwaad tot erger.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:27

Precies, Katja. Jannepauli, zoals ik al zei: bij mij is de klimop door de bodem van de terracotta pot EN door de stoeptegels heen gewoon de grond in gedoken. Klimop is tuig.
Dat jij knap bent wil ik niet ontkennen, maar wat betreft dat prettige gesprek: als je aan de tekst genoeg had gehad, had je ook gezien dat de relatie tussen TS en haar buren niet echt heel veel ruimte overlaat voor een prettig gesprek.
Belangrijker dingen zijn er best, maar ik kan er wel inkomen: ik zou ook niet blij worden van vochtproblemen in mijn keukenmuur omdat de buren zo nodig door de spouw heen moesten boren.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:16

Normaal gesproken zou ik er niet zo'n probleem van maken, maar in dit geval is het gewoon een opstapeling van irritaties.
Onze vorige buurvrouw heeft de woonkamer 2 meter uitgebouwd, dus in plaats van een houten hek hadden we een bakstenen muur naast ons terras. Dat heeft ze netjes overlegd, en ze had er geen problemen mee dat wij dingen in die muur boorden om het een beetje gezellig eruit te laten zien (bloembakken, lantaartje).

Ik vind dus dat je buren het idd even hadden overleggen, kleine moeite toch?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:18

Ik zit stilletjes mee te lezen, maar ben je al bij je buren geweest?

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:25

ik zou aanbellen en zeggen dat ze per direct die rotte klim op eraf mogen halen en de gaten dicht mogen maken met cement, zijn ze nou helemaal belazerd.
die rotte klim op die haalt het sement uit de voegen over een tijd, en gaat leuk in je dakgoot groeien.
zou zeggen als je ze der niet af haalt dan doe ik het voor je + je krijgt de rekening van de gemaakte schade.
ben benieuwd hoe je dit gaat aanpakken, want ik was laaiend geweest.
hopen dat jij je wel rustig kan houden haha }>

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:40

Ik zal even langs de buren gaan en vragen waar het op slaat en of ze dat ding weg willen halen omdat het jou muur is.

sillyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:42

ik vind dit zeker niet normaal, ik zou aan hun vragen of ze dat ding weer weg willen halen.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:45

inderdaad netjes vragen of ze hem weg willen halen. Lees net dat je dat ook gaat doen.
Werken ze niet mee dan kan je hem dr zelf afhalen en op hun stoep parkeren met een briefje of ze de schade willen herstellen.
Praat me niet over vervelende buren *word spontaan boos op dr overbuurman* :o

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:04

Een vrij van de grond hangende plantenbak met klimop (waarschijnlijk een hangend (bont?) soort) zal waarschijnlijk niet uitgroeien tot een gevelbedekker.

Ik zou er persoonlijk niet al te moeilijk over doen, hun zitten tegen die kale muur aan te kijken, dus van mij zou er best wat aan mogen hangen. Kijk, de buren hadden het alleen wel even kunnen vragen, maarja dat is niet gebeurd. Ik zou als ik ze tegen zou komen een opmerking plaatsen als: goh, leuke bloembak! Maar hij zit wel aan ons huis vast, de volgende keer dat je iets wil ophangen/bevestigen zou ik het graag even willen weten!

En over struiken: zodra de takken over de erfascheiding hangen mogen ze eraf geknipt worden, met bomen gaat dat geloof ik niet helemaal op (kroonvormen ect).

Waarschijnlijk hebben de buren niet eens door dat ze iets 'misdadigs' hebben gedaan, dus wellicht goed om ze daar een keertje luchtig op aan te spreken!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:03

Wij hadden ook een klimop in een bak... vergis je niet ook die kunnen eng groot worden! We hebben er nog een hoop gedoe mee gehad omdat spul netjes van de schutting te krijgen en vervolgens konden we de hele schutting op nieuw verven :+
Heb je inmiddels al een gesprekje gehad met de buurtjes? Ben benieuwd hoe ze reageerden :)

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 19:40

Hoi nou al een paar keer aangebeld maar ze zijn niet thuis...maar wachten tot morgen.
Wel erg leuk al de reacties hierop bedankt.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 19:42

Bienotje schreef:
Midasje schreef:
@ Bienotje : Nou zo ver wou ik niet gaan tot de rijdende rechter maar ik ga wel naar de buurman toe zeker en ik ga verhaal halen en vertellen dat hij van mijn spullen af moet blijven ik kom ook niet aan zijn dingen... Ik heb 2 maanden in de periode juli/augustus met een groot blauw zeil voor mijn snuffert gezetten omdat buurman de kozijnen wou schilderen aan de achterkant van het huis....boeit me niet heb hem zijn gang laten gaan, hij mag zelf namelijk alles en wij niks *snappie*

Dat snap ik :)

Je hoeft ook niet alles maar te laten gebeuren en kan hem daar zeker op aanspreken. Bedenk in ieder geval dat je aanpak het contact met je buur in het vervolg kan beïnvloeden. Hoe aanlokkelijk sommige adviezen om hem eens lekker dwars te zitten ook. ;) Daar zal je buur niet vriendelijker van worden en voor je het weet gaat het van kwaad tot erger.

Er is zowiezo al geen contact met hun met de buurtjes aan de andere zijde hebben we nooit problemen...maar met hun dus wel het zijn echt 2 ouwe mutsen (hoewel ze beide nog geen 30 jaar zijn)

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 19:45

Rinske schreef:
Jannepauli schreef:
Oude muren met poreuze voegen kunnen op de lange duur schade ondervinden. Moderne gebouwen, die een stevigere voeging hebben, ondervinden geen schade van klimop! (Met dank aan het i-net)
Bovendien, in een hangend plantenbakje groeit zo'n ding echt niet tot monsterformaat uit, kom op zeg.

Niet alles is waar wat op internet staat :D . De vorige bewoners van ons huis zijn ook klimop fans, waardoor de hele garage begroeid was. Dit is een vrij nieuwe bouw, maar toch krijg je de klimop echt niet meer uit je voegen. Wanneer je het probeert weg te halen verdwijnt je voeg, maar niet de klimop :') . Ik wil er wel een foto van maken voor de beeldvorming :) ?

Ik zou dit dus echt wel even aankaarten bij de buren, gewoon, op een vriendelijke manier. Mochten ze vervelend reageren kun je altijd de plantenbak er eigenhandig afhalen :) .

Foto's maken is nergens voor nodig hoor - ik heb zelf een oude boerderij ( met ja hoor, oud voegsel) waar jarenlang klimop tegenaan groeide. Dat is er ook weer afgehaald en er is geen schade. Bovendien is een klimop die jaren in de volle grond staat nog wel wat anders dan zo'n klein klimplantje in een plantenbakje. Wat zal 't voor een ding zijn: 10 x 30 cm?

Maar om even weer on topic te raken: Midasje, ik vind je echt een zeur en denk dat, met alle energie die je hier besteedt hebt en de opjutterij die je je laat welgevallen, je allang een prettig gesprekje met je buren had kunnen voeren.[/quote]

Nou ik ben echt geen zeur wat ik allemaal al niet gepikt heb van die lui...en wat betreft het gesprekje ze zijn niet thuis. Ik leg ze met alle plezier vriendelijk uit dat dit niet de bedoeling is.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:44

ik denk inderdaad dat het een opstapeling van irritaties is.

wie weet hebben die mensen er totaal niet bij stilgestaan! wacht eerst maar even het gesprek af en probeer er neutraal in te gaan. als je je irriaties vanaf het begin al laat merken kan het snel uitlopen tot ruzie.

sterkte!! heel vervelend voor je!

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 01:09

zo iets heb ik ook meegemaakt toen ik nog thuis woonde, toen wouden de buren hun huiskamer vergroten met een meter, ze hadden ons gevraagd of we dat erg vonden, mijn vader vond het geen goed idee, en toen zijn ze er toch aan begonnen, in de tuin miste we toen een stukje schutting, wat toen werd gemetseld voor de aanbouw van hu huiskamer, is toch lelijk

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 02:07

Als het een koopwoning is kan dit natuurlijk niet zomaar, het is jouw muur dus dat moeten ze vragen. Het is natuurlijk wel zo dat de muur langs hun tuin ligt en zij erop uitkijken maar dat geeft ze niet het recht om erin te boren.

Ik zou ze er gewoon vriendelijk op aanspreken en vragen of ze dit niet even hadden kunnen overleggen. Misschien kun je afspreken dat ze de klimop goed bijhouden of steun geven met een trellis zodat de muur er geen schade van ondervind. De gaten zitten nu toch al in de muur en zij kijken er tegenaan dus zou ik niet gaan verbieden om er iets aan te hangen, is ook weer wat overdreven.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:09

Het valt mij op dat de mensen schijnbaar steeds minder van elkaar kunnen verdragen.....
Al die trammelant om een plantenbakje, tjonge......

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:34

Gewoon eraf halen en terug bij hun neerzetten. :Y)