Citaat:Midasje, ik vind je echt een zeur
Nou nou nou nou nou! Dat is wel heel erg knap dat jij dat vanaf hier kunt beoordelen...
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Jannepauli schreef:Foto's maken is nergens voor nodig hoor - ik heb zelf een oude boerderij ( met ja hoor, oud voegsel) waar jarenlang klimop tegenaan groeide. Dat is er ook weer afgehaald en er is geen schade. Bovendien is een klimop die jaren in de volle grond staat nog wel wat anders dan zo'n klein klimplantje in een plantenbakje. Wat zal 't voor een ding zijn: 10 x 30 cm?
Maar om even weer on topic te raken: Midasje, ik vind je echt een zeur en denk dat, met alle energie die je hier besteedt hebt en de opjutterij die je je laat welgevallen, je allang een prettig gesprekje met je buren had kunnen voeren.
Jannepauli schreef:ik heb zelf een oude boerderij ( met ja hoor, oud voegsel) waar jarenlang klimop tegenaan groeide. Dat is er ook weer afgehaald en er is geen schade.
Midasje schreef:@ Bienotje : Nou zo ver wou ik niet gaan tot de rijdende rechter maar ik ga wel naar de buurman toe zeker en ik ga verhaal halen en vertellen dat hij van mijn spullen af moet blijven ik kom ook niet aan zijn dingen... Ik heb 2 maanden in de periode juli/augustus met een groot blauw zeil voor mijn snuffert gezetten omdat buurman de kozijnen wou schilderen aan de achterkant van het huis....boeit me niet heb hem zijn gang laten gaan, hij mag zelf namelijk alles en wij niks *snappie*

Daar zal je buur niet vriendelijker van worden en voor je het weet gaat het van kwaad tot erger.

Bienotje schreef:Midasje schreef:@ Bienotje : Nou zo ver wou ik niet gaan tot de rijdende rechter maar ik ga wel naar de buurman toe zeker en ik ga verhaal halen en vertellen dat hij van mijn spullen af moet blijven ik kom ook niet aan zijn dingen... Ik heb 2 maanden in de periode juli/augustus met een groot blauw zeil voor mijn snuffert gezetten omdat buurman de kozijnen wou schilderen aan de achterkant van het huis....boeit me niet heb hem zijn gang laten gaan, hij mag zelf namelijk alles en wij niks *snappie*
Dat snap ik
Je hoeft ook niet alles maar te laten gebeuren en kan hem daar zeker op aanspreken. Bedenk in ieder geval dat je aanpak het contact met je buur in het vervolg kan beïnvloeden. Hoe aanlokkelijk sommige adviezen om hem eens lekker dwars te zitten ook.Daar zal je buur niet vriendelijker van worden en voor je het weet gaat het van kwaad tot erger.
Rinske schreef:Jannepauli schreef:Oude muren met poreuze voegen kunnen op de lange duur schade ondervinden. Moderne gebouwen, die een stevigere voeging hebben, ondervinden geen schade van klimop! (Met dank aan het i-net)
Bovendien, in een hangend plantenbakje groeit zo'n ding echt niet tot monsterformaat uit, kom op zeg.
Niet alles is waar wat op internet staat. De vorige bewoners van ons huis zijn ook klimop fans, waardoor de hele garage begroeid was. Dit is een vrij nieuwe bouw, maar toch krijg je de klimop echt niet meer uit je voegen. Wanneer je het probeert weg te halen verdwijnt je voeg, maar niet de klimop
. Ik wil er wel een foto van maken voor de beeldvorming
?
Ik zou dit dus echt wel even aankaarten bij de buren, gewoon, op een vriendelijke manier. Mochten ze vervelend reageren kun je altijd de plantenbak er eigenhandig afhalen.