Pislink omdat je onterecht van leugens wordt beticht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 14:01

Lante schreef:
Ik kan me voorstellen dat je je erg rot onder voelt. Ik denk inderdaad dat de sfeer sowieso niet super is en dat je 'het' al verbruid had door twee keer ziek te zijn en op vakantie te gaan in de eerste maanden dat je er werkt. Bij ons zou dat geen probleem zijn, maar ik weet dat (met name in teams waar veel vrouwen werken) er snel gepraat wordt.

Ik zou er ook heel gespannen van worden inderdaad...
Sterkte ermee.

het klopt idd dat er veel vrouwen werken en dat er twee rotte appels zijn.
En heb al heel duidelijk aangegeven bij eerdere roddels dat als er iets was, ze eerst naar mij toe konden komen. maarja, da's wel eng natuurlijk. ook aangeven aan dergelijk nivo niet mee te willen doen.

maar aanames zijn snel gemaakt. Ik pas daar nogal voor. ben dus vreemde eend in de bijt daar. ;)
op mijn voige werk voelde ik me ook als een vis in het water in het team en mis ze best.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 14:04

Angela_ schreef:
Pfff wat een heftige reacties naar TS toe! Er word hier vanalles gesuggereerd, men weet helemaal niet hoe TS functioneerd op haar werk! Het is idd vervelend als je je niet helemaal lekker voelt binnen een team. Ik weet hoe het is als een team zich tegen je op zet. Ik was net begonnen als verpleegkundige op een groep laag niveau verstandelijk gehandicapten. De eerste week kreeg ik een auto-ongeluk, waardoor ik veel last van mijn schouder en rug had, ik heb daarvoor 3 dagen thuis gezeten. Ik was zo stijf als een plank. Kort daarna heb ik de griep gehad, dus dat was ook 2 keer ziek in een korte tijd. Vlak daarna liep mijn relatie stuk na bijna 6 jaar. Daarvan ben ik er ook een tijdje slecht van aan geweest. Nou ja, laten we zo zeggen, ik was wat stiller en meer op mezelf. Ik had toen veel aan mijn hoofd en moest veel regelen. Ik kreeg toen helemaal geen begrip van mijn collega's, het was echt een roddelclubje. Alles achter je rug om..

he he, kijk, jij vult niet meteen in! Dát getuigt imo van intelligentie en levenservaring. :)* _/-\o_

Inhoudelijk schijn ik mijn werk namelijk goed te doen volgens baas en team, hij wil me dan ook graag houden. ;)

het is logisch dat je wat stiller bent geworden door wat je voor de kiezen hebt gekregen, Angela, het vormt je wel, zoiets. en dat is dan nb de zorg, men heeft soms echt geen idee wat roddelen veroorzaakt. maar dat nivo zegt meer over hen dan over mij.

Ik wens jou alle sterkte van de wereld toe, blijf bij jezelf, blijf integer en luister goed naar je gevoel. :(:)
Ik laat ook niet meer over me heen lopen. ;)

Anoniem

Re: Pislink omdat je onterecht van leugens wordt beticht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:05

Mensen die roddelen en achter de rug om van een ander hele verhalen hebben zijn in wezen heel onzeker. Vaak presteren ze zelf onder de maat en probeert men zo de aandacht te verschuiven. Langs je schouders af laten glijden is het beste, dat is alleen wel lastig als je baas het niet doorziet.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 14:06

tamary schreef:
Nog een voorbeeldje rariteiten in de (thuis)zorg. Mijn moeder ook al, werkt al tig jaar in de thuiszorg als verzorgende/ondersteuning wijkverpleging. Kwam ook in het verkeerde team terecht, geen ondersteuning, kleineren, 0 vertrouwen, alles wat ze deed was fout, etc. Is daardoor bijna met forse burnout in de vut gegaan. Zit nu gelukkig in een ander team wat wel de ondersteuning, etc. geeft waar je een team voor hebt. En ondanks dat het werk soms eigenlijk te zwaar is door gebrek aan mensen (directie kan niet met geld omgaan) heeft ze weer plezier in haar werk.

Nog een voorbeeld dan : vriendin van mijn moeder heeft een autistische dochter in een begeleid wonen project (is door de ouders gestart) Nu zijn er helaas andere begeleiders gekomen, die de ballen verstand hebben van autisme. Dochter "misdraagt" zich, begeleiding kan er niet mee omgaan, maakt de situatie zo erg dat die escaleert en probeert haar uit haar veilige huisje te zetten.

Denk niet dat je altijd de schuld aan 2 kanten moet zoeken, sommige mensen kunnen geen anders denkenden/andere culturele achtergrond van collega's hebben. En dan kan je altijd op tijd zijn, echt je best doen en nooit ziek zijn, maar dan nog sta je buiten zo'n groep. (was ook de oorzaak van de ellende die mijn moeder had, ze was 2x zo oud als haar collega's en blank)

precies. Een verhaal kan zeer veel facetten bevatten waardoor er ruis ontstaat in de communicatie.
en soms ligt het idd aan één kant, de oorzaak.

Dat geroddel en het invullen van andermans zaken daar zijn ze goed in en dat doen ze imo fout.
maar dat er kennelijk een miscommunicatie is geweest (ik begreep dat ze mijn dienst zou omzetten) tsja, dat zal wel aan beide partijen liggen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 14:09

faye schreef:
Mensen die roddelen en achter de rug om van een ander hele verhalen hebben zijn in wezen heel onzeker. Vaak presteren ze zelf onder de maat en probeert men zo de aandacht te verschuiven. Langs je schouders af laten glijden is het beste, dat is alleen wel lastig als je baas het niet doorziet.

Ik wacht gewoon het telefoontje af.
En idd denk ik dat roddelen, stoken, dingen zomaar aannemen met zeer weinig porfessionliteit te maken heeft en meer met onzekerheid en kwetsbaarheid.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 14:14

Tallie_Ho schreef:
detour schreef:
Hey, bedankt voor dit advies, Slimmerik! :+:
Ik was idd al aan de tranquilizers gegaan, want jouw analyse was zo ongelofelijk scherp...En dat doet zeer he, als iemand me doorziet. ;(

ik zal mijn best doen en heel aardig zijn voor de chef! :)*
Nogmaals, wij noemen het hoofd en ik vind het een schat van een vent. ;)

Nounou, beetje minder sarcasme kan ook wel :P Slimmerik bedoelt het vast goed..

Of is dat ook weer een verkeerde aanname?? :+

nee, jij bent scherp, meis! :* ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:18

detour schreef:
faye schreef:

Ik wacht gewoon het telefoontje af.
En idd denk ik dat roddelen, stoken, dingen zomaar aannemen met zeer weinig porfessionliteit te maken heeft en meer met onzekerheid en kwetsbaarheid.

Op school was dat toch ook al zo vroeger?? Degene die het bangste was om gepest te worden werd juist de pester.. In het volwassen leven zijn er nog zat mensen die die angst vasthouden..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 14:21

Zou dat zo zijn?.. deze collega is een keer kwaad weggelopen met tranen in haar ogen omdat ik een discussie afkapte daar er een bewoner met problemen op dat moment hulp nodig had en ik aangaf dat we er kennelijk niet uitkwamen. L*llug gezegd heeft die bewoner een gedragdsprobleem en een handicap en zit daar niet voor niks. We zijne r tenslotte voor hén! Ze rende overstuur naar de buren om even te roken...Ze trok het niet dat ik het niet met haar eens was.. Dat zal dus ook onzekerheid geweest zijn..Professioneel vond ik dat niet. :o

Weet je, als ze nu meteen naar me toe waren gekomen mbt het feit dat ik twee keer ziek was geweest en met me om de tafel waren gaan zitten, maar nee- het gaat zo zijn eigen leven leiden. :+ daarom vind ik het fijn als men elkaar rechtstreeks durft aan te spreken. ;)
Laatst bijgewerkt door detour op 09-02-09 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:23

Tallie, ik denk dat juist volwassenen dit gedrag veel sterker vertonen!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 14:25

DA's waar, het schijnt dat pesterijen in bedrijven veel meer voorkomen dan men had gedacht.. Was laatst een documentaire over. Mensen die zich in het nauw gedreven voelen door beter presterende collegae of denken de boot te missen mbt promotie.. :+

Vind dat erg kinderachtig. of juist volwassen idd! :)*

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:27

Kijk, overal is een verklaring of reden voor! Ik zou bijna denken dat mensen je als een bedreiging zien Detour :+

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 14:29

Maar da's helemaal niet nodig. ik ben niet zo'n strebertje, ;) ben er gewoon om met en voor deze doelgroep te werken en vind het erg leerzaam, soms ook zwaar; eht zijn niet altijd lieverdjes. ;) graag wil ik leren van collegae maar sommigen zijn nog erg groen. dat ben ik niet meer. :o Misschien is dat bedreigend? kan het me niet voorstellen, want doe niet alles perfect...
maar van roddelen en groepjesgedrag heb ik nooit gehouden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:31

Nou ja, wellicht kan je baas je er mee helpen, je weet toch niet waar het aan ligt, wie weet staat je neus ze niet aan? :?

Soms zijn mensen gewoon lastig en gecompliceerd..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 14:33

Mijn neus is ook best groot eigenlijk. :D Ze staat mij ook niet altijd even aan... :')

Ik ga ff de stallen doen. :wave:

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:44

Ik denk dat wij collega's zijn, ik werk op een dag en nacht behandelgroep in de jeugdzorg :)

wat een onstabiel team heb jij zeg.. klinkt ook erg onprofessioneel allemaal. Roddelcultuur, wantrouwen, persoonlijke vetes...
Ik vind het zó bijzonder, aangezien die kids acceptabel sociaal gedrag wordt bijgebracht tot zover mogelijk, en het team sociaal gezien op z'n gat ligt..

Ik kan je 1 ding adviseren: Blijf buiten roddelsituaties, blijf neutraal tegen iedereen, uiteindelijk werk je daar voor die kids en moet je je professioneel en betrouwbaar op stellen.
Zaken die je gevoelig liggen, zoals het niet geloven dat je ziek was, neem je op met de persoon zelf, zonder daar eerst anderen bij te betrekken. (eventueel samen met je clustermanager)

Ik heb ook wel eens in een roddelteam gefunctioneerd, en je maakt jezelf echt betrouwbaar door consequent buiten roddels te blijven staan en persoonlijk dingen op te nemen met degene die je moet hebben.
Dat ze geen vertrouwen op dit moment in jou hebben is hun stukje, dat ligt bij hun zelf. Als ze er wat mee willen moeten ze persoonlijk naar jou toekomen. kan je ook benoemen, heb ik ook gedaan: Ik wil van personen zelf horen als ze iets willen bespreken met me, maar hoor ik het achter mijn rug om hebben ze een probleem met me want daar ho ik niet an }>

succes!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:53

In de eerste plaats kan je niet altijd voorkomen dat je te laat komt. Hoewel ik altijd heel stipt ben en ruim op tijd weg ga kunnen er altijd onvoorziene omstandigheden zijn waardoor je toch te laat komt. Hoe rot het ook is, het kan gebeuren. (trein die uitvalt, autoongeluk vlak voor je waardoor je muurvast komt te staan, bedenk het maar).

Voorbeeldje: Had eens examen. Was op ruim een uur reizen van huis (met OV, had geen rijbewijs toen). Ben 3 uur van te voren vertrokken van huis en kwam door een forse storing bij het OV toch nog een half uur te laat. Als je echt altijd op tijd wil zijn moet je op het terrein van je werk gaan wonen en liefst op de locatie. Pech is pech, en klagen dat iemand het achteraf gezien mischien niet op de beste manier heeft opgelost is makkelijk. Ga daar maar eens staan onder die omstandigheden. Zijn niet veel mensen die het dan perfect regelen. Toen ik leiding gaf aan 10 mensen vond ik incidenteel te laat komen ook geen ramp en zeker niet als er ook nog even gebeld werd en die mensen verder gewoon normale inzet vertoonden. Pas als mensen constant fors te laat komen is er een probleem, en dat is vaak ook af te zien aan de rest van het werk.

Dat iemand in deze tijd van het jaar ook nog een paar dagen ziek is is ook niet vreemd, de griepepidemie is pas net op z'n retour begreep ik. En in deze tijd van het jaar zijn altijd veel mensen ziek.

Zoals ik het lees is het een combinatie van botte pech en mischien inschattingsfouten. Maar dat is menselijk en kan gebeuren. Ik zou als ik jou was toch een andere baan gaan zoeken, dit lijkt me niets en eigenlijk zelfs potentieel gevaarlijk door de omstandigheden waaronder je werkt!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 17:29

Voor alle betrokkenen: Hallujah. Ik mag drie weken eerder starten met mijn nieuwe job. _/-\o_
Het blijkt idd dat men elkaar verkeerd heeft begrepen, included me.
Verder beseffen ze nu dat ze toch wel erg kort door de bocht waren met hun conslusies en van weinig vertrouwen.
jammer dat ze me dat zelf niet melden, maargoed. :+ Ik zal de jongens gedag zeggen en ga asap aan de slag in mijn andere functie. Top!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:37

+:)+

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:39

Fijn, maar blijf bedacht op misverstanden, blijkbaar ontstaan die in dit team net zo snel als een tornado in Amerika...
Je zult altijd heel duidelijk moeten zijn, maar fijn dat je wel een baas hebt die doortastend te werk kan gaan. :)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 17:40

Ik kom niet meer terug in dit team.
Ik denk dat mijn baas geen heil zag in het bij elkaar brengen van ons samen, en de weg van de minste weerstand heeft gekozen, op mijn voorstel in gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:41

Zei ik toch? :D

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:42

Fijn om te horen, hoop dat het dan beter gaat voor je!

En voor in de toekomst, probeer zo duidelijk mogelijk te zijn in je communicatie. Een storinkje sluipt er zo in zoals je gemerkt hebt en kan grote gevolgen hebben.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:47

Mooi, drie partijen gelukkig: zij zijn van je af en jij hebt je nieuwe job. En de baas slaat een zucht van opluchting ;)

Gefeliciteerd :D

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:06

Fijn dat je gauw ergens anders kan werken.

Nu hopen dat je de eerste 3 maanden niet in onverwachte situaties terecht komt, en je daardoor dus kan bewijzen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:18

Fijn dat het zo is opgelost!