En even voelde je jezelf rijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:39

nina88 schreef:
Dit vind ik echt een hele flauwe en misplaatste opmerking! Op het randje van het asociale.
Ik vind dat je hier maar eens over na moet gaan denken en je diep schamen! Hoe durf je?!

.

:Z

ik heb een mening en wel een vrije
en daar hoef ik me nniet voor te schamen!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:48

Mijn bek valt open van dit topic, werkelijk onvoorstelbaar! Wat een verwaande kwasten hier, arrogantie spat van het beeldscherm af.

TS: het is allereerst hún fout, maar het betekent inderdaad wel dat het recht gezet dient te worden en zij kunnen dat niet doen. Wat ze wél kunnen doen is jou wat meer tegemoet komen als jij duidelijk aan geeft dat je geen 175 euro per maand kunt missen. Het is niet hún zaak wat jij met je geld doet, al veeg je je derrière ermee af. Ik herken veel van je posts, keihard bikkelen om je leven fatsoenlijk te leven en om er ook iets moois aan over te houden (in dit geval je paard). Je hoeft je niet aangevallen te voelen door de mensen hier, sommige mensen moeten nog wakker worden in de 'grote boze wereld', dat is niet jouw pakkie aan, jouw tijd komt echt nog wel ;) Voor nu; lekker die 25 euro per maand betalen, eventuele acties van hun kant negeren en eind mei de rest betalen (wel schriftelijk kenbaar maken dat je 25 euro per maand betaalt en eind mei de rest). Beslaglegging, deurwaarders, etc... dat gebeurt écht niet zo snel, dus maak je daar maar niet druk om. Heel veel succes, het gaat echt wel goed komen!

Denise_84 schreef:
Overigens ben ik ook net verhuisd en woon ik ook op mezelf en zou ik het wel kunnen missen. Dat is irrelevant, dat begrijp ik maar we hebben het over €175 per maand, dat is echt niet veel voor iemand die 32/40 werkt, zelfs niet voor het minimumloon.

Hmmm beetje kort door de bocht he Denise?
Ik heb tot vorig jaar alleen gewoond (vanaf mijn 19e, want dankzij deze geweldige staat MOEST ik uit huis), had een goedbetaalde (!!) fulltime baan, een huurhuisJE, een autoTJE (wat wel moest, anders kwam ik niet op mijn werk), 2 paarden en nog meer huisdieren. Ik werkte naast mijn fulltime baan nog 15 uur per week in de avonduren en soms dán wist ik nog niet waar ik het financieel moest zoeken. Jij kunt niet in andermans financiele gebeuren kijken, dus jou post is in zijn geheel irrelevant.

Oh enne... ik had nooit een spaarpotje voor mijn dieren, witgoed, o.i.d. Heb heel wat DA's gezien de laatste jaren en heb nooit ergens schulden gehad, kwestie van hard werken en dat is precies wat TS ook doet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:01

Moderatoropmerking:
Door een fout van een ex-werkgever is TS in problemen gekomen. Het is dus volledig offtopic en irrelevant om in dit topic een discussie te gaan voeren over de mogelijke extra kosten die TS met haar paard zou kunnen krijgen en dat ze dat niet zou kunnen financieren. Dat is het probleem van TS niet en wij als bokkers hoeven niet voor haar te bepalen hoe zij haar leven in moet richten. Graag ontopic dus.

Jennasilver

Re: En even voelde je jezelf rijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 02:04

Jammer dat sommige mensen zo reageren. Heel vervelend dat ze zo'n fout hebben gemaakt. Het is me eens ook overkomen met de belastingsdienst maar dan ging het om bijna 5000 euro. Ik viel bijna flauw zeg toen ik de enveloppen zag. We hebben alles terug betaald in een paar jaar, maar leuk was anders. Wat helpt als dat zou lukken zijn extra aflossingen dus als je b.v 20 euro overhebt meteen overmaken. Alle beetjes helpen ( spreek uit ervaring). Het heeft ons een paar jaartjes gekost om over de financiele dip te komen, mag nu ook niet klagen. En ik heb ook geen extra potje voor extra dierenkosten. Hen nooit problemen mee gehad bij heel hoge kosten mocht ik 2 of 3 keer betalen. Ze weten dat ik altijd betaal alleen soms niet in een keer. En natuurlijk ga je je paarden niet meteen wegdoen. Zou ik ook niet doen. Ik hoop dat je dit snel betaald heb en weer finacieel beter komt te zitten. Dat getover met weinig geld is geen pretje. Voor de mensen die het goed hebben oordeel niet te snel. Je weet niet hoe het is totdat je er zelf voor staat.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 02:25

Wat je ook kan doen is naar het maatschappelijk werk gaan. Die hebben ervaring met dergelijke problemen, en als een maatschappelijk werker aangeeft dat er niet meer dan 25 Euro per maand afgelost kan worden maakt dat vaak al meer indruk dan als je zelf een brief schrijft. Zij kennen de regeltjes en de wegen beter dan jij, en kunnen er vaak nog een leuk verhaal omheen bouwen ook.

Maatschappelijk werk is voor zover ik weet trouwens gratis.

Ik word trouwens kotsmisselijk van sommige reacties. Wat een enorm gebrek aan empathie! Werkelijk schandalig! Dat jullie je zaakjes altijd goed geregeld hebben zegt niet dat een ander dat ook maar kan!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 02:44

Vervelende situatie dit.
Als ze accoord gaan met 25,- p/m en resterend in mei dan lijkt me dat een goede oplossing, zet dit ook op papier en stuur het naar ze toe.

Je zegt dat als er iets gebeurt met je paard dat je dan terug kunt vallen op je familie/vrienden, misschien kun je dat nu ook doen? Hun voorstellen om dat wat je nog tekort komt in mei bij te leggen? Wellicht zijn je ouders of vrienden wat soepeler met een betalingsregeling.

Een deurwaarder zou ik me niet direkt druk om maken, die halen echt niet zomaar je huis leeg. Krijg je er wel een aan de deur dan is het goed om de betalingsregeling op papier te hebben om dat te overhandigen met de mededeling; is geregeld. Verder geen woorden aan vuil maken, hebben ze verder ook niets mee te maken en zolang jij kunt aantonen dat je in overleg bent/betalingsregeling hebt met het bedrijf zullen ze je ook met rust laten.

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:03

Wat een vervelende situatie zeg.. Kan me heel goed voorstellen dat je bij een eerste loonstrookje totaal nog niet weet hoeveel je nou eigenlijk over houd. Dat is toch logisch! Ik heb vorige maand ook mijn eerste loonstookje gehad en zo duidelijk vind ik die dingen niet.

Ik snap heel goed dat je nauwelijks iets over houd, alleen op jezelf wonen is erg duur. Vind het niet kunnen dat sommige mensen hier oordelen over jou uitgave, en wat als je dier ziek word. Dat is toch totaal niet aan de orde? Je doet veel moeite om extra bij te verdienen, dat vind ik echt netjes! Ik hoop voor je dat je er op die manier toch komt en het snel af betaald is zodat je deze zorg niet meer hebt. Succes!

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:10

ikdoemaarwat schreef:
nina88 schreef:
Dit vind ik echt een hele flauwe en misplaatste opmerking! Op het randje van het asociale.
Ik vind dat je hier maar eens over na moet gaan denken en je diep schamen! Hoe durf je?!

.

:Z

ik heb een mening en wel een vrije
en daar hoef ik me nniet voor te schamen!

En weer een respectloze reactie, maar dit keer naar mij toe. Waar is dat -> :Z poppetje nou voor nodig? Wat draagt dat bij aan jouw reactie?
En overigens vind ik dat je, ook al is het jouw mening, je dit wel op een respectvolle manier kunt brengen, waarbij je iedereen in zijn/haar waarde kunt laten. En dát is mijn mening.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:20

er is een groene balk geweest voor als je het niet gelezen had :roll:
de rest kan je via pb doen!

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 15:08

Waventy schreef:
geen idee... Het is wel hun geld dat ik schijnbaar onterecht heb gekregen..

wanneer ben je gestopt met werken daar? Wanneer kreeg je dit geld gestort? Wat is de dagtekening van de brief?

Jeetje zeg wat zijn mensen erg in dit topic, ts zegt toch helemaal niet dat ze het niet wil terugbetalen?
Ik vraag me af hoelang het geleden is dat je het geld hebt ontvangen en of je inderdaad redelijkerwijs kon aannemen dat dit bedrag klopte, snap jouw geval wel betreffende eindafrekening....

dan zou ik kijken of je werkgever geen andere termijn kan & MOET houden... als jij gewoon aangeeft dat je het niet in 4 termijnen kan betalen, mogen ze daar rekening mee houden, tenzij je het bedrag een week geleden hebt ontvangen... tja,...

maar wat ik uit je vraag opmaak is dat je in september het geld hebt ontvangne en dat je pas geleden een brief hebt gekregen? Anders even naar een rechtswinkel gaan ;)

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 12:24

Heb in oktober dat geld ontvangen en in januari die brief gekregen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:47

Ik heb het ook even voorgelegd aan mijn vriend, die zei wel dat het geen slecht inkomen was, maar niet dusdanig dat het alarmbellen zou moeten laten afgaan. (hij heeft bij de vakbond gewerkt). Jouw reactie is dus meer dan logisch, en zolang je het geld niet wil houden is er in principe weinig aan de hand.

Wel zou ik echt even langs een juridisch loket, buro voor rechtshulp of hoe die dingen tegenwoordig heten gaan. Gewoon voor de zekerheid. De ervaring leert ook dat als een advocaat een betalingsvoorstel doet dat veel eerder geaccepteerd wordt dan als je het zelf doet.

Inguhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:16

Ik ben nu ook eigenlijk wel benieuwd of ze akkoort gaan met jou voorstel om 25 euro in de maand te betalen, en de rest te betalen van je belastingteruggave en je vakantiegeld. Als ze het daarmee eens zijn, dan ban je redelijk van de problemen (en de stress af), als je dan gewoon netjes betaald is er niks aan de hand. Dus veel succes met afbetalen :)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:56

Quellian schreef:
Mijn bek valt open van dit topic, werkelijk onvoorstelbaar! Wat een verwaande kwasten hier, arrogantie spat van het beeldscherm af.

TS: het is allereerst hún fout, maar het betekent inderdaad wel dat het recht gezet dient te worden en zij kunnen dat niet doen. Wat ze wél kunnen doen is jou wat meer tegemoet komen als jij duidelijk aan geeft dat je geen 175 euro per maand kunt missen. Het is niet hún zaak wat jij met je geld doet, al veeg je je derrière ermee af. Ik herken veel van je posts, keihard bikkelen om je leven fatsoenlijk te leven en om er ook iets moois aan over te houden (in dit geval je paard). Je hoeft je niet aangevallen te voelen door de mensen hier, sommige mensen moeten nog wakker worden in de 'grote boze wereld', dat is niet jouw pakkie aan, jouw tijd komt echt nog wel ;) Voor nu; lekker die 25 euro per maand betalen, eventuele acties van hun kant negeren en eind mei de rest betalen (wel schriftelijk kenbaar maken dat je 25 euro per maand betaalt en eind mei de rest). Beslaglegging, deurwaarders, etc... dat gebeurt écht niet zo snel, dus maak je daar maar niet druk om. Heel veel succes, het gaat echt wel goed komen!

Hier schaar ik me achter. Als jij nu niet meer dan 25 euro p/maand kunt betalen, schrijf je idd zo'n brief en betaal je die 25 euro per maand (hoe je dan nog moet eten van de 35 die overblijft, dat moet je zelf maar uitzoeken, je geeft zelf aan dat je 25 kunt missen ;)). Het gaat bij die instanties meestal zo sloom, dat tegen de tijd dat ze er werk van gaan maken jij waarschijnlijk allang de rest hebt kunnen betalen van je vakantiegeld.

Eventueel kun je misschien ook nog kijken of je van iemand een 'aanbetaling' kunt lenen, zodat je bijvoorbeeld alvast twee termijnen van 175 kunt voldoen. Dan kun je vanaf de derde termijn (dat is dan in maart) minder gaan betalen, en is de periode dat je te weinig terugbetaalt wat korter en dan voel je je misschien prettiger.

Wel vervelende situatie, inderdaad. Mensen hebben wel gelijk dat je het had kunnen voorkomen, maar ik snap ook wel dat je bij je eerste loonstrook nog niet precies weet hoe of wat. Laat iedereen hier maar lekker zeuren en doe gewoon wat met de adviezen waar je wel wat aan hebt. Niemand heeft het recht om jou te veroordelen, en iedereen mag best een mening hebben maar jij mag ook weer een mening over die mening hebben en dus zelf beslissen of je je daar wat van aantrekt of niet. :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:10

ikdoemaarwat schreef:
Toch vind ik een hoop dingen maar krom hier, ziektekosten op willen zeggen ivm bezuiniging maar wel een paard hebben (en geen kleintje ook!)
vrij prijzig dus....wedstrijden rijden? zo te zien wel...ook heel prijzig...

wat als je katten nou ziek worden? of je paard?
ik heb het gezien aan mijn inmiddels overleden paard, even een kreupelheidsonderzoekje......7000 euro lichter
en resultaat? ingeslapen!
tja...kan zomaar gebeuren...gebeurde mij dus ook..

auto? luxeproduct!

ik denk dat je toch nog maar eens je financien en je prioriteiten op een rijtje moet gaan zetten en het object moet gaan bekijken

dit is typische bokt reactie...

Ts heeft nu een probleem met terug betalen en al het andere in haar leven doet er niet aan toe.
Helemaal niet jouw leven met een kreupelheidsonderzoekje van alla 7000 euro..beetje opschepperig.
Zo van kijk eens wat ik allemaal kan betalen, ik geloof never niet dat dat 7000 euro was 700 bedoel je zeker :o

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:18

Wat vervelend ts! Heb je ondertussen al bericht gehad van de instantie of ze ermee akkoord gaan?

Hopelijk kan je ze overtuigen van je goede instelling en dat je echt wel wilt betalen, maar het niet via hun manier kan doen en dat ze dan akkoord gaan met je voorstel!

Heel veel succes!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:45

Ja ik vraag me ook af of er nog nieuws is?:)

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:38

TS :

Nogmaals succes ermee en ik vind dat je erg je best doet om het op te lossen. Ik hoop voor je dat ze accoord gaan met je voorstel en anders is het inderdaad misschien wel een optie om of familie of een goede vriend/vriendin te vragen het voor te schieten.
Dan ben je iig van de stress af die te maken heeft met het hele officiele gebeuren.
Je kan het ook binnen de familie even op papier zetten qua betaling en handtekening eronder, dan hoef je je er niet bezwaard over te voelen dat het om een 'gift' of iets zou kunnen gaan...

Heel veel succes ermee en trek je niet teveel aan van het 'typische'bokt gemuts van een aantal mensen hier.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:02

tita schreef:

Ts heeft nu een probleem met terug betalen en al het andere in haar leven doet er niet aan toe.
Helemaal niet jouw leven met een kreupelheidsonderzoekje van alla 7000 euro..beetje opschepperig.
Zo van kijk eens wat ik allemaal kan betalen, ik geloof never niet dat dat 7000 euro was 700 bedoel je zeker :o

groene balk niet gezien tita :?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:10

ikdoemaarwat schreef:
tita schreef:

groene balk niet gezien tita :?

....en die geldt zeker niet voor jou... :Z

Misschien is het inderdaad een idee om dit even voor te leggen aan je ouders. Misschien kunnen zij je zo uit de brand helpen en spreek je met je ouders af dat je die 25 euro aflost of meer als dat lukt (bv met je vakantiegeld) aan hun. Dan betaal je toch je 'schuld' (weet er even geen ander woord voor :P), maar hoef je niet bang te zijn voor deurwaarders ed. Want als die op je pad komen dan is het echt niet leuk meer hoor (niet dat nu wel leuk is hoor ;) ), maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:13

zap schreef:
....en die geldt zeker niet voor jou... :Z

zij reageerd toch op mij of niet soms :?
ik had er ook op door kunnen gaan maar doe ik ook niet dus zou wensen dat jij het ook niet gaat doen!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:31

Lekker op elkaar inhakken meiden! :))

TS: ik snap dat je geen zin meer hebt om hier te reageren, is je heel goed recht. Ik hoop oprecht voor je dat je iets kunt regelen, in elk geval iets waardoor je niet wakker hoeft te liggen.

Succes!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 00:28

Moderatoropmerking:
Op elkaar door blijven reageren is niet ontopic. TS heeft een vraag en wil daar graag informatie over. Ja een deel van de reacties was offtopic en daar kunnen we op door blijven gaan, maar daar heeft TS niks aan en het enige resultaat is dat wij mensen moeten gaan aanspreken en een slotje. Dus gewoon graag ontopic verdergaan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 08:14

Ts is misschien niet een hele slimme tip maar mocht de instantie niet akkoord gaan met jouw voorstel, zou ik gewoon even het geld lenen bij de rabobank.

Daar kun je wel gelijk afspreken hoeveel geld je opzij wilt leggen, en omdat het maar om een "laag" bedrag gaat, zal de rente wel meevallen wat je terug moet betalen