Help!! Mijn vriend zit vast op het politiebureau!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:30

Fijn dat hij naar huis komt!
Hele opluchting, of niet?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:33

het is denk ik een simpel verhaaltje......... vriend heeft iemand ergens "letsel" toegebracht, en is nu verdachte in een mishandelingszaak...... althans diegene die heeft aangifte gedaan, dus word vriend gearresteerd.

Ik heb hetzelfde vorige week woensdag gehad, toen een ex werknemer verhaal kwam halen....... heb ook 6 uur in de cel gezeten........ ik zie het wel wat de rechter zegt. Ik maak me niet druk, ik ben niet begonnen, heb me slechts verweerd..... en er zijn getuigen die kunnen bevestigen dat ik aan mijn buro aan het werk was toen zij besloot bij mij op schoot te kruipen :D

Ik zou er niet te zwaar aan tillen :)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 15:33

Ik weet niet hoe het verder zal gaan. Hij staat 2 nachten in de week aan de deur naast zijn gewone baan. Dit soort gedoe kun je voor je andere baan ook niet hebben. Wat mij betreft stopt hij er gewoon lekker mee, straks zit hij nog een keer echt vast door zo'n eikel. Maar ik weet niet hoe hij daar zelf tegenover staat.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:34

Jeetje, Kim als ik het zo lees maak jij ook écht spannende dingen mee op je werk.... pff... is niet de eerste keer.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:40

ik werk met mensen aan de onderkant van de maatschappij, (lees tokkiemateriaal :D ) en dan krijg je dat wel eens........ helaas. Zeker als je net als ik niet buigt :) je denkt toch niet dat er iemand bij mij in de zaak staat en tegen mij gaat zeggen op een dreigende toon dat ik wat moet doen he :D echnie. praat met me en alles komt goed, ga me bedreigen en dan komt die kop erop...... begin je niks meer :) :)

Net zoals TS haar vriend, die komt dat ook in zijn werk tegen.

Ik heb in mijn nachtcarriere 3 portiers mogen begraven, allemaal om niks (gelukkig niet bij ons in de zaak) maar Sanne haar vader heeft ook een kogel in zijn rug die ze niet weg kunnen halen........

het is geen werk portier zijn, eigenlijk verklaar ik ze voor gek dat ze elke nacht voor die paar knaken die ze verdienen hun leven in de waagschaal stellen....... de nacht is voor de gekken, met recht

Charlie_P

Re: Help!! Mijn vriend zit vast op het politiebureau!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 15:51

Heb hem net ff aan de telefoon gehad en het verhaal steekt echt heel raar in elkaar. Geef vanavond nog wel even een update.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:53

komt vriendlief wel thuis vanavond?

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:02

sifra01 schreef:
Ok hij is vrijgelaten en komt naar huis!! Hij moet nog wel voorkomen voor de politierechter volgende maand. Ze dachten wel dat hij dan vrij sterk staat. Het rare is dat ze die andere vent helemaal niet vast hebben gehouden. Zal er straks alles over horen, denk dat hij over een half uurtje wel thuis is!
Ben wel heel erg opgelucht dat iig thuis komt!!

Fijn dat die thuis komt :)

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:03

Gelukkig dat hij thuis komt.
Ben ik nou zo kippig kimmie_girl

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:05

vorige bladzijde ;)

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:07

ohh ja ik ben dus zo kippig :+

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:28

Wat goed dat hij naar huis komt!

Sterkte samen met hoe nu verder!

Zara-pride

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:50

geef ons een update als je meer weet !!!
ben echt benieuw wat er nu allemaal gaat gebeuren!

sterkte !

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 17:49

Nou bij deze dan even een update. Heb nu het hele verhaal dus gehoord. De betreffende man was deze avond al twee keer uit de 'kroeg' verwijderd, waarna hij weer over het hek naar binnen was geklommen.
De derde keer kwam er een melding dat hij een vrouw lastigviel. De andere portier heeft hem toen uit de kroeg gehaald. De man ging eenmaal buiten (maar nog wel op het terrein) als een gek tekeer. De politie werd al gebeld, maar het duurde een tijdje voor ze arriveerden.Mijn vriend heeft het toen overgenomen en hem licht duwend naar de uitgang gedreven. Hierop reageerde hij heel heftig en probeerde mijn vriend te slaan, waarvan 1 keer raak. Hij gaf aan een mes te hebben en zei mijn vriend te willen doodsteken. Vanaf het terras werd ook geroepen dat hij een mes had en omdat mijn vriend maar een halve meter van hem af stond en schrok hiervan reageerde hij met een hoek.
Achteraf gezien veel te hard, maar dit kwam voort uit een schrikreactie. In ieder geval, hij ging knock-out en op dat zelfde moment arriveerde de politie. Zij zagen de man direct als zielig slachtoffer. Zonder verder enige navraag te doen werd mijn vriend verteld dat hij aangifte moest doen op het bureau. Hij is dan ook met de politie meegereden, zonder boeien oid, gewoon voor in de auto zittend. Eenmaal binnen op het bureau werd echter verteld dat hij was aangehouden en mocht hij in de cel gaan zitten (lekkere gang van zaken, eerst gewoon meenemen en als je eenmaal binnen bent..)
Pas om 11 uur werd hij gehoord (was om 4 uur binnen), degene die het proces verbaal opmaakte merkte op dat hij eigenlijk zelf slachtoffer was in deze zaak. Ja lekker, maar die andere gozer hebben ze niet eens vastgehouden! Nu bleek dat hij zijn neus, jukbeen en kaak heeft gebroken. Deze ene hoek is dus veel te hard geweest. De politie kon wel alles op de camera terugkijken.
Uiteindelijk hebben ze hem nog tot 3 uur vastgehouden, waarna hij kon gaan. Volgende maand moet hij dus voorkomen.
Hij is zelf heel erg geschrokken, aan de ene kant omdat hij die jongen zo hard heeft geraakt, hij zag hem echt zo hard neergaan, dat was nooit de bedoeling.
Ook omdat hij zichzelf al in de gevangenis zag zitten(en in deze paar uur al zwaar claustrofobisch en leip werd) en zich wel heeft gerealiseerd dat dit dus wel een beetje het risico van het vak is. Je loopt nou eenmaal meer kans op vechtpartijen en dan zit een ongeluk in een klein hoekje. Hij denkt er dus ook serieus over om met dit werk te stoppen en het gewoon bij zijn andere baan te houden.
Van mij mag hij thuisblijven, ik vind dit die paar extra centen echt niet waard. Niet gezegd dat het altijd hommeles is aan de deur, maar de kans is wel groter. \en de volgende keer loopt het misschien minder goed af voor wie dan ook. Ik ben iig blij dat mijn mannetje weer thuis is ( en dat die andere er weer bovenop komt).

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:53

Fijn dat hij weer thuis is, wat een gedoe zeg!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:54

en die ander gaat vrijuit?????????????

Zara-pride

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:54

Zo zo !:o
Wat een verhaal zeg !
En wat een k*t politie!, wat gaat er met die andere man gebeuren? Maar wel gelukki dat de politie nu weet dat jou vriend niet de dader is maar slachtoffer !!
Echt sterkte ermee !!!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 17:57

Voor zover ik weet gaat die andere gewoon vrijuit verder. Mijn vriend moet volgende week nog wel zelf komen om ook aangifte te doen. En hij moet dus nog wel voorkomen.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:59

uuh misschien krijg ik nu half bokt over me heen, maar HULDE aan jou vriend!!

Net goed!

Misschien wat krom door de bocht, maar dat gevecht altijd, daar wordt je toch ook helemaal simpel van. Zie het met uitgaan ook zo vaak. Als die ander zijn lesje nou maar eens heeft geleerd.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:03

Jeetje wat een verhaal en wel raar dat die andere man vrij uit gaat.

Zara-pride

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:05

MissBenthe85 schreef:

Net goed!

Misschien wat krom door de bocht, maar dat gevecht altijd, daar wordt je toch ook helemaal simpel van. Zie het met uitgaan ook zo vaak. Als die ander zijn lesje nou maar eens heeft geleerd.

Hij probeerde toch alleen maar te helpen ??
die andere zat fout niet hij!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:09

Wat een verhaal sifra!!

Gek genoeg ben ik van mening dat portiers meer rechten moeten krijgen in zaken zoals dit.

Ik heb zelf van mijn 15de tot mijn 28ste in een discotheek gewerkt...... en echt de gekste dingen aan de deur meegemaakt. Gelukkig nog wel in een tijdperk dat de BV Nederland achter de discotheekeigenaren en hun portiers stonden........... maar nu is het geen lolletje meer, nu moet je je tent maar laten verbouwen.

sterkte voor je vriend, en ik hoop op een rechter met hersens!!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:16

Tss.. Leuk beroep hoor...

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:25

Zara-pride schreef:
MissBenthe85 schreef:

Net goed!

Hij probeerde toch alleen maar te helpen ??
die andere zat fout niet hij!!

Dat zegt ze toch ook! :) zie 'hulde aan jouw vriend' ;)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 18:27

Thanx voor alle berichtjes (hij leest nou zelf ook een beetje mee)!