telefoon angst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Miranda

Re: telefoon angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:23

mijn vriendin heeft dit ook :P

Lilian_AapIe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:26

Nou hier nog zo'n hopeloos geval :+ ...
Ik heb het ook onwijs erg... als ik al een telefoon zie op stage wordt ik al panisch :o ....(of hoor)...
Dan zit ik constant op te letten waar dat kreng ligt om te zorgen dat ik hem niet hoef op te nemen :o
Weet ook niet echt wat ik ermee moet, aan de ene kant denk ik wat is er nou zo erg aan bellen, maarja heb toch flink de bibbers ervoor :P
Zit inderdaad ook 1 uur te shaken voordat ik moet bellen en daarna heb ik eigenlijk ook nooit zo iets van "ohh viel eigelijk wel mee"... maar dan ga ik zitten bedenken dat dat ene woordje toch echt dom was om te zeggen....ofzoiets, noem maar even een voorbeeld!!
Dus het wordt eigenlijk steeds erger... helaas!!

Hetzelfde met boodschappen doen, doe ik ook nooit,, of gewoon betalen in de manege ofzoo.... klinkt absoluut onwijs stom maar ik vindt het zo onwijs verschrikkelijk!!
En dan zie ik vriendinnen van me en die kopen zich ongeveer krom en dan denk ik van "hoe doen ze dat toch zo simpel" :+
Maar ik wil er gewoon vanaf want ik wil ook gewoon kunnen leven zal maar zeggen zonder dat ik alles eng vindt.

Als ik dan zoiets doe dan denk ik daarna niet van oh t was toch makkelijk,, maar dan ga ik vanalles bedenken wat fout ging (in mijn ogen dan he)...
Tjah je zit er toch maar mee!!

Mijn zus heeft het ook trouwens!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:43

Vind jij het dom als iemand een foutje maakt naar jou toe?
Iedereen kan wel een niet uit de woorden komen of stotteren of wat doms zeggen dat nergens op slaat. En we/ze zien dat heus niet als gek. Denk jij over iemand van "nou zeg die is niet goed wijs!" Als iemand tegen jou niet uit haar woorden kan komen? Nee toch?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:48

Heb hier ook een tijdje best erg last van gehad :j Maar ook inderdaad dingen als met het openbaar vervoer reizen, boodschappen doen, iets vragen aan een onbekende in een winkel ofzo. Eigenlijk is dit allemaal echt over gegaan sinds ik op kamers zit. Als ik nu ziek ben moet ik zelf wel de dokter bellen, boodschappen doe ik nu iedere dag ongeveer en met het openbaar vervoer reizen vind ik zelfs hartstikke leuk geworden :D
Dat je vrienden niet durft te bellen omdat je bang bent dat je stoort heb ik ook last van gehad. Maar als diegene geen tijd heeft ofzo, dan neemt diegene toch gewoon niet op. Want wat zou je zelf doen als je gebeld werd maar je kon niet opnemen? Dan neem je ook gewoon niet op :P Of je stuurt diegene dan even een smsje.
Helpt soms heel veel als je jezelf gewoon even verplaatst in de ander :)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:52

O, daar heb ik geen problemen mee.. alhoewel mailen altijd makkelijker is.. :+ Voicemails spreek ik dan weer nooit in!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:53

Voicemails heb ik ook een hekel aan. Dan bel ik diegene later altijd wel even terug. Zelf heb ik ook m'n voicemail uitstaan omdat ik 'm toch nooit afluisterde.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:47

Ik zit nu op mijn werk (receptie) en heb net alweer 3 belletjes gedaan. Ik kan echt iedereen met telefoonangst eens aanraden om een weekje receptie te draaien. Je bent er echt zó vanaf! :D

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:50

oow ik meld mij ook...
als ik iemand ken dan lukt het wel... maar dan zit ik van tevoren al helemaal een plannetje uit te denken om wat ik moet zeggen..
en als ik iemand anders moet bellen die ik niet ken, dan gaat mijn hart sneller enzo :S

_Evelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:51

Ik heb dit ook heel erg gehad. Mijn eerste stage heb ik gelopen op een reisbureau, telefoneren doe je daar de halve dag. Vréselijk vond ik het. Vooral als ik klanten aan m'n balie had en een touroperator moest bellen.
Mijn tweede stage heb ik in een hotel in Engeland gelopen. Daar stond ik achter de receptie, en alle telefoontjes gingen via ons. Pas na 8 weken heb ik voor het eerst de telefoon opgenomen, alles deed ik eraan om er onderuit te komen. Maargoed, daar kwamen ze achter.. := en het gevolg was dat ik een paar diensten achter elkaar alleen maar achter de telefoon heb gezeten. Toen kwam ik er wél overheen.
Inmiddels werk ik al weer 1,5 jaar op het reisbureau waar ik m'n eerste stage gelopen heb, en ik heb nergens last meer van. Ik vraag me echt af waarom ik het nou zo eng vond. Stom eigenlijk.. :o

Het enige wat ik nu nog vervelend vind is als ik klanten moet bellen met een mededeling waarvan ik weet dat ze boos worden.. Maargoed, ook dat moet gebeuren.. ;)

Lilian_AapIe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:15

@ Lusitana:

Nee, tuurlijk niet!!
Dat weet ik ook wel, maarja alsnog bedenk ik dan dat ik dat van mezelf niet mag ofzo...
Het is ook gewoon zo stom... :+ ...
Wou dat ik er iniedergeval geen last van had, stuk simpeler!!
Probeer ook wel om zo vaak mogelijk te bedenken dat er niks engs aan is...

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:37

Ik meld me. :=

Vind vreemde mensen bellen vreselijk.. zelfs vrienden durf ik amper te bellen. :=
Ook gebeld worden vind ik niet zo fijn.. druk vaak weg en dan stuur ik een sms of ze het niet kunnen smsen. :o

Durf wel te bellen als ik met iemand een grap uithaal, zodat ze niet weten dat ik dat ben ofzo. :Y)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 07:56

Jup, hier nog een. Heb er echt een hekel aan. Ik heb zowiezo een hekel aan telefoneren, er is maar 1 iemand waar ik lange gesprekken zonder problemen mee kan hebben. verder vind ik het maar niets. Vreemdnen helemaal, dat stel ik oko vaak uit :P Telefoon thuis neem ik ook eigenlijk nooit meer op. Maar opzich heeft dat niets met angst maar meer met lui heid te maken. Het is toch nooit voor mij, en als mijn ouders niet thuis zijn spreken ze maar de voicemail in :o

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 09:02

Telefoon opnemen heb ik eigenlijk minder moeite mee. Behalve als ik zie dat 't een buitenlands nummer is := Vaak zijn 't dan mensen uit Duitsland die m'n vader willen hebben.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 09:23

:+ Ik heb het ook een beetje, opnemen is geen probleem, maar ik haat het om iemand op te moeten bellen