Dressuur zit in het bloed

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denbine

Re: Dressuur zit in het bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:04

en dan nog is het een top prestatie!
Om zo netjes mee te gaan en te blijven zitten!
Zie genoeg prof ruiters voorbij komen die een hulp geven en tegen zitten!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:18

KvE schreef:
Als je goed kijkt zie je ook dat ze maar tot de helft van de diagonaal haar benen verplaatst, bij de rest van de diagonaal is ze het 'vergeten' en paard springt vrolijk door, toch toevallig :+

Dat doet ze helemaal niet hoor, beter kijken. Ze geeft de hulpen steeds kleiner, precies zoals het zou moeten. Ga je je hulpen voor de eners steeds hetzelfde geven tot en met het eind van de diagonaal, dan heb je grote kans op een heel heet paard omdat ze in de eners vaak vanzelf heel heet worden.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:27

waarom worden al die mensen zo serieus, ik wou dat ik hun kon zien zitten op zo'n groot paard zonder zadel,,
paard heeft er totaal geen last van en idd volgens mij rijd ze zelfs bitloos!! kijk naar al die mensen op bokt hier die er maar allerlij hulpteugels aan hangen "voor als hun paard heet wordt" yeah right,, en al die scherpe sporen die haast door het paard heen geboord worden !! en dan hebben ze hier commentaar op alsjeblieft zeg !!

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:36

ik vind het nog steeds super dat zo'n klein meisje dit al doet, hoe oud zou ze zijn? een jaar of 6?

En btw, mensen die dit meisje afkraken, zeggen dat ze het niet zelf doet etc. etc. zou je gewoon moeten negeren, teken van jaloezie :D (heb mezelf voorgenomen dat ook niet meer te doen :D )

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:45

uuhm, tja, ik vind het ook gewoon 'onzin'
ik bedoel, zet een kind van 6 op een paard die haar moeder gereden heeft en laat haar een Z proef rijden, dat lukt echt wel, ik bedoel, dat paard rijdt haar moeder ook op

hier rijdt ze op een shet:
Afbeelding

dit is volgens mij dat paard uit dat filmpje ;)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Amiigo op 05-02-09 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:47

en weer zonder zadel en shetje is beetje in de krul dus misschien dat ze zelf toch ook wel een beetje kan rijden !?!?
en het feit dat ze zes is en zo stevig zit is al goed!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:49

bumper schreef:

Wat vind je er onzin aan? Dat ze een supergoede basis meekrijgt of dat ze al op zo'n jonge leeftijd zo'n nette en stabiele zit heeft?

Waarom zijn er zoveel hier bezig haar te jureren alsof ze morgen een GP proef moet rijden?

Denk dat het jou nog weleens vies tegen zou kunnen vallen als jij een Z-proef moest rijden op een paard wat ook door haar moeder gereden wordt.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:50

ThePast03 schreef:
bumper schreef:

Wat vind je er onzin aan? Dat ze een supergoede basis meekrijgt of dat ze al op zo'n jonge leeftijd zo'n nette en stabiele zit heeft?

Waarom zijn er zoveel hier bezig haar te jureren alsof ze morgen een GP proef moet rijden?

Denk dat het jou nog weleens vies tegen zou kunnen vallen als jij een Z-proef moest rijden op een paard wat ook door haar moeder gereden wordt.

_/-\o_

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:11

_O-
Sorry maar vind sommige reacties hier best wel lachwekkend..

Is toch super dat zo'n meisje dit al kan!
Ik zeg dan ook eerlijk dat ik inderdaad wel jaloers ben hoor!
Ik had wel gewild dat ik dat kon op 6jarig leeftijd.
Ik kan het nu nog niet eens :')

Beetje onnozel om dan over haar te gaan zeiken..
Tuurlijk rijd ze niet perfect, dat kind is 6!
Die moet nog vanalles leren!

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:38

wonderworst_ schreef:
waarom worden al die mensen zo serieus, ik wou dat ik hun kon zien zitten op zo'n groot paard zonder zadel,,
paard heeft er totaal geen last van en idd volgens mij rijd ze zelfs bitloos!! kijk naar al die mensen op bokt hier die er maar allerlij hulpteugels aan hangen "voor als hun paard heet wordt" yeah right,, en al die scherpe sporen die haast door het paard heen geboord worden !! en dan hebben ze hier commentaar op alsjeblieft zeg !!

Dat soort mensen zitten op een zadel die hun dwingt de goede zit aan te nemen!
Maar ook dan kan de meerderheid niet doorzitten!

Bij de gemiddelde proef en bij de gemiddelde ruiter springen de tranen in je ogen als je hun zit ziet! Dan heb ik het niet eens over de B maar de M1 en hoger!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:23

Ik denk dat dit meisje zelf weinig kan, behalve redelijk goed tellen wanneer de beenhulp naar achteren moet komen voor de wissel. Paard is echt super super braaf en heeft het kunstje goed onder de knie.
Verder leuke leerervaring voor het meisje, maar echt geen grote prestatie.

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:32

Ik kan het filmpje niet zien.. :oo

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:59

Mindfields schreef:
KvE schreef:
Als je goed kijkt zie je ook dat ze maar tot de helft van de diagonaal haar benen verplaatst, bij de rest van de diagonaal is ze het 'vergeten' en paard springt vrolijk door, toch toevallig :+

Dat doet ze helemaal niet hoor, beter kijken. Ze geeft de hulpen steeds kleiner, precies zoals het zou moeten. Ga je je hulpen voor de eners steeds hetzelfde geven tot en met het eind van de diagonaal, dan heb je grote kans op een heel heet paard omdat ze in de eners vaak vanzelf heel heet worden.

Je haalt me de woorden uit de mond, volgens mij wordt hier teveel naar **** gekeken omdat jullie denken dat je moet schoppen om iets gedaan te krijgen, een subtiele hint wordt niet eens herkend. (en nee ik ga geen namen noemen)

VValar schreef:
Ik denk dat dit meisje zelf weinig kan, behalve redelijk goed tellen wanneer de beenhulp naar achteren moet komen voor de wissel. Paard is echt super super braaf en heeft het kunstje goed onder de knie.
Verder leuke leerervaring voor het meisje, maar echt geen grote prestatie.

_-:( Je wou zeggen dat je het zo ff na doet?? Het is wel een 6 jarige hallo, meeste kindjes stappen alleen nog maar op die leeftijd, dit kind rijd wissels om de pas, zonder zadel en beugels op een heel groot paard en dat vind jij niks bijzonders??

Dat het een ervaren paard is wil niet zeggen dat het een robot is, juist bij ervaren paarden komt het vaak heel precies hoe je de hulpen geeft, die doen echt niet zomaar wat voor je hoor.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 00:17

bumper schreef:
ik bedoel, zet een kind van 6 op een paard die haar moeder gereden heeft en laat haar een Z proef rijden, dat lukt echt wel, ik bedoel, dat paard rijdt haar moeder ook op

dit is volgens mij dat paard uit dat filmpje ;)

OMG ben je nu echt zo onbenullig of doe je je alleen zo voor?

Dus als jouw moeder Grand Prix met een paard zou rijden zou jij er als zesjarige zonder zadel kaarsrecht een stuk of 8 eners mee kunnen rijden?

daarbij is het niet het paard uit het filmpje op die foto. Die heeft namelijk andere aftekeningen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 00:23

ik denk dat ze afbeeldingen van klimke heeft gezocht en de eerste de beste foto van een vos heeft gelinkt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 00:30

Ik kan alleen maar genieten van zo'n filmpje en kom op, het kind is zes, mag het dan alsjeblieft vooral om de lol van het paardrijden gaan?

Eén ding is zeker, mijn zoontje van zes mocht willen dat hij al zo kon rijden.

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 08:04

QueenE schreef:
_O-
Sorry maar vind sommige reacties hier best wel lachwekkend..

Is toch super dat zo'n meisje dit al kan!
Ik zeg dan ook eerlijk dat ik inderdaad wel jaloers ben hoor!
Ik had wel gewild dat ik dat kon op 6jarig leeftijd.
Ik kan het nu nog niet eens :')

Beetje onnozel om dan over haar te gaan zeiken..
Tuurlijk rijd ze niet perfect, dat kind is 6!
Die moet nog vanalles leren!

Inderdaad,ik ben jaloers op zo'n vaste zit!
Nu hadden wij ook voor Wimbledon een merrie met het effect van een schommelstoel...heerlijk :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 08:13

alsjeblieft zeg........ Toch lachen dit :)

peerd heeft nergens last van......... lichtewicht ruitertje op zn rug, met nul kracht :)

Ik vind het meer dan geweldig leuk gefreubel :)

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 08:24

KiWiKo schreef:
alsjeblieft zeg........ Toch lachen dit :)

peerd heeft nergens last van......... lichtewicht ruitertje op zn rug, met nul kracht :)

Ik vind het meer dan geweldig leuk gefreubel :)

Absoluut!!!! Echt bizar dat er reacties zijn die ingaan over het hangen aan een teugel, kind is 6 als je al een kind van 6 loopt aftez.... sjongejonge jullie moesten je schamen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:00

Whahaha, geweldig commentaar weer :D
NAtuurlijk is dit een kunstje van een oud paard, maar het kind zit supernetjes.
En ik moet zeggen dat ik mn thee over het beeldscherm proestte door de opmerking van de sterke rechterhand :D :D :D
Kind is 6, weegt 20-25 kilo, hoe sterk wil je het hebben voor een paard van 700 kilo?
Ik lach me rot om een paar afgunstige wijsneuzen hier :D :D
Kind heeft een retefijn leerpaard, en hobbelt voor de rest lekker verder op dr shetje.....denk dat we alleaal wel jaloers kunnen zijn dat we niet in zo'n paardenfamilie geboren zijn, maar om dan zo kinderachtig te reageren vind ik geweldig lachwekkend :D :D
oa Kirsy, nini_roosje en tita...you made my day :D :D

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:12

anneliesdj schreef:
_-:( Je wou zeggen dat je het zo ff na doet?? Het is wel een 6 jarige hallo, meeste kindjes stappen alleen nog maar op die leeftijd, dit kind rijd wissels om de pas, zonder zadel en beugels op een heel groot paard en dat vind jij niks bijzonders??

Dat het een ervaren paard is wil niet zeggen dat het een robot is, juist bij ervaren paarden komt het vaak heel precies hoe je de hulpen geeft, die doen echt niet zomaar wat voor je hoor.

Oh ja hoor, ik doe haar dit zo na, maar dat is de discussie hier niet ;) Hartstikke leuk dat dit meisje zo leert paardrijden maar ik vind het geen op zichzelf staande presentatie. Paard is super braaf en ze heeft echt mazzel met zo'n leuk leerpaard. Wellicht als ze dit gevoel door ontwikkelt, en haar ouders een goede pony aanschaffen, dat we haar over een aantal jaren succesvol bij de pony's zullen zien rijden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:28

OWWWW, ik zal vanavond het filmpje eens bekijken en eens zien waar iedereen zo'n drukte om maakt _O-

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:06

toch leuk om te lezen dat sommige mensen wél blij voor een ander kunnen zijn en niet alleen aan zichzelf denken :D

ik vind het goed van het meisje!! ze geeft toch op de juiste plaats en het juiste moment de hulpen :D als het zo'n automaat was zou het dus betekenen dat hij elke keer over de diagonaal de wissels om de pas zou gaan doen :S ze geeft wel degelijk de hulpen, ze zit als een huis.. wat wil je nog meer?? ze is pas 6.. de rest is voor latere zorg :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:27

Ik vind het razend knap zeg +:)+

Veel volwassen ruiters die dit toch niet na doen :n wat zeg ik, 90% van de volwassen ruiters doet haar dit niet na.

En ze rijdt keurig hoor :)
Ik vind het super, ik zou opzwellen van trots als het mijn kind was, dat weet ik wel!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:45

VValar schreef:
anneliesdj schreef:

Oh ja hoor, ik doe haar dit zo na, maar dat is de discussie hier niet ;) Hartstikke leuk dat dit meisje zo leert paardrijden maar ik vind het geen op zichzelf staande presentatie. Paard is super braaf en ze heeft echt mazzel met zo'n leuk leerpaard. Wellicht als ze dit gevoel door ontwikkelt, en haar ouders een goede pony aanschaffen, dat we haar over een aantal jaren succesvol bij de pony's zullen zien rijden.

En hoe lang heb je erover gedaan om dat te kunnen?