Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Adil18 schreef:Hij heeft het geld nu wel, maar als hij het voor de vakantie uitgeeft is het weg. Dat is bij jouw vriend niet het geval...
Natuurlijk kan er dan weer nieuw geld binnenkomen, maar daar is gewoon voor gewerkt en dat zou de vriend van de zus eventueel ook kunnen doen.
Aan de andere kant snap ik alleen ook wel weer dat de TS het gevoelsmatig niet prettig vindt. Beetje lastige situatie inderdaad, ik begrijp best dat je daar wat dubbel over voelt. Blijkbaar hebben je ouders het geld om dit te betalen, en hoewel ze natúúrlijk zelf mogen weten wat ze ermee doen, voelt het toch een beetje alsof ze de vriend van je zus meer willen geven dan jouw vriend. Nimue schreef:Adil18 schreef:Hij heeft het geld nu wel, maar als hij het voor de vakantie uitgeeft is het weg. Dat is bij jouw vriend niet het geval...
Ik denk dat dat bij iedereen zo is, hoor. Dat als je geld dat je hebt uitgeeft, dat het dan weg is.Natuurlijk kan er dan weer nieuw geld binnenkomen, maar daar is gewoon voor gewerkt en dat zou de vriend van de zus eventueel ook kunnen doen.

Nimue schreef:het is moeilijk oordelen over iemand anders portemonee. Daarom vind ik dat iedereen even veel moet betalen. Er zijn al heel veel goede argumenten genoemd, maar boven staande kwam ook bij mij op toen ik de opening las.En misschien werkt hij wel 70 uur per week keihard voor een schamel inkomen, terwijl die andere knul 20 uurtjes studeert en verder daarnaast gewoon geen zin heeft om te gaan werken. Misschien ook niet, maar misschien ook wel.
]
, maar ik zou jullie gewoon als stelletjes zien die allebei een gelijke bijdrage moeten bijbetalen! Didoo schreef:Ik vind het persoonlijk niet eerlijk dat iemand die hard werkt voor zn geld ook meer moet betalen dan iemand die (Bij wijze van spreke) op zn luie reet zit en dus geen geld heeft
Maar goed, dat is mijn mening..

Alet74 schreef:Vind het niet zo heel raar dat de 'koude' kant mee moet betalen, die kinderen blijven wel, maar van de vriendjes moet je maar afwachten hoe lang ze in beeld blijven (kan een heel leven zijn natuurlijk).
Alleen al daarom zou ik iemand die net in de familie komt kijken geen 'korting' geven tegenover iemand die al 4 jaar in de familie zit.