Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

kazary schreef:Citaat:Een droge boterham met een glas water? Een kommetje soep waar je voor moest vechten, omdat de gehele afdeling uit dezelfde pan moest eten?
Hier in Nederland? Geloof je dat zelf? Als ze willen dat er de pleuris uitbreekt doen ze dat wel. Al ze willen dat alle linkse partijen gaan lopen rellen doen ze dat wel. Als ze willen dat ze zelfs aangeklaagd kunnen worden doen ze dat wel. Maar aangezien ze dat niet willen gebeurd dit dus niet.
Geen fabeltjes van je kennis geloven. Dat het eten naar zijn idee niet lekker is, dat kan, maar droog brood en water, echt niet.

Saskiaatje schreef:Geen fabeltjes van je kennis geloven? Meen je dat nou? Waarom zou 'ie dat in hémelsnaam verzinnen?

Urielle schreef:Het ging hier niet om moord, verkrachting of ontvoering. Het ging om het in de fik steken van een prullebak. Kwajongensgeintje met een hele wrange afloop.
AnnemiekvM schreef:Vandaaruit misschien wel dat ze iets kunnen 'verdienen' zoals het lezen van de krant, even luchten.
Kanelly schreef:Jammer dat ik geen onderbouwd antwoord krijg..
Saskiaatje schreef:Chiqa schreef:Dus dan heb je ook recht op internet, lekker drie gangen menu's een hoertje en een lekkere goed ben en een warme droge kamer?
Volgens mij was dít juist de strekking van dit topic dat dit wel iets minder kon, heeft niets noppas meer met rechten te maken
Dan kan ik mn buurvrouw ook vertellen dat ze een zaak moet aanspannen, die zit er iets minder luxe bij.
De dingen die jij nu opnoemt had die kennis van mij ook niet hoor.
En hij heeft in Antwerpen, in Brugge en in Scheveningen gezeten.
"Lekker drie gangen menu's"? Een droge boterham met een glas water? Een kommetje soep waar je voor moest vechten, omdat de gehele afdeling uit dezelfde pan moest eten? En mijn 'kennis' had geen internet en ook geen televisie, hij zat -inderdaad- 23 uur per dag in zijn cel, mocht 1x per week een brief naar huis schrijven, mocht met geluk 2x per week 5 minuten bellen en meestal (dus niet altijd) mocht hij 1x per week een half uurtje bezoek. Hij moest werken voor alles, hij had het 'geluk' dat 'ie in de keuken mocht werken en dus af en toe een klein hapje mee kon pikken, maar als je niet werkte, kreeg je niks. Geen eten, geen uurtje naar buiten, geen telefoontje, geen post, NIKS.
Klinkt het dan nu nog zo goed?
Maar misschien zat hij in Thailand in de gevangenis en durfde hij dat niet te zeggen? Kanelly schreef:Want ik neem aan dat jij ook wel snapt dat ze van alleen water, brood en opsluiting geen brave burgertjes worden..

Kanelly schreef:Ik maak van zeer dichtbij mee dat mensen die een 2e kans krijgen, deze ook aangrijpen en echt kunnen veranderen.
Saskiaatje schreef:kazary schreef:Hier in Nederland? Geloof je dat zelf? Als ze willen dat er de pleuris uitbreekt doen ze dat wel. Al ze willen dat alle linkse partijen gaan lopen rellen doen ze dat wel. Als ze willen dat ze zelfs aangeklaagd kunnen worden doen ze dat wel. Maar aangezien ze dat niet willen gebeurd dit dus niet.
Geen fabeltjes van je kennis geloven. Dat het eten naar zijn idee niet lekker is, dat kan, maar droog brood en water, echt niet.
Geen fabeltjes van je kennis geloven? Meen je dat nou? Waarom zou 'ie dat in hémelsnaam verzinnen?
) maar het brood is droog, want beleg is bij te kopen. Chiqa schreef:Urielle schreef:Het ging hier niet om moord, verkrachting of ontvoering. Het ging om het in de fik steken van een prullebak. Kwajongensgeintje met een hele wrange afloop.
Zal hij toch nooit weken voor hebben gezeten lijkt mij? Dus in hoeverre zijn die paar dagen dramatisch geweest voor dit joch?
Urielle schreef:Chiqa schreef:
Zal hij toch nooit weken voor hebben gezeten lijkt mij? Dus in hoeverre zijn die paar dagen dramatisch geweest voor dit joch?
Chiqa, dit geval staat zeer dichtbij dus eigenlijk maak je me met deze toon erg boos.
Het ging nl. om ANDERHALF jaar cel.
Urielle schreef:Urielle schreef:Het ging hier niet om moord, verkrachting of ontvoering. Het ging om het in de fik steken van een prullebak. Kwajongensgeintje met een hele wrange afloop.
Chiqa, dit geval staat zeer dichtbij dus eigenlijk maak je me met deze toon erg boos.
Het ging nl. om ANDERHALF jaar cel.
[/quote]Citaat:Ach ja, bij Chiqa ben je al crimineel als je verkeerd kijkt, en verdien je voor ieder misdrijf een dodelijke injectie, of levenslange eenzame opsluiting... Lang leve beschaving...
Urielle schreef:Nou ja, de details doen er ook verder niet zoveel toe, maar het zou fijn zijn als mensen die hier posten zich realiseren dat je niet alleen gevangenisstraf krijgt voor moord, verkrachting en ontvoering. Ik kan iig getuigen van brandstichting (fikkie stoken in prullenbak), belastingontduiking, mishandeling (iemand die in het centrum bij het uitgaan ineens geslagen werd en terugsloeg, ik bedoel maar: als je erna wordt neergestoken ben je een held, doet de aanvallende partij aangifte dan ben je ineens crimineel... life is bitter, life is sweet... ) en herhaaldelijke fietsendiefstal (manneke van 16 tussen de volwassen kerels met soms heel wat meer op hun kerfstok). Is allemaal stuk voor stuk niet braaf en hoe het moet natuurlijk, maar je kunt je afvragen of je dat hetzelfde wil bestraffen als de Jack the Ripper die menigeen nu volgens mij voor ogen heeft.
Ten tweede zou het fijn zijn als mensen er even bij stil staan dat andere Bokkers dit soort dingen uit persoonlijke ervaring kennen (en dan doel ik op familie/partners/vrienden etc.) en dat dit meestal niet de fijnste tijd van iemands leven is dus dat opmerkingen heel persoonlijk binnen kunnen komen.
Dat lot heeft mijn moeder ook nl. En ik haat dan uitspraken van goh alleen maar een inbraak en tasjesroof b.v. Urielle schreef:Ikima schreef:Anderhalf jaar voor een prullenbak in de fik steken? Ik geloof veel maar dit toch niet, er zal vast meer geweest zijn maar dat gaat ons niks aan.
Dan geloof je me niet.![]()
Ik zie echt niet in waarom ik daarover zou liegen. De zaken liggen zoals ze liggen.