Stelling: Nederlandse mannen kunnen niet flirten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:59

Hermelijn schreef:
Maar waarom zou je móeten weten hoe je een flirt moet ontvangen? Ik kan er niks mee en ik wil er niks mee, waarom zou ik het dan moeten leren? Ik zie de lol er ook echt niet van in, je kan toch ook gewoon leuk met elkaar omgaan zonder te moeten flirten?

Met een flirt hoef je ook niets te doen of te willen.
Leuk met elkaar omgaan is toch ook een wijze van flirten, tenminste zo zie ik dat.
Ik denk dat het serieuze er wel een beetje af mag in het dagelijks leven en flirten een ongedwongen manier kan zijn om aan een ander te laten zien, of te ontvangen dat je er sympathiek uit ziet, een leuke meid/jongen etc. bent.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:59

Hermelijn schreef:
Tsja, ik zou dan denken, wat moet je van me? Of; denkt ie dat ik het niet zelf kan?
Ik hou er gewoon niet zo van, haha!

Njaa, dat is dus precies waar het "fout" gaat. De gemiddelde nederlandse man zal wel 3x nadenken voordat hij daar zijn vingers aan brandt. Ik heb de indruk dat de hoffelijkheid beide kanten op, op deze manier ver te zoeken is. Van daaruit kunnen we de stelling misschien ook wel verklaren ("Nederlandse mannen kunnen niet flirten"). De nederlandse vrouw wil graag laten zien dat ze voor zichzelf kan zorgen en geen enkele man wil graag de deksel op zijn neus.
Laatst bijgewerkt door Macusa op 30-01-09 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:01

Less schreef:
Er is inderdaad een groot verschil tussen "bijvoorbeeld stappen in Apeldoorn" := of Amsterdam.

Laatst was ik op de fiets en in de auto naast me, toeterde er een man en begon eens uitbundig zijn keelamandelen te tonen met wat zoenbewegingen. Ik keek niet al te best... maar eigenlijk moet je dan gewoon in jezelf lachen en vriendelijk bedanken voor de show... Maar ik denk dat het waar is wat we eerder lazen in dit topic, namelijk dat de vrouwen niet meer weten hoe ze een flirt moeten ontvangen...

Oke, ze zijn niet allemaal even sensueel en van hoog-niveau maar, geeft dat...

Wij vrouwen hebben toch ook nog wel wat te leren.

Less schreef:
Maar ik denk dat het waar is wat we eerder lazen in dit topic, namelijk dat de vrouwen niet meer weten hoe ze een flirt moeten ontvangen...
Wij vrouwen hebben toch ook nog wel wat te leren.

Het is daarbij ook een leuk spél gewoon voor het spel op zích. Is ook nog goede hersengymnastiek en goed voor je eigenwaarde.

hc

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:02

Ik reageer meestal ook lomp terug als ze zo lomp flirten, dan maak ik der maar een spelletje van, als ze gewoon een leuke zin hebben wil ik daar ook wel op een leuke manier mee omgaan, tenzij de persoon in kwestie me niet trekt.

Maar over het algemeen hebben de meetse nederlandse mannen nogal saaie zinnen, veelal hetzelfde en gejat van elkaar. Kom met iets nieuws dan vind ik het wel interessant en krijg je mijn aandacht :o

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:06

Daantjuh88 schreef:
Hihi, ik laat jongens/mannen ook wel eens met hun bek vol tanden staan!! Laatst met stappen vroeg iemand of ik jeuk had, (ook zo galant natuurlijk) geen antwoord gegeven en alleen gevraagd :"jij"? hij:'" ja, best wel" ik: "moet je krabben"

Hij wist niet meer wat tie moest zeggen, mijn vriendin heeft er verschrikkelijk hard om moeten lachen! Ik niet zo, vind het gewoon lomp en onbeschoft!

Hahaha ik lag écht krom van het lachen toen ik deze las! :D Echt een goeie zeg, die onthou ik.
_O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:08

Macusa schreef:
De nederlandse vrouw wil graag laten zien dat ze voor zichzelf kan zorgen en geen enkele man wil graag de deksel op zijn neus.

:)* :)* :)*

Wat daarbij jammer 'is', is dat dit géén emancipatie is maar een verarming.
Gelijkwaardig maar verschillend geeft een véél grotere wereld aan mogelijkheden dan wanneer man en vrouw minder efficiënt hetzelfde willen doen.

hc

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:14

Hc, ik denk dat het inderdaad heel goed is voor je eigenwaarde!

Mijn vader, flirt er altijd op los. Wanneer we uit eten gaan, kan ik aan zijn veranderende blik zien, dat er een mooie dame binnenloopt. Hij blijft er "jong" (ahhum) bij. Iniedergeval doet het wederflirten hem altijd erg goed en zijn zelfvertrouwen dus ook.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:17

norski schreef:
Kom met iets nieuws dan vind ik het wel interessant en krijg je mijn aandacht :o

Wat doe jij om dat uit te nodigen, te stimuleren, de moeite waard te maken?
Waarom zou de NL-man die nota bene de andere voorbeelden hier als referentie-ervaring heeft met jou wel risico willen lopen?

Het kan behoorlijk kwetsend zijn als je iets liefs bedenkt en je krijgt agressief een domme achterdochtige belediging terug. Die muts kent jou niet dus het heeft geen waarde, maar menig man voelt zich in zijn integriteit aangetast en doet dat geen tweede keer.

Waarom zou een man de moeite doen creatief iets nieuws te bedenken en het risico te lopen zich zo aan joú bloot te geven?

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:28

Less schreef:
Hc, ik denk dat het inderdaad heel goed is voor je eigenwaarde!

Mijn vader, flirt er altijd op los. Wanneer we uit eten gaan, kan ik aan zijn veranderende blik zien, dat er een mooie dame binnenloopt. Hij blijft er "jong" (ahhum) bij. Iniedergeval doet het wederflirten hem altijd erg goed en zijn zelfvertrouwen dus ook.

En zijn partner kan het ook als complimenten opvatten :)*

Mijn lief mag heel graag breed lachend 'Gracias chica!' opmerken als ík een piropo krijg :D

hc

Bramasole

Re: Stelling: Nederlandse mannen kunnen niet flirten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:36

Hij en zijn vriendin zijn al heel lang samen en kennen elkaar natuurlijk goed, hebben genoeg vertrouwen in elkaar, en zij weet dat mijn vader een flirt is...

Wat leuk dat je partner zo positief reageert!

Even een vraagje voor Ts, hoe is het debat vanochtend verlopen?

Mijn man, belde net namelijk op dat hij als docent bij een debat aanwezig was, welke ging over "Nederlandse mannen kunnen niet flirten"

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:50

Huertecilla schreef:
norski schreef:
Kom met iets nieuws dan vind ik het wel interessant en krijg je mijn aandacht :o

Wat doe jij om dat uit te nodigen, te stimuleren, de moeite waard te maken?
Waarom zou de NL-man die nota bene de andere voorbeelden hier als referentie-ervaring heeft met jou wel risico willen lopen?

Het kan behoorlijk kwetsend zijn als je iets liefs bedenkt en je krijgt agressief een domme achterdochtige belediging terug. Die muts kent jou niet dus het heeft geen waarde, maar menig man voelt zich in zijn integriteit aangetast en doet dat geen tweede keer.

Waarom zou een man de moeite doen creatief iets nieuws te bedenken en het risico te lopen zich zo aan joú bloot te geven?

hc

Hihi, ik heb hier in Spanje wel gemerkt dat het helpt dat ik leuk kan paardrijden. Ik mocht laatst bij gelegenheid iemand zijn paard uitproberen. Toen we vertrokken en ik al bijna bij de auto was werd ik door de eigenaar aan mijn arm getrokken en hij zegt: "normaal zoen ik geen vrouwen die ik niet ken, maar bij deze maak ik een uitzondering, maar dat is alleen omdat je een amazone bent en ik het zo bijzonder vind dat je een vrouw bent en zo goed met mijn paard uit de voeten kunt". Ik had dit geheel in lijn met mijn nederlandse cultuur natuurlijk kunnen opvatten als een grove belediging, maar ik was daarentegen ontzettend gevleid. Ik had bovendien weer eens de kans gehad om een ritje te maken op een uitzonderlijk paard! Ik kan er nu nog stilletjes van genieten als ik eraan denk. :=
Laatst bijgewerkt door Macusa op 30-01-09 15:57, in het totaal 3 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:52

Less schreef:
Wat leuk dat je partner zo positief reageert!

Ze belde net op uit een pakistaans restaurant in de 'rambla' in Barcelona. Was met de organisatrice uitgenodigd voor een lunch en nog aan het natafelen.
Dat vind ik +:)+ voor haar en ook een aantal verschillende complimenten aan mij :D

hc