Iemand bekend met de Nederlandse Energie Maatschappij???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 23:05

hestejente schreef:
Chiqa schreef:
Geen prijsschommelingen, ach ik dacht...Klinkt goed.
Energie uit waterkracht centrales, dus geen prijsschommelingen door het olievaatje.

Een vaste prijs (voor een bepaalde periode) en groene energie kan iedere leverancier je bieden, óók Nuon. Juist Nuon, Nuon doet veel met groen.

De NEM gaat slim te werk. Ze maken mensen bang voor prijsschommelingen terwijl dat helemaal niet nodig is. Gewoon een vaste prijs met je leverancier afspreken, die prijs voor een paar jaar vastzetten en dat doen op het moment dat de markt laag is. Het kán voordelig zijn om een variabele prijs te hebben, wanneer de markt daalt zal je prijs ook dalen. Alleen weet je niet van te voren wat de markt gaat doen, als je een vaste prijs afspreekt en de prijs daalt baal je, als je een variabel tarief hebt en de prijs stijgt baal je ook. Daarbij maakt het, I keep repeating it, niet uit bij welke leverancier je zit.

Nuon is 100% grijze stroom. Groene stroom is namelijk niet veel op te wekken hier in nederland. Bij de NEM komt de groene stroom uit Noorwegen geloof ik.
En ook deze stroom is niet 100% maar ongeveer 98%. De groene stroom loopt namelijk door leidingen waar grijze stroom ook door heen gaat. Zo heb je altijd een beetje grijze stroom er tussen zitten.

Hebben jullie de kranten gelezen? Essent, Eneco & Nuon zijn in Januari zeer veel gestegen, en hebben toen mensen een vast contract aangesmeerd. terwijl per 1 juli de prijzen weer daalden! De NEM heeft dit al in Mei gedaan.

Bij een normaal verbruik van 3500 KWH en 1850 kubieke meter gas bespaar je ongeveer € 200 per jaar.

In Juni lagen de prijzen van andere energieleveranciers tussen 40% en 50% hoger dan bij de NEM
De NEM haalt de winst voornamelijk uit het vastrecht ze leveren echt tegen inkoopprijs. Vandaar dat ze zo veel verschillen. ;)

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 23:07

Chiqa schreef:
Wil dit topic ook weer even ophalen, geen goede berichten over de NEM dus. Ik heb mij vandaag ook laten verlijden door een man en een vrouw die in de hitte langs de deuren liepen.
Was eigenlijk verbaasd en vond hun aanbod wel aannemelijk.
De laagste prijsgarantie van Nederland, elders duurder? Dan krijg je dat bedrag keer 12 terug.
Geen prijsschommelingen, ach ik dacht...Klinkt goed.
Energie uit waterkracht centrales, dus geen prijsschommelingen door het olievaatje.

Heb dus dat bandje inegsproken en contract getekend en zit nu te wachten op het informatiepakketje met afmeld brief.

Wat mij meteen opviel nadat ik het nog eens rustig doorlas was het vasttarief, dat is 6.95 dus 4 euro duurder dan de NUON.

Hmmzz...En nu deze verhalen, ik heb dr geen goed gevoel bij ik denk dat ik dan ook maar schriftelijk op ga zeggen.

De leidingen zijn van Nuon *hebben nu andere namen voor de leidingen* Vandaar dat je bij de NEM meer betaald. Zij moeten namelijk enexis, leander en nog eentje betalen om de stroom door de leidingen te laten lopen. Hier halen zij ook voornamelijk de winst uit zoals ik al had gezegd ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 23:22

MissBambi schreef:
Nuon is 100% grijze stroom. Groene stroom is namelijk niet veel op te wekken hier in nederland. Bij de NEM komt de groene stroom uit Noorwegen geloof ik.
En ook deze stroom is niet 100% maar ongeveer 98%. De groene stroom loopt namelijk door leidingen waar grijze stroom ook door heen gaat. Zo heb je altijd een beetje grijze stroom er tussen zitten.

Zeg, wie heeft jou gehersenspoeld? Zijn die windmolenparken je ooit opgevallen? Nuon is in Nederland koploper met windenergie.
En het is logisch dat leveranciers zowel grijze als groene stroom opwekken danwel inkopen. Niet iedereen gebruikt namelijk groene stroom, als je groene stroom afneemt betekent dat dat de leverancier ervoor moet zorgen dat er in verhouding een klein beetje meer (genoeg voor jouw huishouden) groene stroom gemaakt wordt.

MissBambi schreef:
De leidingen zijn van Nuon *hebben nu andere namen voor de leidingen* Vandaar dat je bij de NEM meer betaald. Zij moeten namelijk enexis, leander en nog eentje betalen om de stroom door de leidingen te laten lopen. Hier halen zij ook voornamelijk de winst uit zoals ik al had gezegd ;)

Stedin ;) En het is niet Leander maar Liander. Dat was eerst het netwerk van Nuon.

Ikima

Re: Iemand bekend met de Nederlandse Energie Maatschappij???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 23:25

Niet intrappen, de vaste lasten zijn bij NEM veel hoger.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:32

Nou, dan ga ik het topic ook nog maar eens omhoog halen, want er komen in Januari weer prijsstijgingen aan.
Ik werd vorige week gebeld door Oxxio, hun kwamen als goedkoopste uit de test van de consumentengids en als je overstapte kreeg je 1000 kw stroom voor niks.
Ik weet niet wat ik hier van moet denken.
Ik zit nu bij E.ON en mijn leverancier is essent, en ik denk dat ik daar maar gewoon blijf zitten, zeker als ik dit topic zo doorlees.
Ik denk dat er bij al die telefonische verkooptrucs een hoop addertjes onder het gras zitten.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:19

flyfly schreef:
Ik heb inderdaad mijn geboortedatum gegeven. 2 Keer zelfs. Alles moest 2 x worden gezegd, dwz , 2 x achter elkaar dezelfde vragen. Ze vroegen ook naar ons bankrekeningnummer maar dat heb ik niet gedaan. Ga dadelijk naar de Cogas en ga ze het verhaal voorleggen. Er is mij gezegd dat het pas ingaat als je ermee akkoord gaat. Dat doen we dus never nooit niet. Ik was er wel nieuwsgierig naar hoe hun een laagste prijs garantie kunnen geven en je energie kunnen leveren tegen inkoopsprijs. Dus ik was wel nieuwsgierig naar de informatie die ze sturen.

Die vrouw die ik aan de lijn had was wel een vreselijke kwebbelkont, ze ratelde maar door en je kon er haast niet tussenkomen. Ze was overigens ook geboren in Almelo vertelde ze, maar dat kan natuurlijk ook een smoes zijn om een beetje vertrouwd over te komen.

Als het goed is en je zegt inderdaad binnen 9 dagen op, moet dit geen pobleem zijn :n (heb famillie die daar werkt)
Ik hoor van mijn famillie dat het inderdaad een heel stuk goedkoper is, maar ook bij de NEM zullen vast wel haken en ogen zitte :j zoals bij iedere energiemaatschappij...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:10

NEM zou ik van mn leven niet aan beginenn...

Zit zelf bij nuon, voor leveren en netwerkbeheer en dit naar volle tevredenheid. Ik ga dus sowieso niet overstappen :D

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:50

mm ons gevecht bij de nem gaat vrolijk door, ondanks dat ik moeders per 1 oktober weer bij de nuon ondergebracht heb, innen ze nog elke maand bijna 600 euro, nu is het ineens een afbetalingsregeling, dit terwijl op het jaarafschrift staat dat ze 3700 eur terug krijgt. echt die gasten hebben een administratie van lik mijn ding :+ ( ook fijn met alleen een aow, mens is compleet in de war hiervan, en nee ze is niet de enige :o )

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:45

sassefras schreef:
mm ons gevecht bij de nem gaat vrolijk door, ondanks dat ik moeders per 1 oktober weer bij de nuon ondergebracht heb, innen ze nog elke maand bijna 600 euro, nu is het ineens een afbetalingsregeling, dit terwijl op het jaarafschrift staat dat ze 3700 eur terug krijgt. echt die gasten hebben een administratie van lik mijn ding :+ ( ook fijn met alleen een aow, mens is compleet in de war hiervan, en nee ze is niet de enige :o )

Is dat via incasso? Want dan zou ik het meteen even terug laten boeken door de bank.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:48

ik heb niet het hele topic gelezen, maar mijn advies is NIET doen. Mijn advocaten kantoor heeft in de afgelopen maanden meerdere keren bij de rechtbank in Rotterdam gestaan wegens een kortgeding tegen de NEM. Ze hebben hun zaakjes niet op orde, sluiten mensen af die wel betalen en ga zo maar door.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:48

sja als het zo simpel was :+ , ze gooien het op het contract , daar schijnt in te staan dat ze nog vier maanden na opzeggen incasso,s mogen blijven uitvoeren

hufters dat zijn het daar bleghhhh :(

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:50

gelukkig hebben wij tot nu toe noig geen echt e problemen met de NEM gehad alleen dat met het verhuzien niet echt soepel ging maar goed. Maar ja positieve verhalen worden ook niet guaw op het internet gezet. Als iemand gene probleem heeft met de NEM wat moet je er dan over vertellen of opzoeken.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 17:00

MissBambi schreef:

.......

Hebben jullie de kranten gelezen? Essent, Eneco & Nuon zijn in Januari zeer veel gestegen, en hebben toen mensen een vast contract aangesmeerd. terwijl per 1 juli de prijzen weer daalden! De NEM heeft dit al in Mei gedaan.

Over het eerste stukje... hahaha! Euhm, grijs of groene stroom betekend alleen dat er voor de hoeveelheid stroom die jij afneemt groene stroom moet worden ingekocht. Jij krijgt niks groens of grijs' hoor. Zou grappig zijn in de kleine lettertjes; 'maar er kan een beetje grijze stroom bijzitten, dat zat nog vastgeplakt in de leidingen' haha!

En over de groten die toen het duur was vaste contracten aansmeerden. Inderdaad heel stom. Elke burger weet toch ondertussen dat het aan de prijs van de olie gekoppeld is? Dan had je op je water kunnen aanvoelen dat de prijzen weer flink zouden dalen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 18:41

dovish schreef:
Jij krijgt niks groens of grijs' hoor. Zou grappig zijn in de kleine lettertjes; 'maar er kan een beetje grijze stroom bijzitten, dat zat nog vastgeplakt in de leidingen' haha!

Nou idd ik wou het nét zeggen wat een zin _O- Je krijgt groen of grijs, echt niet gemengd hoor.
Het principe is heel simpel, je betaald gewoon voor groen of grijs, wat via hetzelfde netwerk binnendruppeld.

Ik heb overigens van de zomer een contract afgesloten bij NEM, kreeg spijt (Zie mn berichten eerder in dit topic) was heel simpel telefonisch op te zeggen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 19:27

sassefras schreef:
sja als het zo simpel was :+ , ze gooien het op het contract , daar schijnt in te staan dat ze nog vier maanden na opzeggen incasso,s mogen blijven uitvoeren

hufters dat zijn het daar bleghhhh :(

4 maanden waarvoor? Voor kosten die nog niet betaald waren?
Want ze kunnen natuurlijk niet gaan innen voor een dienst die zij al 4 maanden niet meer leveren.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:09

Chiqa schreef:
dovish schreef:
Jij krijgt niks groens of grijs' hoor. Zou grappig zijn in de kleine lettertjes; 'maar er kan een beetje grijze stroom bijzitten, dat zat nog vastgeplakt in de leidingen' haha!

Nou idd ik wou het nét zeggen wat een zin _O- Je krijgt groen of grijs, echt niet gemengd hoor.
Het principe is heel simpel, je betaald gewoon voor groen of grijs, wat via hetzelfde netwerk binnendruppeld.

Ik heb overigens van de zomer een contract afgesloten bij NEM, kreeg spijt (Zie mn berichten eerder in dit topic) was heel simpel telefonisch op te zeggen.

en dat bedoel ik ;) ''Dat via het zelfde netwerk binnendruppeld''. Dat wil zeggen dat er altijd sporen van grijze stroom achterblijven ;)
Je krijgt inderdaad of groene of grijze stroom, maar dat wil niet zeggen dat er sporen van grijze stroom in achter blijven.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:33

MissBambi schreef:
Je krijgt inderdaad of groene of grijze stroom, maar dat wil niet zeggen dat er sporen van grijze stroom in achter blijven.......

Je begrijpt er niet veel van, stoom is geen vloeistof hoor, zal geen enkel restje nalaten no worries :D :D

Sorrie vind je opmerking erg grappig :D

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:39

4 maanden waarvoor? Voor kosten die nog niet betaald waren?
Want ze kunnen natuurlijk niet gaan innen voor een dienst die zij al 4 maanden niet meer leveren.[/quote]

ja wie het weet mag het zeggen :D , eerst kreeg mams na een hoop gesteggel geld terug gestort, nu schijnt het te gaan over een afbetalings regeling , van wie ??????????

ik kom er niet achter, we hebben het bij de rechtsbijstand gegooid, ik ga er niet meer over bellen, wordt er echt wanhopig van

mams is blij er vanaf te zijn iedergeval ( of bijna dan, dit is de laaste maand dat ze schijnen te mogen icasseren )

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:50

Zo ik heb in jan een eindafrekening gekregen van 1500 euro, is naar incassoburo gegaan, ligt bij de geschillencommissie voor 2750 euro en krijg nu via een ander incassoburo rekening voor 2500 euro... Op het adres waar ik al een jaar niet meer woon, en de NEM mijn nieuwe adres ook gewoon heeft (na veel pijn en moeite)

Het is toch niet te geloven :n

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:00

Ik ben bekend met de NL Energie Maatschappij :')

Sterker nog..Ik heb er voor gewerkt via een call center. Ook maar enkele weken volgehouden want toen kwam het Natascha Froger gedonder en had ik er zelf geen vertrouwen meer in. Ik wil best werken bij een call center (nou nee eigenlijk niet) maar dan moet ik wel achter het product staan. Ik vond ook dat het niet te vertrouwen was..

Maar ze leren het je wel het heeeeel mooi te brengen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:01

Als zelfs de medewerkers en er geen vertrouwen in hebben...

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:37

griebels schreef:
Zo ik heb in jan een eindafrekening gekregen van 1500 euro, is naar incassoburo gegaan, ligt bij de geschillencommissie voor 2750 euro en krijg nu via een ander incassoburo rekening voor 2500 euro... Op het adres waar ik al een jaar niet meer woon, en de NEM mijn nieuwe adres ook gewoon heeft (na veel pijn en moeite)

Het is toch niet te geloven :n

mmm daar begon bij ons het gedonder ook mee, krijg je toevallig post van channock chase ?????

ik snap er echt geen niks meer van, en bellen kan je zovaak je wilt, want ze snappen het zelf ook niet :Z

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:40

ik ben blij dat wij er vanaf zijn....heeft ons maanden gekost om hier vanaf te komen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:47

Damn..... mijn vriend zit er al jaren bij en meent goedkoper uit te zijn dan bij Eneco...... ik zal hem een rustig voorbereiden dat we een battle moeten gaan voeren om terug te gaan naar Eneco ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:59

Bari schreef:
ik ben blij dat wij er vanaf zijn....heeft ons maanden gekost om hier vanaf te komen.

Ik snap niet hoe je dit voor elkaar krijgt...
Met een uur was ik de aan, en met nog geen 5 minuten was ik dr al weer vanaf.
En ja had het contract al getekend. :+