Oorbellen schieten bij babys, wat vinden jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:50

Laat maar Qimm.
Overigens vind ik flodder ook wel een mooie typering.
Godzijdank zit mijn dochter op een school waar de meeste ouders helemaal niet van dit soort dingen houden. Dit zijn over het algemeen ouders met een hoge opleiding, ik denk dat dat ook scheelt. En zo niet, kreeg ze ze nog niet. Als ze 8 is praten we verder mocht ze ze willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:52

faye schreef:
Godzijdank zit mijn dochter op een school waar de meeste ouders helemaal niet van dit soort dingen houden. Dit zijn over het algemeen ouders met een hoge opleiding, ik denk dat dat ook scheelt..

Jeetje, generaliseren is ook een kunst! :+

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:53

Zo het zelf nooit doen...mooi afwachten tot ze er zelf mee komen. Als ze het dan zouden willen mag het natuurlijk..aangezien ik dr zelf ook genoeg heb kan ik daar dan geen nee tegen zeggen..maar bij baby's oorbellen laten schieten zou ik zelf persoonlijk nooit doen :n Vind ik ze nog te jong voor..ze moeten er zelf voor kiezen :)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:53

odetteke schreef:
Kinke schreef:
vind het zo'n ontzettend ordinair goedkoop gezicht.

Het klopt wel dat je bij een bepaald type mensen vaker ziet dat de baby al oorbellen heeft.... en een gouden ketting :o

:=
Ook wel vaak bij mensen met een Indische achtergrond. Vriendin van mij is echt een heel beschaafd iemand maar ze is getrouwd met een (ook heel beschaafde ;)) Indo en heeft dus van die mooie bruine kindjes... waarvan de jongste (enige meisje, nu 10 mnd) met oorbellen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:54

Ik zou het ook niet doen. Ik vind het ook erg gevaarlijk. Stel dat ze met het vallen en opstaan met de oorbellen blijven haken?? Dan heb je pas echt een litteken te pakken... (en probeer zo'n ukkie maar eens van de hechtingen af te laten blijven). Nee, ik vind het erg onverantwoord...

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:55

faye schreef:
Laat maar Qimm.
Godzijdank zit mijn dochter op een school waar de meeste ouders helemaal niet van dit soort dingen houden. Dit zijn over het algemeen ouders met een hoge opleiding, ik denk dat dat ook scheelt. En zo niet, kreeg ze ze nog niet.

Het word nu steeds mooier , dus ouders met baby's MET oorbelletjes hebben over het algemeen een lagere opleiding _O-
Nou ik geloof toch echt dat mijn ouders het nooit slecht hebben gedaan , maar had toch echt oorbelletjes.
Kom op .. wat overtrokken allemaal zeg , wist niet dat sommige zo kortzichtig waren hier.
Laatst bijgewerkt door Happinez op 28-01-09 16:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:55

faye schreef:
Laat maar Qimm.
Godzijdank zit mijn dochter op een school waar de meeste ouders helemaal niet van dit soort dingen houden. Dit zijn over het algemeen ouders met een hoge opleiding, ik denk dat dat ook scheelt. En zo niet, kreeg ze ze nog niet. Als ze 8 is praten we verder mocht ze ze willen.

laat maar faye

lekker makkelijk zeg.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:56

RedPassion schreef:
faye schreef:
Godzijdank zit mijn dochter op een school waar de meeste ouders helemaal niet van dit soort dingen houden. Dit zijn over het algemeen ouders met een hoge opleiding, ik denk dat dat ook scheelt..

Jeetje, generaliseren is ook een kunst! :+

nou idd dat is opmerking van niks
wat heeft dat er mee te maken of oorbellen wel of niet kunnen bij babies!

Anoniem

Euhm, dat zegt faye nou ook weer niet jackgirl. Jeetje, zowel genaraliseren als iemand woorden verdraaien zijn kunsten he..

Anoniem

Qimm schreef:
faye schreef:
Laat maar Qimm.

laat maar faye

lekker makkelijk zeg.

Hoe bedoel je?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:58

WildWings schreef:
Euhm, dat zegt faye nou ook weer niet jackgirl. Jeetje, zowel genaraliseren als iemand woorden verdraaien zijn kunsten he..

Dat zegt ze wel , lees nog een keer goed.

Ze legt zelf die link met oorbellen en hoger opgeleiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:58

jackgirl schreef:
Nou ik geloof toch echt dat mijn ouders het nooit slecht hebben gedaan , maar had toch echt oorbelletjes.

Hier hetzelfde.

Ik zou mijn lieve, ruimdenkende ouders die hun kinderen op jonge leeftijd toestemming gaven om gaatjes te laten schieten voor geen goud willen ruilen voor zogenaamde beschaafde en hoogopgeleide ouders die vol vooroordelen zitten.

(overigens zijn mijn ouders wel goed opgeleid, maar dat terzijde)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:59

Prinslover schreef:
Ik zou het wel doen. Mochten ze het niet willen, kan het altijd nog uit. Zie je (bijna) niks meer van joh. :) Vind het zelf heel leuk staan, en het doet maar ffies zeer, en dan is het klaar (net als ff een griep prikkie halen).

Mee eens :)
Mijn moeder heeft ook oorbellen bij me laten schieten toen ik 2 maanden was, ben ik blij mee ook. Ze zitten nog keurig recht, op mn 12e heb ik er nog 2 bij laten schieten en vorig jaar in alleen m'n rechteroor nog een 3e. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:59

ik zou het echt nooooit doen! alleen als ze het zelf willen. ik heb er zelf voor gekozen om in elk oor 3 gaatjes te doen, de 3de mag er 21 feb pas uit en die heb ik laten schieten toen mijn 2de er 7 weken in zat. oke, ik ben dan nog wel jong, maar ik kies er zelf voor. en ik was een jaar of 6/7 toen mijn eerste er in zat, ook zelf gekozen. maar bij baby's... stel dat ze niet tegen goud/zilver kunnen, ik heb mijn eerste gaatjes met gouden laten schieten, k kan niet tegen goud, k heb wel iets van 3 maanden met ontstoken oren rondgelopen! stel dat dat met n baby gebeurd!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:00

Mowoah schreef:
faye schreef:
Wat dat met een woonwagenkamp te maken heeft? Daar is men over het algemeen erg verzot op veel bling bling bij kleine kinderen.

Oh, en er zijn zeker geen woonwagenbewoners die niet van blingbling houden?
Ik vind het een beetje over 1 kam scheren...

Weinig, inderdaad :+

Yvonn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:01

Ik vind het geen gezicht, het dochtertje (+- 5 maanden) van iemand die ik ken had ook opeens twee creooltjes. En, vroeg ze, hoe vind je het? Ik zo van ...mmm ja, mooie oorbellen... niet dus!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:03

Mijn ouders hebben me totdat ik 18 was verboden om gaatjes te laten schieten... Ze vinden nog steeds dat ELK sierraad ordinair is, hoe klein en beschaafd ook. Mijn zusje die ze op haar 12e heeft laten schieten kreeg daarvoor een half jaar huisarrest en moest ze er meteen weer uithalen, mijn ouders wensten niet met zo'n ordinair kind met gaten in haar oren over straat te lopen.

Dat is wel het andere uiterste, heb dus op mijn 18e verjaardag in elk oor 3 gaatjes laten schieten en me volgehangen met andere sierraden...

Maar een baby vind ik ook wel overdreven. Een jaar of 8 is een mooie leeftijd, dan weten ze wel of ze het echt mooi vinden of niet.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:04

xMendy schreef:
Prinslover schreef:
Ik zou het wel doen. Mochten ze het niet willen, kan het altijd nog uit. Zie je (bijna) niks meer van joh. :) Vind het zelf heel leuk staan, en het doet maar ffies zeer, en dan is het klaar (net als ff een griep prikkie halen).

Mee eens :)
Mijn moeder heeft ook oorbellen bij me laten schieten toen ik 2 maanden was, ben ik blij mee ook. Ze zitten nog keurig recht, op mn 12e heb ik er nog 2 bij laten schieten en vorig jaar in alleen m'n rechteroor nog een 3e. :Y)

Ik had ze ook al op jonge leeftijd :D Ben er blij mee ook! Ik heb nu een soort van naaldenfobie, dus ben dolblij dat ik ze al heb! Herinner me er niks meer van 8-)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:04

Yvonn85 schreef:
Ik vind het geen gezicht, het dochtertje (+- 5 maanden) van iemand die ik ken had ook opeens twee creooltjes. En, vroeg ze, hoe vind je het? Ik zo van ...mmm ja, mooie oorbellen... niet dus!

Wat een eerlijkheid .. :Y)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:05

ik ben zelf ook als baby zijnde bij de pierser geweest, en eigenlijk ben ik hier wel blij mee want kon me er niks van herinnere :P

maar bij mn eigen baby zou het ook niet in me opkomen :)

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:09

wat een gesteiger. Wat is er erg aan dat zoiets gezegd wordt? Er is immers niets mis met een lage opleiding

Uit mijn werkomgeving ( kinderopvang in achterstandswijk) weet ik dat veel babytjes al oorbelletjes hebben. Vooral Surinamers doen het al op vroege leeftijd.

Ik zelf vind het niet mooi.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:09

Mijn ouders hebben ze bij mij ook laten schieten als baby-zijnde. Ik zie juist niet waarom je het niet zou willen, opzich kan ik wel in de argumenten komen hoor die gegeven zijn.

Maar gezien mijn eigen ervaring heb ik er niets tegen. Ze zitten prima, zijn nooit dichtgegroeid, ondanks dat ik van mijn 6e tot 10e geen oorbellen heb gedragen (moeder vond mij hopeloos, ik verloor er altijd 1? :+)
Een kind gaat heus zijn ouders niet haten, omdat ze oorbellen hebben laten schieten :') Ik heb iig nooit zulke haat-gevoelens gehad, omdat ik gaatjes in mijn oren heb...

Ik snap niet waar het ordinaire, woonwagenkamp e.d. vandaan komt. Beetje overdreven vooroordeel denk je niet.. :7

Joto

Re: Oorbellen schieten bij babys, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:12

@ Faye.. Dus wat je bedoelt is dat mensen met een mindere opleiding geen goeie keuzes o.i.d. maken? Dat jij die mensen dus "minder"vind?

Ik kreeg ze toen ik een jaar of 8/9 was geloof ik.. Opa wou ook een oorbel maar hij durde niet alleen +),

als ik later kiddo's heb, mogen ze ze hebben, wanneer ze oud en wijs genoeg zijn om eigen beslissingen te maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:13

Ik vind het persoonlijke verschrikkelijk lelijk bij een baby'tje.
Daarbij, laat ze later lekker zelf kiezen als ze ouder zijn.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:13

Prinslover schreef:
Ik had ze ook al op jonge leeftijd :D Ben er blij mee ook! Ik heb nu een soort van naaldenfobie, dus ben dolblij dat ik ze al heb! Herinner me er niks meer van 8-)

Zou je het dan ook goed vinden als een ouder bij een kind een klein knopje in de neus laat zetten omdat ze het mooi vinden en het kind nu nog niet bang voor naalden is?
Laatst bijgewerkt door odetteke op 28-01-09 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt