Mijn dochter in elkaar geslagen vanwege een jongen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cavaliere

Re: Mijn dochter in elkaar geslagen vanwege een jongen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:16

ik heb het zelf ook meegemaakt.

ik ging heel veel om met een jongen ( puur vriendschappelijk) en een meisje was verliefd op de jongen, dat meisje kon mij uitteraard niet uitstaan en toen heeft ze de jongen tegen me opgestookt en kregen die 2 verkering. elke keer scholden ze me uit, en hun niet alleen maar ook mensen die ik nog nooit eerder had gezien, maar ergens vage kennisen waren van 1 van de 2.

toen hebben ze me op de parkeerplaats van de ah bij ons op school opgewacht met zijn alle en in elkaar geslagen. de school deed niks, getuigen wouden niet getuigen..

daar zit je dan bij de politie, hun warne met een groep en die hele groep zei dit.. en ik in mijn eentje ( wel de waarheid) zei dat. nou daar doen ze niks mee bij de politie, is het ene woord tegen het andere:S

het is al 2 jaar aan de gang oid. en nog steeds lopen de rillingen over mijn lijf als ik ze tegen kom, nog steeds schelden ze me uit, en nog steeds krijg ik mt stappen wel een por in mijn rug van iemand die ik nog noooit eerder gezien heb ( en die dan een vriendje blijkt te zijn van hun)

ze liegen en bedriegen, echt alles aan elkaar.. zo zei het meisje: dit is al aan de gang sinds het aoc, want stephanie maakte een kwetsende opmerking over mijn overleden vader,

nou ik wist niet eens dat haar vader ziek of overleden was.. en wat blijkt. in juni was ik voor het laatst op het aoc om mijn diploma op te halen, in december zei ze dit tegen de politie, en dan staat er een rauwkaartje op der hyves, en daar staat doodleuk dat de man is overleden in oktober..

oftewel.. toen ik een kwetsende opmerking heb gemaakt over een overleden man.. was de heer nog niet eens overleden?

ik wens jou en je dochter heel veel sterke, en succ6, ik ben blij dat de politie er zo mee bezig is en hoop dat alles goed komt met je dochter en het meisje!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:27

Jeetje.
Helaas gebeuren deze dingen dagelijks. ;(
Maar dat neemt niet weg dat het echt vreselijk is. En het zal vast een hele opluchting zijn dat de politie er goed aan bezig is!
Er zit zeer zeker iets mis in de opvoeding van dat andere meisje.
Schrik ook van sommige verhalen, dat de politie daar gewoon helemaal niks aan doet. Waar moet je je nog veilig voelen? Als zelfs meisjes van 15 al zo ver gaan :(.
Heel veel sterkte voor jou en je dochter in ieder geval :(:)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:30

Ook ik heb heel veel respect voor jouw optreden, je hebt je echt goed weten in te houden. Heel knap van je om je niet te verlagen tot dat niveau.

Hoe gaat het met je dochter? Hoe was haar schooldag vandaag?

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:41

Bah bah wat een gedoe, er word tegenwoordig veel te snel geslagen!

Ik vind het ook knap dat je je hebt kunnen inhouden, ik had het niet gekunnen denk ik!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:43

Jeetje je schrikt je rot.. en dat het zovaak voorkomt (gezien alle reacties in dit topic), niet te geloven!

Fijn dat de politie het iig serieus oppakt, jammer dat de school en ouders van de dame in kwestie lakser zijn.

Sterkte er iig mee, zowel jij, je dochter als de andere in dit topic die gelijke dingen hebben meegemaakt.

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:49

nou, ik weet toch zeker dat als ik zoiets zou doen. Dat ik de komende tijd niet thuis hoef te komen. Twee jaar geleden ook zoiets meegemaakt. Hele groep (jongens en meisje) flink geblowd allemaal en ik liep daar toevallig langs. Ze hebben toen me aan mijn haren naar beneden getrokken en geschupt. Ik heb nog proberen wat terug te doen maar ja zie dat maar eens te doen met zo'n groep. Toen kwam op dat moment mijn broer, mijn (nu) ex en een goede vriend langs. Die hebben mij toen geholpen. Ik ben bij mijn ex achterop de scooter van mijn broer gestapt (toen had ik nog niks met hem.. dat kwam 3 dagen later). Mijn broer en die vriend moesten dus naar huis lopen. Blijkt dat die 'stoere' kinderen een zus/broer hadden gebeld. Die was toen met hun auto achter mijn broer en die vriend aangekomen en heeft ze dus ook geramd. Mijn broer heeft heel er last van stemmingswisselingen (mede door ADHD) en die is toen helemaal door het lint gegaan. Het is met een sisser afgelopen. Maar we hebben er toen ook aangifte voor gedaan. De politie deed er verder niks aan.

Maar ik weet zeker dat als ik later kinderen heb dat ik me niet zo rustig kan houden als jou.
Veel sterkt :(:)
Laatst bijgewerkt door vionnesem op 28-01-09 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:50

Ik heb ook veel bewondering voor je, ik weet niet of ik wel zo rustig had kunnen blijven..
Heel veel sterkte voor je dochter maar ook voor jou, want zo te lezen heb jij er ook goed de schrik in ( wat ik me heel goed kan voorstellen).
Net zoals Sorriso ben ik ook wel benieuwd hoe haar schooldag vandaag was.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:08

Wat verschrikkelijk voor je dochter TS, ik vind het ook knap dat je zo rustig bent gebleven en meteen naar de politie bent gestapt. Ik wens jullie beide sterkte en ik hoop dat haar schooldag mee is gevallen vandaag.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:05

Wat een triest gebeuren...
Ik heb zoiets dergelijks zelf in mijn pubertijd meegemaakt. In mijn klas zat een meisje die al 4 jaar ouder was dan ik en een paar maal op zowel de vorige als deze school was blijven zitten.
Die dame was uitermate agressief (en ik helaas in die tijd uitermate passief, angstig en verlegen) en al gauw had ze me op de korrel.
Ik was als de dood voor d'r. Zij en d'r vriendinnen hebben me ooit onder een auto geprobeerd te duwen. Een vriend van me, vrij groot voor z'n leeftijd, is letterlijk tussenbeide gekomen nadat ik doodsbang een stoep op was gevlucht. Dat is misschien wel de enige reden geweest dat ze me niet te grazen namen.

Directeuren, mentoren, gesprekken. Het duurde veel te lang. Ik durfde niet meer naar school, mijn broer was compleet woest en wilde zelf wel even langskomen.
Achteraf had 'ie dat van mij mogen doen.

Eigenlijk is de ellende pas écht gestopt toen ze het jaar erop naar een andere school ging, want dat jaar was bijzonder zwaar en moeilijk, om niet te zeggen ronduit traumatisch. De directeur was een geweldige vent die zich flink heeft ingezet, maar ze bleef altijd labiel en gevaarlijk.

Het is maar goed dat ik toen nog zo lief was, want zoals ik nu ben, was de afloop van het conflict heel anders geweest... in háár nadeel.
Zij heeft opzettelijk mijn leven in gevaar gebracht destijds.
Het is zelfs zo erg geweest, dat ik blij ben haar nooit weer te zijn tegengekomen. Ik weet gewoon niet wat ik dan zou doen... want ik vergeet noch vergeef het.

Scholen onderschatten de impact op de kinderen nogal.
Ik ben allang volwassen, maar ik weet alles nog van de pester en wat er toen is gebeurd.
Geef me de kans, en ik zou graag alsnog de dingen ''recht zetten''.

Houd je dochter de komende tijd maar een beetje in het oog, zodat er geen ongelukken kunnen gebeuren. Je weet nooit wat die meiden nu gaan verzinnen.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:13

Inderdaad, nakisha, dat zeg je heel goed!!!! Leraren hebben vaak niet door wat voor een impact dit heeft op het leven van kinderen. Want ach? wat is nou een paar klappen? Er zijn veel ergere dingen op de wereld. Nou vooral voor de kinderen op deze leefdtijd kan dit een invloed hebben die voor de rest van het leven niet meer wordt vergeten, en vaak nog wel een grotere invloed heeft. Ik ben vroeger toen ik een jaar of 14 was ook wel is opgewacht door een meisje, dat mij niet mocht om iets wat ik nooit gedaan had. Ik werd gepest door iedereen om mij heen. En had maar 1 echte vriendin. En ik denk dat ik dit mijn hele leven niet meer vergeet, en echt zeker in m'n schoenen zal ik ook nooit meer staan.

love_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:19

Goh zeg wat een verhaal. SCHANDALIG :(
En dit soort gedrag al op die leeftijd!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:23

TS, wat afschuwelijk voor je dochter. Ik heb ook eens iets meegemaakt, maar dat is alweer 14 jaar geleden. Je arme meid zit gewoon nooit meer echt lekker op school :(:)
Laten ze die griet maar flink aanpakken!

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 18:49

Zo de eerste schooldag zit er weer op en je kunt je niet voorstellen hoe ik vanaf 3 uur tot kwart voor 4 wanhopig op de klok heb zitten kijken van, ja nu zit ze op de fiets, zal ik erheen rijden om te kijken of niet???
Heb het uiteindelijk niet gedaan en "braaf" mijn dochter de kans gegeven om heel thuis te komen, dit is dan ook goed gegaan!!

Ze vertelde dat ze dus vanmorgen het gesprek heeft gehad en dat dat niet langer dan 10 minuten heeft geduurd omdat dat andere meisje in de stoel zat en alleen maar zei : wat wil je nu dat ik zeg? Ik weet niet wat ik moet zeggen. Heb niks te melden.
Tja wat moet je daar nou mee?
De agent heeft mijn dochter naar de klas gebracht (ook dat andere meisje) en heeft gezegd dat ze in het vervolg dergelijke dingen maar onderling moeten uitpraten...Ja alsof dat gaat gebeuren, sorry dat ik misschien een beetje sceptich klink maar daar heb ik dus weinig geloof in, ken het meisje verder niet dus mag dit eigenlijk niet zeggen maar zoals het verhaal op mij overkomt klinkt het allemaal heel ongeintereseerd.

Verder heeft mijn dochter veel positieve reacties richting haar gekregen van het grootste deel van de schoolgenoten maar natuurlijk was er ook een hele groep (uiteraard klasgenoten van het meisje) die mijn dochter een beetje bleven jennen, roepen van hey blauwoog moet de andere kant ook nog dicht, zie je nu nog wel iets? Tegen een vuist aangelopen? Je kent dat wel.En dan in de gang ineens een duwtje tegen mijn dochter geven zodat ze tegen de muur aanviel.
Ook hebben ze in de pauze de deuropening van de kantine verspert door er met een heel groepje te gaan staan zodat ze er niet door kon maar gelukkig waren vriendinnen van mijn dochter zo dapper om te zeggen kom meid hoofd en schouders omhoog en gewoon doorlopen, doe net of het je niet intereseert, vind ik erg lief en knap van die meiden.
Mijn dochter heeft zich dapper gedragen en ik ben trots op haar!!
Ze zijn met 4en naar huis gefietst en hebben dat meisje niet meer gezien, gelukkig!!

Ook heb ik het hier thuis natuurlijk heel de dag over dit hele gebeuren en heb mezelf echt afgevraagd of ik er wel juist aan heb gedaan om haar op de fiets te laten gaan maar uiteindelijk weet ik toch dat het geen oplossing is om haar weg te brengen, ze zal toch een beetje voor zichzelf moeten leren opkomen, wil absoluut niet zo'n kind dat zich bij iedere ruzie achter mij probeert te verschuilen of vind dat er anderen "bijgehaald" moeten worden...
Jammer dat dit zo moet maar het is niet anders.

Ik houd zeer zeker mijn dochter goed in de gaten en ben er ook bang voor dat het een grotere impact gaat hebben dan iedereen denkt, zoiets kan lang duren voor het een beetje zakt ben ik bang

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:57

Doet de politie verder niets? Wat een asociale bedoening zeg. Taakstraf geven dat schorum!!!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:59

Balen zeg, hoe dat gesprek is gegaan, klinkt idd niet alsof dat meisje er spijt van heeft.... Gelukkig maar dat je dochter lieve vriendinnen heeft die haar helpen, dan staat ze er tenminste niet alleen voor. Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vind haar op de fiets naar school te laten gaan maar steeds brengen is idd ook geen optie.

Het beste haar gewoon goed in de gaten houden en meteen weer ingrijpen als zich weer zo'n incident voordoet.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:03

De politie lijkt zo weinig te kunnen bij dit soort dingen... tot het te laat is en het compleet uit de hand loopt.
Het is ZO moeilijk...

Toch klinkt dit nog niet erg goed. Ik vind dat het hiermee niet klaar is; dat grietje heeft geen spijt en de politie doet niets. Het is zowat een vrijbrief om het wéér te doen...

Laten we maar hopen dat het niet weer gebeurd.

Mocht je het nu echt niet vertrouwen, dan zou ik haast zeggen; rijd er een paar keer ''stiekem'' achteraan. Met de auto of de fiets, (het liefst het laatste) en gewoon een dikke muts op, sjaal om je hoofd, oude jas of juist een heel andere, maar eentje die je dochter niet kent... en onopvallend.
Ik zou dit echter pas doen als het dreigt weer slechter te gaan...

Eevj; Jou verhaal komt me bekend voor, ik had ook maar 1 vriendin en was verder gewoon een buitenbeentje. Dat gebeurd kinderen vaak als de popie jopie van de klas ze niet moet...
Mensen snappen niet hoe bang zo'n slachtoffer kan zijn. Hoe ze oprecht vrezen voor hun leven!!
En niemand die iets doet...

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:05

Jeetje, ik zit toch echt met mijn mond vol tanden. Ik vind dit echt niet normaal meer..
Ik word op dit moment zelf ook uitgescholden voor vanalles, omdat een meisje bij op school mijn ex leuk vind, en ik nog vriendschappelijk met hem om ga. Tja dan heb je er een grote vijand bij zonder zelf ook maar iets te doen..
Ik wens je dochter heel veel sterkte, en vind trouwens dat jij zelf ook ontzettend goed hebt gereageerd!

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:10

Wat zal jij blij zijn dat je je dochter tegen bent gekomen, je moet er toch niet aan denken hoe het anders was afgelopen.
Heel goed dat je aangifte hebt gedaan, alleen jammer dat het zo weinig indruk heeft gemaakt.
Sterkte met je dochter en ik hoop dat ze verder met rust word gelaten.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:12

jeetje zeg, waar gaat het heen allemaal?

wat erg dat de politie verder niets doet!! :(

heel veel sterkte voor je dochter!

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:13

Maar deze reactie van die agent staat dan toch los van het vervolgen, niet?

Het lijkt me dat deze zaak voor dat meisje nog wel een staartje krijgt toch? Ze zou toch "flink" aangepakt worden? ("flink" is mijn ogen veruit bij lange na niet flink genoeg, moge dat duidelijk zijn....) :Y)

Lijkt me dat ze dit niet zomaar af kunnen doen toch?!

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:18

echt niet normaal!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:22

Geen taakstraf? Helemaal niks?

Sterkte voor je dochter en dat ze zich maar niet laat kennen! Vriendje van haar er nog iets over gezegd?

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:35

Pff, wat een zelfbeheersing heb jij zeg! _/-\o_
Ik had die griet al lang met d'r giecheltje over de straatstenen getrokken, ongelofelijk :n

Reactie, of beter gezegd gebrek aan reactie van de ouders vind ik al helemaal ronduit asociaal. Ze zijn er van geschrokken, maar hebben totaal geen overwicht? Misschien is dan nú het uitgelezen moment om daar eens iets aan te gaan doen :)* Ik denk dat ik m'n dochter aan d'r haren naar jullie huis had gesleurd en had laten smeken om excuses. En persoonlijk bij de politie afleveren: mijn kind mishandelt, zet d'r maar een nachtje vast, want zo'n kind hoef ik niet in huis :evaw:

Keihard misschien, maar ik zie het regelmatig in m'n klassen voorbij komen als leerkracht in opleiding in het basisonderwijs. Vooral niet te streng en te consequent, want stel je voor de het arme kinderzieltje een deukje oploopt :(:) Dat 't arme kind met 14 jaar z'n eigen gang gaat en zich van z'n ouders en niemand iets aantrekt, dat is heel vervelend, maar 'tsja, wij hebben 't ook niet meer in de hand'.

Probleem is dat ouders tegenwoordig de eigen fouten van hun kinderen, op jonge leeftijd al, niet in willen zien. Ik heb toen ik een jaar of 10 was m'n stronvervelende buurjongen een flinke lel tegen z'n hoofd gegeven, met een stuk hout. Trots dat ik was, eindelijk kon ik 'm terugpakken :D Jammer dat m'n moeder het zag, het stuk hout afpakte en me meesleurde naar de woning van de buurjongen, waar hij inmiddels brullend bij z'n moeder stond. Excuses maken, want zoals mij altijd geleerd was: je mag jezelf verdedigen, maar met je blote handen :j En geloof me, ik ging door het stof, door m'n excuses te moeten maken bij dat etter, z'n verwaande moeder en m'n eigen moeder. Maar mijn moeder heeft de buurvrouw altijd recht aan kunnen kijken, want haar dochter wist heel goed wat goed en fout was...

Ik heb echt respect voor je Ni_Mi, hoe je hiermee omgaat en hoe je je dochter ondanks alles toch weer durft te laten gaan! +:)+ Je zou haar het liefst ieder moment van de dag volgen om haar te behoeden voor nog meer onrecht, maar gelukkig heeft zie lieve vriendinnen en geef jij haar de kans om het zelf te proberen :j Ik vind het ronduit schandalig dat zo'n loeder van 14 gewoon door kan gaan en niet eens inziet wat ze doet. Ik snap dat van de school ook niet, gelijk ouders op school laten komen en laat die griet maar lekker beven, keihard optreden is in mijn ogen het enige wat helpt tegen dit soort zinloos geweld!

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:45

het is toch niet meer normaal :(
maar 1 zinnetje in je beginpost snap ik niet, je was boos omdat ze stond te kletsen?
ik ben benieuwd wat dat meisje gaat krijgen voor taakstraf ofzo.

en als ik zo de andere verhalen van bokkers lees over ruzies.. dan vraag ik me af waar jullie zelfrespect is gebleven?
en dan kan er gezegt worden ik sta erboven blablabla, maar kom op zeg je laat je eigen toch niet lastig vallen/slaan?
heb een keer een meisje voor me gehad in een discotheek, en een grote bek dat ze had en schreeuwen... dus ik zeg wijfie doe nou niet ga gewoon weg laat me met rust }:0 maar gewoon doorgaan, ja die heb ik bij dr haren gepakt en letterlijk door de hele discotheek heen geslagen, ja anders was ik degene geweest die klappen had gehad en ben daar niet van gediend.
kom is voor jezelf op!!!!

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:52

1 tegen 1 is ook wel iets anders als veel van de verhalen die hier verteld worden. een groepje tegen 1 iemand....

En niet iedereen is zoals jij ;) als je wat rustiger/voorzichtiger e.d. bent dan doe je dat niet zomaar...