Aangifte doen of toch maar niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 22:18

Anthea schreef:
En nu ga je me 'n pb sturen dat ik een dom wijf ben?
Volwassen ben jij zeg...

Wie is hier nou volwassen? Jij nog lang niet!

Anoniem

Re: Aangifte doen of toch maar niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:20

Ik snap jouw punt niet. Je zit me achterbaks te pb'en dat ik '15 jaar ben en dan al zo zielig' en dat ik een dom wijf ben. Waarom zeg je dat hier niet? :?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:20

pff meiden.. Kappen:) Anthea weet niet hoe nanneke zich heeft gevoeld, dat is een feit. Ook is het een feit dat Nanneke zich zelf in deze kwetbare stomme situatie heeft gedrukt.. en dat geeft ze in haar beginpost aan. Nu is het feit ook dat deze man strafbaar is, maar in hoeverre zal hij gestraft worden? Ik vraag me af welke stappen je zult ondernemen nanneke..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:22

Kappen.. Ik ben nergens mee bezig. Ik krijg ineens pb's dat ik een stom/dom/wat het ook is wijf ben. Dat vind ik achterbaks en gemeen, en ik snap ook niet waarom iemand zoiets nou doet. :)

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:22

0Nanneke0 schreef:
pinuts schreef:
hij is dus bij jou thuis gekomen ?

wat wil je hier mee zeggen. Gebeurd is gebeurd. Ik heb nu wel genoeg over mij heen gekregen. Net of ik niet genoeg ellende heb.

Je dacht dat de mensen medeleven/medelijden/empathie voor je zouden hebben met zo'n verhaal ...

Velen zullen echter denken: hoe kon je zo stom zijn om zoiets te doen...

Je bent nu 18 ! Maak iets van je leven...Hou op in t verleden te leven. Zoek hulp en doe iets ! Anders kom je nooit vooruit.

Je moet jezelf onder handen pakken meid...Je zegt nu zelf "gebeurd is gebeurd". OK t is dus t verleden en t is voorbij.
Stop zelfmedelijden te hebben en maak iets van je leven of wil je de rest van je leven in t verleden leven en medelijden met jezelf hebben over de treurige jaren die je achter je hebt ?

Ik weet het, het is hard wat ik zeg...maar ik probeer je wakker te schudden.... NIEMAND behalve JIJ zelf kan iets van je leven maken...

En jij je hebt misschien al veel miserie gehad tijdens je jeugd....zo zijn er 13 in een dozijn...maar ook die slagen erin succesvolle volwassenen te zijn.

Succes met je toekomst ! Die hangt enkel en alleen van jou af ! Blijf je een sukkelaar of word je een succesvolle ? Aan jou de keus ! Succes

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 22:23

Ja goed plan.
Als een agent tegen mij zegt ik zou echt aangifte doen. Dan zegt dat ergens toch al voldoende!

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 22:23

Nee, waarom? Ik ben zelf zo dom geweest dat staat ook duidelijk in mijn beginpost.

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:28

0Nanneke0 schreef:
Ja goed plan.
Als een agent tegen mij zegt ik zou echt aangifte doen. Dan zegt dat ergens toch al voldoende!

Ken je eigenlijk wel het verschil tussen aangifte doen of melding maken ? Dat zijn totaal verschillende procedures !
Raadpleeg een raadsman of je krijgt later nog spijt van wat je nu weer gaat doen !

Een verwittigd man is er 2 waard !

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 22:30

Chikiboy schreef:
0Nanneke0 schreef:
Ja goed plan.

Ken je eigenlijk wel het verschil tussen aangifte doen of melding maken ? Dat zijn totaal verschillende procedures !
Raadpleeg een raadsman of je krijgt later nog spijt van wat je nu weer gaat doen !

Een verwittigd man is er 2 waard !

Dat weet ik. Heb er zelf voor geleerd teminste tijdens een opleiding die ik volg/de

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:32

aangifte tegen wat?... vind ook wel dat je erg aanvalt omdat je geen ja en amen reacties krijgt, meid je deed het vrijwillig of je nou in een slechte situatie zat of niet, je deed het zelf, er kan hier dan denk ik ook niet eens een aangifte van gemaakt worden.
voor de rest geef ik mee. wie met zijn gezicht naar het verleden staat, staat met zijn rug naar de toekomst.
draai je eens om ;)

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 22:33

Volgens mij weet een agent wel wat die zegt! Die zei dat ik aangifte kan doen en dit raden ze me ook zeker aan!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:34

0Nanneke0 schreef:
Ja goed plan.

helaas, de politie in nederland loopt nou niet bepaald hard voor slachtoffers; wél zijn ze altij geinteresseerd in nieuwe zaken.
een klein beetje meer respect naar iedereen hier kan geen kwaad denk ik; hier bereiken we ook niks mee.
TS, ga eens informeren naar de mogenlijkheden maar verwacht er niet teveel van.
Hoe je het ook wendt of keert; je bent er zelf bijgeweest en of je nou depri was en 15; je bent geen 6 en hebt dus voldoende verstand om te weten dat het niet klopte.
Op dat moment voelde je je er fijn bij; vanwaar dan nu die haat jegens hem?
Of ben je boos en probeer je je woede op iets af te reageren?
Probeer verder te gaan met je leven en de goede dingen te doen ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:35

dan doe je dat, maar hij zal niets eens een werkstraf krijgen, misschien zal hij niet eens naar het bureau gehaald worden, niet een anderman leed bezorgen omdat jij er spijt van hebt.

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 22:36

Ik ga ook verder met mijn leven. Alleen dit zit me gewoon dwars. Hij was strafbaar en dat is een ding wat zeker is.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:37

tjah, pinuts vroeg het al maar je zegt ik ben maar 1x meegegaan dan heb je hem dus 3x wel binnengelaten.. helemaal vrijwillig....
je gaat duidelijk niet verder, je wilt dat iemand anders de dupe word van jou fouten, dat maakt je geen haar beter en echt niet sterker.

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 22:43

hij is 2 x bekend terrein voor mij geweest. Hij had beter moeten weten. Hij is strafbaar niet ik.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:44

Hier schrijft een meid die het enorm moeilijk heeft met zichzelf. Is het dan echt nodig haar zo aan te vallen, van eigen schuld en had je maar beter moeten weten? Komop zeg! Grow up!

Tuurlijk was ze er zelf bij, en heeft ze het allemaal niet handig aangepakt. Maar haar nu veroordelen op acties die ze heeft uitgehaald als KIND is nogal makkelijk en kort door de bocht!

Er zijn 15- jarigen die zo goed als volwassen zijn (ik zeg zo goed als, want over 15 jaar denken die daar weer heel anders over, ervaring) en 15- jarigen die praktisch nog kind zijn, kinderlijke gevolgtrekkingen maken en zich kinds opstellen/ gedragen. Maar er is een reden dat de grens van volwassenheid op 18 jaar is gesteld en niet op 15/16 jaar.

Ontopic: Ga af op wat de politie en het juridisch loket zeggen, en zoek alsjeblieft hulp bij het maatschappelijk werk of de GGZ. Ik weet niet in welke regio jij woont, maar als je wil (en je niet aan de andere kant van het land woont) kan ik je wat steun geven en eventueel mee gaan. Als je daar behoefte aan hebt stuur maar een PB.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:45

0Nanneke0 schreef:
... Hij was strafbaar en dat is een ding wat zeker is...

En dit is het enige wat telt.
Of je al dan niet hebt toegestemd, geld ontvangen hebt of wat dan ook, dat maakt allemaal niets uit...
Jij was minderjarig en hij heeft door sex met jou te hebben een strafbaar feit gepleegd.

Tuurlijk was dit niet slim van jezelf, maar de wetgever heeft niet voor niets de leeftijdsgrens op 16 jaar geplaatst. Meisjes beneden die grens zijn nu eenmaal een stuk kwetsbaarder om misbruikt te worden.
En hoe het allemaal gebeurd is maakt niet uit, dit valt daar zeer zeker ook onder.
Gewoon aangifte gaan doen dus ;)
Laatst bijgewerkt door Luckystory op 27-01-09 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:46

Je hebt geen poot om op te staan ga verder met je leven en zoek hulp zsm want dit blijft je achtervolgen zolang je er niks mee doet...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:47

tjah, het zijn alleen maar tips, ik snap dat ze het zwaar heeft gehad maar ik denk dat ze meer bereikt met hulp zoeken voor zichzelf :j ze moet het afsluiten, en op deze manier zal ze dat nooit doen, ze zal er met aangifte alleen maar aan herinnerd worden, was het nou verkrachting was het anders, maar dat is hier niet gebeurd.

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 22:48

xDramaQueen schreef:
tjah, het zijn alleen maar tips, ik snap dat ze het zwaar heeft gehad maar ik denk dat ze meer bereikt met hulp zoeken voor zichzelf :j ze moet het afsluiten, en op deze manier zal ze dat nooit doen, ze zal er met aangifte alleen maar aan herinnerd worden, was het nou verkrachting was het anders, maar dat is hier niet gebeurd.

Ik heb al hulp gehad. Dat hoeft van mij niet meer.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:48

Luckystory schreef:
0Nanneke0 schreef:
... Hij was strafbaar en dat is een ding wat zeker is...

En dit is het enige wat telt.
Of je al dan niet hebt toegestemd, geld ontvangen hebt of wat dan ook, dat maakt allemaal niets uit...
Jij was minderjarig en hij heeft door sex met jou te hebben een strafbaar feit gepleegd.

Tuurlijk was dit niet slim van jezelf, maar de wetgever heeft niet voor niets de leeftijdsgrens op 16 jaar geplaatst. Meisjes beneden die grens zijn nu eenmaal een stuk kwetsbaarder om misbruikt te worden.
En hoe het allemaal gebeurd is maakt niet uit, dit valt daar zeer zeker ook onder.
Gewoon aangifte gaan doen dus ;)

tjah maar deze dame zegt in de OP, ik deed me voor als 16...
dus euh? kweet niet...

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:49

xDramaQueen schreef:
dus euh? kweet niet...

Al was ze 11 en zei ze dat ze 33 was, maakt geen verschil.
Strafbaar is strafbaar. ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:50

0Nanneke0 schreef:
xDramaQueen schreef:

Ik heb al hulp gehad. Dat hoeft van mij niet meer.

sorry maar nee, dat heb je niet :n hele foute opmerking.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:51

Luckystory schreef:
xDramaQueen schreef:
dus euh? kweet niet...

Al was ze 11 en zei ze dat ze 33 was, maakt geen verschil.
Strafbaar is strafbaar. ;)

vrijwillig is vrijwillig.