Jouw eerste auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:21

leuk topic! ik ben dan nog geen 18 en heb geen rijbewijs maar ik zou dan heel graag in 'n eendje rondtuffen! :D 't liefst een rode :):)

xDramaQueen

Re: Jouw eerste auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:22

mijn absolute droomwagen is toch trouwens wel de volkswagen beetle, euh beetje onbetaalbaar :+

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:23

Smart is altijd al van mercedes geweest :) Er zit wel een motor in van een ander bedrijf, omdat Mercedes doorgaans niet van die kleine motoren gebruikt. Ik geloof dat er een motor van een Japans bedrijf in ligt, maar dat weet ik niet zeker.

Maar er heeft altijd al een kooicontructie ingezeten :j Idd, gewoon zelf kopen! Wij hebben 1 grote auto en ooit willen we misschien best een smart als tweede auto, zijn ook verdomd grappige, gave autootjes :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:24

Met jou kan ik praten Dramaqueen :Y)
Ik moet later maar werk zoeken dat goed betaald, want ik wil ook graag een audi, omdat die waanzinnig rijden. En dan een beetle erbij. Of mss maar een rijke man zoeken :')

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:54

capopjekop schreef:
Met jou kan ik praten Dramaqueen :Y)
Ik moet later maar werk zoeken dat goed betaald, want ik wil ook graag een audi, omdat die waanzinnig rijden. En dan een beetle erbij. Of mss maar een rijke man zoeken :')

als we er nou samen 1 nemen ~~}>
jij neemt de beetle, ik de audi, delen we om de dag stoppen we meneer ergens in een kist met ducktape O:)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:57

haha das een strak plan. Maar of het gaat werken? Voorlopig houdt ik het maar bij de auto van mijn paps en mams. Maar je mag anders wel een keer een rondje in onze gedeukte beetol rijden hoor :P

Maar goed ik dwaal af.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:00

als ik hem mag aaien ben ik al blij :D
ik wil altijd alles aaien O:)

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:01

Mijn eerste auto was een Rover 100, die heb ik overgenomen van mijn moeder. echt zo'n klein koekblikje, waarbij de kreukelzone in je benen zit...
maar wel jaren plezier van gehad.

kosten voor verzekering waren zo'n 40 euro per maand. kleine auto is goedkoper in de verzekering en wegenbelasting...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:04

Mijn eerste auto heb ik net gekregen. Een Opel frontera en moet zeggen, ik ben er helemaal gek van. :)

Overgens staat hij nog niet op mijn naam aangezien mijn rijbewijs ontbreekt. Belasting is €205,- per kwartaal, verzekering weet ik zo even niet.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:12

Hmm ik blijf dit even volgen! :)
Krijg een golfje, en na een paar maanden ook een TT.. ruil m dan in.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:25

Een Nissan Almera avn 10 jaar oud, vijfdeurs model.

Superfijn autotje, behoorlijk zuining hoewel het geen klein dingetje is. Airco, cdspeler... kortom alle luxe die ik nodig heb. Het enige nadeel is de kleur... Het is een soort metallic grasgroen...

De verzekering loopt via mijn vader en ik betaal aan verzekering+wegenbelasting 40 euro per maand.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:28

Mijn eerste auto is een opel vectra
Kleur: groen/blauw
Kras: 1
Reden: wist niet dat die trailer in één keer zo dicht bij stond :P

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:54

Gojemoje, ik moet nog een eerste auto kopen. Ik hoef geen koekblikje waarmee je van de weg waait als je 130 rijdt. :+ Maar toch ook niet te groot/zwaar, leven is duur genoeg. ;)

Ik ben aan het kijken voor een Volkswagen Polo van een jaar of 10 oud. :) Ouder moet maar niet. Gelukkig broertje die automonteur is, dus ik ga veilig de weg op. :D

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:55

Ik heb mijn rijbewijs nog lang niet, moet er zelf voor werken, dus dat gaat nog wel eventjes duren.
Uiteindelijk wil ik ontzettend graag een Ford Ka, echt mijn droomautootje. :)

Er is trouwens al een topic over je allereerste auto: Je allereerste auto!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:57

pas mn eerste eigen auto gekocht, omdat ik iedere dag op de snelweg zit is het geen klein koekblikje.
heb een zwarte Alfa Romeo Twin Spark gekocht, model 146 uit 97. geen jong ding dus.
ben 77 euro per 3 maanden kwijt aan wegenbelasting.

Je word wel verwend klaas! een audi TT of een peugeot 307!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 23:30

Thanks voor alle reacties! Leuk om te lezen :)

Ik vind de New Beetle ook helemaal geweldig, en zou mezelf ook best wel in een Smart willen zien rijden, maar helaas, mag ook niet van mams.... :?

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 00:24

Mijn eerste auto was een VW golf 2.Ik geloof dat hij 12 jaar was toen ik hem kocht.
Heb er graag mee gereden maar hij had motorische problemen die niet opgelost geraakten.Die auto z'n motor viel uit in 't midden van de autostrade als je 120km/uur reed...niet echt een aanrader... :+
Heb hem overgelaten toen ik m'n tweede auto kocht.
Verzekering en wegentaks weet ik niet meer eigenlijk...

Heb ondertussen 2 BMW's gehad en sinds 2 maanden heb ik een Peugeot 206 lichte vracht.
Is een dieseltje dat me 85€ per jaar aan taks kost en ongeveer 400€ verzekering per jaar.En dat ding rijdt volgens mij op lucht...moet bijna nooit gaan tanken... :D
Het rijcomfort van BMW heb je wel niet maar langs de andere kant heeft m'n koekendoos toch ook z'n charmes... ;)

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 00:34

Een volkwagen POLO uit ik geloof 1996 en ik rij er nog steeds in.
Prima auto'tje :D

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 02:41

De eerste auto die ik kreeg toen ik net mijn rijbewijs had was een Opel Astra van de zaak, toen 3 jaar oud. De eerste zoveel jaar altijd bedrijfswagens gehad.

De eerste auto die ik kocht was een Nissan Micra uit 1985, toen al iets van iets van 16/ 17 jaar oud van 500 Euro. Heb er nog jaren in rondgereden, lekker goedkoop in wegenbelasting, verzekering en brandstof. Totdat ie echt stuk ging. Was er echt kapot van.

Ik ben niet zo weg van nieuwe auto's, wil het meeste er zelf aan kunnen doen. En met al die computergestuurde wagens word dat lastig. (hoewel nieuwe auto's wel mooi kunnen zijn).

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 03:28

daantjuhhh schreef:
En als ze er dan achter komen dat JIJ de regelmatige bestuurder bent van deze auto (als je dit niet meld van te voren ten minste) dan ben je als nog de banketstaaf bij een ongeluk.
En niet alleen jij, degene die hem op naam heeft helemaal.
Ik werk bij een verzekeringsmaatschappij.
En ik weet dat het niet moeilijk is om er achter te komen wie er regelmatig in rijd.

Waarom is daar niet moeilijk achter te komen?

paardenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:23

Mijn eerste auto was en is nog steeds een citroen saxo rijd super, lekker snel en goedkoop in de belasting doordat het een lichte auto is.. Ik mis alleen nog 1 ding en dat is het dak wat dr niet af wil ;-) dus spaar ik al hard voor de peugeot 206cc die vind ik n echte meidenauto.. Mn vriend vind hem niks maar die rijd dan ook in een bmw 5serie dus dat is ook geen vergelijking;-)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:30

Judith_ schreef:
Mijn eerste auto heb ik net gekregen. Een Opel frontera en moet zeggen, ik ben er helemaal gek van. :)

Overgens staat hij nog niet op mijn naam aangezien mijn rijbewijs ontbreekt. Belasting is €205,- per kwartaal, verzekering weet ik zo even niet.

Ik mag hopen dat wanneer je geen rijbewijs hebt je er ook (nog) niet in rijdt?

Wat betalen de meete trouwens gigantisch veel aan belasting :oo Ik ben per kwartaal 52 euries kwijt :)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:34

Vanaf 950 kilo gaat t hard met de wegenbelasting, had mijn auto iets lichter ingeschat dan die was, dacht rond de 900, was 960, en dat kost je dan al 10 euro per maand extra... ik betaal iets van 27 euro per maand aan wegenbelasting en rond de 50 aan verzekering (betaal ik in 1x voor eeen heel jaar), onder de 24 en nog maar 1 schadevrijjaar is niet goedkoop

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:43

Ik heb net mijn eerste auto gekregen
Een Mutshibutshi (oid) Colt, uit 1990. Heerlijk oud ding, maar rijdt prima. En hoeveel studenten hebben er nu helemaal een auto.... Ik ben dr super blij mee in ieder geval!!!
Ow ja, verzekering betaal ik geloof ik 22 euro per maand

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:46

@ Topic opener:

Aller eerst maar eens in je handjes wrijven tot je kramp krijgt! Een auto krijgen(!) is niet zomaar iets. En dan ook nog eens een Audi TT. Daar durf ik niet eens van te dromen!

Verder even goed nadenken wat je doet met verzekeren. Een vriendin van mij heeft de verzekering via haar moeder want die heeft al heel veel schadevrije jaren en dat schijnt uit te maken in kosten. Dus even goed inlezen en overwegen wat het handigst is. Desnoods even bellen met een verzekeringsmaatschappij? Of de bank?