silvana84 schreef:Hier ook een alleenstaande moeder. Heb een zoontje van 4. Helaas kom ik bijna niet meer aan paardrijden toe.
Mijn zoon heeft de achter naam van de vader, mocht hij hem later zelf willen veranderen prima.
Mijn ex(de papa) heeft sinds een half jaar een nieuwe vriendin(heeft er daarvoor ook al heel wat versleten), waarmee hij nu zwanger probeert te worden, zij is 42 dus ze zijn bezig met ivf. Helaas word mijn zoon daar een beetje de dupe van want papa heeft in eens minder tijd en intresse in zijn zoon.
Toch vind ik het heel belangrijk dat mijn zoon zijn vader kent, mede door mijn eigen ervaringen als kind met gescheiden ouders, als hij groter is kan hij altijd nog kiezen om het contact te verbreken.
Mijn ex gedraagt zich af en toe echt als een egoistische klootzak maar ik maak geen ruzie met hem waar die kleine bij is.
@Timilon wat dat erkennen betreft vind ik je ex een beetje slap excuus hebben. Kind kan jou achternaam krijgen. En je kind is een uniek persoon, dus als hij zich goed gedraagt zal er niks aan de hand zijn welke achternaam hij ook heeft, en misschien moet je ex dat ook inzien in plaats van alles op de familie af te schuiven. So what dat hij vroeger moest stelen, doet ie nu toch niet meer en hij is volwassen genoeg voor zijn eigen beslissingen.
Wat ontzettend goed dat jij je zoon niet de dupe laat worden van de strubbelingen met zijn vader. Zo zou het altijd moeten!