Afrij stress, We kunnen het!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:16

Hebben jullie allemaal ook eerst TTT gedaan? Of zijn hier ook geslaagden die de TTT niet gereden hebben?

Ik heb gelukkig mijn bijzondere verrichtingen gehaald met mijn TTT, dus die hoef ik alvast niet meer. :')

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:17

ik vertrouw er maar op dat mijn examinator een persoon met véél humor zal zijn :D
maar die bananen zijn een goede tip!

@klaasje, geloof me ik mocht de 2e les al de binnstad in; mijn god zeg ze kwamen van alle kanten en dan vooral die poedersuiker fietsers hihi
waar les jij?

Unseen

Re: Afrij stress, We kunnen het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:18

Fietsers zijn echt hel inderdaad. Ik snap eindelijk hoe eng en gevaarlijk ik eigenlijk altijd ben op de fiets. :')
En dan rijd ik nog maar in Emmen, waar het vergeleken met de grote steden echt rustig is. :')

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:23

Ik heb geen TTT gedaan..

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:29

Dat je een banaan van te voren moet eten heb ik vaker gehoort! Heb ik niet gedaan lust ze niet. :)

Sinds ik auto ben gaan rijden, heb ik eigen pas door hoe IERITANT! die fietsers zijn die zo maar even snel willen oversteken etc (Deed ik zelf ook altijd... :o ) ga er nu wel op letten. :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:32

@buckje: komt me erg bekend voor!
steek zelf niet zo erg over, maar heb nu door hoe het voor een autobestuurder moet zijn!
zelf heb ik al twee keer bijna mn buurmeisje aangereden omdat ze zonder licht rijd.... gelukkig zitten er nog reflectoren op fietsen...

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:59

Hoi

Ten eerste allemaal heel veel succes met t lessen en natuurlijk het examen +:)+ . Ik heb afgelopen jaren behoorlijk wat rijbewijsen bij elkaar "gereden"

* Trekkerrijbewijs( ja dat bestaat, lach niet :+ )
* Brommercertificaat
* Rijbewijs B
* Rijbewijs E

Ik vond het wel prima zo maar voor mijn werk(politie) heb ik nu net weer een week les gehad. We leren BROA (Bijzondere Rij Opleiding Auto) rijden.
Dat is toch wel wat anders dan dat ik ooit bij de rijschool/CBR geleerd heb, ik heb nu de basis gehad en je moet anders kijken, andere manier inhalen en veel meer afstand houden.
Leren slippen op gladwegdek, met auto op de kop gelegen (was gepland) en dan hoe je er uit moet/kan
Over een 3 maanden weer een week les voor BROA2 waarbij we leren rijden met optische en geluidsignalen. Dat hebben we nu al een beetje gehad en je merkt echt dat mensen heel raar kunnen reageren wanneer ze een politieauto met toeters en bellen aan zien/horen komen.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:07

Wildgirl schreef:
ik vertrouw er maar op dat mijn examinator een persoon met véél humor zal zijn :D
maar die bananen zijn een goede tip!

@klaasje, geloof me ik mocht de 2e les al de binnstad in; mijn god zeg ze kwamen van alle kanten en dan vooral die poedersuiker fietsers hihi
waar les jij?

Haha ik ook, maar alleen maar goed natuurlijk. Leer je er gelijk goed aan wennen. Ik les bij v/d Heide, maar omdat ik net m'n relatie verbroken heb moet ik denk ik op zoek naar een ander.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:11

je hebt pb

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:03

Heey!

Dan kom ik hier ook maar eens binnenvallen. Ohoh.. wat een talent heb ik voor autorijden :n
Ik zit nu al over de 40 lessen en het einde is nog niet in zicht ;)
Ik heb gelukkig wel al mijn theorie.
Naja straks weer rijden, hopen dat ik weer vrachtwagens voorbij mag crossen op de snelweg O:)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:49

_Florien_ schreef:
Hebben jullie allemaal ook eerst TTT gedaan? Of zijn hier ook geslaagden die de TTT niet gereden hebben?

Ik heb gelukkig mijn bijzondere verrichtingen gehaald met mijn TTT, dus die hoef ik alvast niet meer. :')

Nope, geen TTT gedaan. En alsnog gewoon in één keer geslaagd.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:27

_Florien_ schreef:

Ik heb geen TTT gedaan, ik heb een van de laatste lessen pas leren pakeren het rijden zelf vonden ze belangrijekr dan pakeren.

ik geloof dat TTT ook maar 1 examen geldig is, dus stel dat je zak ben je die kwijt.

xelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:53

Ik heb wel de TTT gedaan. Nu hoop ik inderdaad dat ik slaag op mijn examen anders is het voor niks geweest. Maar ik vind het opzich wel een lekker gevoel dat ik die verrichtingen in ieder geval niet meer krijg! :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:37

Mijn instructeur wil a.s. week mijn datum gaan plannen :):)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:16

Ik moet 2 feb. om 14:00 voor de 4e keer, vréselijk. :o
Het lessen ging gister wel errug fijn. We zien het wel....

Ik heb ook een TTT gedaan, maar wist niet dat dat alleen vrijstelling gaf voor je eerste examen. Als ik dat had geweten had ik het niet gedaan... De bijzondere verrichtingen op je examen geven wat speling qua tijd, ik vind dat wel lekker.

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:02

Ik heb wel een TTT gedaan, omdat ie in m'n pakket zat. Maar ik had hem sowieso gedaan om van te voren te weten hoe het zou gaan op mn examen. Daardoor had ik heel wat minder stress en ben ik in een keer geslaagd! Ik wist gelijk de punten waar ik nog aan moest werken enzo!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:06

Ik heb gister ook mijn bijzondere verrichtingen moeten doen, neemt idd weer wat tijd in. Door de ontzettende drukte heb ik wel bijna een uur moeten rijden! en 2 keer snelweg echt vreselijk in die drukte met die stres.

TTT is opzich wel goed zodat je weet wat je te wachten staat, gister was er ook een meisje die dat ging doen terwijl ik ging afrijden zodat ze wist wat haar te wachten ging staan want volgende maand moest zei afrijden het is toch een stukje mee zekerheid wat er goed kan helpen!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:10

Ik wordt 10 feb 18, dan heb ik mn eerste proefles, 11 feb theorie examen, en 27 feb afrijden!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:09

zooo das snel!! ga je niet lessen verder ofzo....

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:24

Denk dat ze een spoedcursus neemt.
Hoe zit het als je je theorie niet haalt ?

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:49

Groot risico Cynthiaaapje! Want zonder theorie kun je geen examen doen ;)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:52

Cynthiaaapje schreef:
Ik wordt 10 feb 18, dan heb ik mn eerste proefles, 11 feb theorie examen, en 27 feb afrijden!

Woo. Dat is lef! :Y) Sterkte ermee. :')

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:56

Ik heb nog 3 lessen voor de boeg en dan mag ik ook :D Mag 24 Februari. Heb in totaal dan 20 of 21 lessen gehad.

Ben wel zenuwachtig hoor, al die verhalen en de kleinste (soms banketstaaf) dingen waardoor ze je laten zakken ...

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:18

Ze kunnen als ze willen je idd op niets laten zakken, maar je moet daar helemaal niet bij nadenken op je examen!!

Jij kan rijden (anders laten ze je niet afrijden!) en zo moet jij blijven denken ik kan rijden, en vind mijn examinator dat niet dat ik het andere keer nog wel eens zien..

Als je een foutje maakt moet je er niet over inzitten maar door rijden alsof er niets gebeurt is...

ik maakte gister ook een foutje maar herstelde hem netjes en reed goed door en dat kreeg ik ook te horen op mijn examen.
Ik kreeg een soort van ''bonus'' punten omdat ik bij een punt waar ik voorrang had, een oudere vrouw voorliet met rolator, en daar een uitleg bij gaf, dat ik geen verkeer hinderde (daar had ik opgelet) en dat sociaal gedrag totaal niet verkeert is vond dat hij dat ik helemaal gelijk had.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:26

Tijdens m'n examen sloeg m'n auto een keer af en reed ik na de afrit nog even een stukje 70/80 terwijl ik daar maar 50 mocht, en gewoon nog geslaagd. :Y)

Net wat Buckje zegt, als je het goed oplost, hoeft het niks negatiefs te betekenen hoor.