Vriend heeft problemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:05

RedPassion schreef:
russel schreef:
Nee, hij heeft voor mij nog een relatie gehad. Toen dat over was, ging hij eten bij zijn moeder, strijken deed zijn moeder en er stond haast niks in huis, had zijn ex allemaal meegenomen en dan heb je ook geen rommel :+

Jeetje. :+

Ik snap zulke moeders ook niet. Je wilt toch een zelfstandige, onafhankelijke man van je zoon maken?

Nogmaals, als het voor jou werkt respecteer ik dat uiteraard, maar ik zou het nooit pikken, ook niet als hij/zij geweldig kan klussen of slecht kookt. Dan leer ik hem/haar wel koken of kook ik alleen voor mezelf tot de boodschap duidelijk is. }>

Ik heb ook geleerd hier meer om te gaan. Vroeger was ik net zo fel als jullie, maar je bereikt er zo weinig mee.

Kijk, ik heb weer 2 paarden, die gaan bij mij weer voor op alles, dat weet hij. Ik heb geleerd om ook reëel te zijn, ik heb weer dingen die hij niet leuk vind.

Wel heb ik gezegd als ik weer full-time ga werken omdat part-time niet lukt, ik ben nl nog steeds zoekende en werk steeds als uitzendkracht, dan wil ik een werkster. Maar ja daar kom je ook niet makkelijk aan. Maar dan ga ik niet mijn schamele tijd aan poetsen besteden.

Dan wordt het lachen, want dan moeten wij de avond voor ze komt, samen de rommel gaan ruimen, want dan wel samen he?

Armaris

Re: Vriend heeft problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 21:16

Zelfs dat doen we niet altijd.
Als we ieder ons eigen deel hebben van het appartement, dan kruipt hij na een uur weer achter de pc en is de toilet voor de dag erna(of de dag erna of de dag erna)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:02

maar hoe kan jij met dit verhaal een kinderwens hebben bij deze man?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 22:06

benangelique schreef:

Ik zie hem zo graag, zou alles voor hem verzetten wat ik maar kan om hem te helpen.
Mijn wens is dan ook om met hem samen een pracht van een kind op de wereld te zetten, niets anders.
Hij heeft deze wens ook en zou niets liever hebben dan dat ik zijn kind zou dragen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:02

Armaris schreef:
benangelique schreef:

Ik zie hem zo graag, zou alles voor hem verzetten wat ik maar kan om hem te helpen.
Mijn wens is dan ook om met hem samen een pracht van een kind op de wereld te zetten, niets anders.
Hij heeft deze wens ook en zou niets liever hebben dan dat ik zijn kind zou dragen.

in de nl spelling lees ik dus dat je alles wel op wilt geven/wilt doen om hem te helpen?
nou, lijdzaam toe zitten kijken werkt niet kan ik je vertellen.
Zou je ook je eigen gevoelens aan de kant zetten om hem te helpen?
helaas; 9 vd 10 keer in een relatie met een verslaafde noodzakelijk om allebei je kop boven water te houden

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 23:09

Wildgirl schreef:
in de nl spelling lees ik dus dat je alles wel op wilt geven/wilt doen om hem te helpen?
nou, lijdzaam toe zitten kijken werkt niet kan ik je vertellen.
Zou je ook je eigen gevoelens aan de kant zetten om hem te helpen?
helaas; 9 vd 10 keer in een relatie met een verslaafde noodzakelijk om allebei je kop boven water te houden

Ik wil niet alles opgeven maar wel wat ik kan en meer niet. Neem aan dat dit een verschil is? ;)
Ik besef wel, ergens houdt het op. En dan kan je niets anders dan het te verbreken maar eer we aan dat punt komen wil ik alles uitgeprobeerd hebben ;) Heb het slecht verwoord denk ik :o

Ik heb nu een email gekregen van hem over hoe hij zich voelt betreffende de situatie, ik ga hem een email terugsturen en proberen om zo met elkaar te communiceren. Het klinkt weinig maar voor hem is dit al veel.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 09:30

Ik vind het goed dat je er zo over nadenkt.. dat je enorm veel van je vriend houdt.. maar wel erg realistisch bent. Hij moet jou gelukkiger maken, kan hij dit niet.. word het erg moeilijk voor jou. Over kinderen zou ik als ik jou was nog niet over nadenken.. vooral niet in deze situatie.. maar lijkt me dat je daar ook wel volwassen in staat

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:06

Armaris schreef:
benangelique schreef:

op het moment dat hij nog niet voor zichzelf kan zorgen en voor jou, is het niet verstandig om een kindje te krijgen, hoe graag die wens er ook bij beiden is. je relatie moet behoorlijk stabiel zijn om een kindje te krijgen, want je hele leven staat op z'n kop.
zolang hij nog onder behandeling is en niet zelf voor een zinvolle besteding van zijn vrije tijd kan zorgen, is het mijn inziens niet raadzaam er een extra zorgfactor aan toe te voegen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 12:59

Daar hebben jullie natuurlijk gelijk in, de wens is duidelijk aanwezig maar eer we uberhaupt willen beginnen aan een kindje(en dat is nu nog niet) zijn we al verder ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:29

RedPassion schreef:
Ik snap zulke moeders ook niet. Je wilt toch een zelfstandige, onafhankelijke man van je zoon maken?

Het hele Oostblok, Rusland, Afrika en de Arabische wereld zit nog vol met zulke kerels die behandeld worden als prinsjes door hun moeder.
Meestal willen moeders eigenlijk helemaal niet dat ze zelfstandig worden of aan een sterke vrouw blijven hangen want dan raken ze (de grip op) hun kleine prinsje kwijt...

Realiseer je wel, dat als je aan kindjes wil beginnen, dat jij dan degene bent met 1 groot en 1 klein kind om helemaal alleen voor te zorgen...

Ik wens je veel sterkte. Mensen kunnen zeker wel veranderen, maar mijn (computerverslaafde) ex die niks deed in het huishouden en niks leuks wilde doen alleen maar computeren, snapte het pas toen ik écht weg was en toen was het voor mij te laat.
Het deed me wel pijn dat hij zo veranderd was nadat ik weg was trouwens.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 21:22

Het is weer hetzelfde hier.
Gaan we langs zijn ouders, zegt mijn vriend opeens dat zijn moeder zei dat hij wat meer op zijn uitgaven moest letten.

Wist niet wat ik hoorde!
Mijn vriend wordt dit jaar 30 en nog kijkt zijn moeder zijn rekeningen na! Ik word er helemaal pissed van :(

Het was dan bijgelegd en opeens nam hij me lief vast en zei:
'Je kan zooo lief zijn en soms ben je zo bah!!

En daar gingen we weer :( Hij weet dat ik het niet fijn vindt dat hij dat zo vaak zegt en dan weer. Ik weet dat ik niet altijd fijn ben om mee om te gaan maar om zoiets te zeggen... ;(

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:28

pinuts schreef:
Ik vind het goed dat je er zo over nadenkt.. dat je enorm veel van je vriend houdt.. maar wel erg realistisch bent. Hij moet jou gelukkiger maken, kan hij dit niet.. word het erg moeilijk voor jou. Over kinderen zou ik als ik jou was nog niet over nadenken.. vooral niet in deze situatie.. maar lijkt me dat je daar ook wel volwassen in staat

Idd, begin pas aan kinderen als hij helemaal gezond is en zijn verantwoordelijkheid neemt in het huishouden. Als deze situatie nog bestaat tegen de tijd dat jij zwanger raakt dan kun jij het nog zwaar te verduren krijgen. Met liefde en nog meer liefde kun je helaas heel veel belangrijke dingen niet oplossen. Als je bovendien continu zijn glaasje bij moet vullen en tegelijkertijd kinderen op moet voeden dan ben je op je 40e een oud wijf.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:10

Terug pakken!
Brood kruimels in zijn bed gooien. ( Aan zijn kant! ) Zijn kleren niet meer wassen. Geen eten meer voor hem koken. Laat het! We leven toch zeker niet meer in de Romeinse tijd??!! :P

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 09:51

idd, wat mireya zegt heb ik ook gedaan. kan voor enorme ruzie zorgen, maar maakt wel heel veel duidelijk :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 11:46

Armaris schreef:

Stap uit je hulpverlenersrol!! Jij bent z'n vriendin, niet z'n therapeut!
Het is prima dat je hem wil steunen, maar op deze manier doe je dat niet.

Het is té makkelijk voor hem, want je gaat steeds weer overstag.
Hij verdient een enorme schop onder z'n reet, met fluwelen handschoentjes kom je er niet zo te lezen.

Ik zou ook eens een goed gesprek met zijn moeder aangaan, zal best moeilijk zijn I know, maar anders blijft het doorgaan...
En als jij écht met hem verder wilt en niet op deze manier, zullen er toch dingen moeten veranderen.
Of wil je de rest van je leven voor hem blijven 'zorgen'? Depressie oké, that sucks, maar je komt er niet uit als je partner mee gaat in jou levenswijze..

Ik zou lekker m'n eigen was doen, m'n eigen afwas etc. Kom op zeg, het is een volwassen kerel en zelfs als je depressief bent kan je nog wel wat huishoudelijke dingetjes doen. Mits er maar iemand achter je vodden aanzit.

Succes!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:46

Hoe gaat het nu dan?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 17:55

Bedankt om te reageren :)
We hebben vrijdagavond fikse ruzie gehad wat jullie konden lezen, nadien hebben we gepraat en wat we ervan vonden.
Ik heb hem dat gezegd dus waarbij hij vermelde dat hij wél iets doet maar ik dat dus niet ziet.

Mh, dat klopt wel en we spraken af dat als ik thuiskom en me direct iets niet opvalt of hij iets gedaan heeft of niet hij me dat zegt. Van mij hoeft dat niet veel te zijn, zoals wasmanden legen of eens een vloer onder handen nemen is voor mij al genoeg ;)
Hij heeft dit weekend de wasmanden leeggehaald, was erg trots :j ook de keuken heeft hij opgeruimt :)

We spraken dus af dat we het op deze manier gaan doen en als het even hoog oploopt om rustig te praten :j Ook zijn we dieper ingegaan op mijn problemen op school en dat ik dat er niet bij kan nemen.

Ook vertelde ik hem van de pc, dat ik het niet fijn vond dat hij op de pc zit als ik thuiskom. We hebben afgesproken dat hij wat meer variatie er ging inbrengen, ipv op de pc iets lezen, tekenen,...

Besef wel dat we er nog niet zijn :n Ook hebben we het over kids gehad en ik vertelde hem dat het beter is nog enkele jaren te wachten, wat hij bevestigde.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:06

Die variatie is al erg belangrijk :j Dat hij niet zo aan die pc geplakt zit. Fijn dat het, zo te horen, al een stukje de goede kant op gaat :)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 21:51

Over zijn moeder valt momenteel niet te praten aangezien hij over dat voor geen reden vatbaar is :n Hij vindt het niet meer dan normaal dat zijn moeder:

Zijn belastingbrief voor hem nog invult
Zij rekeningen bekijkt
Post opent(vooral van de bank)
Beslist wanneer hij pensioensparen gaat doen of whatever
Binnenkomt bij ons wanneer ze zin heeft
etc

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 01:39

misschien moet je zelf ook even een stapje terug nemen.
uit je berichten kan ik opmaken dat je erg veel op hem let. je bent nog jong en maakt je druk om veel te veel dingen.
ik woon zelf ook samen en het is hier vaak een troep in huis, soms maakt mijn mannetje me blij door even wat op te ruimen. maar ga er niet op letten of hij wel wat heeft gedaan.
als je teveel op elkaar let onstaant er irritaties en dan komen er ruzie's.
ik zit zelf ook vaak achter de laptop (nu nog:P) en dat vind me vriend ook niet altijd fijn..(hij ligt nu in bed :P) maar zo zijn er ook dingen die ik niet altijd fijn vind.
en over zijn ouders.. tja daar kan je niks aan veranderen, probeer je vriend niet ertussen in te zetten. zo kan ik ook niet goed omgaan met mijn schoonouders, maar als je dat altijd maar verteld tegen je vriend word het er voor hem ook niet beter op :)
hoop dat je snapt wat ik bedoel. succes verder.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 17:34

Mh, ik weet niet wat ik moet doen, het ging prima tot vandaag.
Ik kom thuis, hij weet dat ik om 18u weg moet en kom pas op 17u15 thuis en moet daartussen nog eten. Gaat al krap :=
Kom ik lekker thuis, doodop zie ik alle rotzooi van vanochtend en gisteravond nog staan! en vriendlief? Die is lekker weg naar de gemeenteraad.

Ben het zat, ga zo lekker mijn eigen potje koken tussen de rotzooi en hij kan het opruimen. Ik heb lekker gegeten. Dat hij zijn plan trekt

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:41

Heb ik ook geprobeerd, met als gevolg dat niemand het meer opruimt. Hij stapt er namelijk gewoon overheen, net zoals hij altijd gedaan heeft, ook als hij zelf de troep maakt. De rotzooi lijkt hem ook totaal niet te storen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 18:34

Ik moet mijn woorden terugnemen, hij was gistermiddag niet thuis gekomen :o Vandaag heeft hij wel opgeruimd :j

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 21:44

Momenteel ruimt hij op maar is hij zo moe dat hij de hele avond heeft geslapen nu naar bed is :=
Ik heb voor mezelf besloten dat ik misschien in behandeling ga, ook met mijn verleden, mijn relatie en dat ik me misschien beter ga voelen. Momenteel voel ik me zeer slecht in mijn vel.
Ga zien hoe ik dat het best aanpak maar lijkt me wel een goed idee?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:34

je moet ook goed voor jezelf zorgen. Ik denk dat je je te veel bezig houd met dingen die om je heen gebeuren en zo geen rust kan vinden.
In elk bericht hoor ik je alleen maar over opruimen, misschien alles een keertje gewoon laten liggen? even tot rust komen en je niet ergeren aan dingen die verkeerd gaan?