Leerlingen worden in het algemeen strenger gehouden in Belgie
Het is niet voor niets dat Belgie bekent staat om het goede onderwijs. Het ís gewoon goed maar dat neemt ook dingen mee die door leerlingen als negatief gezien worden. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Het is niet voor niets dat Belgie bekent staat om het goede onderwijs. Het ís gewoon goed maar dat neemt ook dingen mee die door leerlingen als negatief gezien worden.
staat om het goede onderwijs") maar het heeft ook nadelen.... Mondigheid kan lastig zijn, maar het is wel een heel belangrijke eigenschap om je in deze wereld te redden.
mijn DT is nooit goed geweest en daar werd mijn leerkracht nederlands ook wanhopig van. Ze kon me al die regeltjes uitleggen zoveel ze wilde, het gaat er gewoon echt niet in. 
Maak in de eerste les gelijk alles goed duidelijk. Dan weten de leerlingen waar het op staat. Zolang je maar rechtvaardig blijft
Je mag praten wanneer zij het aangeeft, er staat een muziekje aan, kan je ei aan der kwijt, je mag klagen over leraren en iedereen gedraagt zich.
Heb het wel geleerd nog, heb drie dingen georganiseerd *trots* maar wel alledrie op school (watje he!) . Da's het resultaat van het oude, alleen kennisgerichte onderwijs in Nederland. Want 'mit bei seit zu entgegen ausser aus gegenüber' ken ik nog wel (maar wat kon je daarmee? iets met naamvallen...)
)
) door een leraar die elke keer voor de klas stondt: eehm, ja, ga maar opdrachten maken. Ik heb 3 opdrachten gemaakt bij hem terwijl ik echt geen rebelse leerling ben..
Ik ben al vanaf maart 2008 aan het solliciteren voor geschiedenis, M&M, aardrijkskunde, maatschappijleer, levensbeschouwing of docent AVO-vakken.
Wie wil mij? Gemotiveerde daadkrachtige docent geschiedenis/maatschappijleer met hart voor leerlingen biedt zich aan voor functie van minimaal 15 lesuren in de gehele regio zuid-Nederland

Ik ben super streng en bij een eerste les kijk ik de leerlingen aan met een blik van "don't fiets with me". Werkt wel. Heb er slechts twee keer iemand uit hoeven zetten en beide keren dik verdiend. Kinderen in kwestie gingen ook zonder problemen, één kind heeft van pure ellende een aantal tranen gelaten daarbij (oeps).
amj schreef:Hier wil ik me wel even in mengen... Ik sta zelf voor de klas, ik geef aardrijkskunde op een scholengemeenschap en heb klassen van vmbo tot vwo. Als ik voor de klas sta, probeer ik altijd op mijn taalgebruik te letten en netjes te blijven. Maar topicstarter, dat lukt tegenwoordig echt niet altijd! Het valt me steeds meer op hoe brutaal de kinderen zijn tegenwoordig en hoe weinig respect ze hebben. Dan kan het echt wel gebeuren dat je een keer een iets minder net woord tegen een leerling zegt! Trouwens, negen van de tien keer zijn ze daar toch niet van onder de indruk!
Maar ja, als je ziet hoe de ouders soms zijn is het niet gek dat de kinderen zo worden...
Rytm schreef:Van mij mogen ze hoor. Ik vind het zó achterbaks als van die bijdehandte rotkinderen daar ineens moeilijk over gaan doen terwijl ze zelf het hoogste (en grofste) woord hebben.
Ik was vroeger ook niet de liefste en de stilste maar ik heb er nooit een punt van gemaakt als een leraar eens flink tegen mij uitviel op een wat minder aardige manier.
Ik snap ook wel dat het niet hoort als leraar zijnde.. maar ik snap ze wel.
Urielle schreef:Shanty, de typische vakkenFrans zal wel vrij snel ingevuld kunnen worden normaal gesproken, nk, wi en zw zijn moeilijke vakken om in te vullen.
Geschiedenis: Spijkenisse, ergens in Gelderland, Arnhem, plus 1 vacature waar ik al op gereageerd heb
Chiva schreef:Ik ben rechtvaardig maar accepteer geen onzin. SMS-en, MP3 luisteren, ouwehoeren en poppetjes tekenen doe je maar tussen de lessen door of thuis, niet als ik probeer je iets bij te brengen. Ik ga geen drie keer vragen om stilte en ik waarschuw ook niet eindeloos. Zit je mij uit te testen dan kun je rekenen op een extra portie werk want klaarblijkelijk heb je tijd genoeg om je bezig te houden met andere zaken dan het volgen van de les.

Diablo schreef:Chiva schreef:Ik ben rechtvaardig maar accepteer geen onzin. SMS-en, MP3 luisteren, ouwehoeren en poppetjes tekenen doe je maar tussen de lessen door of thuis, niet als ik probeer je iets bij te brengen. Ik ga geen drie keer vragen om stilte en ik waarschuw ook niet eindeloos. Zit je mij uit te testen dan kun je rekenen op een extra portie werk want klaarblijkelijk heb je tijd genoeg om je bezig te houden met andere zaken dan het volgen van de les.
En wat doe je als je een extra portie werk opgeeft en het wordt gewoon niet gemaakt? Let wel, ik ben het met je eens hoor!
Ik heb het tot nu toe nog niet meegemaakt, temeer ook omdat ze er een beoordeling voor ontvangen, ik vraag dus ook terdege kwaliteit en het telt dus ook mee voor het rapport, zeg ik altijd. Shadow0 schreef:Snape was trouwens niet rechtvaardig hoor, dan vind ik prof. Anderling (McGonagall) een beter voorbeeld.