Hoe vrij laat jij je partner?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 23:16

Huertecilla schreef:
FZ_Lin schreef:
Op een paar logische punten na.

Pardon? Voor joú logische punten.
Jouw logica is echter heel wat anders dan de logica van de prachtige engelstalige stelling van Plagom.
De ts vraagt nu net wát voor iemand logisch is. Als dit absoluut zou liggen is er geen grond voor dit topic :)*

hc

Ik denk dat ik voor velen kan typen dat het logisch is dat zijn/haar vriend/vriendin niet verder dan flirten gaat.
En zoals jij al typte: De TS vraagt wat voor iemand logisch is, en dit is dus sowieso logisch voor mij :)*

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 08:09

Mijn man zal ook niet met zomaar met een andere meid gaan stappen, wel laat hij zich wel eens thuis brengen door een collega van de omroep soms ook vrouwelijk.
Je kunt wel heel jaloers zijn maar uiteindelijk jaag je ze daar juist mee in de armen van de ander.
Je kunt er niet je hele leven naast blijven staan.
Is ook nergens voor nodig, vertrouwen is nodig in een relatie anders kun je daar niet op bouwen.
Ik ken zelfs meiden die jaloers zijn op de vrouwelijke collegas van hun vriend.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 10:44

Ik ben erg jaloers aangelegd, en mijn vriend dus ook, maar wij zijn allebei vrije mensen.

Ik zou ook niet weten hoe ik hem tegen zou kunnen houden als ie door de rondte ging shoppen. In dat geval is de relatie waarschijnlijk al behoorlijk vermolmd.

Ik lees een paar paginas terug iets van 'ik had strenger moeten zijn voor mijn ex', maar kom op!

Een man is geen hond!

Bij ons gaat het goed omdat we allebei dezelfde principes nastreven.
Lijkt me wel fijn als je vantevoren al in een eerlijk gesprek weet dat je op een lijn ligt. Als een relatie gebouwd is op het deels verbieden/onderdrukken van de neigingen van een van de partners, dan weet ik al dat het geen fort voor de eeuwigheid gaat worden....

marleen_88

Re: Hoe vrij laat jij je partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 10:49

Mijn vriend heeft vriendinnen (geeft ze 3 zoenen als ie ze ziet) maar gaat meestal uit met z'n vriendengroep.
Ik ben niet jaloers aangelegd, dus hij gaat zijn gang maar.

Ik ben ook niet bang voor andere meiden, dat hij met ze flirt ofzo, vreemdgaan zal hij dan ook niet doen. :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 10:58

Ik doe mijn best mijn vriend zoveel mogelijk vrij te laten. Maar toch ben ik altijd bang dat hij een andere meid leuker gaat vinden dan mij. Als hij een avond met vrienden ergens heen gaat dan doe ik alsof ik het hartstikke leuk voor hem vind, maar toch ben ik dan wel een beetje angstig. Niet dat ik denk dat hij vreemd gaat, maar wel dat daar veel leukere meiden zijn dan mij en dat hij dat ook gaat zien.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 10:59

Grof gezegd zou ik mijn vriend het liefste met handboeien aan het bed vastbinden :P

Ik heb 2 exen gehad die mijn vertrouwen gigantisch hard in mn gezicht hebben terug gesmeten. Ik vertrouw mijn huidige vriend voor 100%, maar ik vind het gewoon niet prettig als hij met een meid weg is. Flirten is al helemaal not done. Zo denkt hij er ook over. Gelukkig zijn we het erover eens en geen van beide ondervind er beperkingen aan :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 11:08

Oei, lastige!

Mijn ex was een hele lieve jongen, die ik voor de volle 100% vertrouwde.
Sommige mensen hebben het meegekregen, andere mensen niet.
Hij ging veel uit, op vakantie met drie vrienden naar een zonnig oord.
Ik kon het hem natuurlijk niet verbieden. Maar ik wilde absoluut geen verhalen horen over meiden, die ik dan toch vaak van zijn vrienden hoorde. Al gebeurde er niet veel, het ging meer over wat voor lekker wijf dat wel niet was, en hoe huge haar tieten wel niet waren.
Het deed me wel wat, want mijn ex lachtte vrolijk mee. Tsjah, wat moest hij ook anders. Hij was nogal afhankelijk van zijn vrienden, door eigen schuld overigens.
Ik was stikjaloers, iets wat me heel erg spijt, maar ook iets dat we samen voor een groot deel hadden kunnen oplossen.
Door alles wat er vroeger is gebeurd, ben ik verschrikkelijk onzeker over mezelf. Terwijl ik best weet dat ik een hele leuke meid ben. Helaas denk ik daar meestal anders over. In dit geval heeft het niets met vertrouwen te maken, maar met onzekerheid. Want ik vertrouwde hem voor de volle 100%, zoals ik al zei.
Had hij volledig voor mij gekozen, mij duidelijk gemaakt dat ik de enige was, had ik niet zo panisch hoeven doen.

Heb veel geleerd van mijn ex, en weet dat ik een jongen gewoon zijn gang moet laten gaan. Vriendinnen zijn prima, toch? Dat had ik bij mijn ex heel sterk, hij had wel wat gewone vriendinnen, maar die kon ik ook allemaal, en ik kon er goed mee opschieten. Dan is er niets om over na te denken. Flirten is prima, als ik er maar niet bij ben. Want dan speelt jaloezie weer de kop op. Vreemd gaan, no way dat ik dat zou accepteren. NOOIT!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 11:43

Ik ben hier niet zo makkelijk in als ik zelf graag zou willen :D Mijn ex (die ik helemaal vertrouwde) is vreemdgegaan en daar ben ik toch wel erg onzeker door geworden.
Mijn vriend krijgt altijd veel aandacht, hij ziet er leuk uit en heeft een vlotte babbel. Hij heeft ook veel vrouwelijke vrienden. Ik probeer hier niet moeilijk over te doen, omdat hij de meeste van die vrienden al had voordat hij mij kende, maar heel stiekem baal ik toch wel een beetje als ik hoor dat hij een hele gezellige avond heeft gehad met andere meiden..... :o Maar hij maakt dan wel weer heel duidelijk dat ie mij toch wel echt het allerleukste vind.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 11:54

veraA schreef:
Heel vrij, al zeg ik het zelf :) .

Hij mag alles van mij. Ik heb zo ontzettend veel vertrouwen in hem dat het zelfs niet in me opkomt dat hij me kan bedonderen. Hij gaat in februari op vakantie met een vriend én vriendin van hem, prima, kan ik me écht niet druk om maken.
Hij mag gaan en staan waar hij wil en hij zegt het ook gerust als hij een knap meisje heeft gezien!

Daar tegenover staat dat ik ook alles mag. Ik heb nog steeds een super contact met m'n ex en m'n vriend moedigd dat eigenlijk alleen maar aan (omdat m'n ex gewoon een toffe gast is). Ook ik kan het gewoon zeggen als ik een leuke jongen tegenkom en mag gaan en staan waar ik wil.

Heel fijn dus wel :+:

Zelfde hier :j zou ook een probleem hebben als ik jaloers was gezien hij verpleegkundige is en dus constant omringt is door vrouwelijke collega's :') Hij dacht dat ik me daar zorgde over maakte omdat zijn vorige vriendin daar heel negatief tegenover stond, dus hij praat daar over met mij waarop ik: "als je wil gaan moet je gaan. Zolang je niet gaat, weet ik tenminste dat je bij me blijft omdat je om me geeft en niet omdat ik je angstvallig vast houd" daar was die even stil van. Zoveel vertrouwen had die nog niet gehad ;) Zonde. Want als er 1 iemand is die je kan vertrouwen...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 11:58

Ook heel vrij, als je van elkaar houd vertrouw je elkaar. Een relatie met restricties vind ik net alsof je omgaat met gebruiksobjecten.
Als je angstig bent als je vriend met mooie meiden praat is er iets aan je zelfvertrouwen of relatie. En als er iets gebeurt en ik ondek het moet ik hem niet hebben.
Maar leven in paranoia lijkt me een redelijk zielig leven.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:00

Tja, mijn vriend is vrij om te gaan en staan waar hij wil. Als hij denkt dat hij beter kan krijgen, dan moet hij zeker daar heen gaan.
Gelukkig weet ik dat hij graag bij mij is en blijft. Stappen met vrienden vind ik ook geen probleem, soms breng ik ze weg en haal ik ze nog op ook.

Flirten mag, maar alleen als ik er niet bij ben. Vind het zo respectloos om met een ander te gaan flirten terwijl je vriend/vriendin erbij is... Iedereen vind het wel leuk om aandacht te krijgen van het andere geslacht (of hetzelfde geslacht, net waar de voorkeur ligt ;) )
en dat is ook goed voor het zelfvertrouwen. Zolang je maar thuis komt eten toch?

Ik krijg ook genoeg aandacht van andere mannen, maar ik ben happy met mijn vent en dat zal ik ook nooit vergeten.

Mensen vergeten vaak dat 'het nieuwe' uiteindelijk ook 'gewoon' wordt. Verliefdheid gaat gewoon over in houden van en een relatie daar zal je continue aan moeten blijven werken om het goed te houden.

Mijn vriend vertelt het ook gewoon als hij aandacht had van een andere meid, en andersom vertel ik het ook. Heel open en eerlijk en dat creeert ook geen achterdocht ofzo.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:38

Pfffffff, moeilijke vraag, moeilijke discussie.

Allereerst zegt iedereen hier heel mooi dat ze (hij) haar (zijn) vriend(in) volledig vertrouwt maar ik vraag me af of dat nog zo is als er iets voorvalt :o (wat niet per definitie vreemdgaan hoeft te zijn).

Verder zouden sommigen van ons misschien wèl iets achterdochtiger mogen zijn aangezien 1 op de 3 mannen EN vrouwen vreemdgaat. Maw. 33% van onze vriendjes gaat vreemd hoor!!!!

Ik wàs altijd heel goed van vertrouwen, naïef misschien zelfs. Vertrouwde het alleen niet als er ook daadwerkelijk iets aan de hand was. Nu is dat echter wel anders. Voor mijn vorige vriend ging ik volledig, voor de volle 100%. Iets wat nieuw voor mij was, ik hield altijd een bepaalde reserve, bij hem niet, ik heb al mijn 'boundries' aan de kant gezet en was er van overtuigd dat ik met hem oud zou worden. Hij bleek er niet zo over te denken :D en heeft me 2 weken nadat hij nog zei dat ik de vrouw van zijn dromen was, aan de kant gezet, over de mail, op de dag dat we 3 jaar verkering hadden (jeumig wat klint dit als een slechte film zeg }:0 ). Sinsdien is het iets anders gesteld met mijn zelfvertrouwen en dus mijn vertrouwen.

Me weer volledig geven, doe ik niet. Ik heb pas een paar maanden verkering met mijn nieuwe vriend. Het is begonnen als scharrel (hallo medescharreldames ;) ). Als scharrel mèt vriendin...Ik had niet gedacht dat het ooit wat zou worden tussen ons, heerlijk die onbezonnen lolletjes zonder verplichtingen en gevoel. Maarrrr, daar kwam verandering in, we werden verliefd, kregen verkering (nadat hij het uiteraard had uitgemaakt met zijn toemalige vriendinnetje :D). Die overgang van de 1 naar de ander was natuurlijk niet ideaal, zeker niet van hem. Je bent je exvriendin niet van de een op de andere dag vergeten. Hence, ik heb nogal wat moeten slikken en pikken in het begin. Er waren welgeteld 3 exen die nog in meer of mindere mate wat van hem wilden. Hij is daar niet altijd even handig en/of eerlijk in geweest waardoor mijn vertrouwen op z'n zachtst gezegd in abominabele staat verkeerd.

Ik sta nu dus ook op een kruising. Ga ik links met hem verder of rechts zonder hem. Kan ik mijn onzekerheden onder controle houden en hem vertrouwen, ècht vertrouwen of zal dit altijd aan me blijven knagen...

Anyway, normaliter ;), vind ik dat afzonderlijk stappen van elkaar en een beetje flirten met of zonder de ander erbij moet kunnen. Ik ben nogal flirterig en ondehoud ook contact met mijn mannelijke vrienden. Hij is sportinstructeur dus zit niet verlegen om aandacht.

Overigens heb ik de uitspraak van WhiteHorses over de liefdesboom overgenomen en ga ik die iedere dag hardop oplezen in de hoop mijn (zelf)vertrouwen te vergroten/terug te krijgen. Nog tips anyone :D ?

En ik weet dat er een leven is nà de relatie met mijn vriend hoor, alleen overblijven zal ik vast niet en zo wel dan soi! Alleen...de pijn, het verdriet...ik wil het niet nog een keer, kan het niet nog een keer...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:42

Als je vriend zijn vriendin bedroog met jou, en jij nu toch met hem door wilt gaan kennelijk, vraag ik me af vanwaar jij het recht haalt om sommige mensen hier te zeggen dat ze achterdochtiger zouden moeten zijn :o

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:04

Weleens van de uitdrukking: 'Zoals je eraan komt, raak je er ook weer af' gehoord? :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:05

randalinpony schreef:
Weleens van de uitdrukking: 'Zoals je eraan komt, raak je er ook weer af' gehoord? :D

:') mag hopen dat dat alleen voor vriendjes geld?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:06

Pharagirlke, recht? Plicht? Tip? Waarschuwing? Als jij in de veronderstelling bent je niet aangesproken te hoeven voelen, zou je ook niet zo heftig hoeven te reageren ;)...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:07

Randalinpony, tja...nogal kortzichtig zou ik zeggen. Zo is mijn exvriend ook aan mij gekomen namelijk ;) en ik kan je wel vertellen dat wij beide 3 jaar lang hondstrouw zijn geweest. Door schade en schande leert men...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:08

Ik zie alleen niet in waarom jij andere mensen zou moeten waarschuwen als je zelf met iemand gaat die zijn vriendin al bedrogen heeft. ;) IMO moet je dan andere mensen niet verwijten dat ze niet achterdochtig genoeg zijn. ;)

Gezien het je ex is vind ik dat geen bijzonder goed argument eerlijk gezegd maar..... :=

En ja ik voel me aangesproken gezien ik een van de mensen was die beweerde haar vriend geheel vrij te laten. :+ Overigens heeft mijn vorige vriend me (dat was de reden van uitmaken :') ) zes maanden bedrogen. Maar kennelijk vond hij het op een ander beter dus dan gaat hij toch lekker? Als ik er dan achter kom dump ik hem gewoon. Gaat heel simpel hier :j

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:12

Verwijten? Wie heeft het over verwijten? Komt het zo op jou over? Jij kunt iig niet weten hoe ik het bedoel want dat kan alleen ik ;).

Dan geef je iig niet veel om je vriendjes als je ze simpelweg dumpt...wist niet dat er tussen België en Nederland andere gedragsnormen gelden maar goed.

Anyway, feit is dat 1 op de 3 vreemdgaat, ook onze vriendjes dus. Ook de vriendjes die we vrijlaten en vriendinnen ook for that matter...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:14

Sees schreef:
Verwijten? Wie heeft het over verwijten? Komt het zo op jou over? Jij kunt iig niet weten hoe ik het bedoel want dat kan alleen ik ;).

Dan geef je iig niet veel om je vriendjes als je ze simpelweg dumpt...wist niet dat er tussen België en Nederland andere gedragsnormen gelden maar goed.

Anyway, feit is dat 1 op de 3 vreemdgaat, ook onze vriendjes dus. Ook de vriendjes die we vrijlaten en vriendinnen ook for that matter...

Ik ga af op wat ik denk dat je bedoelt. Tenzij je meer duidelijkheid geeft wat dat betreft kan je me dat niet kwalijk nemen. ;)

Vriendje gaf duidelijk ook niet veel om mij gezien hij al zes maanden met ander wijven in bed dook :+ Dus dan verkies ik zelfrespect boven verliefdheid. Ik ben meer waard dan dat. Spijt me dat ik dat heb :(:) (eigenlijk spijt me dat helemaal niet maar goed :+)

Vraag me overigens wel af hoe ze aan die cijfers gekomen zijn... (interesse. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze enquetes houden er over? :=)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:24

PG, ok fair enough. Het was niet zozeer als een verwijt bedoeld. Ik ken jullie niet dus hoe vervelend ik het ook zou vinden voor andere mensen, als hun vriendjes vreemdgaan ondervind ik daar geen directe hinder van. Het was meer een hersenspinsel, een overweging, een (retorische) vraag, geef het beestje een naam. Een opmerking waarvan ik hoopte dat men een mening zou geven.

Dat jij vriendje gedumpt hebt, vind ik alleen maar +:)+ . Iedere vrouw (èn man) met een beetje zelfrespect zou dezelfde reactie hebben lijkt me. Het is alleen dat je zei: zo gaat dat hier dat ik dacht van :?.

Ik heb over verschillende onafhankelijke onderzoeken gelezen etc en de cijfers zijn steeds hetzelfde, vraag me niet hoe ze daar aan komen, ik weet het niet. Ik neig echter te geloven dat er een kern van waarheid in zit als ik deze cijfers al uit minstens 3 verschillende enquêtes naar voren heb zien komen.

Wat betreft vreemdgaan, uiteraard is het not done maar het kàn een keer gebeuren. Omdat mijn vriend dus met zijn vorige vriendin is vreemdgegaan, zou hij dus de rest van zijn leven gestraft moeten worden en als onbetrouwbaar bestempeld moeten worden? gelukkig leven we in een wereld waar men fouten mag maken. Thank god anders werd ik zo naast hem aan de schandpaal genageld :D. En dat terwijl ik me toch alweer 3.5 jaar heel netjes gedraag...

PG de laatste alinea slaat niet op jouw uitspraken overigens.

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:34

Ik lees nog redelijk veel dingen als ''flirten is oké, maar ik wil er niks van weten''. Ik zou dat echt niet kunnen hebben! Hoe kan het dat je nog rustig kan slapen 's nachts, als je weet dat je vriendje met andere meisjes flirt? Persoonlijk, het klinkt misschien heel erg.. arrogant misschien, maar ik wil er altijd alles van weten...
Trouwens, zijn er meer dames die het dwarszit dat jij wel enigzins achterdochtig bent, en hij absoluut nooit? :?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:34

Oh maar het meisje dat nu bij mijn ex is is ook heel happy met hem, en bij haar doet hij het niet. (normaal weet je het als buitenstaander sneller en ik heb enkel nog maar goede dingen gehoord sinds hij bij dat meisje is). Als je "the one" vind kunnen jongens zeker veranderen. Maar in zijn geval wist ik dat ik het niet was... Voelde ik al op voorhand maar goed, je bent verliefd, je bent blind.... :)

Ja zo gaat dat hier was alsin "zo gaat dat bij mij". Als mijn vriend vreemd gaat getuigt dat voor mij van weinig respect en interpreteer ik dat als "dat de relatie toch niet zo goed is". Van het moment dat er al vreemd gegaan wordt zit er iets goed fout + het vreemd gaan, tja kleine kans om dat nog te herstellen. Dus dan gaat ieder zijn weg. Als het toch "ment to be" was komen we elkaar wel weer tegen. ;) Zo bedoelde ik dat dus. Maar ik "hoef" geen vriend die vreemd gaat... (nu ben ik daar zelf ook extreem in, als een jongen samen is zal ik de laatste zijn die er een poot naar uit steekt ook al zou ik nog "verliefd" zijn. En mensen hoeven ook niet voor mijn ogen met die persoon te gaan flirten en doen. Want daar worden ze rustig op aangesproken (eigenlijk vooral de jongen er ineens bij, zeker als het om de vent van een vriendin gaat). :+ Vind dat echt not done. Maar zoals ik al zei, ik ben daar vrij extreem in. ;)

Ja zou best kunnen hoor met enquetes. Hoop dan wel dat de vreemd gaanders dat individueel hebben afgenomen :') anders "busted!" :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:50

Mijn man mag van mij gewoon gaan stappen met zijn vrienden. Vrouwelijke vriendinnen heeft hij eigenlijk niet, dus daar hoef ik me sowieso geen zorgen om te maken.

Maar nu zit hij drie weken in Polen. Áls hij daar iets zou doen dan heb ik geen enkele manier om daar achter te komen, en eigenlijk zit ik wel een beetje op hete kolen.

Heb tegen hem gezegd dat ik wil dat hij het me vertelt als hij vreemdgaat daar, want dan wil ik óók een keertje los :=

Gelukkig kunnen we er grapjes over maken.

We zijn allebei onzeker, en bang dat de ander ooit iemand vind die veel beter bij hem past...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:51

Sees schreef:
Randalinpony, tja...nogal kortzichtig zou ik zeggen. Zo is mijn exvriend ook aan mij gekomen namelijk ;) en ik kan je wel vertellen dat wij beide 3 jaar lang hondstrouw zijn geweest. Door schade en schande leert men...

Je was een scharrel van je ex, of was je ex nou een scharrel van jou?

Citaat:
Me weer volledig geven, doe ik niet. Ik heb pas een paar maanden verkering met mijn nieuwe vriend. Het is begonnen als scharrel (hallo medescharreldames ). Als scharrel mèt vriendin...Ik had niet gedacht dat het ooit wat zou worden tussen ons, heerlijk die onbezonnen lolletjes zonder verplichtingen en gevoel. Maarrrr, daar kwam verandering in, we werden verliefd, kregen verkering (nadat hij het uiteraard had uitgemaakt met zijn toemalige vriendinnetje ). Die overgang van de 1 naar de ander was natuurlijk niet ideaal, zeker niet van hem. Je bent je exvriendin niet van de een op de andere dag vergeten. Hence, ik heb nogal wat moeten slikken en pikken in het begin. Er waren welgeteld 3 exen die nog in meer of mindere mate wat van hem wilden. Hij is daar niet altijd even handig en/of eerlijk in geweest waardoor mijn vertrouwen op z'n zachtst gezegd in abominabele staat verkeerd.

Kijk, ik kan of wil hier niet over oordelen, want dit is jouw leven, en het zijn jouw keuzes.
Ik kan alleen maar zeggen dat ík me hier nooit gelukkig bij ging voelen, vooral dat 'niet altijd even eerlijk in geweest' zie ik niet zitten.
Ík zou redeneren, dat een vriendje dat kennelijk niet eerlijk was tegenover zijn ex, en dat ook niet altijd even eerlijk tegenover míj is/was, toch ergens iets in zijn karakter heeft zitten....

Maar dat ben ik.
Ik ken stellen waarin de partners elkaar zo vrij laten dat ze elkaar avontuurtjes buiten de deur gunnen. (Ik ken trouwens opvallend veel EX-stellen die er zo over dachten. :D )
Nogmaals, ik zou daar zelf niet mee kunnen leven, maar als die mensen er geen moeite mee hebben en gelukkig zijn, ach.

Ik denk dat het om eerlijkheid gaat over je verwachtingen in elkaar.