Bij ons staat hij overdag op 19,5 graden. 's nachts weet ik niet. We hebben zo'n thermostaat die ingesteld is en dus zelf regelt wanneer het warmer of kouder moet worden.
Bojangles
Geplaatst: 20-01-09 12:55
Meestal staat hij hier uit omdat we overdag er meestal niet zijn. Als ik hem overdag aandoe zet ik hem op 18 graden en savonds 19 graden nooit warmer eigenlijk Meestal gaat hier in het weekend of 's avonds de houtkachel aan..... Dan is het soms wel 21-23 graden hier als er hard gestookt wordt
Jana_en_Ik
Geplaatst: 20-01-09 13:18
Ik woon met 3 anderen in een studentenhuis. Op de benedenverdieping woont een man, die ook al wat stookt voor ons en op verdieping 2 en 3 bevindt zich onze woning. Ik ben zelf een behoorlijke koukleum (5 fleecetruien in de kast), maar probeer wel energiebewust te zijn. Helaas blijkt dat in een studentenhuis nogal eens lastig. We hebben merendeels enkel glas en ik heb een grote kamer (maar wel 2 radiatoren).
Bij ons proberen we zoveel mogelijk de verwarming uit te zetten als iedereen weg is. Overdag staat hij hier rond de 18 graden als er dus wel iemand thuis is (meestal ik). 's Avonds hebben we hier nog wel eens 'discussie' over. Iedereen die binnenkomt loopt langs de thermostaat en omdat het in de keuken en op de gang altijd koud is, triggert dat meestal gelijk de reactie om de verwarming omhoog te zetten naar 21. Daarbij hebben mijn huisgenoten er een handje aan om de gang te willen stoken, terwijl ik dat volkomen onzin vind voor die keer dat je erover moet. Dus meestal draai ik em dicht en zij em weer open en zo blijven we bezig. 's Avonds staat de thermostaat op 21 en als ik eraan denk zit ik em voor het slapen weer lager, rond de 17. Helaas is nu wel het probleem dat de andere huisgenoten hier soms weer aan veranderen en het dan vergeten weer laag te zetten, met het gevolg dat ik mijn bed uitzweet midden in de nacht
Wie kan me trouwens vertellen wat beter is: wanneer niemand thuis is de thermostaat helemaal uit en dan bij thuiskomst naar 20 stoken (om het snel warm te krijgen (werkt dat zo wel?)), of hem constant op 18 hebben staan bijvoorbeeld ook als niemand thuis is?
Neej
Te koud, zit hier met een dikke trui en een fleecedeken
Overdags staat de verwarming hier dus uit 's Morgens om 6 uur slaat ie aan, naar 20,5 graden, dan gaat ie om 8 uur uit, en om 17 uur slaat ie weer aan naar 20,5 graden tot een uur of 23 volgens mij, dan slaat ie weer uit.
Nakisha
Geplaatst: 20-01-09 15:30
Hier 's nachts standaard op 16 graden en overdag op 22 graden. (Als we weg zijn blijft hij natuurlijk op 16 staan) Ik ben een enorme koukleum en krijg direct last van de spieren en stijve gewrichten als het koud is...
Vergeten te zeggen; daarbij draag ik trouwens een shirt met lange mouwen én een warme trui...
bij ons overdag en snachts op 16 graden en vanaf 17.00 uur op 19 graden. En in het weekend vanaf 8 uur smorgens op 19 graden, en snachts 16 graden. ( staat automatisch ingesteld. ) En als ik het dan nog koud heb, pak ik wel een fleece deken of een extra trui.
Iris82
Geplaatst: 20-01-09 17:44
Wij hebben helaas geen thermostaat dus ik zou niet weten hoe warm het hier is. (stadsverwarming) Moet wel zeggen dat we de verwarming eigenlijk altijd op 4-5 hebben, want ik ben echt ene koukleum.
Edit: boven hebben we geen verwarming aanstaan, alleen als ik thuiswerk (op mn werkkamer) en heel soms in de badkamer.