Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Moska schreef:Ik merk het vooral aan het aantal vacatures. Mijn functie komt te vervallen en ik moet per 1 mei een nieuwe baan zien te vinden met minimaal een gelijkblijvend salaris. In 2007 heb ik voor de gein eens mijn cv op monsterboard en intermediair gezet, werd ik plat gebeld door allerlei bedrijven. Nu weer hetzelfde gedaan, maar helemaal niets! Bij uitzendbureaus willen ze me niet inschrijven (te hoog opgeleid (HBO), te veel werkervaring (7 jr) en te hoge eis wbt salaris (logisch, wil er niet steeds op achteruit gaan bij een nieuwe baan, en mijn eis is echt niet buitensporig hoog) en veel vacatures staan er niet in de krant.
Bij mij is de crisis dus goed voelbaar en ben bang dat het nog wel een tandje erger gaat worden: de arbeidsmarkt zal overspoeld worden met werknemers. Je hoort nu al bij dit bedrijf gaan er 1000 uit, bij dat bedrijf gaan er 2000 uit. Maar dat is enkel het topje (helaas wat inside information) 

Zaterdagbaantjes zijn voor mij trouwens amper te vinden... Ik verdien nml het minimumloon en red het amper ondanks dat ik thuis woon(boodschappen zijn o.a. duurder geworden enz)