Hoe leef jij?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 13:59

Ik leef mijn leven naar een quote uit Titanic:
I got everything I need right here with me. I got air in my lungs, a few blank sheets of paper. I mean, I love waking up in the morning not knowing what's gonna happen or, who I'm gonna meet, where I'm gonna wind up. Just the other night I was sleeping under a bridge and now here I am on the grandest ship in the world having champagne with you fine people. I figure life's a gift and I don't intend on wasting it. You don't know what hand you're gonna get dealt next. You learn to take life as it comes at you... to make each day count.

Ik zing, ik dans, ik lach, ik stoot mijn hoofd, val, jank, schreeuw, schop, ik sta weer op, leer ervan, lach opnieuw, heb lief en geniet zo veel als ik kan. Ik denk niet aan morgen en ik heb geen spijt van gisteren. Ik leef vandáág en ik zal er alles voor doen dat ik vanavond weer met een lach van oor tot oor in m'n bed stap, whatever may come. :)

ponymeid1

Re: Hoe leef jij?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:02

Goeie vraag!

Ik leef met de dag, maar ik leef wel naar de toekomst. Verleden is verleden, en wat gebeurt is is gebeurt. Ik denk af en toe nog wel eens aan toen, maar altijd met het besef dat wat was nooit meer wordt. Op alle aspecten, vriendschappen, gescheiden ouders, ed.

Ik ben blij met wat ik heb, ik ben blij met wat ik kan. Ik leef met het oog op dat ik later gelukkig word.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:04

Ik leef Gelukkig, met hier en daar een minpuntje maar altijd intens gelukkig,
Je moet er van maken wat er van te maken is.
Ik houd er niet van als mensen altijd negatief blijven hangen in hun problemen, Sta op maak er iets van !
Heb de mensen om je heen lief en geniet van de kleinste dingen.
Verdoe je tijd niet aan mensen die dat niet waard zijn en geloof in jezelf.
Doe lekker wat je zelf wil als jij je daardoor gelukkig voelt.
En vooral altijd blijven lachen ook als het even tegen zit, er komt altijd weer een mooi of leuk moment.
Leef vandaag en maak je niet druk over wat komen gaat, dat deed ik vroeger wel maar je word er zo zenuwachtig en bang door, je ziet vanzelf wel hoe het loopt.
Leef je leven ! en geniet er vooral van met volle teugen voor je het weet is afgelopen !
Laatst bijgewerkt door Miss_m op 17-01-09 14:07, in het totaal 2 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:04

Mik_ schreef:
Goeie vraag!

Ik leef met de dag, maar ik leef wel naar de toekomst. Verleden is verleden, en wat gebeurt is is gebeurt. Ik denk af en toe nog wel eens aan toen, maar altijd met het besef dat wat was nooit meer wordt. Op alle aspecten, vriendschappen, gescheiden ouders, ed.

Ik ben blij met wat ik heb, ik ben blij met wat ik kan. Ik leef met het oog op dat ik later gelukkig word.

Waarom later gelukkig worden en niet nu al gelukkig zijn?

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:57

De afgelopen 10 jaar heb ik veel familieleden verloren, waaronder mijn ouders. Ik mis ze heel erg, maar het deed me ook beseffen dat ik van elke dag moet genieten, voor je het weet is je leven voorbij.

In financieel opzicht ben ik niet rijk, maar ik voel me wel heel rijk met wat ik allemaal heb: een huis, werk, vrienden, familie, mijn huisdieren en niet te vergeten mijn paard.

Op momenten dat het slecht gaat, zeg ik altijd tegen mezelf dat er morgen weer een nieuwe dag is, alles gaat voorbij en dan kun je weer opnieuw beginnen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:31

guido weijers zei eens 'we zijn een leven lang bezig iemand of iets te worden terwijl we vergeten wat we nu zijn'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:15

Nou _Tara_ heb je tip opgevolgd hoor, heb het boek gekocht :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:33

Kanelly schreef:
Nou _Tara_ heb je tip opgevolgd hoor, heb het boek gekocht :D

Hoop dat je er wat aan hebt :) Anders ben ik het dadelijk schuld als het niks is, want goedkoop is ie niet :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:37

Haha nee hoor :D
Dan mik ik em gewoon op Marktplaats ;)

Zo heel duur vond ik hem niet, vergeleken bij de studieboeken die ik moet aanschaffen, was dit echt een koopie := :D
En het is voor een goed doel, ME, dus daar mag je nooit op bezuinigen :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:44

Studieboeken zijn inderdaad veel duurder dan dat boek. En marktplaats is inderdaad altijd een goede optie :P

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:51

Ik geniet van iedere dag, het kan zo over zijn.

Natuurlijk heb ik plannen en dromen, anders heb je niets om voor te leven. Maar geniet ook van wat je NU hebt/doe/bent. Na een redelijk flink ongeluk heb ik stevig beseft dat je van het leven moet genieten. Want voor je het weet is het over, of loopt alles zo verschrikkelijk anders dan je hoop (heb na dat ongeluk 2 dagen op de IC gelegen, en ondanks dat ik alles weer kan heb ik er lichamelijk nu na bijna 8 jaar nog steeds last van, maar dankzij het enkeltje op mijn schouder heb ik m'n rug niet gebroken).

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:04

just live your life :D
je leeft maar een keer en dat is NU !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:09

Wat maakt het uit wat ik nu allemaal doe. Als ik dood ben, merk je daar toch niks meer van. :7

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:14

Maar Tessa, met die instelling dat is toch ook geen leven?

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:21

Geloof mij _Tessaa met die instelling ben je er toe in staat om hele slechte dingen te doen, waar je later spijt van krijgt..

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:35

_Tessaa schreef:
Wat maakt het uit wat ik nu allemaal doe. Als ik dood ben, merk je daar toch niks meer van. :7

"Dat dachten de kapers van de vliegtuigen die de Twin Towers invlogen ook...".
Kortom: wat een onzin dat je niets meer zou merken van jou handelen als je dood bent.
Ik geloof dat dit topic geopend was met als idee, doel wat van elkaars goede ideeen/ instellingen te leren...
En ik geloof niet dat jouw zienswijze nou echt heel leerzaam is.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:50

Ik bekijk altijd alles van uit het positieve heb ik van me moeder geleerd. Zij heeft ruim 10 jaar met kanker gelopen en bleef altijd postitief kwam er weer een tegenslag zei zij komt allemaal goed. Wat gebeurt is, is gebeurt en kun je toch niet meer terug draaien. En als het vandaag niet lukt lukt het morgen wel en anders overmorgen geniet zo veel mogelijk van het hier en nu. Soms sta ik bij de pony's en zijn ze samen aan het spelen of staan alleen maar te grazen en dan zegt me vriend wel eens wat sta jij te glimlachen en dan heb ik zoiets van kijk dan hoe ze staan de zon schijnt het gaat goed met ons en redelijk met gezond zijn wat wil je nog meer.
Zorg dat je gelukkig ben dan ben je al een heel eind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:06

Ho ho, wat een negatieve reactie ineens.
Ik ben gewoon niet iemand die zoiets heeft van 'leef op deze manier, je hebt maar één leven, blabla'.
Het is niet zo dat ik niks wil bereiken. Ik wil geneeskunde studeren, psychiatrie uiteindelijk, en daarvoor werk ik nu ook hard.
Maar met die 'je' bedoel ik niet andere personen, maar mezelf zeg maar. Iedereen zegt wel zo leuk van 'haal alles uit je leven wat er maar uit te halen valt', maar als jíj dood bent herinner jíj je daar toch niks van. Heel nuchter gedacht ja, maar goed..
Kan niet zo goed uitleggen wat ik nou precies bedoel, maar ik weet wel van vorige topics op Bokt over hetzelfde onderwerp dat meer mensen er zo over dachten. Die konden het alleen wat beter verwoorden dan ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:17

Voila, uit een ouder topic:

Persoontje1 schreef:
Interessant topic! :j

Persoontje2 schreef:
Ik ben er nog niet over uit. Ik dacht eigenlijk nooit na over het leven, totdat we het met levensbeschouwing over de zinvraag gingen hebben: Waartoe zijn wij hier op aarde? (oid)

Tja............. :)*

Heel stom dat ik me daar zo ontzettend door laat beïnvloeden, maar tja... waarom ben ik hier?
Ik ben geboren, ga naar school, ga over een paar jaar werken en dan ga ik uiteindelijk dood. Ja, heel leuk allemaal, maar dan?

(ik moet nu alweer ophouden, want ik raak hier zo gefrustreerd van :+)

Jij beschrijft precies wat ik niet kan verwoorden :P
Ik vraag me altijd af, waarom?
Daar kan ik idd ook uren over piekeren.
Maar ik heb toch ook wel weer zoiets van, of, ik kan nu blijven doorpiekeren, zolang als ik wil, maar ik kom er toch niet achter,
OF, ik kan gewoon genieten van het leven en durven te leven. :)
Dan kies ik denk ik toch maar voor het 2e! :j

Verwoord mijn gedachten voor een groot deel.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:24

Vind je dat niet rot, dat je zo denkt? Want dat is in mijn mening een vrij negatieve kijk op 't leven. Zoals ik al zei, als je zo denkt over 't leven is 't voor jou ook zo. Maar als je nou gewoon denkt van: ik leef nu, werken, trouwen, kinderen krijgen, doodgaan komt allemaal later pas. Daar hoef je je nu toch nog niet druk over te maken of over na te denken? Je leeft immers nu, niet in de toekomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:26

Ja, dat vind ik soms wel.. Helaas. Als ik anderen bijvoorbeeld met volle teugen zie genieten van het leven, terwijl er voor mij niks 'exciting' aan is.
Maar dan nog kan je niet opeens je gedachten veranderen ofzo. Ik voel me hier in Nederland ook absoluut niet thuis. Als ik mijn diploma gehaald heb ga ik dan ook een jaartje weg.. Misschien dat dat mijn gedachten doet veranderen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:30

Je gedachten kun je zeker niet ineens veranderen nee, dat is een beetje rot eraan :P Maar kan er wel mee te maken hebben dat je je hier niet thuis voelt. Misschien dat je in een ander land meer uitdaging krijgt in je leven, meer kunt genieten van kleine dingen enzo :) Dat je inziet dat 't leven niet alleen maar bestaat uit geboren worden, leren, werken en dood gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:34

We zullen zien, haha. :)
Het is ook niet zo dat ik óngelukkig ben, maar ook zeker niet dat ik wel echt heel gelukkig ben (oh wat klinkt dat toch verwend zeg..). Soms wel momenten dat ik heel intens gelukkig ben, gewoon simpele dingen als met vrienden ver van huis zijn en over het strand lopen. Maar ja, die momenten zijn dan ook snel genoeg om haha.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:36

Waarom klinkt 't verwend dat je niet heel gelukkig bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:39

Omdat ik hartstikke lieve ouders en zus heb, met ontzettende luiheid toch nog in 5Gym zit, het thuis gewoon goed heb, leuke school, grote vriendengroep, druk met sporten en de paarden, blablabla. En dan zijn er zoveel mensen die het minder hebben en toch gelukkiger zijn.