Klacht indienen over mijn huisarts. Doen of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:31

@TS, heb je al door dat je alleen maar topics aanmaakt met problemen van jou die door anderen worden veroorzaakt? Dat had ik ook al aangegeven in je topic over je paard met zadel etc. Daar gaf ik al aan dat je problemen eens bij jezelf moet gaan zoeken. Ook de oplossingen trouwens.

3 artsen en een gynaecoloog die jou niet goed behandelen... ja, daar heb ik ook problemen mee, een praktijk verbod krijg je echt niet zomaar.

Dus of, je verteld hier niet de hele waarheid, of je heb een verkeerd beeld van de gewone dagelijkse werkelijkheid. De wereld draait niet alleen om jou en jouw problemen.

Misschien een gemeen oordeel, maar ik snap prima waarom mensen hier zo hard reageren! Dit is teveel van het goede geweest.... lees je berichten maar eens door, wie weet zie je het zelf dan ook in.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 09:06

Charaz schreef:
Ben ik nou de enige die niet geloofd dat 3 huisartsen zo reageren?

Idd, huisartsen zijn heus niet heilig, maar dit vind ik wel erg overdreven. Lijkt me sterk dat ze zo nog patiënten overhouden ;)
Maar goed, met een klacht komt de arts voor het Tuchtcollege en dan zal vanzelf wel blijken wat nu het echte verhaal is.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 09:08

Charaz schreef:
Of het waar is of niet, dat mag een arts natuurlijk NOOIT zeggen, ik zou het eerder gooien op een stevig gesprek met deze huisarts en een ander zoeken.

Denk dat het medisch tuchtcollege hier weinig mee kan.

Want?

Nikka

Re: Klacht indienen over mijn huisarts. Doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:44

Het medisch tuchtcollege kijkt over het algemeen naar hoe de procedure geweest is en of er inschattingsfouten hebben plaatsgevonden. In jurisprudentie ben ik tot op heden nog niks tegen gekomen over bejegening. Het kan best dat er casuïstiek over is maar dan heb ik het gemist. Bejegening is lastiger om te bewijzen tenzij er een getuige is.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:45

Ok, zou goed kunnen!
Kan me wel herinneren een dergelijke casus in het Medisch Contact gelezen te hebben. Misschien dat het helpt dat er meerdere huisartsen bij deze patiënte betrokken zijn geweest?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 13:19

Maar als TS problemen heeft met de behandeling van 3 huisartsen en 1 gynaecoloog is het de vraag of het stuk bejegening in haar voordeel zal uitvallen. Ik heb het andere topic niet gelezen , maar denk naar aanleiding van de 1e post dat het qua behandeling/procedure fouten lastig wordt. Huisarts heeft er naar gekeken, heeft een behandeling gestart, heeft betrokkene willen zien op het spoedspreekuur. Betrokkene wilde zich niet laten onderzoeken en kwam vervolgens met vader stennis maken. Huisarts heeft betrokkene willen verwijzen, doch heeft ervoor gekozen om het niet als een spoedgeval te zien.
Rest mij nog de vraag wat er nu gevonden is bij de spoedeisende hulp?

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:00

Nikka schreef:
Maar als TS problemen heeft met de behandeling van 3 huisartsen en 1 gynaecoloog is het de vraag of het stuk bejegening in haar voordeel zal uitvallen. Ik heb het andere topic niet gelezen , maar denk naar aanleiding van de 1e post dat het qua behandeling/procedure fouten lastig wordt. Huisarts heeft er naar gekeken, heeft een behandeling gestart, heeft betrokkene willen zien op het spoedspreekuur. Betrokkene wilde zich niet laten onderzoeken en kwam vervolgens met vader stennis maken. Huisarts heeft betrokkene willen verwijzen, doch heeft ervoor gekozen om het niet als een spoedgeval te zien.
Rest mij nog de vraag wat er nu gevonden is bij de spoedeisende hulp?

Als ik het verhaal zo gelezen heb, denk ik ook niet dat het terecht is dat de tuchtzaak in het voordeel van de TS uitvalt...

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:14

Weet je wat het is er zijn zat mensen die denken dat een arts anders hoort te handelen in hun Dus dat de huisarts zo handelde is normaal alleen omdat de ts nare ervaringen in het verleden heeft gehad vindt ze dat er volgens mij anders gehandeld moet worden. Het zou eigenlijk wat zijn als er voor elk ding doorgestuurd wordt naar het ziekenhuis dan zou je over 5 maanden nog niet aan de beurt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:39

ukje schreef:
Viv, dat zeggen de meeste Huisartsen hoor. Misschien een beetje anders maar de reden waarom ze dat doen is omdat er heel veel mensen zijn die verplicht iets moeten terwijl ze er zelf misschien niet achter staan. snap je

anders ga ik toch niet naar de dokter :? waar bemoeit ze zich mee denk ik dan..

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 15:41

IK VERTEL DE WAARHEID. Nogmaals ik ga dit niet nog is herhalen. Lees eerst is even goed het topic door. Iemand die verteld dat ik problemen heb met 3 huisartsten en een gyneacoloog dat is helemaal niet waar dat heb ik NOOIT gezegt. Dat maken jullie ervan.
Trouwens hij wilde mij eerst helemaal niet onderzoeken hij gaf zomaar uit het niks een verwijzing mee dus dat is ook niet waar wat je zegt hierboven.

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 15:45

Trouwens toen ik met mijn vader naar binnen ben gegaan hebben we niks raars gedaan. Alleen die huisarts heeft een hekel aan mijn vader, omdat mijn vader ooit een klacht heeft ingediend, omdat hij een grote fout heeft gemaakt in het begin ontkende hij alles. Uiteindelijk heeft die bekend dat hun een fout gemaakt hebben. Misschien dat deze huisarts daarom zo heftig heeft gereageerd.
Nogmaals ik ga echt niet de helft van het verhaal vertellen en verzin het ook niet. Schiet daar niks mee op en dat zou een beetje zonde van mijn tijd zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:58

Dat kan en het was na de klacht van jouw vader ook verstandiger geweest om van huisarts te wisselen, zeker nu zal dat het beste zijn.

Helaas praat men met elkaar en het kan zijn dat jullie over de tong zijn gegaan waardoor er meerdere artsen nu anders dan normaal op jullie reageren.

Als je in een groepshuisartsen-praktijk zit, lijkt het mij wijs om helemaal te veranderen.

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 16:02

russel schreef:
Dat kan en het was na de klacht van jouw vader ook verstandiger geweest om van huisarts te wisselen, zeker nu zal dat het beste zijn.

Helaas praat men met elkaar en het kan zijn dat jullie over de tong zijn gegaan waardoor er meerdere artsen nu anders dan normaal op jullie reageren.

Als je in een groepshuisartsen-praktijk zit, lijkt het mij wijs om helemaal te veranderen.
.

Nou het probleem is dat je maar 3 praktijken hebt waar ik woon. Ik mocht eigenlijk eerst niet veranderen, want je moet binnen een bepaalde afstand zitten van de praktijk ze werken op postcode en voor de andere woonde ik te ver weg.
Ja dat is het, maar zoals ik ook eerder heb gezegt. Ben al veranderd van huisarts sinds eergisteren.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 16:08

0Nanneke0 schreef:
Ik heb altijd al problemen bij mijn huisarts gehad, maar nooit zo erg dat ik echt beslissing heb genomen om weg te gaan. Ze hebben met sommige dingen nooit serieus genomen. Ik had achteraf bijv erge last van faalangst. Ik ben toen een keer naar de dokter gegaan omdat ik gek werd van mezelf. Ik durfde niet meer naar school, stage enz. Vervolgens kreeg ik te horen dat iedereen er wel last van heeft en dat het van zelf wel over gaat. Achteraf bleek ik dus erge faalangst te hebben.

In het begin had ik bijna altijd een (vrouwlijke) dokter. Altijd aardig, nam de moeite, maar die is sinds enkele maanden weg. Daar is iemand anders voor in de plaats gekomen ook een vrouw. Dus had daar tijdje terug een afspraak bij gemaakt, maar wat ik allemaal naar me hoofd kreeg was niet normaal. Ze deed ook erg kort af en totaal niet vriendelijk. Voorbeeld: ik moest deze week even plas opvangen in een potje om te kijken of ik geen blaasontsteking had. Ze ging dat vervolgens controleren en ze zegt je bent zeker ongesteld of je hebt veeeeeeeeel te veel sinaasappelen op aangezien het kaartje groen aangaf. Ik zo nee. Waar zei op zegt hallo dat kan niet, want ik zie het zelf staan. Owh nee wacht ik kijk verkeerd. Zulke opmerkingen. Ook heb ik last binnen in mijn vagina om het zo even te zeggen hoe en wat zie het topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1042426&&start=100
dus moest ik gaan liggen, omdat ze wilde kijken. Kreeg vervolgens weer een eendebek in me, maar dat had ik een paar weken daarvoor ook gehad en dat deed gigantisch pijn. De tranen stonden in me ogen van de pijn toen en het scheelde niet veel of ik gilde van de pijn, maar die huisarts ging gewoon door en ik had niks te zeggen en ik moest me niet aanstellen (was een andere dokter). Dat was nogal een vervelende ervaring aangezien ik vroeger verkracht ben.
Los daarvan wilde deze dokter nu weer een eendeklem gebruiken. Ik zo moet dat echt. Zegt ze vervolgens ja als een l*l naar binnen kan dan kan dit ook. Dus dat valt dan wel mee met de pijn. Waarop ik zei met de pijn die ik nu al een aantal maanden heb heb ik geen seks meer gehad. Waarop zei weer zegt ja maar dat maakt niks uit, want een l*l kan er nu ook in en dit dus ook.

Maar het volgende verhaal eergisteren hield ik het niet meer op en lag dubbel van de pijn. Toen had mijn vader een afspraak gemaakt bij de dokter (een mannelijke was geen vrouw aanwezig) met spoed.

Even voor de duidelijkheid mijn vader is al weg bij de huisarts waar ik zit/zat omdat hij ook vroeger wat meegemaakt had. Hun hadden namelijk een fout gemaakt en dat bleven ze ontkennen.

Mijn vader had mij gebracht en bleef in de wachtkamer zit. Ik werd geroepen. Dus zei wat er aan de hand was. Hij zo nou hier krijg je een verwijzing voor de gynaecoloog en je beld maar voor een afspraak en als je geluk hebt dan kan je volgende week of die week daarop terecht. Ik zo dat hou ik nooit uit van de pijn. Jullie nemen mij nooit serieus en ik blijf nu net zo lang zitten tot jullie mij wel een keer helpen. Of dat u nu de gynaecoloog belt dat ik eerder terecht kan bij een gynaecoloog. Zegt die dokter ik laat me niet commanderen door je. Je gaat maar liggen en dan kijk ik wel of ik iets kan vinden, maar dat zal wel niet. Ik zo u kent mij verleden en vind het niet prettig als ik me door een mannelijke dokter laat onderzoeken. Zegt die dan ga je maar lekker naar de spoedeisende hulp. Waar ik op zei dus u wilt me verder niet helpen zegt die nee. Ben toen weg gegaan naar mijn vader die zat te wachten in de wachtkamer. Dus die was een beetje boos. Waarop we samen naar de dokter terug zijn gegaan. Eerst op de deur geklopt en hij zei kom maar. Nou hij flipte helemaal die dokter terwijl wij probeerde duidelijk te maken dat ik echt pijn had en niet kon zitten of liggen van de pijn. Ik loop al maanden bij de dokter voor dit probleem en ze geven me maar elke keer medicijnen omdat ze denken dat ze weten wat het is, maar niks helpt. Ze hadden me veel eerder moeten doorsturen naar een gynaecoloog.

Ben daarna naar naar de spoedeisende hulp gegaan en eindelijk had ik iemand die me serieus nam en alle tijd voor me nam.

Uiteindelijk moest mijn moeder toevallig de huisarts bellen voor een afspraak. Uiteindelijk word zij terug gebeld en zegt de huisarts van jullie familie is na dit gebeuren niet meer welkom. Niet dat het mij wat uitmaakte, want ik wilde sowieso al weg, maar mijn ouders zijn gescheiden dus zij heeft hier niks mee te maken en broers ook niet. Ben zelf ook 18+ dus dat is ook wel vreemd aangezien mijn familie hier dan los van staat.

Nu zat ik zelf te denken om een klacht in te dienen, maar is dit wel de moeite waard?

Je zegt nu niet gezegd te hebben dat je problemen hebt met 3 verschillende artsen.
Maar bij elk stukje wat ik dik gedrukt heb, heb jij het over een nare ervaring van telkens een andere arts.Hoe moeten wij dat hier dan lezen?Misschien kun je dat nog een keer beter en duidelijker uitleggen dan, ik heb dat niet gezegd.Er blijft op deze manier steeds een miscommunicatie.

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 16:12

Ja klopt. Ik zat net even mijn beginpost door te lezen en je kan het idd opvatten of het nu lijkt dat ik met allemaal een probleem heb en dat ik tegen alle 3 een aanklacht wil indienen.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:35

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 16:46

Wat was de uitslag trouwens? Die zou je vrijdag krijgen volgens je berichten, wat is er nu aan de hand?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:47

Ik vind het een apart verhaal en denk toch dat de waarheid ergens in het midden ligt.
Maar wat ik even wilde aangeven: een huisarts kan wel degelijk iets aan wachttijden doen bij de gynaecoloog.
Als het spoedeisend is dan kun je dezelfde of de volgende dag terecht, heb het zelf meegemaakt.

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:52

idd nuage, dat heb ik ook al ergens x gezged.. ik ben 2x over zelfs direct geholpen..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:15

Ja dat kan hij/zij doen als daar reden voor is.