Wat doe jij als je niet kunt slapen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:12

Ik heb het een hele tijd gehad. Maar nu heb ik zowiezo altijd een schrift en pen naast mijn bedje liggen voor de zekerheid. En grappige is dat ik hem dan juist minder vaak nodig heb :D
Soms zit mijn hoofd te vol en schrijf ik alles wat erin zit van mij af, en dat lucht vaak wel iets op. ALs ik echt neit kan slapen ga ik wat lezen. Of gewoon wat ademhaling/ ontspan oefeningen doen. Vroeger raakte ik altidj in paniek als ik niet kon slapen en was ik nog verder van huis. Ik had vroeger om die redenen valdispert-night, al was het maar de gedachte dat het zou helpen. Die heb ik inmiddels niet meer.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:54

Sms'en, als het nog niet té laat is (ik zou het enorm idioot vinden moest ik iemand wakker maken). En anders ga ik spelletjes spelen op m'n gsm of een boek lezen. Maar het kan ook zijn dat ik geen zin heb om uit m'n bed te komen en dan probeer ik gewoon een leuk verhaaltje te bedenken en daarover beginnen 'fantaseren', nadenken. Werkt bij mij meestal wel ontspannend.

Maar eigenlijk heb ik dat niet zo vaak nodig, want ik slaap wel goed. :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:56

floor__ schreef:
Het schijnt ook dat je beter een uur voor het slapen niet meer kan tv kijken/computeren. Omdat die prikkels je wakker houden ofzo..
Komt doordat je hersenen hard moeten werken (vooral voor tv door die beelden die zo snel voorbij flitsen) en tijd nodig hebben om 'tot rust' te komen. Ik dacht echter wel dat een halfuur genoeg was. :)

esther_sonja

Re: Wat doe jij als je niet kunt slapen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:57

Donaldduckje lezen :=
Of ogen open houden ( expres ) en op concentreren dat ik ze open moet houden... dan wordt ik moe en val ik in slaap..

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:02

Ik had hier vroeger heel erg last van en toen had k druppels gekregen die ik elke avond moest nemen en dat helpte echt.
Nu gebruik ik die druppels niet meer want ik lig meestal na 15min al helemaal plat. :P
Soms lig ik ook wel lang wakker maar dan ga k schaapjes tellen of aan later denken.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:24

Ik herken het om niet in slaap te kunnen komen. Ik snap ook niet hoe het kan dat ik niet kan slapen, terwijl ik vaak erg moe ben!
Wat bij mij erg goed helpt is inderdaad de dingen die door mijn hoofd spoken van me af te schrijven, dit doe ik dan ook regelmatig. Kan ik de slaap dan nog niet vatten dan ga ik heel ouderwets schaapjes tellen :o . Het komt er op neer dat je je zo concentreerd op die schapen die over een muurtje/heg springen, en daardoor val je dan in slaap. Het heeft echt met je concentratie te maken. Door het schaapjes tellen schieten er niet allerlei gedachten door je hoofd en word het rustig in je hoofd. Hoop dat het helpt!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:07

Meesetal ga ik mijn gedachtes van mijn afschrijven :j Of als ik daar te moe voor ben muziek luisteren.
Soms pak ik een boek en heel soms pak ik de laptop. Of ik zet de tv aan op de achtergrond.

Themba

Re: Wat doe jij als je niet kunt slapen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:12

ik ga mijn vriend pesten die dan hee sjaggo word haha maar meestal ga ik dan uit bed neem iets warms en een sigaretje en ga dan weer proberen te slapen!