Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Lieke schreef:Mijn huisgenootje die geneeskunde studeert kon niet vertellen wie Osama Bin Laden was, weet niet van conflicten op de gazastrook en dacht dat er bekende schilder was vermoord toen Theo van Gogh werd neergeschoten.
Opleiding en diploma's zeggen mij vrij weinig, ambitie, ondernemendheid en interesse in wat er gebeurd des te meer.
Zolang iemand oprecht interesse toont in de ander en plezier in zijn leven heeft, maakt het mij niet uit wat diegene doet of hoe hij is opgeleid.
Helaas zie ik veel om mij heen dan mensen beoordeeld worden op hun opleidingsniveau. Soms lijkt het echt of mensen met een universitaire opleiding vinden dan zij beter of anders zijn dan lagergeschoolde mensen. Zonde, je mist daardoor een hele hoop leuke en interessante mensen.
Maar ik heb dan ook een goed voorbeeld, mijn moeder heeft de huishoudschool gedaan en mijn vader universiteit. Vader kreeg een hoge baan in het bedrijfsleven, moeder paste op de kinderen en het huishouden. Toch hebben zij een ontzettend sterke, gelijkwaardige relatie. Kan met mijn moeder net zulke pittige actuele discussies voeren als met mijn vader.
Wendy schreef:klomp schreef:Je valt op iemand, omdat je je er goed bij voelt en je lief en leed kan delen.
Op iemand vallen is wel iets heel anders dan langere tijd een goede relatie mee hebben

BraveSpots schreef:Adil, ik denk dat je posts soms wel wat aanvallend overkomen hoor op mensen die een relatie hebben met een lager-opgeleide. Zo voel ik dat toch aan en ben niet de enige als ik zo de reacties lees op jouw posts.
Het is vast niet zo bedoelt maar ik wou je er even op wijzen...
Wendy schreef:klomp schreef:Je valt op iemand, omdat je je er goed bij voelt en je lief en leed kan delen.
Op iemand vallen is wel iets heel anders dan langere tijd een goede relatie mee hebben
)klomp schreef:Sja, ik had dat anders moeten formuleren, maar de boodschap kwam over dacht ik?
Hetgeen waar ik nu over val is dat Adil deze vraagstelling geeft in dit topic, en zelf ook aangeeft liever iemand te hebben met een soortgelijk niveau, al dan niet gerelateerd aan een opleidingsniveau, maar zelf later toch aangaf dat als haar huidige vriend geen opleiding had genoten toch een relatie was aangegaan. Dan is het balletje toch weer rond en is haar vraag, nota bene door haar zelf, al beantwoord?

dingetje schreef:Nu spreek je jezelf toch wel tegen hoor Adil...
Je zegt net dat wanneer je vriend een lagere opleiding zou hebben gevolgd, je bij hem zou blijven en nu zeg je weer dat het waarschijnlijk niet zal werken????
Adil18 schreef:Ik zie ook echt wel in dat opleiding en intelligentie niet altijd verband houden met elkaar, soms wel soms niet. Daarom had ik ergens anders de vraag ook al anders geformuleerd. Dat het voor mij ging om relaties waarin de een intelligent is en de ander gewoon minder, niet een relatie waarin beide intelligent zijn maar de een voor een lagere opleiding koos o.i.d.
klomp schreef:Dat vraag ik mij af Adil;
Je gaf eerder aan dat je er niet goed mee overweg zou kunnen en je er zelf niet voor zou kiezen. Later gaf je dus aan dat ook al had je vriend die opleiding niet genoten je toch voor hem had gekozen...ofwel iemand kiezen waar je voor bent gevallen![]()
edit: je bent immers niet voor niks met je paard stiekum achter hem aangegaan toen je hem voor het eerst zag![]()
Citaat:Het zou dus geen bezwaar zijn denk ik, maar ergens ben ik toch blij dat het niet het geval is...
BraveSpots schreef:Adil18 schreef:Ik zie ook echt wel in dat opleiding en intelligentie niet altijd verband houden met elkaar, soms wel soms niet. Daarom had ik ergens anders de vraag ook al anders geformuleerd. Dat het voor mij ging om relaties waarin de een intelligent is en de ander gewoon minder, niet een relatie waarin beide intelligent zijn maar de een voor een lagere opleiding koos o.i.d.
Ik denk niet dat die echt veel bestaan persoonlijk. Het lijkt mij allesinds zeer moeilijk om dagelijks bij elkaar te zijn als er hierbij echt een groot verschil zit...
klomp schreef:Sja, ik had dat anders moeten formuleren, maar de boodschap kwam over dacht ik?
Hetgeen waar ik nu over val is dat Adil deze vraagstelling geeft in dit topic, en zelf ook aangeeft liever iemand te hebben met een soortgelijk niveau, al dan niet gerelateerd aan een opleidingsniveau, maar zelf later toch aangaf dat als haar huidige vriend geen opleiding had genoten toch een relatie was aangegaan. Dan is het balletje toch weer rond en is haar vraag, nota bene door haar zelf, al beantwoord?

Er is meer nodig dan alleen goed kunnen leren om een hoog denkniveau te hebben. Wat dat betreft is het beeld homo universalis zoals de grieken en romeinen dat hadden nog helemaal zo gek niet
Dat houdt dus in dat je niet meteen slim bent als je in 1 ding goed bent... BraveSpots schreef:Adil18 schreef:Ik zie ook echt wel in dat opleiding en intelligentie niet altijd verband houden met elkaar, soms wel soms niet. Daarom had ik ergens anders de vraag ook al anders geformuleerd. Dat het voor mij ging om relaties waarin de een intelligent is en de ander gewoon minder, niet een relatie waarin beide intelligent zijn maar de een voor een lagere opleiding koos o.i.d.
Ik denk niet dat die echt veel bestaan persoonlijk. Het lijkt mij allesinds zeer moeilijk om dagelijks bij elkaar te zijn als er hierbij echt een groot verschil zit...
Wendy schreef:Maar dan ben ik benieuwd hoe een aantal mensen dan denken over de invloed van een opleiding op iemand's leven.
Adil18 schreef:Nee Dingetje, dat zeg ik niet. Ik zeg dat iemand die qua intelligentie absoluut niet op mijn level zit en zich niet interesseert voor de buitenwereld niet bij mij zou passen. Bravespots vroeg of ik een relatie aan zou gaan met mijn vriend zoals hij nu is behalve dan dat hij geen opleiding heeft. Dat zou ik wel doen.
tita schreef:Sinds wanneer word je als geneeskundestudent uitgezonden? Volgens mij moet je daarvoor toch echt bij het leger zijn!kan me niet voorstellen dat iemand die geneeskunde studeert neit weet wie osama bin laden is.
Handig om te weten als je ooit ergens uitgezonden wordt.
BraveSpots schreef:Wendy schreef:Maar ze zijn er zeker weten wel. En vaak wordt dat pas duidelijk als een van beide wegvalt, of toch de relatie beeindigt.
Hoe bedoel je dat dan precies?