Je gaat naar een verjaardag....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:51

Mayo schreef:
Maar stel in het geval van mijn feestje en je was een goede vriendin van mij en jij kon wel zitten, maar andere mensen staan in de keuken omdat de stoelen op zijn, sigaretje staan te roken of weet ik wat voor reden. Is het dan nog steeds een reden om weg te gaan?

Want volgens mij heb je dan geen hekel aan sta/zit verjaardagen, maar heb je er een hekel aan als jij in persoon niet kan zitten. Heb ik dat goed? Daar is toch altijd wel wat voor te regelen lijkt me? Bij mij hoeft iig niemand te staan die om medische of überhaupt pijnlijke redenen moet/wil zitten. Het kan misschien heel even duren voordat ik dan een oplossing heb gevonden, want kan moeilijk iemand direct van z'n stoel afschoppen, maar goed :D
Dat klopt wel maar als enige zitten is NIET leuk ;).

Blondie_

Re: Je gaat naar een verjaardag....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:21

Ik vind staan ook gezelliger als het om een feestje gaat.
Maar bij een BBQ vind ik het belachelijk dat je niet kan zitten. bah staand eten.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:24

Nee als enige zitten niet, maar dat heb ik ook persoonlijk nog nooit ergens zien voorkomen :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:26

just_kiki schreef:
ik vind het opzich niet netjes :)

Wij leende altijd stoelen van buren, als we een verjaardag hadden :j
tegenwoordig hebben we van die buitenstoeltjes, stuk of 10/15 dus niet meer nodig!

Sommige huizen zitten vol zodra stoeltjes geleend zijn :D

In mijn geval, ik heb 11 zitplaatsen mogelijk van mijn eigen meubulair. Ik had in totaal ongeveer 25 zitplaatsen gecreëerd met geleende stoelen. Maar dat was echt prop en schuiven. En toen kwamen er nog meer mensen := En tsja, toen hadden we wisseldiensten met zitten :+

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:14

Wij hebben met verjaardagen altijd gewoon zit-verjaardagen.. Vind het er niet minder gezellig om ofzo :) Vroeger wij als kids renden toch het hele huis altijd door.. en nu met m'n jongere nichtje gebeurt dat ook weer..

M'n neef houdt echter z'n verjaardag altijd in zo'n kille schuur en hij is dan in november jarig.. dan regelt die van die zit plaatsen en staan plaatsen maar vind dat veel minder gezellig := Een huiskamer en gewoon lekker met z'n allen zitten en kinderen die alle kanten op rennen en helpen met eten op tafel zetten enzo vind ik dan veel gezelliger :)

Maar dat heeft ook veel te maken met wat je gewend bent ;)

Zelf heb het niet meegemaakt wanneer ik een hele avond moest staan overigens,, en bij vriendinnen was het zelfs een keer zo.. dat we een film op hadden gezet.. veel lekkere hapjes op tafel het gevolg, er lagen er een paar voor de tv leunend op een kussen met een hele voorraad voor hun neus.. en de rest zat tussen de bank en tafel in op een kussen :') Hebben overigens veel lol gehad :)

Vind het zelf niet echt 'netjes' wanneer je alleen maar sta plaatsen hebt. Dat er dus ook geen bank ofzo staat, regen op z'n minst dan een paar zitplaatsen. En dat moet toch te doen zijn? Heb geen probleem wanneer ik de hele avond moet staan, ben nog jong en kan het makkelijk hebben :) Maar weet dat bv. m'n moeder er veel meer moeite mee heeft. Regel op z'n minst een paar zitplaatsen ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:16

ManonR_ schreef:
Mayo schreef:
maar wat een achterlijk verwende opmerkingen over dat je genoeg zitplekken voor je gasten behoort te hebben
Al die 'achterlijke' opmerkingen zijn nog niet zo achterlijk als deze opmerking van jou.

Idd ja, een beetje minder kan ook wel, een beetje respectvol reageren is wel prettig...
Ik heb nu eenmaal meegekregen dat je gewoon zitplekken maakt voor je gasten en ik vind het ook veel
gezelliger moet ik zeggen. Barbequen en andere eetfeesten vind ik helemaal waardeloos als je moet
staan, dat is echt niet fijn :n
Ik zou me een beetje bezwaard voelen als ik mijn gasten geen behoorlijke zitplaats zou kunnen bieden,
dat heeft níets met verwend zijn te maken :n

assy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 07:57

ik ga gewoon om schoot zitten bij de jongens :D...
en anders gewoon een plekje zoeken..
en anders gewoon staan ;)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:54

Mas, goed het gelezen voordat je reageerde +:)+ Het is totaal prima wat wie dan ook heeft meegekregen in de opvoeding. Maar ik VIND het verwend als het zo geuit wordt dat iemand dat maar geregeld zou moeten hebben. Soms kán het niet anders. En als je verder had gelezen in mijn posts en die van ManonR ook dan had je geweten hoe e.e.a. bedoeld is ;)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:30

ik blij dat ik niet aan verjaardagen doe!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:36

Je eigen verjaardagen of die van een ander???

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:42

over het algemeen beide.

Ik heb niks meer met verjaardagen. Ik koop altijd (dure) kado's voor iedereen en ik krijg nooit wat terug (hoogstens een kaartje met 5 euro er in) Dus ik doe gewoon niet meer aan verjaardagen. het interesseert me ook niet moet ik zeggen. Ga net zo lief gewoon met een groepje op stap.

daarbij heb ik het 2 keer wel gevierd, iedereen uitgenodigd en uiteindelijk komt de helft niet opdagen.

Nee ik vind verjaardagen helemaal niks :+

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:47

Ik vind het ook niks maar doe het vaak uit goed fatsoen maar. Verjaardagen van familie vind ik dan ook niet zo'n ramp maar heb een hekel aan verjaardagen waar ook altijd een hoop vreemden zijn :=

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:49

Cyntje schreef:
Ik vind het ook niks maar doe het vaak uit goed fatsoen maar. Verjaardagen van familie vind ik dan ook niet zo'n ramp maar heb een hekel aan verjaardagen waar ook altijd een hoop vreemden zijn :=
Amen!

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:06

Sja, ik ga ook liever op verjaardag bij een ander dan dat ik het zelf allemaal moet regelen :+

Maargoed, je kunt het natuurlijk niet maken om overal op verjaardag te gaan, en zelf er niks aan doen. Vind ik dan...
Gelukkig is het maar 1 x per jaar :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:13

Een uur lang staan houd ik niet vol.... Dus ik heb ook een hekel aan sta verjaardagen en feestjes, Eten aan een staantafel? Dan wacht ik met eten :o Dan schaam ik me dood maar dat lukt me om een of andere reden écht niet. Desnoods zet ik me op de grond met het bordje op mijn schoot :') Als ik een feest heb dan zorgen mijn ouders en ik er altijd voor dat er genoeg plek is om te bewegen en rond te wandelen maar dat je ook kan zitten. Kringetjes vindk wel leuk :j Maar ik houd me graag op de achtergrond en daar geeft een kring veel meer kansen toe dan recht staan. :)

Dus ja, ik ontwijk ook de echte "sta feestjes".