houd jou vriend ook rekening met qua zijn baan??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: houd jou vriend ook rekening met qua zijn baan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:47

blokje schreef:
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt!

Mijn vriend heeft zijn jongens droom ook opgegeven voor mij. anders zag ik hem maar 1x in de week en daarna voor langere tijd niet dat zag ik echt niet zitten.

hoelang hadden jullie dan al een relatie toen hij zn droom opgaf?

ik persoonlijk zou dat namelijk niet pikken als ik hem was.
En mijn vriend zou dat ook absoluut niet van mij pikken.
( en ja, ik zie mijn vriend nu ook maar 1 keer in de week, en hij heeft een stage aangeboden gekregen voor een paar maanden in indonesie die ie graag wil gaan doen, al weet ie nog niet of ie wel doorgaat met deze studie of dat ie geneeskunde gaat doen)

monty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:50

Lees net dat hij de particuliere opleiding wil gaan doen? Is dat echt het geval? En waarom? Als hij kiest voor een particuliere opleiding zonder steenrijke ouders te hebben is er het volgende aan de hand: hij is een retard, hij is niet in staat om juiste keuzes te maken of hij is zich er van bewust dat hij incompetent is waardoor hij nooit in de opleiding zal komen. Dan moet je hem ZEKER behoeden dat hij gaat vliegen, ik zou mij persoonlijk niet veilig voelen bij iemand die niet de kwaliteiten beschikt om geselecteerd te worden via de reguliere route.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 11:51

ik ben totaal niet bang om wat te kort te komen, het enige waar ik mee zit is dat we/hij dan aan zn flinke schuld zit.....

monty: nee teuge is geen particuliere opleiding. hetzelfde als klm (ook van een dochterinstelling van de klm) alleen dan voor mensen aan de andere kant van het land. gelukkig voor hem is dat hier 10 min vandaan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:52

In de weg staan van een droom is idd nooit goed.
Echter kan ik me in de ts ook goed inleven.
De kans dat je een baan krijgt als piloot, zéker wanneer je pas aan de opleiding begint als je 25 bent, is vrij klein.
Er is helaas een overschot aan piloten zonder ervaring en het is moeilijk om ertussen te komen. Vaak werken ze het eerste jaar nog gratis in de hóóp op een baan en dan mogen ze blij zijn om die kans (gratis werken) te krijgen.
Dan nog het verhaal met de motor, nee, dan kan ik me voorstellen dat je niet happy bent.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:56

blokje schreef:
Mijn vriend heeft zijn jongens droom ook opgegeven voor mij. anders zag ik hem maar 1x in de week en daarna voor langere tijd niet dat zag ik echt niet zitten.

Dat zou ik dus nooit op mijn geweten willen hebben...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:58

Tja moeilijk.
Het is voor hem een keuze die hij dan moet maken tussen jou of zijn droom baan.
Als hij piloot wil worden kun jij hem dat niet verbieden het gaat immers om zijn toekomst.
Dan zul jij of daar mee om moeten leren/kunnen gaan. Of je moet uit elkaar.

Of hij moet zijn droombaan opgeven om met jou samen te zijn maar dat moet dan zijn keuze zijn en niet die van jou.

Het is een hoop geld maar als hij dat graag wil en dat er voor over heeft is dat zijn keus.

Jullie moeten daar over praten om daar samen uit te komen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:08

Wendy schreef:
blokje schreef:

Dat zou ik dus nooit op mijn geweten willen hebben...

ik ook niet maar sterker nog

Als ik een droom zou hebben dan zou ik hem zeker niet laten voor mijn vriend en helemaal niet als het over de toekomst gaat iig wat met werken te maken heeft.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:09

ManonR_ schreef:
tita schreef:
Waarom overal de helft van mee betalen.
Omdat 1/2 0,5 is. Daarom moet hij de helft meebetalen!

dat is toppunt van gierigheid .sorry hoor maar als mijn vriend zo gaat doen, ben ik bij hem weg

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:13

tita schreef:
dat is toppunt van gierigheid
Het is het toppunt van gierigheid om allebei de helft te betalen? Waar slaat dat dan weer op? Het zou andersom vanuit hem het toppunt van gierigheid zijn om mij alles te laten betalen.

tita schreef:
sorry hoor maar als mijn vriend zo gaat doen, ben ik bij hem weg
Zo en dán heb je een lekkere relatie Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:15

Als je niets hebt geregeld, vind ik het wel eerlijk om ieder de helft te betalen. Gewoon een kwestie van zekerheid, als je een samenlevingscontract hebt of getrouwd bent, kun je regelen hoe de kosten verdeeld zijn.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:16

Als mijn vriend studeert, dan betaal ik gewoon meer.
Als ik veel meer verdien, dan betaal ik veel meer

Als mijn vriend tegen mij zou zeggen we betalen ieder de helft, vind ik gewoon toppunt van gierigheid.

Je moet kijken naar het inkomen en naar de vaste lasten van de persoon.
Maar dat is mijn visie he

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:20

tita schreef:

Als mijn vriend tegen mij zou zeggen we betalen ieder de helft, vind ik gewoon toppunt van gierigheid.

Dat is grofweg zoals wij het ook altijd gedaan hebben. Ik studeerde nog, mijn vriend werkte, maar we wilden wel graag samenwonen. Dus ik betaalde minder omdat ik simpelweg minder te besteden had. Maar het samenwonen was op zich dan wel weer goedkoper dan beide een kamer huren, zoals we voor die tijd deden Lachen
Inmiddels hebben we een geregistreerd partnerschap, dus nu is het niet meer zijn geld of mijn geld, maar ons geld Huilen van het lachen

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:20

tita schreef:
Vaste lasten deel je toch juist dan? Die hebben er dus niets mee te maken verder. Andere vaste lasten buiten het huis etc heb je niet dus...

En wat als het na 20 jaar op een scheiding uitloopt? Dat jij 20 jaar lang alles of in ieder geval meer hebt betaalt maakt dan niets meer uit. Dan is het ieder de helft en hoppatee. Daar ga je niet vanuit natuurlijk, maar ieder de helft betalen is niet meer dan redelijk. Ik zou niet weten waarom je meer zou moeten betalen omdat je meer verdient. Vaak heb je daar ook wel de baan naar mag ik hopen. Het wordt wat anders als één van de twee thuis zou blijven om voor de kinderen te zorgen of als één van de twee niet kán werken.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:21

tita schreef:

Als dit het geval is, dan vind ik wel dat hij moet rekening houden met jou bij eventuele keuzes. Tenslotte komt het op beiden neer.

@TS: ik zou er niet gelukkig mee zijn nee, met zo'n situatie. Maat als het echt echt zijn jongensdroom is én ik vind hem competent genoeg om de opleiding af te maken zou ik wel ja zeggen. Mits volledige klaarheid over al de geld, zoals schulden enzo...

Persoonlijk zou ik mijn vriend wel zeer sterk aanraden om in defensie te gaan. Krijgt hij zijn droom en zitten wij niet met de schulden...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:25

Citaat:
Vaste lasten deel je toch juist dan? Die hebben er dus niets mee te maken verder. Andere vaste lasten buiten het huis etc heb je niet dus...

jawel maar ik zie dat anders ff mijn eigen voorbeeld

ik betaal ziektenkosten van mijn vriend wordt betaald
Ik betaal auto mijn vriend wegenwacht en verzekering worden betaald (geen lease auto)
Ik heb paard

Dus heb ik veel meer geld nodig dan hij Haha!

Maar wij wonen niet samen ik huur een huis en hij mag bij mij komen dan hoeft ie niks te betalen enkel vergoeding voor eten.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:26

tita schreef:
jawel maar ik zie dat anders ff mijn eigen voorbeeld

ik betaal ziektenkosten van mijn vriend wordt betaald
Ik betaal auto mijn vriend wegenwacht en verzekering worden betaald (geen lease auto)
Ik heb paard

Dus heb ik veel meer geld nodig dan hij Haha!

Maar wij wonen niet samen ik huur een huis en hij mag bij mij komen dan hoeft ie niks te betalen enkel vergoeding voor eten.
Je paard is gewoon een hobby dat zijn niet je vaste lasten. Ziektekosten en auto a la.

Ik vind die vergoeding voor het eten dan juist wel weer gierig! Mijn vriend mag altijd komen eten en hij hoeft echt niets te betalen hoor. Andersom trouwens ook.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:30

Haha! weet ik maar mag toch misbruik maken van de situatie

Nou het enige wat ik de ts kan adviseren is toch praten met partner.

Waarom dat hij niet bij de KLM gaat zitten heel veel gasten zitten daar intern.

Minder schuld wel kans iig groter op baan
Ik las ergens dat er veel piloten geen baan hebben, ik dacht dat er juist een tekort aan was.
(misschien op de lange vluchten)

Maar ik zou zeker niet de droom van mijn vent sabboteren en als ik zo graag op mezelf zou willen gaan zitten.

Hup huren en je vriend mee laten betalen met eten bv.

Manon
Mijn vriend betaald nu helemaal niks maar als wij zouden gaan samen wonen wil ik gewoon de huur en gas licht blijven betalen maar dan moet ie enkel mee betalen aan het eten.
Hij vreet nogal veel helemaal als ie 6 dagen bij mij eet Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:34

Het is dan ook maar weer wat je elkaar gunt denk ik
Mijn vriend verdiend meer als het dubbele van mij en betaald de huur alleen.
Mijn geld zit allemaal in de zaak dus tja mijn loon is klein.
Als mijn vaste lasten er af zijn incl boodschappen dan houd ik nog 400 euro over in de maand waarvan 300 euro op de spaar rekening (van ons samen) gaat. En hij spaart ook 300 euro in de maand. Als 1 van beide meer overhoud gaat dat ook op de spaar rekening.

Echter vind ik een lening van 144.000 euro wat anders.
Daar kiest hij zelf voor en lijkt mij niet meer dan logies dat hij daar ook zelf voor betaald (het is me niet nogal een bedrag zeg)
Je zal er alleen rekening mee moeten houden dat hij dan minder te besteden heeft en je in huis dus meer zal moeten betalen maar het lijkt mij dat je dat wel voor elkaar over hebt toch?

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:40

Wendy schreef:
Daantje1981 schreef:
Een studieschuld hebben heel veel mensen die een hogere opleiding hebben gedaan. Daar word ook bij de bank bijvoorbeeld echt wel rekening mee gehouden.

Maar er zijn er maar weinig die meer dan 20.000 euro schuld hebben. De hoogte van die schuld zoals de TS beschrijft is toch wel van een iets andere orde.

Dit bedrag is slechts een begin... Wat denk je dat een opleiding tot bijvoorbeeld chiropractor/psycholoog (GZ)/etc. kost? Of iedere andere post-master opleiding? Veel hoger opgeleiden hebben (helaas) een schuld die veeeele malen hoger is dan 20.000 euro. Gelukkig is dat later, als het goed is, ook gemakkelijk afbetaald. Haha! Dat is de reden dat banken over het algemeen niet moeilijk doen over een studielening. Mits je met een goed plan komt uiteraard.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:44

Liezel1 schreef:
is er nergens info te verkrijgen van mensen die deze opleiding al gedaan hebben/nu doen?
Misschien kun je aan hen vragen hoe zij dat financieel voor elkaar krijgen?

Ik woon in eelde waar 2 vliegopleidingen gevestigd zijn, de DFA(dutchflightacademy) en de KLS(koninklijke luchtvaartschool=van de KLM)dus ik kan je wel het 1 en ander vertellen over baangaranties,leningen etc
Hier betalen studenten voor een full time vliegopleiding incl 6 maanden amerika en een kamer op de kampus totaal zo'n 150.000 euro.
Voor vragen, pb! Knipoog

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 13:48

wildgirl: jah klopt. mijn vriend wilde naar eelde tot hij hoorde dat hij een half jaar na amerika moest.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 13:49

ik heb trouwens aan stalgenootje gevraagd hoe hun de opleiding van haar man terug hebben betaald. hij had die opleiding al in 1988 gedaan en hoefde toen (maar) 60duizend gulden te betalen... een stuk minder dus dan nu. aan hun creatieve idee qua geld heb ik dus minder

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:51

hunter87 schreef:
wildgirl: jah klopt. mijn vriend wilde naar eelde tot hij hoorde dat hij een half jaar na amerika moest.

Wil hij zelf eigenlijk wel iets opgeven voor die droom van hem. Geen defensie, geen amerika...Hij moet er imo wel wat voor over hebben als je zoveel geld over de boeg smijt. In plaats van alleen maar eisen te stellen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:53

hunter87 schreef:

Alle studenten hier zweren bij het amerika onderdeel, je krijgt daar nl de gelegenheid véél vlieguren op te doen en je examens veel hoger af te sluiten waardoor je baangarantie stukken hoger is.
Veel studenten die hier echt fanatiek bezig zijn vinden binnen een aantal jaar een job als piloot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:56

Ik hou zielsveel van mijn vriend maar samenwonen is samen delen. Dus ik zou alles splitsen. tuurlijk hoef je niet elk dubbeltje om te draaien, maar ik zou er dan een beter gevoel over hebben.

Dus, mocht jij het huis uit willen, zou ik hem alleen in laten wonen wanneer hij dat kan betalen of wanneer jij geld over hebt.

Aan de andere kant is het misschien wel egoistisch van jou vriend om ten koste van alles deze opleiding te gaan doen????